iPon Hírek

Dragon Age 2: Egyszerűsödnek a dialógusok

Dátum | 2010. 07. 23.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A BioWare "felfrissítette" tavaly debütált szerepjátékának dialógus rendszerét, de mondhatnánk azt is, hogy leegyszerűsítette. Mostantól maximum csak három válaszlehetőséget kapunk beszélgetések közben. A "jó" válaszok mellett egy kis olajágacska, a "huncut" válaszok mellett görög maszk, míg a "gonosz" válaszok mellett egy piros ököl lesz az IGN információi szerint.

Egyes esetekben meglesz a lehetőség arra is, hogy egy társunkra hagyjuk, hogy megoldja a helyzetet (ez általában elég "színpadias" megoldásokat von maga után). Az átvezetőkben lévő kaszabolás mellett felfrissítik a valós idejű harcot is, repkednek majd a végtagok és a megcsonkított testek. A folytatás kidolgozásánál a BioWare a vizuális részre helyezte a legnagyobb hangsúlyt, mivel azt érte a legtöbb kritika (különösen a konzolos verziók grafikájára fekszenek rá).

A Dragon Age 2-t 2011 márciusára ígérik, leegyszerűsített dialógusokkal, dinamikusabb harcrendszerrel és felújított grafikával. No meg természetesen egy teljesen új sztorival! Remélhetőleg a Dragon Age beszélgetései azért nem lesznek túlzottan visszanyesve, jó lenne ha az évek alatt a sorozat nem változna át egy szimpla akció-RPG-vé.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

33. rini
2010.07.23. 22:24
Én a magam részéről pont ettől félek amit írtál. Túlzottan visszanyesik és lesz belőle egy szimpla akció RPG. Minél jobban levágják a válaszok mennyiségét annál jobban befolyásolják a döntési lehetőségeket és ezáltal a bekövetkező események változatosságát. A végén pedig nem marad más mint egy átlagos RPG. Ennek oka gondolom így olcsóbb lesz az elkészítés és az arra fordított idő. Inkább elmennek a grafika irányába a játék élvezetesebbé tétele helyett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. insanity22...
2010.07.23. 22:27
Nehogy egy pillanatig is gondolkodni kelljen miből mi következhet. Ezért maradok mindig a retronál, akkoriban nem 8-10 éves pistikékre fejlesztettek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. oliba
2010.07.23. 22:33
Drága amerikaiak, nehogy már olvasni és értelmezni kelljen. Most már olajágacska és piros ököl kell, hogy el tudjátok dönteni, hogy mi a jó és mi a gonosz. Idióták...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Terror
2010.07.23. 22:34
Mi lenne, ha automatán választana is a gép a válaszok közül? Még klikkelni se kelljen. Vagy esetleg magától játszana a gép, és csak nézné a "játékos".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. kiskoller
2010.07.23. 23:08
jajj de gáz, ez a játék ha így jön ki tényleg béna lesz. valaki mondja már el nekem hogy hogy a viharban fogják ráhuzni erre a rendszerre azt, amikor mondjuk a törpöknél a két trónkövetelő között kellett választanunk? az igazi szerepjáték nem a "jófiú" és a "gonosz" döntéseiről szól, hanem a köztes állapotokból. Csak egy gyerek lát mindent fekete fehéren. ezért is szerettem a kotor2-t (1et is persze) hisz ott a legtöbb karakter nem volt sem jó sem gonosz, lásd Revan vagy Traya Amikor az embert döntéshelyzetbe állítja egy játék, és elsőre nem tud dönteni, és elgondolkodik, akkor játszik egy jó RPGvel. ezt egy ilyen rendszerrel nem lehet elérni sztem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. rootshaper
2010.07.23. 23:35
hat ez tenyleg eleg szanalmas... amugy nem allunk messze a 4. kommentben leirtaktol, mivel at lehet adni a valasztas lehetoseget egy AI altal iranyitott karakternek. remek. mar donteni sem kell. mondjuk felolem csinalhatjak olajagacskaval meg oklocskevel, de ne 3 szaros valaszlehetoseg legyen mar, hanem sok! ez pont tenyleg azt cseszi el ami egy jo RPG lenyege lenne, a tortenet alakitasa... akkor ebbol az kovetkezik h kb 3 iranyba mehet a sztori? eleg szanalom.

