iPon Hírek

Dragon Age II demo és az új harcrendszer

Dátum | 2011. 02. 23.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A BioWare igyekszik megnyugtatni a kedélyeket, nem butították le a játék második részét az elsőhöz képest, ellenkezőleg: a folytatásban a harcok még taktikásabbak, mégis akció-orientáltabbak lesznek, mint eddig voltak.

"A változtatás mindig magában hordozza annak kockázatát, hogy az igazi rajongókat elidegeníti a játéktól, hiszen pont azért lettek rajongók, mert megszerették azt, amit láttak" - nyilatkozta Mike Laidlaw, a játék fő dizájnere a Guardiannak.

"Meg akartuk tartani azokat az elemeket, amelyek erőssé tették a Dragon Age Origins-t: a csapat- és a taktikai jelleget. Ennek érdekében egészen messzire mentünk: a spell kombókat csapat kombókra cseréltük. Ha mágusunk lefagyaszt valakit, nem tudja úgy ripityára törni, mint az Origins-ben, ehhez társai segítségére lesz szüksége, a győzelemhez egész csapatunknak együtt kell majd működnie."

Az akció-orientáltság volt az, ami legjobban nyugtalanította a rajongókat. Laidlaw szerint az akciójátékok is évek óta kölcsönöznek elemeket az rpg-kből, miért ne vehetne át egy rpg olyan elemeket az akciójátékokból, amelyek még jobbá teszik? Az első részben sokszor percekig kellett rendezgessük a csapatunkat minden csata előtt, a másodikban egyenesen belevethetjük magunkat az akció közepébe.

Laidlaw, aki eredetileg író volt, úgy gondolja, hogy a történet nem csupán olyasmi, ami kitölti a csaták közötti időt, szerepe az, hogy megízesítse a játékot. A jó játékhoz azonban nem elég a jó történet, az akció részek azok, amik meghatározzák az egész ritmusát, ezek segítségével érezzük, hogy haladunk, fejlődünk, elértünk valamit. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a harc ne váljon unalmassá, mert ha ez megtörténik, az eltávolítja a játékost a történettől is.

Jó lesz-e az új harcrendszer? Kipóbálhatjuk a kis, majdnem 2 gigás demóban.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

29. insanity22...
2011.02.24. 02:28
"az akció részek azok, amik meghatározzák az egész ritmusát"

Ezzel nem teljesen értek egyet, sőt. Egy szerepjátékban az eszemet is szeretném használni, mint mondjuk 15 évvel ezelőtt és pepecselni akarok 10 percig harc előtt. Ne legyen már lebutítva minden óvodás szintre ha egyszer PEGI 18+ matricával csomagolnak valamit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Azrael
2011.02.24. 06:41
Az akció nem feltétlenül azt jelenti, hogy páros lábbal taposod az attack gombot
Én például nem szeretem a nagyon pepecselős játékokat, szóval szerintem akkor jó egy RPG játék, ha jó arányban tartalmaz taktikát és akciót. Mindkét végletet -- 10perc felkészülés 10mp harc, attack gomb csapkodás -- elhibázottnak tartom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Turai
2011.02.24. 07:06
Sajnálatos módon egyre több játék arról szól, hogy nyomogasd a gombot ahogyan csak tudod.
Szerintem is akkor jó egy játék ha gondolkodni is kell és nem csak belerontani a nagyvilágba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Csocso123
2011.02.24. 07:51
Az igazi RPG a Neverwinter Nights 1 volt azóta se sikerült még csak megközelíteni se szerintem. Érdekes a neten még mai nap is lehet játszani. A 2 már nem jött be akkora csalódás volt nekem hogy végig se vittem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Kange
2011.02.24. 08:41
Nekem igazából nem is a harcrendszerrel van a bajom, hanem inkább a karakterfejlődéssel. Ha a demo-ban a végleges van, akkor ez nagy csalódás, de nem írom le egyből.

