iPon Hírek

Drágulás várható a Japánt ért katasztrófa miatt

Dátum | 2011. 03. 16.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Japánt az elmúlt hét péntekén egy hatalmas, a Richter skála szerinti 9-es erősségű földrengés rázta meg, de mégsem ez, hanem az utána érkező hatalmas szökőár volt az, ami romba döntötte a part menti települések nagy részét. A földrengés következtében néhány japán erőmű is megsérült, amelyek tartogathatnak még kellemetlen meglepetéseket az ott élők számára. A mentőalakulatok és a hatóságok ezrével találnak rá a halottakra, és abból kiindulva, hogy több ezren tűntek el, a halottak száma még tovább emelkedhet.

A földrengés és a szökőár pusztítása hatalmas volt, akit esetleg érdekel, itt talál olyan képeket, amelyek a katasztrófa előtti és a katasztrófa utáni helyzetet szemléltetik. Az összehasonlítást úgy lehet előcsalogatni, hogy az egérmutatót az adott fotó fölé kell vinni.

A katasztrófa előtt ... ... és a katasztrófa után
A katasztrófa természetesen a japán iparra is rányomja bélyegét, így az elemzők már azt vizsgálják, hogy a félvezetőpiacon milyen változásokra lehet majd számítani az elkövetkező hetek és hónapok folyamán. Japán rendkívül fontos szerepet tölt be a félvezetők piacán, hiszen a globális szilícium termelés 60%-a érkezik innen. Addig, míg a felhalmozott raktárkészletek kitartanak, komolyabb változásra nem igazán számíthatunk a piacon, igaz, a katasztrófa híre miatt a NAND Flash chipek árai már túlvannak egy 10% körüli emelkedésen. Ez az áremelés az elemzők szerint pszichológiai okokra vezethető vissza, de hamarosan a félvezetőpiacon kialakult hiány miatt is emelkedni fognak az árak, és nem csak a NAND Flash chipek esetében.

Április elejétől kezdve a memóriachipek, az LCD panelek, a különböző mikrokontrollerek és egyéb vezérlők árai is emelkedésnek indulhatnak. Az alkatrészek drágulásával a különböző termékek árai is emelkedni fognak, de hogy mekkora mértékben, azt egyelőre még csak megjósolni sem lehet.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

39. amd
2011.03.16. 21:32
S amíg nem lesz megnyugtató helyzet a blokkok miatt, addig nincs is kilátásban mikor kezdődhetnek meg a helyreállítások. Addig az árak sem nyugszanak.
Viszont, ha rendbe kerülnek a dolgok, az árak is visszatérnek az eredeti szintre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. jozsefm
2011.03.16. 21:38
Már másodszor kénytelenek szenvedni a nukleáris katasztrófa miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Fuxy0322
2011.03.16. 21:49
Az elsőt muszáj volt elszenvedniük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. _DiEGO_
2011.03.16. 21:58
És sajna nem tudni mi jön/jöhet még ?
19.-én vagy (?) 20.-án a telihold közelsége - se tudni mit nem okozhat reméljük csak szép lesz és semmi egyéb mellékhatása ...



 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. gery84
2011.03.16. 22:02
Na én meg nemsokára gépet akarok újitani! AM3+ lap + ram-ot! De hogy drágul minden nem fog menni!

Fuxy0322: Nem értem mire gondolsz? Nem ők akarták Hirosimát és Nawasakit, amcsik gondólták úgy hogy ott sokan laknak!
Vagy lehet hogy én értelmezem férre, és te a földrengésre gondolsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. stefiboy
2011.03.16. 22:04
ReMikrobi)
elvileg be akarták márciusba már zárni ezt az erőművel, szal nemigazán számit ezalapján, h. használhatatlanná válik. Amúgy meg te biztos jobban tudod náluk, hogy lehetne hűteni más módon, szóljá má TEPCO-nak, meg NAÜ-nak Ha lenne más megoldás, sztem alkalmaznák is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2011.03.16. 22:08
Igen, ez a holdközelség tényleg kihatással van, állítólag tudományosan helytálló. De állandóan hangoztatják, hogy nem lehet előre jelezni.
De, az állatok előre érzik a veszélyt, földrengés esetén is. Valahogyan ezt fel lehetne használni. Mert így mégis lehet előjelezni.
De mindent műszerrel akarnak kimérni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. or!on
2011.03.16. 22:09
1. Jó ez a kép, csak használhatatlan. Az előtte/utána kép ugyanarról a részről készül nem pedig a partszakasz két végéről.