amugy ezek a shotok eleg ocsmanyak, meg kevesek. nem lesz ebbol marciusi kiadas szerintem. lehet jobb lenne ha nem is lenne kiadas?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. csab959
2010.07.24. 00:14
Nagy kár.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. graywolf_4...
2010.07.24. 00:59
Oda a jó öreg normális beszélgetős rendszer ((
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Gatee
2010.07.24. 08:06
Szerintem igenis jó ötlet. A játék nagy része ne abból álljon, hogy beszélgetsz hanem az akcióból, ezért nem is jött be annyira soha. Több akció, kevesebb duma.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Ashtm
2010.07.24. 08:33
Gatee: Akkor játssz a Bayonettával vagy a DMC-vel. Egy RPG igenis a dialógusoktól lesz jó RPG (persze nem csak attól), nem a henteléstől.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Terror
2010.07.24. 08:44
Ha nem akarsz beszélgetni, akkor az már nem RPG lesz, hanem Hack n Slash (á lá Diablo). De ha már RPG, akkor legyen RPG, ne ilyen előre megjelölt szájbarágós hülyeség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. kiskoller
2010.07.24. 09:41
RPG=roleplaying game, tehát SZEREPjáték. Adott egy karakter, amely szerepét TE játszod el, azt csinálja a karakter amit te akarsz, ergo te DÖNTESZ hogy mit csináljon. lehet dönteni egy fpsben is, hogy gránáttal vagy rakétával ölöm meg a következő ellenfélt, persze, de az igazi döntéshelyzetek adják az rpg lelkét. aki nem szeretek beszélgetni, ne rpg-vel játszon. a dragon age-nél sem szerettem h egykét helyen kötve volt a keze a játékosnak, de ezt elfogadtam, hisz egy tökéletes sztori megírása rengeteg idő, a sok variáció miatt. de ez azért túlzás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. lackoo1111
2010.07.24. 10:54
A csököttagyú konzolmániás amerikaiak miatt most már ezt a műfajt is le kell zülleszteni ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Szerzetes
2010.07.24. 11:21
Amerika? Öcsém naphosszat azt nézi, ahogy a Fifa nem tom mennyiben a gép focizik maga ellen... Aki erre tud magyarázatot szóljon!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Asagrim kisko...
2010.07.24. 11:21
Nagyon igaz amit mondasz, nem egy olyan karakterem van, amelyik alapvetően jó vagy rossz, de vannak ellenkező jellemvonásai, és ezt ki is tudtam élni a játékban.

Például a jó jellemű törpém, aki hiába volt nemes lelkű, azért nem tudta megállni, hogy ne kérdezze meg egy-egy alkalommal, hogy mit kap azért ha segít, pénzt vagy tárgyat - azért mégiscsak törpe -, tisztelte Duncant, de azt az elbizakodott majomképű Cailan-t ki nem állhatta ... ha ezt nem fogom tudni megcsinálni DAO 2-ben kukázom a francba!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. lackoo1111
2010.07.24. 11:32
"Öcsém naphosszat azt nézi, ahogy a Fifa nem tom mennyiben a gép focizik maga ellen... Aki erre tud magyarázatot szóljon!" FIFA Manager 10 ?

A másik dolog.
"Amerika"
Sajnos odáig jutottunk,hogy a játékfejlesztők és a kiadók ( még az európaiak is ) inkább követik a "pénz beszél,kutya ugat" irányvonalat,és elsődleges piacnak az USA-t tekintik ( magyarul: szarnak a világ többi országára)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Terror
2010.07.24. 12:29
Nem kell az amerikaiakra fogni, többek között a magyar játékos is olyan, hogy ha nincs végigjátszás-magyarítás-leírás-babámkínja, akkor el van veszve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. csab959
2010.07.24. 12:33
Magyarítás nélkül, én is el vagyok veszve, de hát b*sszák meg, ezt a csodálatos párbeszédrendszert nem kéne lerombolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. lackoo1111
2010.07.24. 12:34
"többek között a magyar játékos is olyan, hogy ha nincs végigjátszás-magyarítás-leírás-babámkínja, akkor el van veszve."
ebben egyetértek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Ranger
2010.07.24. 12:44
Bár valóban furcsa, nem biztos hogy temetni kell rögtön az ötletet, az Alpha Protocoll is 3 max 4 választásos párbeszédből állt és szerintem jobban hatottak a cselekményre a választásaink mint a dragon age-ban. Meg ott volt kb 3 másodperced eldönteni a választ, kissé életszerűvé téve az egészet. Sztem ott jól működött, működhet itt is jól, bár el is cseszheti az egészet ha nem lesz jól megcsinálva
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Asagrim Range...
2010.07.24. 12:49
Nagyon jól rátapintottál a lényegre. DAO-ból iszonyat mód hiányoltam, hogy akármit válaszoltam, az csak az NPC reakcióját befolyásolta, de semmi további interakcióban nem játszott szerepet.

