iPon Hírek

Dragon Age 2 gépigény

Dátum | 2011. 01. 05.
Szerző | Svindler
Csoport | JÁTÉK

A héten felbukkant a BioWare oldalán, hogy kb. milyen gépre van szükségünk, ha el akarunk veszni párszor 10 órára a közeledő játékukban. A minimum konfiguráció most is kicsit megmosolyogtatóra sikerült, de az ajánlott elég érdekes képet mutat. Ha nem akarjuk a DX11-es motort hajtani, akkor kb. ugyanaz, ami jó volt az Originsnél, most is meg fog felelni. Ha viszont vágyunk némi újdonságra, akkor a BioWare szerint jobb, ha felkötjük a gatyánkat, a DX11-re ajánlott VGA-k ugyanis nem éppen a legolcsóbb példányok. Az eddigi információk és screenshotok alapján érthetetlen a nagy különbség, kíváncsian várjuk, hogy vajon lesz-e ami indokolja.

Ajánlott konfiguráció:
CPU: Intel Core 2 Quad 2.4 GHz processzor vagy erőben hozzá hasonló
CPU: AMD Phenom II X3 2.8 GHz vagy erőben hozzá hasonló
RAM: 2GB (4 GB Vista és Windows 7 esetében)
VGA: ATI Radeon HD3850 512 MB vagy erősebb
VGA: NVIDIA GeForce 8800GTS 512 MB vagy erősebb
DirectX 11: ATI Radeon HD5850 vagy erősebb
DirectX 11: NVIDIA GeForce GTX460 vagy erősebb

Minimum konfiguráció:
OS: Windows XP SP3-mal
OS: Windows Vista SP2-vel
OS: Windows 7
CPU: Intel Core 2 Duo (vagy azzal egyenértékű) 1.8 GHz-es órajelen, vagy magasabban
CPU: AMD Athlon 64 X2 (vagy azzal egyenértékű) 1.8 GHz-es órajelen vagy magasabban
RAM: 1 GB (1.5 GB Vista és Windows 7 esetében)
Video: Radeon HD 2600 Pro 256 MB
Video: NVIDIA GeForce 7900 GS 256 MB
Optikai meghajtó: DVD ROM szükséges
Merevlemez hely: 7 GB
Hang: Direct X 9.0c kompatibilis hangkártya 4.5-ös Windows élmény indexszel

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

57. kiskoller
2011.01.05. 23:55
Lehet hogy még Morrigan melleit is tesszelálni fogja a program, ezért ekkora a gépigény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. vadaaasz
2011.01.06. 00:32
na tessék ennyit a gtx 460 as videó kártyáról Menni kell venni jobbat
( Mondjuk azért csak nem )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Cooley
2011.01.06. 01:58
#2: Miért kéne jobb? Az kell neki ajánlottba. Max ha kevés, rá kell nyomni 150-200MHz-et aztán csoki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. kiskoller
2011.01.06. 02:26
A röhej az hogy semmivel sem néz ki jobban mint az 1....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. HeverAdam
2011.01.06. 03:29
óóóó az én 3,0 GHz-es Intel Pentium 4-es gépemen simán elmegy Legalábbis jó lenne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Stormrage
2011.01.06. 04:14
ilyenkor érzem cumiknak a 4890-t..., erős kártya meg minden, de nincs dx11
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. kiskoller
2011.01.06. 04:51
És mit érsz a dx11-el? szebb tőle a kép? hát nem sajnos
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Stormrage
2011.01.06. 05:39
de most hogy nézema vga-kat, nem is veszek újat egy darabig... igen csak drágák
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Azrael
2011.01.06. 08:33
Na az ajánlott konfig megvan - persze DX11-re azért nincs pénz Szóval várjuk a márciust
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. pietro84
2011.01.06. 10:15
Devárom már!!! A játék trailerében az a lebutított puritán menürendszer viszont elég otrombára sikeredett... Lehet e tudni valamit hogy az marad-e vagy fejlesztik azt is még?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Heroes27
2011.01.06. 12:34
Az az 5850 vagy erősebb dx11-nél az egy kicsit erős lett szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. rootshaper
2011.01.06. 12:43
szerintem az ev csalodasa lesz ez a jatek. mind jatekmenet tekinteteben, mind grafikailag ( jo kussoljal, ha azt akarod valaszolni, hogy nem a grafika szamit, epp azert irtam mast elore! )

nezegettem a witcher 2-bol videokat, amiben kisertetiesen hasonlo megoldasokra lettem figyelmes a jatekmechanikaban. ugye az a bizonyos video amiben ket kulonbozo modszerrel mutatjak be ugyanazt a palyareszt, mar jo ideje megjelent. majd arra valaszkent a bioware kiadta ezt a nyomoronc videojat amiben hack'n'slash modon, meg taktikazva is lenyomjak ugyanazt a reszt. erosen probaljak utolerni a lengyel sracokat, csak az az erzesem, hogy rohadtul nem fog nekik menni.

a jatekuk egyszeruen ocsmany, szerintem ocsmanyabb mint az elozo resz, a witcher 2 ott fogja kettetorni ahol a legvastagabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. rootshaper
2011.01.06. 12:44
bocs a duplaert, de az jutott eszembe, hogy remenyeim szerint a Mass Effect 3 mellett nincs idejuk rendesen megcsinalni ezt a kakit, hogy az viszont hatalmasat durranjon. ugylegyen, mindigis jobb volt a MassEffect mint a DragonAge
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. gezu1025
2011.01.06. 13:30
Hát nem tudom de szerintem a lengyel srácok kullognak egy évtizeddel a BioWare mögött, de ennek ellenére én is úgy gondolom, hogy ez a DAO 2 nem lesz egy nagy szám.