De az biztos, nálam a demo visszájára sült el, azaz 100%, hogy nem rendelem elő, hanem megvárom a végeredményt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Micromatic
2011.02.24. 09:53
Nekem már az első rész is eléggé akció dúsra sikerült, de ettől függetlenül jó volt játszani, amit nem szerettem az inventory a sztori és karakterek nagyon jók voltak, csak túl lineáris a morrowind sorozat után de a baldur's gate is lineáris volt. A csapat rendezéssel nem volt bajom a kaland elején pár perc rendezés és végig simán lehetett haladni, max ha új cuccot találtam valakinek akkor volt.
Ami fájt, a mágia rendszer kevés varázslat volt jó hogy kombinálni lehetett de akkor is lehetett volna több varázslat D&D rendszerből simán vehettek volna...
Egyre jobban féltem a DA sorozatot amióta elkezdtek jönni a hírek hogy milyen lesz a második rész... De majd a demo után okosabb leszek, ha meg nem tudok az alapján dönteni akkor a jó öreg módszer: Warez letölt játszok vele és ha megtetszik megveszem, ha nem akkor delete és nem viszem végig...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Vazzee
2011.02.24. 13:06
Egy apró kérdés: Másnál is volt probléma a dx11-es móddal?
Nálam fix 5 fps, meg fekete grid a talajon.

A demo alapján csalódás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. gezu1025
2011.02.24. 14:59
Nálam megy dx11-ben HD5770-el 1280x1024-ben de nem hozza a kívánt fps szintet, 20-30 körül van. Ami azért ahogy kinéz egy kicsit LOL Nem egy dolgot tudnék mondani, szidhatnám, de van benne valami... De, hogy nem lesz az év RPG-je az biztos... Főleg, hogy valami nem gyenge Mass Effect 3 is jön idén
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. RuthlessWo... Csocs...
2011.02.24. 15:37
többet vártam volna a grafikájától
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. energon
2011.02.24. 17:41
Van mire panaszkodni, de végső soron ez csak egy demo ráadásul elég sokminden le lett benne tiltva(grafikai beállítások is). Amúgy nem rossz, nekem tetszett, de a Dragon Age Originshez nem ér fel.. annak viszont örültem, hogy Flemethet visszahozták.
A grafika annyira nem érdekel, bár így bumpmap meg egyéb effektek nélkül elég fakó.. az 1. rész ennél 1000x szebb és igényesebb volt.
A dialógrendszer is nagyon le lett egyszerűsítve (ikon jelzi, hogy szépet, vicceset vagy csúnyát mondunk? ejj deszr.. mind1 így, már bocs, de az amcsiknak is tetszeni fog, hogy ha pl. jófej karaktert akarnak akkor a babérkoszorús lehetőséget választják végig) de ami a leginkább bosszant azaz ocsmány, ízléstelen és minden jóindulatot meghaladó HUD. Valami borzalmasan néz ki.. mintha vmi alsó kategóriás, ingyen-mmo-ból koppintották volna.. ami a harcrendszerre is igaz.. hát kíváncsian várom a teljes verziót.
Remélem csak viccnek szánták ezt, bár még nincs április 1-je.


"Laidlaw szerint az akciójátékok is évek óta kölcsönöznek elemeket az rpg-kből, miért ne vehetne át egy rpg olyan elemeket az akciójátékokból, amelyek még jobbá teszik?"

Mert akkor ugyanarra a szintre kerül mind2.. és ezt kapjuk eredményül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. rini
2011.02.24. 18:18
Úgy látszik ebben az évben elég jó lesz a felhozatal rpg stílusú játékokból. Lásd ezt, vagy a Wicher 2 és a Skrymet. Talán még a Diablo 3 is befut év végére bár abban nem igazán bízom jövő év tavasza vagy közepe előtt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. energon
2011.02.24. 19:39
rini: ne fesd az ördögöt a falra remélem még idén lesz dió 3
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. insanity22...
2011.02.24. 20:26
Kizárt hogy lesz, de legalábbis remélem, hogy a Blizzard nem enged a kiadói nyomásnak. Az lenne a játékipar utolsó arculcsapása...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. csigabigaf
2011.02.24. 20:33
Jézusom de rossz volt ez a demó, csatázás közepes, grafika szar, mass effectes pöcsfej beszédkarika ahol nem válaszhatom ki mit mondok csak azt hogy jófiúként, kis pöcsként vagy egy seggkén válaszolok és még lehetne a kissebb problémákat hozni, például hogy kilőtték az izometrikus nézetet amikor az egyik legnagyobb eladási pontja volt az előzőnek.

Az egyet se játszottam végig de nagyon bántam mert érződött rajta hogy mennyit dolgoztak rajta és mennyire csiszolt egy játékot adtak ki a kezükböl, biztos voltam benne hogy az egy jó játék és csupán nekem nem tetszett...de ez....
Ezmeg úgy néz ki és olyannak érződik mint egy béta vagy rosszabb...
Láthatóan sietni kellett ám a kiadással, nehogy ne tudják eladni a játékot csupán a nevével...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. gezu1025
2011.02.24. 20:42
csigabigaf
Igen nekem is ez volt az első benyomásom, de valami, valami van a játékban amiben ott a lehetőség és akár még jó is lehet a teljes játék.

