iPon Hírek

Dragon Age: Inquisition - Szeret...nem szeret

Dátum | 2014. 01. 23.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Mint tudjátok, a Dragon Age: Inquistion is folytatni fogja a BioWare játékok hagyományát, mely szerint a csapatotok bizonyos tagjaival romantikus viszonyt folytathattok. David Gaider, a Dragon Age vezető írója ismét hozzászól a parázs vitákat generáló témához egy blogbejegyzésben. A bejegyzés egyébként egy művészi rajzokból álló galériát követ, tájakkal, karakterekkel és más látnivalókkal.
Gaider kifejtette, hogy már látja maga előtt, hogy miután leleplezik a románcokat az új játékban (legyen az megjelenés előtt vagy után), az emberek amiatt panaszkodnak majd, hogy nem tudtak viszonyba lépni az általuk kiszemelt karakterrel vagy épp nem sikerült elnyerni valaki kegyét bizonyos tetteik miatt. "Elvettük tőlük a románcot, mert gonoszak vagyunk vagy olyan unalmasak, hogy nem látjuk, hogy amit ők kigondoltak, mennyivel izgalmasabb lett volna? Aztán jön, hogy amit meg végül beraktunk az homofób/bifób/rasszista/pedofil és még sorolhatnám, lényeg, hogy olyan, mint az övék nem." Ezek után nem meglepő az sem, hogy gyakran felmerül, hogy miért foglalkozik egyáltalán a BioWare romantikus szálakkal. Viszont mind ahányszor ez feljön, eszükbe jut, hogy nagyon sokan élvezetüket lelik a szabadságban, hogy kiválasszák a párjukat a játékban. Miközben persze vannak akik dühöngnek és nagyon sok sarat vágnak a fejükhöz más és más indokokkal. "Tudom, hogy sok rajongó örülne, ha egyszerűen csak elhagynák az egészet. Általában az ilyen vélemények olyanoktól jönnek, akik nem élnek a románc lehetőségével, ezért aztán a hiányuk nem zavarná őket. Arról nem beszélve, hogy vannak akik úgy látják, hogy a románcok, csak lányoknak (fangirl-öknek) valók, nem adnak értéket az 'igazi játékhoz'." Gaider szerint viszont a BioWare legnagyobb erőssége nem a történeteiben van, hanem a karaktereikben. "Szerintem a mi karaktereink olyan szinten kidolgozottak, amely szintet más játékok meg sem kísérelnek elérni." Ezek a karakterek sokszor megpendítenek húrokat az emberekben, a kidolgozott személyiségeknek pedig természetes kiterjesztései az intim kapcsolatok. "Leállhatnánk, de akkor hátat fordítanánk valaminek, amit senki más nem csinál rajtunk kívül. A kérdés tehát, hogy "miért?" és, hogy "mit rakjunk a helyére?"." Lehetséges ezekre a kérdésekre megfelelni, hiszen a BioWare maga is csinált már játékokat intim szálak nélkül, csinálhatna most is. "Talán, ha csinálnánk egy új IP-t, dönthetnénk úgy, hogy nem nyitjuk ki ismét Pandora szelencéjét (mert a románcok mindig is ilyenek voltak) és valami mást hozunk helyette. De annak a másnak nagyon jónak kell lenni, mert sokan vannak, akik nagyon fontosnak tartják e részeit a játékainknak és eséllyel nem vágnának bele egy olyan sorozatba, amibe nincs ilyen. Talán egyesek könnyen leírják ezeket a rajongókat, de a BioWare nem feltétlenül."
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

12. mikej95
2014.01.23. 19:15
LOL A nyuszit is megverték, akár füstszűrős, akár sodort cigarettát adott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Stormrage
2014.01.24. 06:49
remelem nem szednek ki semmit, max hozzaraknak! amugy ez teny, DA-t es az ME-t is a karakterek tettek igazan felejthetetlenne. persze ez nem egy tenyezon mulik, de remelem nem kezd el majd visszafejlodni ez az egesz....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. wishformor...
2014.01.24. 09:38
@Stormrage
A Dragon Age mar a masodik resznel durvan visszafejlodott.
Talan a 3 ban nem is kell majd harcolni, megdoglenek maguktol az ellenfelek, neked majd nyomni kell az elore gombot asztan annyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. s_erno
2014.01.24. 11:19
@wishformore
Hál istennek az eddig közzétett alfa? videók nem erről árulkodnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. kiskoller
2014.01.24. 12:16
"Szerintem a mi karaktereink olyan szinten kidolgozottak, amely szintet más játékok meg sem kísérelnek elérni"