De nem is baj, legalább lesz mit bebizonyítani a Mass Effect 3-al
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Stormrage
2011.01.06. 16:08
szerintem meg várjuk meg mind a kettőt, aztán majd miután mindenki végijátszotta egy pohár sör mellett megvitathatjuk, kinek mi jött be jobban...

épő nemrégiben toltam végig mass effect 1-2t, személy szerint nekem DAO jobban bejött, játékrendszerre a mass effect (2) volt jobb, míg történetre nekem DAO adta jobban, volt 1-2 nagyon epic jelent amikor szabályosan kirázott a hideg és libabőrös lettem, persze jó értelemben.

lehet összehasonlítgatni, de azért egyik egy fantasy játék középkori elemekre építve, míg a másik egy sci-fi. talán nem is lehet igazán összehasonlítani a kettőt pont emiatt. de szerepjáték mivolta az mind a kettőnek jól ki van dolgozva, a párbeszédek, csavarok, reakciók, stb. mind a két játék elég erős újrajátszási potenciállal rendelkezik.

amúgy van pár érdekesség, szinkronhangok terén aki játszott pl SW:KOTOR-al annak feltűnhetett, hogy pl Kaiden hangja ugya az mint a SW-KOTOR-ban Carth Onasi és van még pár
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. gezu1025 Storm...
2011.01.06. 16:15
Nekem az Mass Effect adta jobban, a DAO valahogy nem hatott rám annyira epic-ként. A Mass Effect 2-nek jobb a harc rendszere mint az 1-nek de visszagondolva az 1 jobban átjött epikus hatásban


De ha már a KOTOR szóbakerült nálam az a top1 game mindentéren.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. rootshaper
2011.01.06. 18:06
igaz, izlese valogatja. engem ezek az agyoncsepelt fantazis kornyezetek sarkanyokkal meg kardokkal egyszeruen nem tudnak lekotni. egy kivetellel, es ez a WoW. az valahogy fantasy, de megsem... na de mindegy is, szoval szerintem nagyobb potencial van a sci-fi jatekokban, sokkal tobb lehetoseg van benne mint akarmelyik masik mufajban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. TRM
2011.01.06. 22:53
Nem tudom hogy miért érdekes nekik az ajánlott gépigény.A másfél éves gépem simán viszi.AMD phenom x4 940 be, ATI Radeon hd 4850 vapor-x 1GB,GA-MA790X-UD3P alaplap,DDR2 Gingmax 4GB ram.Nem egy mai konfig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. MZperX75
2011.01.07. 00:35
Most néztem "CAN YOU RUN IT?" még nem található meg.
Ezek a gépigények nem minden esetben fedik a valóságot.
PL: Dirt2- azt írja ,hogy éppen elfut a konfigomon,kevés ram és kicsi videokari,aztán a valóság 1080p max grafika DX10 30fps felett!
(Phenom2 945@3300Mhz 2Gga ram DDR2.800,Ati48701G Win7)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. hympyke
2011.01.07. 08:16
Gondolom ebben is benne lesz 5-6 végigjátszás. A ME1-2-3-85 nekem pl nem pálya, fantasy rulez. Hogy a kardos sárkányos mennyire elcsépelt azt nem tudom, de véleményem szerint jó fantasy játék jó ha 5 kijött 15 év alatt. Sci-fi viszont számomra egy sem.. talán egy Babylon5 világában játszódó sci-fi szerepjáték le tudna kötni. A WoWot meg ne említsük meg CRPG-k mellett lol..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. kiskoller
2011.01.07. 12:22
WoW mint RPG lol

ME-t nem próbáltam még de nem jön be a látványvilága. Viszont nagy DA fan vagyok MZperX75: talán lehet azért írták nagyobbra a rendszerkövetelméyt, mert sokan utálnak 30 FPS-el autós játékot játszani (pl. én is)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. rootshaper
2011.01.07. 13:51
kiskoller: a WoW pont annyira RPG, amennyire aként jatszod. ha csak a kuldetesek elolvasasa nelkul mesz a nagyvilagba tenyleg nem az, de ebbol az jon le nekem, hogy 5 percnel tobbet nem toltottel el a jatekkal ( azt is tort szerveren... )

igy eleg nehez megitelni. en most teszteltem a Cataclysm-et, meg irtam rola cikket, van fogalmam rola, hogy mennyire RPG, hidd el =)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. rootshaper
2011.01.07. 13:54
zarojel nyit: a TV masodpercenkent 25 kepkockaval operal, eszreveszed, hogy szaggatna vagy akarmi? a 30at sem venned eszre, csak ha neha meg-megroccen. nekem nincs semmi bajom a 30fps-el, sot. zarojel bezar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. kiskoller
2011.01.07. 14:07
rootshaper:

khhm... a megjelenés napja óta egészen a TBC-ig játszottam vele. Nem csak PVE és PVP szerókon, de RPG szervereken is. De TE biztos jobban tudod hogy ÉN mennyit játszottam vele. Főleg hogy kb 2 héttel ezelőtt ecseteltem hogy WoWnál live szeró alap, privi nyomába se ér