Ami meg a "mass effectes pöcsfejes" beszédkarikát illeti, szerintem az egy jó megoldás volt a mass effectben, nem kellenne szídni.

De itt ez a mit mond a hülyegyerek milyen jel van ott rohadt idegesítő! Na nehogy már! Legalább ki lehetne kapcsolni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. energon
2011.02.24. 21:26
Mass Effectbe illett a dialóg rendszer.. az akcióközpontúbb volt mint a dao ezért nem volt rá akkora szükség, hogy finomítani lehessen a karakter "imidzsét" és nem sűrűn szoltak bele a társak sem ha valamit nem helyeseltek.. most ez kb úgy néz ki mintha csináltak volna 1 ME klónt dragon age névvel a saját környezetében. Nem a karika a szar hanem az hogy össz vissz 3 lehetőséget ad, míg az elsőben ha túl sok kimenetele nem is volt 1 beszélgetésnek volt ahol 5-6 válasz közül is lehetett válogatni.. ami ha nem is mindig de hatással volt a karakter jellemére és hogy a későbbiekben ki hogyan viszonyult hozzá... itt kb ua.ez lesz csak ha valakivel jóban akarsz lenni ráállítod az egered a jobb felső válaszra és addig ütöd a bal egérgombot amíg véget nem ér a beszélgetés... közben meg tv-zel vagy zenét hallgatsz, nintendozol vagy palacsintát csinálsz..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Beatmad
2011.02.24. 23:05
Ez mi ez? tudom nem grafikáról szól de könyörgöm egy ilyen demót kiadni az első rész után?
töltögetések és akadások a dialógusok közt mintha vmi rosz konzolon játszanám lemezről... csak medium grafikát lehet beállítani ami egyenesen ocsmány az egyhez képest. a dx11 abszolut nem működik, bugos, lassú, látványra semmi különbség
maga játék és a menete jónak tűnik, de remélem a technikai részét is megcsinálják a végleges kiadáskor
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. csigabigaf
2011.02.24. 23:15
Nem kéne szídni?

Mass Effect egy akció-rpg volt a kezdetektöl, a második része pedig már egy az egybe csak egy shooter volt, beszélgetésekkel.

De ez bizony egy RPG, és légyszíves had szídjam már ha nem lehet eldönteni hogy mit mondjom a karakterem egy RPGben.
Komolyan szánalmas ez a rendszer itt. Egyébként Mass effectben is zavart, lehetőségben jó rövid ütős válasz, rákattintás után meg vlmi laza fellengős hülyeséget mondd.
Itt viszont már rongyá butították az egészet, felsőben barátságos vagy, középsőben semmitmondó, utolsóban meg pöcs vagy, ennyi.
Ettöl függetlenül mind ugyanazt mondja.

Baba első RPGje, hihetetlen hogy még ezt is kiölik a játékokbol és aztán azt merik mondani hogy ez egy RPG, nemcsak egy akciójáték.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. gezu1025
2011.02.24. 23:46
Hát igen a Mass Effect 2 shooter volt... Beszélgetésekkel... De milyen beszélgetésekkel? Mai napig emlékszem egy-egy jó mondatra poénra, a történetre.

De ha már így összejöttek itt az RPG játékok. Akkor én is megmondom, melyik az én kedvenc, mai napig top1 RPG-m. A KOTOR. Na az valóban RPG. Még mindig a legjobb nálam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. atiforever
2011.02.24. 23:50
Nekem ez a demó azért volt csalódás, mert az összkép romlott.
Miért kellett a szép, jól működő HUD-ot megváltoztatni?
Miért kellett a szép, jól áttekinthető karakterfejlődést megváltoztatni?
Miért kellett a jópár válaszos párbeszédeket leegyszerűsíteni?
Nem ezeken kellett volna változtatni, hanem a megszerezhető tárgyakon, képességeken maximum.
Mi az, amit mostanában csinálunk, kedves Bioware? Érthetetlen.

Én behoztam volna még egy plusz karaktert(5)egy másik kaszt lehetőséggel, és az Origines végigvitt karaktert a társakkal, a teremtett világgal együtt átemelhetőként, tovább vihetőként lehetővé tettem volna; természetesen egy teljesen új játékos egy kicsivel(de tényleg csak egy kicsivel)gyengébb lenne.
Így őt is "rávehetnénk" az Origins megvételére. Minden más változatlan.