Azt-a-rohadt mekkora nagy arca van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Asagrim kisko...
2014.01.24. 12:54
Mert igazat mondott ... mondj ellenpéldát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. kiskoller
2014.01.24. 18:00
Meg fogsz kövezni, de:

Kotor2 Revanja nekem sokkal izgalmasabb volt, mint Kotor 1 Revanja.
De itt a másik cégnek már volt mire építkeznie, akkor már felhozom példának Kreia-t, a teljes SW univerzum számomra legérdekesebb figuráját.

Ellenben nem játszottam elegendő mennyiségű személyiség-központú játékkal ahhoz, hogy legyen reális összehasonlítási alapom. Bioware játékkal sem sokkal, csak Dragon Age 1-2 vel.

De Bioschock karakterei bennem mélyebb nyomot hagytak, mint a Dragon Age: Origins karakterei. Talán az Origins-ben volt egy-két érdekes tag, de ők sem csapattagok voltak.
Ahogy én látom a dolgokat, mind a Kotor-ban, mind a Dragon Age Origins-ben nem a karakterek voltak érdekesek, hanem a karakterek dinamikája, egymással való kapcsolata. Például a mágusok és templárok közül egyik sem volt kiemelkedően érdekes, de a két frakció kapcsolata már az volt. Ez viszont inkább az elmének, és nem a szívnek szól.

Ez a két játékot, amire a véleményemet alapozom, érzelmileg sivárnak találtam.

De tisztában vagyok azzal, hogy ez egy vélemény.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Stormrage
2014.01.24. 20:26
igen, sajnos a DA2 gyenge lett, de remelem a 3, ahogyan igertek, az origins-ra fog inkabb hasonlitani, igy remelem melto folytatas lesz majd, persze puding probaja az eves, de azert remenykedni mar csak szabad, nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. DogTheDog kisko...
2014.01.24. 20:35
En sokkal erdekesebbnek tartottam Darth Traya-t,Kreia meg kifforratlan volt es,bizonyos szempontbol bugyutan idealista is.Ez mar nem volt jellemzo arra amive valt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. hympyke
2014.01.25. 08:45
A DA2 konkrétan egy katasztrófa, az előrendelést is azonnal visszavontam amint kipróbáltam a dragonball zedes demoját. Az első részt meg hat és félszer játszottam végig.
Egyszerűen nem értem hogy egy nagyszerű játék után hogy lehetett egy ekkora rakás izét "alkotni". Akinek ennyire szar ötletei vannak annak jobb lenne bepelenkázni a fejét...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. TommyGun77 kisko...
2014.01.26. 23:26
A mass effect széria jó példa ott sokkal dominánsabbak a karakterek mint bármelyik más játékban...a DAban is érdekesek voltak de a BIOWARE az í-re a pontot a mass effectekkel tette fel, az a játék történetileg és karakterileg igencsak a a legjobb játékok közé emeli, mégha a történetet néha kritika is éri. Azt a gémet nem a játékmenet adta el hanem az amit sokan leszarnak > történet és karakterek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. s_erno
2014.01.27. 13:58
@TommyGun77
Ez talán részben annak is köszönhető, hogy a fontosabb karakterek többsége legalább két részben szerepel és így volt idejük nem is tudom mi a jó szó rá, beérni vagy kiforrni. A DA-ban is voltak ilyen próbálkozások, csak nem tudom miért, ezek többnyire nagyon el lettek cseszve (többek közt azért is mert amennyire tudom mások írták a karakterek "forgatókönyvét".
Erre nagyon jó példa Anders. Az Awakeningben egy jól eltalált, hetero, szerethető karakter (rögtön rá is cuppant a female wardenemre ), míg DA2-ben én egy nyávogós nyámnyilaként jellemezném aki kb azonnal rácuppant a male hawkre-ra....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!