Ettől még mindig azt mondom hogy a WOW egyáltalán NEM RPG. RPG lényege (ahogy a neve is mutatja) a szerepjáték. Tehát különböző szerepeket tudsz eljátszani. Tehát adott szituációban máshogy cselekedsz, attól függően, hogy milyen szerepet játszol, egy hős lovagot vagy mondjuk egy velejéig romlott BM-et (persze akkor igazán jó egy RPG, ha nem csak ezek a klisészerű szerepeket tudod eljátszani). Ilyen a WoWban nincs, vagy nagyon minimális. Választhatsz 2 frakció között ami definiálja az első 30-40 szintnél hogy milyen questeket vehetssz fel, plussz eldöntheted hogy melyik zónában esetleg melyik frakciónak questelsz, és ennyi. A Cataclysm-ben bejött az hogy változik a világ attól hogy végigviszed a zónában a qline-t, és ennyi (persze ebben tévedhetek, lehet az új kieggel minden fundamentális dolog megváltozott a játékmenetben, ezt nem tudhatom, TBC anyira szétgányoltam az IP-t hogy elegem lett belőle).
Ettől még nem szerepjáték


A TV 23-25 FPS-el közvetít, ez egy dolog. A tv viszont eszméletlen módon elhomályosít. A számítógép átlal generált kép másmilyen. Élesebbek a kontúrok, így könyebben észreveszek azok mozgását. PLussz kiemeltem, hogy autós játékoknál van ez. Crysis pl alacsony fpsen is eszméletlen közvetlen, annál 15 fps-nél is teljesen korrektnek érzem a framerátát. Viszont egy autós játéknál ahol jóesetben 100-200 km/h-val mész, 30 fps rettentő módon elveszi a sebességérzetet. Számomra legalábbis.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Ragnarr
2011.01.07. 15:11
Erdekes hogy egyesek mar azt is tudjak hogy ez a game rosszabb lesz mint a Witcher 2 , vagy hogy az ev csalodasa lesz meg hogy a MassEffect 3 milyen kiraly lesz ... nem artana figyelembe venni azt is ,hogy meg az egyik sem jelent meg !!!
szoval mitol is ilyen okos mindenki ???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Heroes27
2011.01.07. 15:41
ezt már énis kérdezni akartam, úgylátom sokan belelátnak a jövőbe 1-2 videóból, meg képről ítélve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. rootshaper
2011.01.08. 14:09
"RPG lényege (ahogy a neve is mutatja) a szerepjáték. Tehát különböző szerepeket tudsz eljátszani." - eljatszod a warrior szerepet, aki hosiesen beveti magat a legnagyobb szornyek ele is, hogy allja az utest, vagy eljatszod a pap szerepet aki a hatterben meghuzodva papir armorban rettegve a serulesektol gyogyitja fel a warriort, hogy nehogy belehaljon a nagy hoskodesbe... vagy eljatszod a zsivany szerepet aki az ellenseg moge osonva fejbekurja azt egy bunkosbottal, majd amig ki van utve, kibelezi a picsaba.

ha neked ez mind nem szerepjatszas, akkor alapvetoen a fogalmakkal van szerintem bajod. en elhiszem, hogy a TBC-ig nyomattad, de azota kijott 2 kiegeszito, ami rengeteg ujdonsagot is felmutat, hogy meginkabb szerepjatek legyen az a szerepjatek.

azon felul pedig ez egy MMO, nem pedig sima egyjatekos RPG ahol te irod a tortenetet, nem lehet szerverenkent emberek tizezreire a te donteseid eredmenyet raeroltetni. gondolkozzal mar. nem attol lesz valami RPG, mert egy adott helyzetben donthetsz. es itt jon le az, hogy nem tudsz szerepjatekozni, nem erted a lenyeget es a kulonbseget egy MMO es egy RPG kozott =)

no offenz, csak eszreveteleztem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. rootshaper
2011.01.08. 14:11
Ragnarr: te gondolom zacskoban eldegelsz es azon kivul, hogy a jateknak mi lesz a cime, fogalmad sincs rola, mit fog vajon tartalmazni. a kiszivargott infokbol KOVETKEZTETNI lehet, engedd mar meg nekem/nekunk ezt a lehetoseget. nem tudjuk, hanem sejtjuk, hogy ez lesz, es mivel benne vagyok a gaming iparban mar tobb mint 15 eve, hallottam mar ezt-azt, lattam dolgokat, tudok kovetkezteteseket levonni, hogy mit szabad elhinni a marketingnek meg mit nem, hogy a videokbol mit kell nezni, meg mit nem. mit lehet leszurni az elhintett infokbol. aztan ha nem nekem lesz igazam johetsz pampogni nyugodt szivvel, de addig a te cuki kis velemenyed is egy kupac <#mod#> sem er
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. kiskoller
2011.01.08. 14:30
rootshaper:

Egy árva szót nem szóltam az MMO-król, hanem annyit mondtam, hogy a WoW nem RPG. Nem modntam smemi olyat, hogy MMO-ban is lehetnek szerepjátékot írni, ennek ellenkezőjét sem mondtam
Pontosan amiatt, mert MMO, nem lesz soha sem maximálisan RPG. Így hülyeség az a műfaj megnevezése önmagában, hogy MMORPG. Felőlem nevezhetik így, de attól még hogy a nevében benne van az hogy szerepjáték, köze sincs hozzá.
Egy RPG mióta szól a csatákról? Ott van pl a M.A.G.U.S. (A D&D magyar klónja). Ugyan igazán robosztus, korrekten összerakott a harcrendszer, és a kalandozók egész sokat ütlegelnek, de sosem a harcolás adja a szerepjáték lényegét. Hiába van egy lvl 20as harcosok aki fél perc alatt zúzza be az ellensége koponyáját, sok szituációban nem az erőszakkal tudsz érvényesülni. Mert mondjuk nem csak olyan döntéseket hozol, hogy most a kétkezes pallosommal vágjam le a fejét a szegény orknak, vagy a nyakát törjem ki.
És attól sem szerepjáték egy játék hogy tud benne a karakter tapasztalatot szerezni meg szinteket lépni. WoW-ban kiválasztod a tucatnyi kasztból a neked megfelelőt, később a 3 talent osztályból a neked tetszőt, és végigtolod a küldiket, eljátszod azt a klisészerű "szerepet", amit te is leirtál. Vagy kismillió szörnyet ölsz le, vagy mást segítesz abban hogy kismillió szörnyet legyilkolásszon. Ez aztán szerepjáték, mondhatom.

Úgy érzem, te nem vagy tisztában a szerepjátékok mi voltáról, no offense
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Micromatic
2011.01.08. 14:35
Hát számomra a dragon age már eléggé Action rpg mint régi hagyományos rpg. RPGnek jellemezném a fallout Baldur's Gate Might and magic sorozatot. Ott a karakteredet te magad formálhattad, arról nem is beszélve hogy a M&M sorozatban voltak évszakok és arra mentél amerre akartál, de ez igaz a falloutra is. Nem voltál rákényszerítve egy lineáris küldetés lánchoz, ha akartad végig vitted, ha nem elbóklásztál és ölted az ellent, netán kereskedtél.
A WoW-ról annyi a véleményem (4évig wowoztam ebből 3 év eredeti progress guildben), hogy a Catával még inkább elvették a karaktereknek a személyre szabhatóságát a talent rendszer előtte se volt túl változatos volt 5 fajta talent kombináció és kész mindenki ezeket használta. Most még inkább egyen lett a talent használat. Igaz kitalentolhattál más talenteket amik kimaradtak a beváltaktól de akkor n00b voltál és látszott a karakter teljesítményében. Arról nem is beszélve, hogy pl.: ICC időszakban én full Toc25hc/25normál gearben kezdtem el és csak egy halvány árnyalattal volt csak eltérő a kinézete a gearnek mint a normáloktól, igaz ICC tierek már jóval eltérőek voltak szinben, de az alap icc geart kb 4nap alatt simán kifarmolhatta bárki. Néha rohadt lehangoló volt, hogy icc elött álva rajtam kivűl 15másik ember ott áll aki ugyanúgy nézett ki ugyan azt a talentot használta stb. Mint egy klón hadsereg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. kiskoller
2011.01.08. 14:51
Micromatic : teljesen egyetértek veled! A Bioware meghozta azt a döntést, hogy több akciót pumpál a játékba, mert a mai embereknek ez kell. Csinálhattak volna egy BG3-at is, de azt nem vette volna meg a mai fiatalság. Mindenesetre a DA-ben is voltak nagyon kemény szituációk. A kedvencem az volt amikor a falu megmentése érdekében le kelett győznöd a kisgyerekben lakozó démont, és választhattál, vagy az anyukát áldozod fel, vagy a gyereket. (Van egy harmadik lehetőség is, de nem lövöm le a poént) Vagy amikor kotor 2-ben választhattál Nar Shadaa-ban, megsegíted a koldust, vagy elijeszted? Mindkettő esetben leszólt téged Kreia, és okkal. Mondjuk szerintem Kreia az SW univerzum legjobban kidolgozott karaktere. Egyik szemszögből gonoszabb, mint Palpatine, másik szempontból az egyetlen normálisan gondolkodó karakter, aki a világot akarta megmenteni. Így ha a jó véget választottuk, akkor egyik szemszög szerint igazi hősök voltunk, másik szempont szerint meg megakadályoztuk a világ felszabadítását a saját naiv világképünk miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Micromatic
2011.01.08. 14:53
Viszont vannak jó ötletek a Catában, de én abba hagytam, mert meguntam, hogy mindig ugyan azt csinálom este 7:30kor login poti gyártás 19:50kor raid start 23:00kor raid end és mentem aludni. Ez volt Hétfő-csütörtök időszakra este a program, nem mintha a tv nézés jobb időtöltés többek közt ezért wowoztam.