2. Azokat a reaktorokat el kell felejteni. Az első háromnak már annyi, a negyediket pedig külön nem lehet üzemeltetni az első három kiegészítő létesítményei nélkül.Mikrobi írta a tengervizes elárasztást. Részben igaza van, mert abból a helyiségből semmi sem használható már, egyedül a rudak, de azok meg valszeg a melegtől eldeformálódtak. Ha vége az egésznek, akkor ki kell emelni a rudakat elvinni az oroszokhoz azok újra alakra hozzák és mehet vissza az új reaktorba. Nagyon leegyszerűsítve ennyi. Nagyságrendileg 2 év múlva újra üzemelhet a most megsemmisült erőmű, feltéve ha sugárszennyezés szintje nem túl magas(valszeg az). Erős a gyanúm, hogy az illetékesek már keresik a helyet, hogy hova építhetnék az újat, mert ide nem fogják visszaépíteni az tuti. Ha igen, akkor 3-4 év múlva lesz csak újra erőmű itt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. inq
2011.03.16. 22:15
#orlon katt a linkre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. inq
2011.03.16. 22:16
amúgy Ishinomaki in Miyagi mi az a baloldalt megjelenő kék épület?
kiv. vagyok hátha van még jó ötlet tőletek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. gery84
2011.03.16. 22:17
Ha ráengedik a rudakra a tengervizet, akkor az a viz már elszenyeződik és utána hova nyomják, vissza a tengerbe?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. jozsefm gery8...
2011.03.16. 22:28
Azért voltak kénytelenek elszenvedni mert az első pillanattól kezdve, ahogy a USAF légteret nyert a szőnyegbombázásokhoz, ezek a célpontok tiltott zónának számítottak a bombázó parancsnokság számára, mivel a katonai stratégák pontosan akarták látni a ledobandó atombombák romboló hatását.Ehhez katonailag intakt terület kellett.
Az aktuális hadi helyzettől teljesen függetlenül előre eldöntött tény volt a bevetésük, nem pedig szükségszerű katonailag indokolható, szükséges mértékű erő alkalmazása, a még harcképes erők megtörésére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Fuxy0322
2011.03.16. 22:44
Persze hogy inaktív területet szemeltek ki hiszen tudni akarták mire képes.
Egyébként a sima szőnyegbombázástól nem lett volna vége azoknak a borzalmaknak amik ott voltak.Japán többszöri kapitulációs felhívás ellenére sem volt hajlandó a háború feladására.Másrészt 1941. december 7-én japán hadüzenet nélkül intézett támadást Pearl Harborre és a japánok kegyetlenkedései szerintem indokolták a dolgot.

[Tíz percig szerkesztheted, javíthatod a hozzászólást.]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. pdx06
2011.03.16. 22:49
Drágulás? Mit számít... már ígyis lemondtam mindenről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Phantomstr...
2011.03.16. 23:31
Fuxy0322 Tehát egy támadás egy katonai kikötő ellen, aminek kb 2500 áldozata volt, indokol egy támadást nemkatonai célpontok ellen, ami közel 325 EZER áldozatot követelt (mindezt úgy, hogy állítólag tudtak a Pearl Harbor ellen készülő támadásról). A kedves USA pedig ugyan úgy gyűjtőtáborokba zárta a japán- és német-amerikaiakat, ha már kegyetlenkedésnél tartunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. RAYEN
2011.03.16. 23:33
valamire rá kell fognia drágulást
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. prohlep
2011.03.16. 23:38
"... a japánok kegyetlenkedései szerintem indokolták a dolgot."

Celtudatos nepirtasra nem fogadhatunk el semmilyen indokot, magyarazatot.

Akkor sem, ha a vilag jelenlegi szuperhatalma kovette el.

Kinos teny, hogy tobb varost zaroltak (azaz bombazasi tilalom alatt tartottak) azzal, hogy majd a ledobas elotti idoszakban eldontik, hogy melyik ketto a legalkalmasabb a katonai kiserlet eredmenyessegenek megitelesere.

Atombombazasra, szonyegbombazasra es egyeb nepirtasokra nincs elfogadhato erveles.

Aki ilyen borzalmak jogossaga mellett ervel, az vagy nagyon elkotelezett vagy nagyon kifordult emberi mivoltabol.

Ez most nem a jelenlegi hozzaszolonak szol, hanem a "hivatalos" torteneszeknek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. abenyus
2011.03.16. 23:44
Pearl Harborre is egy megrendezett színdarab volt, csak úgy megsúgom, hogy legyen oka az amcsiknak megtámadni Japánt.. Ez épp olyan, mint a Word Trade Center.. Az is megszervezett volt, hogy meglehessen támadni Afganisztánt.. Kicsit jobban elmerülsz a témában és nem csak azt mondod amit a tv-ben látsz akkor rájössz, hogy kőkemény háttérhatalmak irányítják a világot és minden a totális hatalomszerzésről szól... Érdemes utána nézni a HAARP technológiának, amivel igen kemény dolgokat képesek csinálni az amcsik.. Nem csak időjárás manipulációra, de pont földrengések előidézésére is képesek vele... Természetesen nem állítom, hogy egy egyébként is szeizmikusan aktív régióban ők idéztek elő földrengést, de ott van az a "mi van ha"... Japánnak kökemény gazdasága van és ez az amcsikat bántja is...
Nem vagyok paranoiás, vagy ilyesmi, csak jelzem, hogy nem minden úgy van a világban ahogy azt a tv-ben mutatják.. tekintettel arra, hogy a tv is a pénzről szól és azt mondják amiért fizetnek nekik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. jozsefm abeny...
2011.03.17. 00:06
azt mondják amiért fizetnek nekik...