Nem így kellett volna, kedves Bioware? Eltűnt az ész? Nem ezt szoktuk meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. incubus
2011.02.25. 00:04
Én dx 11-ben semmiféle laggolást nem vettem észre
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. energon
2011.02.25. 01:20
Mass Effect 2 már nem volt rpg.. nem mintha az első rész is az lett volna. Attól, hogy eldöntheti az ember, hogy példakép vagy renegát legyen még nem teszi rpg-vé úgy ahogy az sem, hogy beleraknak dialógusokat amik inkább informáltak (ahogy da2-ben is) minthogy a játékos formálta volna vele a történetet(ill. formálta, de a végkimenetelen semmit sem változtatott, akkor is spectre lehettél miután elküldted melegebb éghajlatra a tanácsot). Ettől függetlenül az 1 és 2. rész is zseniális volt.. amúgy túl sokat nem változott a 2. rész sem.. túlmelegedést kicserélték lőszerre a túlzsúfolt inv-et meg kivették, hogy dinamikusabb legyen a játékmenet és ne csak azzal szórakozzon az ember hogy minden sarokba benéz új holmik reményében.(épp elég volt lőszer után kajtatni )

Az aggaszt viszont, hogy egy ilyen összecsapott alkotás után mit fognak művelni a 3. résszel.. ha azt is ennyire megakarják majd "innoválni" felkötöm magam.. najó nem, de végtelenül csalódni fogok a cégben.. mert idáig szart nagyon nem adtak ki a kezük közül, sőt.. nem túlzok ha azt mondom minőségre épített a cég.. dehát manapság pénz beszél..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. MasterMark
2011.02.25. 02:50
gezu1025: ott a pont a KOTOR legjobb bár csak a második résszel játszottam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Beatmad
2011.02.25. 10:05
Szerintem simán maguk alatt vágják a fát ezzel a demóval, nyakamat rá hogy több ezren mondták le az előrendelést
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. rootshaper
2011.02.25. 10:30
en megmondtam, en megmondtam, hogy szar lesz!
egyebkent meg aki arra szamit, hogy majd a teljes jobb lesz, benezte, mert ez nem BETA, ez demo... tehat az eredeti jatek lecsupaszitott, rovid bemutato verzioja. ez sajnos, ha faj is az igazsag, ilyen lesz, amilyen. csak kicsit hosszabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. saxus
2011.02.26. 04:17
Csak én vagyok az egyetlen, akinek bejött a grafika?

Pro:
- Szép letisztult táj és látkép. A távoli hegyek valami hihetetlen jók szerintem. Kár, hogy nem lehet körbenézni.
- Karakterek és animációjukat valami hihetetlen jól összerakták és vééééégreeeee egy folyamatos egész a mozgás, nem sok különálló valami (ez már évek óta hihetetlenül zavar az RPG-kben. Nem is értem, hogy miért nem csinálták már meg pl. az NWN1-ben)
- Nagyon jól le lett optimalizálva. A DAO hasonló beállítások mellett egy harcnál már durván szaggatott, főleg egy nagyobb varázsolgatásnál.
- Szép, pörgős harcrendszer. Először, mikor olvastam/láttam, ódzkodtam tőle, de gyakorlatban nagyon jó.

Kontra:
- Dialógusrendszer. Ez a körkörös valami nagyon jó...
...az ME-ben. Itt sem lenne rossz, ha legalább ugyanazt a választ látnám, amit mondani fog a karakter. De inkább a régi.
- Nem értem, mi ez a sok szögletes utca a demó második felében. A DAO-ban már kezdték végre kinőni ezeket a hülyeségeket, de ha itt ilyen lesz végig a városok, az nagyon gyász lesz.
- Sok-sok töltögetés. Nagyon gáz, amikor egy beszélgetés vagy egy cutscene közben teszi ezt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Flyingpig
2011.02.26. 20:21
atiforever

Nekem a story foszlányokból úgy tűnik, hogy az Origin előtti időről beszélünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gezu1025
2011.02.26. 22:30
Hmmm

szerintem pedig az első rész után/vele egy időben játszódik egyszerre. ugye lényegében az egészet a törp meséli annak a nőnek, hogy hogyan is volt anno. És ugye úgy kezdi a törp, hogy amint kijött a veszedelem ostagar után, leégették lotheringet és onnan menekülünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. saxus
2011.02.27. 17:14
@Flyingpig: Nekem meg inkább úgy, hogy Lotheringből menekülnek épp. Lothering leégetése meg az Ostagari csata után van, ami az előtörténetek után van. Lényegében párhuzamosan fut, de majd meglátjuk, hogy mi lesz ebből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!