Ennyit az offról... Vissza térve a dragon age sorozathoz a 2-ik rész még jobban a látvány felé és az akció felé fejlődik. Olvastam róla pletykákat hogy 3 választás lehet amiket szinnel jelöl, hogy melyik a jó rossz semleges, szerintem hülyeség ez és nem fogják ennyire leegyszerűsíteni (igaz már nem olvastam gamer oldalakon jó ideje...). BG sorozatban volt egy csomo varázslat a mágusoknak abból tudott válogatni, meg minden, itt viszont csak néhány van igaz ezeket lehet kombinálni ez jó...
De akkor is a Dragon Age sorozattal az a bajom, hogy tényleg eljátszok egy szerepet mágust vagy harcost de nagyon rá vagyok kényszerítve a történet szál végig vitelére.
Az rpg-nek pont az a lényege, hogy úgy mászkálsz ahogy te akarsz azt csinálsz amit akarsz a gothic-ban nekem kifejezetten tetszett, hogy akár nekiállhatott a karakter söpörni netán gitározni. A LOTRO-nál házat is vehet a delikvens belül berendezheti akár zenélhet is ettől lesz szerepjáték a szerepjáték, hogy nem csak gyakalni kell a népet hanem akár mellé dumálással megúszni a verekedést, esetleg csak beleélve a játékba mászkálni és netán házat rendezni. Oblivonban is a ház megvétel után én speciel tele raktam páncéltartó bábukkal a házat és ráraktam a páncélokat. A főtörténetet is csak hébe-hóba folytattam mindig neki álltam, hol abba a bányába elmenni, hol egy erődbe és ez nagyon tetszett. S ez az amit hiányolok a Dragon ageből. Ettől függetlenül végig vittem az alapjátékot...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Micromatic
2011.01.08. 14:57
Kiskoller: Igen pont ezeknek a választásoknak köszönhetően nem akció játékozom, le a DA sorozatot. S az SW kotor felkerült a listára az RPG játékok közé... De rohadt sokat játszottam azzal is... Hm lehet elő is veszem a polcról
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. rootshaper
2011.01.08. 15:00
" teljesen egyetértek veled! A Bioware meghozta azt a döntést, hogy több akciót pumpál a játékba, mert a mai embereknek ez kell."

bruhuhu, a siras az megy latom, vadul. voltak anno a szoveges szerepjatekok, amiknek meg grafikus feluletuk sem volt, azok voltak aztan a kurvaszep idok, hajajj... aztan jott ez a sok csilli-villi Baldur's Gate meg Fallout, uristen, mar latod, hogy mit is csinalsz, nem csak leirod! felhaborito, hogy a Bioware meg a Black Isle ilyen szinten a latvanyra ment mar akkor is, uristen... hat de az akkori embereknek ez kellett, ahogy NEKED is! a vilag rohadtul valtozik, megallas nelkul, es most te vagy a sirankozo nagypapa aki nem kepes haladni a korral es beletorodni, hogy ez van, ma mar egy MMORPG nem is RPG mert jajjdeszar hogy csak 5 talent build van meg mittudomen... na meg hogy telepumpaljak akcioval, az is jajjdeszar. nem kotelezo jatszani, ha nem vagy kepes felzarkozni. meg mindig ott vannak szamodra a klasszikus szerepjatekok meg a magus amit te is emlitettel. jatszd azt, ha akkora szerepjatekos vagy, nem? vagy neked se jo mar az, csak a szad jar, igaz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. kiskoller
2011.01.08. 15:12
Ki sírt? vegyél vissza egy kicsit magadból! Csak megállapítottuk, hogy a BG, Fallout és NVM-hoz képest sokkal akciódúsabbak a játékok, mert ezek felelnek meg a mai igényeknek. Neked jár a szád a szád, teljesen feleslegesen. Ha figyeltél volna, bár hsz-el ezelőtt leírtam hogy nagy Dragon Age fan vagyok.

Azt sem értem, hogy miért húzod fel magad azon, hogy a WoW nem RPG? Egyszerüen más műfaj, és kész. Senki se "sírt" hogy de rossz, csak te képzeled be magadnak. Nyugodj le, szállj magadba, és útána írd a hozzászólásaidat.

