iPon Hírek

Direkt a keményvonalas játékosoknak készült a Nioh

Dátum | 2017. 01. 18.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Először is, kezdjük a legfontosabb hírrel: a több mint tíz éve bejelentett, és azóta ilyen-olyan formában készülő Nioh végre aranylemezre került, úgyhogy már semmi akadálya nem lehet annak, hogy február 7-én megjelenjen PlayStation 4-re. A Nioh egy nehéz játék - aki próbálta az első publikus alfát, az ezt első kézből meg is tapasztalhatta. Persze ezen annyira nem kell meglepődni, hiszen a Team Ninja sosem arról volt híres, hogy könnyű játékokat készít, elég csak felemlegetni a Ninja Gaiden-sorozatot. Ráadásul a Nioh esetében még kifejezetten ki is emelték, hogy a Souls-sorozat és a Bloodborne is komoly ihletforrás volt. Az első alfát követően a fejlesztők rengeteg visszajelzést kaptak, ami alapján eszközöltek néhány komolyabb változtatást a következő két bétatesztre. Ezt követően azonban sokan úgy gondolták, hogy a Nioh elvesztette az élét, és igazából egy jóval könnyebb akciójáték vált belőle. Ezekre a kritikákra reagált most Fumihiko Yasuda, a Nioh vezető fejlesztője: "Mi úgy gondoljuk, hogy a játék áramvonalasabbá vált. Tudunk róla, hogy az alfa demó veteránjainak egy része úgy gondolja, hogy az irányítás és a kamerakezelés jelentős fejlesztése után a béta könnyebbnek tűnt, de ezért is hoztuk be a Twilight-küldetéseket. A Nioh kifejezetten masocore játéknak készült, szóval a fejlesztés során tudatosan figyeltünk arra, hogy ne legyen könnyű". A masocore egyébként a "mazochista" és a "hardcore" szavakból áll össze, és azóta használják egyre többen, hogy az olyan játékok, mint az I Wanna Be The Guy, a Super Meat Boy, vagy éppen a Dark Souls szélesebb körökben is elkezdtek népszerűvé válni. De a készítők nem csak a Souls-játékokból próbáltak meríteni, Yasuda elmondta, hogy a hack'n slash-elemekhez és a lootrendszerhez olyan címeket vettek elő, mint a Diablo és a Borderlands, míg a körítést a Yojimbo című Akira Kurosawa-film ihlette (többek között). Yasuda szerint a Nioh egy nagyon fókuszált és letisztult játék lesz, és pont ezért reménykedik a sikerében. A Ninja Gaiden 3 és a Yaiba: Ninja Gaiden ugyanis nem teljesített kifejezetten jól sem a kasszáknál, sem a kritikusoknál, és szerinte ez pont azért történt így, mert a stúdió olyan dolgokra próbált koncentrálni ezekben, amikkel nincs tapasztalata. A leckét azonban megtanulták: a Nioh esetében nem kötöttek kompromisszumokat, és arra fókuszáltak, hogy elkészítsék a lehető legjobb, nagy kihívást nyújtó szamurájos akciójátékot.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!