Ha a 3 lehetőséget azzal ellensúlyozzák hogy _valós_ és _tartós_ következménye lesz egy bizonyos válasznak, akkor valóban jó lehet még.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rini
2010.07.24. 12:57
Szerintem meg nem kellene összehasonlítani őket. Ennek a játéknak a sava-borsát a komoly párbeszédek és döntések sokasága teszi ki és nem egy két irányvonal amit meghatároznak számodra a játékfejlesztők. Nem a hetelésen van a hangsúly. Az majd megkapjuk a Diablóban, Torclihtban vagy a Dungeon Siegeben. Ezt a játékot nagyon sok helyen úgy is játszhatod, hogy nem ölsz, pusztítasz el semmit és mégis haladsz a szállal. A három választásos lehetőség pedig korlátozza ezt a lehetőséget de még inkább az újrajátszhatóságot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Peterku
2010.07.24. 14:18
Hol vannak már a Baldur's Gate több oldalas, választékosan megírt párbeszédei...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Zoe01
2010.07.24. 17:19
... vagy a Planescape: Torment filozofikus beszélgetései.

BioWare mélypont.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Asagrim Zoe01
2010.07.24. 17:32
Blizzard is így kezdte, aztán a pénz elvette az eszüket és egyre jobban elkurvultak ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. lackoo1111
2010.07.24. 17:46
Ezért várom ( keresem ) a régi játékok digitális változatait . Azoknál legalább nem a grafikán volt a hangsúly.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Avisto
2010.07.25. 00:13
lackoo1111:
oldgames.sk
Sok régi játék fenn van és valahogy egybe vannak rakva egy dosboxal is szal semmit nem kell külön ügyeskedni. Van sok mindenhez térkép is meg manual meg minden.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. lackoo1111
2010.07.25. 10:15
Ismerem azt a helyet,de jobban kedvelem a GOG-ot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. xmessor
2010.07.25. 10:46
Sziasztok.

Én is nagy rajongója voltam az "old-school" szerepjátékoknak mint a Baldur's Gate, KOTOR és társai, és igen van amikor még ma is felrakok egy 10 éves vagy öregebb játékot, mert van hangulata... és ezt nem csak a darabolásnak köszönheti.

Én sose értettem, hogy miért nem lehet mindkét igényt kielégíteni? Szerintem aki képes egy nagyon kifinomult párbeszédrendszert megírni, az képes lebutítani... innen már csak egy lépés lenne, hogy az "új játék" menüpont után a felhasználó eldönthesse mennyire a szeretne "szerepjátszani" "akció-szerepjátszani" vagy "fantasy-duke-nukem-ezni"...

Igaz én már kinőttem a gamer korszakomból, de félszemmel azért nézem a piacot és azt látom, hogy sajnos hulladékabbnál hulladékabbakkal ömlesztik el a polcokat, és amint jön egy "kis név" aki csinál valami normálisat, abban a minutumban züllesztik el, hogy minél hamarabb minél több pénzt kisajtoljanak belőle... csak azt nem értik meg, hogy ha valami egyszer jó, akkor az sokkal tovább eladható (fejhető belőle a pénz) mintsem van egy nagy hype és aztán még e-bay-en se lehet eladni a használt játékot...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kiskoller
2010.07.25. 11:09
alpha protocollal én nem játszottam, de nem tudom elképzelni, hogy ezzel a rendszerrel hogy oldod meg a tipikus esetet a szegény bácsival meg a rablókkal. itt ugye sokkal több, mint három lehetöség van. 1. kinyirod a rosszfiukat, segitesz az öregnek. 2. otthagyod őket, leszarod. 3.az öreget meg a rosszfiukat is megölöd, és elveszed az öreg pénzét. 4 tárgyalsz velük. 5. az öreget pénzét elveszed, és a rablókat meg megfélemlíted. és még sorolhatnám. akkor itt most melyik az ököl meg az olajágacska? pedig ez egy tipikus helyzet mely minden RPG-ben előfordul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. graywolf_4...
2010.07.25. 15:09
kiskoller: Nagyon igaz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. dzjaulah
2010.07.27. 01:08
ahham szóval most inkább kihagyják az rpg-ből az r-t, és csak play game lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. icecoldie
2010.07.30. 20:54
Ahogy elnézem a Dragon Age pont a Mass Effect 2 sorsára fog jutni, ott is szépen jelölve van, hogy piros-renegát, kék-paragin kérdések, válaszok, és ezen kívül igazán sok választási lehetőséged nincsen.
Biover esetében monjduk adja magát, hogyha van egy "működő" rendszerük az ME-ben a párbeszédek kezelésére, akkor azt miért ne rakják át a DAO-ra is.

Részemről is erősen kuka felé tendál a játék ezzel a döntéssel, kivitelezéssel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!