Szerk: elírások
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Micromatic
2011.01.08. 15:18
Roozshaper: Játszok a mai játékokkal és tetszenek is nem mondtam, hogy a DA szar, éppen, hogy jó játék. S azért az M&M sorozat nem volt egy hűűű de nagyon szép grafikai játék és mégis sok ember játszik vele...
De határozottan érezhető az, hogy egyre egyszerűbbek a játékok (butulnak), vagy én leszek egyre jobb... Az az 5 talentág a locknál buff/dpsdemo destrodps affidps affipvp és destropvp volt ICC időkben. Viszont Cata quest-jei nagyon jók lettek persze most is van ilyen öljmeg 10 fakrast 15 ogrét, de van egy csomó változatos quest (nem spoilerezek) csak az a baj, hogy rövid én 2nap alatt húztam fel 85re a karakterem, volt aki éjfélkor elkezdte és délután már 85ös volt. S itt jön az egyszerűsödés a képbe a lockon végig vezetve: anno petet külön trainerhez kellet vinni és venni neki képességeket vagy éppen felújjítani most nem kell... Anno a lock 100%os lováért egy küldetés sorozatot kellet megcsinálni amihez kellet 5ember 60as időkben de még 70es időben is 2-3 a sok teendő mellett most 50goldért megkapja a lock... A talent rendszer is hasonló már leírtam. Doomguardért is kellet küldi sorozatozni és régen poén volt hogy idézéséhez valakinek felkellet áldoznia magát mert kapot 18k sebzést. Most instant summon és 20másodpercig vagy 40ig talent és glyph függű automatise van. Aminek örültem, de azért megsirattam is, hogy eltünt: A sloushard eltünése hs gyártás ss-eléshez és démon idézéshez kellettek amitől a lock lock volt szerintem. Igaz rohadt nagy nyűg volt mert raid után 10perc soulshard szedés volt a program mindig. Hasonló eset a huntereknél a lőfegyvereknek már nem kel töltény. Pedig emlékszem de örültek a klán hunterei mikor meglett valakinek az epic lőszerre és 6000res sorozatokban gyártották azt. Lényegében ezt a blizzard még reklámozta is egyszerűbbé tették a játékot, hogy még véletlen se kelljen gondolkodni, a beépített küldetés mutató rendszerről ne is beszéljek ami mutatja azt hova menj mit ölj meg hol stb, hogy még véletlenül se olvasd el a küldiket...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. kiskoller
2011.01.08. 15:26
Igen, én is észrevettem azt, hogy elmozdult a Blizzards a casual gémerek irányába, mondjuk érthető, hisz ebből jön a sok pééénz. Könnyítésre még egy példa: Szerinted mennyi időbe tellett kivinni egy high-end raidet, mondjuk amikor bejött Blackwing Lair? A legjobb guildek is több hónapon át próbálkoztak vele. Most kb 5ödik próbálkozásnál már unottan farmolják az epic-ultra-giga-big-BOSSt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Micromatic
2011.01.08. 15:34
Nah azért ICC-ben anno 1hónapig tryoltuk LK-t normálba, hogy mindenki megtanulja, defile-ba állni nem jó valkyr néni nem jó ha elvisz hiába vanank nagy mellei stb 3ik fázisban meg a szellemek nem jó ha rád robbannak... Sindragosa is vagy 3 hét volt mire mindeki megtanulta, hogy ne üsse ki időben a befagyott embert ne fagyjon rá a raidre mert a family frost nem jó. Az icc HC contentben első reset alatt 6 bosst öltünk heroicba ebből 2-n még wipe se volt... Viszont Putrice sindragosa és LK heroic az rohadt durva volt sindragosán 1,5 hónap szenvedés putrin még több LK-ra áááá inkább be se írom ... Viszont a Casual játéknak ellent mondanak a 85ös insták rohadt hosszúak, nem is beszélve a régi insták HC módjairól DM hc majdnem egy óra de lehet több nem mértem. Igaz ez az idő majd csökken amint kijönnek az új raidek, de én már nem leszek ott
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. saxus
2011.01.08. 16:22
@rootshaper: nem azert, de a TV 50 Hz-vel operal, de amiota lassan minden TFT, a 60 hz szamit. A szemed kepes kb. 25 hz-vel fogni a jelet, viszont letezik a tulmintavetelezes intezmenye is. Pont ezert mennek 60 hz-n mostansag a kijelzok. CRT-nel a magasabb kepfrissites regen a villogas elkerulese miatt volt, az ma mar TFT-nel nem jatszik.

Pl. a fuled is csak kb. 22khz-ig kepes hallani maximum, ha jo, megis 44100 hz-ig veszik fel a hangot. (A +100 meg az interferenciak elkerulese miatt van).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Heroes27
2011.01.08. 16:29
rootshaper te valami nagy jósnő lehetsz, hogy le bírod szűrni pár videóból, meg képről, hogy milyen lesz a játék. Komolyan, te tudsz valamit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. rootshaper
2011.01.08. 17:54
Micromatic: figyelj, egy alapjateknyi meg 3 kiegeszitonyi teruletet ujra meg ujra vegigzongorazni a vanillawow ideji rendszerben igazi agyfasz lenne. senkinek nem lenne kedve egy uj karit inditani, mert csak nyug megcisnalni a sok buta questsorozatot a kepessegekert ( amibe a nagyok ugyis besegitenenek es akkor hova az elvezet, meg akarmi? ). gigantikus vilagot hozott ossze a Blizzard amibe egyszeruen KENYTELENEK egyszerusiteseket belevinni, hogy mashol meg bovithessek a dolgokat. ez egy ilyen dolog... nem volt meg egyetlen ilyen MMO sem, ami ennyi even keresztul fennmaradt es most is nap mint nap uj jatekosok kerulnek bele a levesbe. ezeknek az uj jatekosoknak is kell kedvezni, es nem feltetlen casual jatekosokrol van szo, mert ennyi ev utan minden jatekos tudja mi az a WOW, mirol szol, tudja hogy hatalmas falat, egy casual jatekos nem fog nekimenni a Farmville helyett, elhiheted. szoval az uj jatekosoknak azt a merhetetlen mennyisegu dolgot amit a vanilla wow idejen, a tbc-ben meg a wotlk-ben osszehozott a blizzard, mind mind meg kene tanulni, es nagyon hamar beleunnanak, aztan szevaszvan... valahogy muszaj kompromisszumokat kotni, es a blizzardnal szerintem rohadtul jol csinaljak ezeket a kompromisszumokat, mert ha valamit elvesznek, cserebe adnak is, csak nem biztos, hogy neked, hanem egy masik kasztnak pl.
fent kell tartani az erdeklodest, ez van. =)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. rootshaper
2011.01.08. 17:56
Heroes27: koszonom az elismerest, lehet tudok valamit, de hogy te ervelni a sajat allitasod mellett nem tudsz, az egeszen biztos. nagyon bena, hogy ilyen nyomorek josnozessel probalsz itt nekem menozni. meg mindig cuki, hogy van velemenyed meg minden, de nem vagy hajlando eszrevenni, hogy a te velemenyednek nincs alapja? en legalabb ala tudom tamasztani... egy screenshotbol rengeteg minden lejon a grafikaval kapcsolatban, egy videobol sok dolog lejon a jatekmenettel kapcsolatban.

ne irigykedj a tapasztalatomra, inkabb probalj te is a sorok meg a dolgok es a marketing sallang moge latni es akkor egyszer majd te is ilyen nagy josno leszel mint en
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. kiskoller roots...
2011.01.08. 17:59
Ebben mind igazad van.
Viszont így nagyon-nagyon sok ember lelépett, te pl hány embert ismersz, aki vanilla óta játszik?

"nem volt meg egyetlen ilyen MMO sem, ami ennyi even keresztul fennmaradt" Ebbe azért belekötnék...khmm hány éves a wow? 2004-es? az 6-7 év max... mondjak neked 10 éves és máig játszott MMO-kat? Amúgy alapvetően igazad van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Heroes27 roots...
2011.01.08. 18:01
várd már meg azt a k. játékot és utánna 15 évezzél kérlek. Kijött, játszottál vele, akkor mondjál róla dolgokat, komolyan mondom sose értettem az ilyen embereket. Nincs veled bajom, a jósnőzést nem bántásból mondtam, érvelni meg mit érveljek te, mi mellett? Mert hülyeségeket írsz? A mellett lehetne. Jajjjjj édes istenem.....


Most összehasonlításképpen, kijön egy új autó, kiadnak róla videókat és képeket, és te mivel már 15 éve benne vagy a szakmában, ezért az az autó már fos. Tulajdonképpen bele se ültél, nem vezetted, de fos. És még ezt sok mindehez lehet viszonyítani, nem csak autóra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. rootshaper
2011.01.08. 18:03
saxus: a kepfrissitesi frekvencianak vajmi keves koze van a sugarzott masodpercenkenti kepekhez. annyi, hogy mivel 60hz = 60 villanas per masodperc, igy a 60 FPS a maximum. erre talaltak ki ugye a vsync csodas talalmanyat, ami maximalizalja az fps szamot es nem szamoltatja ki a videokartyaval azokat a kepkockakat amiket valojaban a monitor megjeleniteni sem tud.

masik: ne magyarazz olyan dolgokrol, amikhez egyaltalan nem ertesz. a 44khz az a MINTAVETELEZESI FREKVENCIA. amikor analog jelet figitalissa alakitanak, akkor az analog jelrol ( ami FOLYAMATOS, az az analog ) masodpercenkent 44ezerszer vesznek mintat ( mivel a digitalis NEM folyamatos, hanem szaggatott jel! ). ennek kurvara semmi koze ahhoz, hogy a fulem mekkora frekvenciaig hall. esetleg, ha tovabbiakban okoskodni akarsz, akkor hasznald eloszor a wikipediat, neha nagy beegeseket kerulhetsz el vele... itt egy relevans cikk a mintavetelezes gyakorisagarol: http://hu.wikipedia.org/wiki/Mintav%C3%A9telez%C3%A9si_frekvencia
leirja neked azt is, hogy 44khz-nel gyakrabban is szoktak mintavetelezest csinalni, akkor az az adathordozo mar 55 meg meg tobb khz-ig tud hangot tarolni? ulj vissza, fizika 1-es DD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rootshaper
2011.01.08. 18:04
kiskoller: en, es a haverok pl vanilla ota nyomjak. en mar 6 eve, van aki csak 5-4, de mind az alapjatekkal kezdtuk. rengetegen vagyunk hidd el, neha anyazunk h szar, de azert iszonyatos emlekezetes raideket nyomtunk mar le, es attol, h a blizz ujit, varial, alakit es vert frissit, nem fogjuk otthagyni, hanem megszokjuk az ujat, ami nem feltetlen rossz mindig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. rootshaper
2011.01.08. 18:07
saxus: ja, meg valami. a TFT is villog 60hz-nel, ha jo a szemed es tudod erzekelni, mivel ARAMMAL megy, ami ugye tudvalevo, hogy valtoaram... ami azt jelenti, hogy egyszer van, egyszer meg nincs, es mindezt egy masodperc alatt otvenszer jatsza el. jo mi? te tenyleg, haver... hol voltal fizika oran? DD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. kiskoller
2011.01.08. 19:16
Akkor lehe hogy én voltam peches, de amikor mi guildet alapítottunk, voltunk vagy 100-200an, amikor TBC-nél leléptem voltunk vagy 10-en. Amikor egyszer WotLK-nál újra benéztem, már senki se játszott
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Micromatic
2011.01.08. 20:25
Rootshaper: "nem volt meg egyetlen ilyen MMO sem, ami ennyi even keresztul fennmaradt es most is nap mint nap uj jatekosok kerulnek bele a levesbe. ezeknek az uj jatekosoknak is kell kedvezni, es nem feltetlen casual jatekosokrol van szo, mert ennyi ev utan minden jatekos tudja mi az a WOW" Te aztán mindent tudsz legalábbis nagyon osztod az észt mindenkinek.
Valószínűleg ezért kerülte el a figyelmed ez a pár cím Eve online, Line Age, Everquest 1-2, Ultima online (hogy csak az ismertebbeket említsem) ezek még mindig mennek és elég sok játékos játszik velük. Az everquest 1hez még jött is ki kieg valamikor mostanság de lehet hogy még csak most jön. A többiekhez hasonlóan jönnek ki kiegek. Ultima online még 2000 előtti játék és stabil játékos köre van akárcsak az everquest! Jah tényleg van a Star wars online játék igaz sokan ott hagyták miután megváltoztatták, de engedélyeztek egy hivatalos tört szervert ahol a változás elötti játékot lehet tolni ott is rohadt sok ember játszik pedig bugos és még nincs kész. Lehet nem 10 millióan mint a Wow-val, de akkor érdemes lenne Ázsiában körbe nézni, ott vanank olyan MMO játékok ahol jóval többen játszanak. Ennyit az én okoskodásomról
Én csak elmondtam véleményem, hogy mi a bajom a Wow-val erre neki állsz kioktatni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Micromatic
2011.01.08. 20:34
Igen kedvezni kell az új játékosoknak, egyet értek, de akkor is azt a maradék kis esélyt is elvették az emberektől, hogy egyedi karakterük legyen, raid előtt érdemes megnézni már alakul a klón sereg, ahogy gearelődik a nép... Casual gamerekhez annyit: 1-85 szintig felhúzni karit egy profinak is legalább 3hét de akkor kb úgy él mint anno South parkban kifigurázták a WOW-ot. Menjen végig egy Casual Death Mines Heroic-on már most volt olyan, hogy a random HC-ba behívott azt leavelt legalább 2 ember hogy ők DMbe nem mennek mert hosszú. Nem azt mondom, hogy a wow szar szeretem és a SZTORI az valami kurva jó, de nekem elment tőle a kedvem, ettől függetlenül azért követem az eseményeket mert érdekel, hogy merre viszik tovább a történetet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. saxus
2011.01.09. 03:13
@rootshaper: haver, hol voltál fizika órán, mikor tanították, hogy van a váltakozó áram (ahol az elektronok egy helyben rezegnek) (AC) és az egyenáram (ahol meg folynak) (DC), valamint, hogy létezik AC/DC átalakító is? Továbbá szintén érdekelne, hogy hol voltál, mikor tanították, hogy a konnektorból kijövő áram (EU-ban) 50 Hz-s?

Mintavételezési frek: remek, te is aztán a lényeget fogtad meg... Szemed ~25 képet képes észlelni, ezért 50-60 FPS-l frissítik a kijelzőt, hogy teljesen folyamatosnak tűnjön. Tudod, magyar óra, hasonlat.

Wikipedia, mint ultimate forras meg fail. Legalább valami egyetemi jegyzetet kotortál volna elő...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. rootshaper
2011.01.09. 13:22
saxus: az addig oke, hogy hulye vagy mint a seggem, mert kellenek ilyen emberek is, de az mar ciki, hogy ha egyszer kiderul, hogy hulye vagy mint a seggem, irsz egy kovetkezo hozzaszolast, amiben meginkabb az jon le.

irtam, hogy: "ami azt jelenti, hogy egyszer van, egyszer meg nincs, es mindezt egy masodperc alatt otvenszer jatsza el. jo mi?" te meg erre azt valaszolod, hogy nem mert az ARAM frekvenciaja 50hz? gratulalok. kezdjuk az elejen: az aramnak nincs frekvenciaja, az akkor van, ha fogyasztot kotsz a rendszerbe, egyebkent csak feszultseg van es ANNAK van frekvenciaja. mi tobb, a feszultseg nem folyik, hanem esik, ket vezeto kozt. ne baszakodj egy villanyszerelo vegzettsegu emberrel, oreg

"Wikipedia, mint ultimate forras meg fail. Legalább valami egyetemi jegyzetet kotortál volna elő..." - nem, nem ultimate forras, de teged meg a wikipediabol is 2 perc megcafolni, vagy meg annyi sem. minek ide egyetemi jegyzet? fel sem fognad!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. kiskoller
2011.01.09. 13:40
Egy kissé eltértetek a tárgytól, nem?
A lényeg hogy sok ember szereti ha nem 25 fps-el jeleníti meg a képet a számítógép, hanem többel, ennyi. Téged lehet nem zavar, mást igen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. saxus
2011.01.09. 15:35
@rootshaper: gratulalok az ertelmi szinvonaladhoz, hogy egy hozzaszolas megirasa egy "hulye vagy, mitn a seggem" kifejezes nelkul nem megy.

"de teged meg a wikipediabol is 2 perc megcafolni", tényleg? Erről mi a véleményed: http://hu.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1ltakoz%C3%B3_%C3%A1ram ?

És kérlek idézd azt a sort, ahol azt írtam, hogy a feszültség folyik. Már csak azért is érdekelne, mert egyszer nem írtam feszültséget, végig áramról beszéltem.

Gyakorolnod kell még a trollkodást, kishaver.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kiskoller
2011.01.09. 17:25
A témához még ezt szeretném hozzáfűzni, rootshaper, ajánlom figyeledbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. saxus
2011.01.09. 18:20
@rootshaper: juteszembe, nyugtass meg kérlek, hogy nem a Kandóra jártál...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Flyingpig
2011.01.12. 17:39
@rootshaper. Valószínűleg nem 25 év alatti ember. Olvasva egy hozzászólását. Szöveges játék, grafikai megjelenítés nélkül. Az meleg idő volt. Commodore 64-n
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!