Azzal a céllal hozzák létre őket, hogy azt mondják, amit a szájukba adnak nekik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Ragnarr
2011.03.17. 00:48
@abenyus: Szerintem nem a tv-bol , de meg kevesbe az interneten keringo mindenfele kospiracios teoriakra kell alapozni a tortenelmi ismereteinket... Word Trade Center is mar annyi teoria letezik , mindenki valaszthat maganek egy meset ami eppen tetszik neki , az igassagot meg ugyse fogja senki kitalalni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. csiby222
2011.03.17. 01:36
A HAARP-ra mondták még azt is hogy betudnak vele bárkit programozni álmában. Szóval ez is a hiszem ha látom kategória. Emlékszem régebben is volt valami földrengés azon a környéken és az nem volt ennyire vészes vagy csak nem tudtam róla de a memória árak a duplájára ugrottak akkor. Még jó hogy már megrendeltem a monitoromat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Sturmtiger
2011.03.17. 01:40
Még ha az amcsinak lenne is olyan technológiájuk amivel képesek előidézni egy földrengést, nyilván nem Japánra robbantanák rá, hanem Kínára, ugyanis:

Pro primo: Kína kommunista állam

Pro secundo: A kínai gazdasági növekedés meghaladja bármely országét

De szerintem nincs ilyen technológia, és ha lenne sem ölnének meg vele több ezer embert ártatlanul, ez már nem az a világ.

on: remélem jövő hónapig kibírják a RAM árak, mert akkor akarok venni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. drherbyke
2011.03.17. 08:02
Nálunk nem kell földrengés a dráguláshoz, elég csak szegfűs meg narancsos 20 év felelős politikusai,hogy napról napra változzanak az árak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Ipadnak
2011.03.17. 08:35
Majd meglátjuk mennyi idő alatt kelnek fel. Sajnos jópárezer ember meghalt, amúgy is csökken a népesség, most ez az áradás elmosta az iparuk nagy részét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. jozsefm Ipadn...
2011.03.17. 09:07
Nem csak a japán gazdaság erős szerencsére ,hanem a japán gondolkodásmós is !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. somakb
2011.03.17. 09:15
A bombázáshoz és Perl Harborhoz csak annyit, hogy
1. Hadat üzent az USA-nak Japán, csak épp a hadüzenettel jól megvárakoztatták a japán követet, mire végre hajlandók voltak fogadni, addigra késő volt, sőt az amerikai hírszerzés már jóval korábban megfejtette a támadása időpontjára és helyére vonatkozó üzenetet...
2. Az USA hadvezetésénél szerepelt az a megvalósítás is, hogy Japánt értesítik a bombázésról, hogy a polgári lakosságot evakuálni tudják, mert pontosan tudták, hogy a papír/fa lakóházaik úgy fognak égni, mint a rongy és rengeget polgáir áldozat lesz. Végül elvetették az értesítést. Az atombomba bevetése pedig levéltári kutatások alapján, nem is Japánnak szólt, ami már készült a kapitulációra, hanem a Szovjet előrenyomulásnak (ami akkor mér erőteljes volt), ez már bőven a hidegháború egyik lépése volt, az amerikai erőfölény jelzése, illetve a nagyon költséges Manhattan projektnek is kellett igazolás.
3. A japánok amit kínában és délázsiában műveltek, na az sem tartozik a humanítárius tevékenység körébe, elég erősen hajaz a német SS támogatta népirtásra...

Az egészből az a tanulság ami a világtörténelem során minden alkalommal:

A győztesnek van mindig igaza, és az eszközeit szentesíti a győzelem ténye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. rieper
2011.03.17. 09:15
drherbyke Egyetértek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Fzoltan
2011.03.17. 09:16
abenyus: Gondolod, hogy az amerikaiak bevállalták volna Pearl Harbort úgy, hogy tudták, ezzel a japánok iszonyatos tengeri fölénybe kerülnek a Csendes óceánon, még ha az anyahajóik épségben is maradtak?
Fuxy0322: Az amerikai atombombák kizárólag a következő "ellenségnek", a Szovjetuniónak szóltak. A hatást már rég ismerték, csak és kizárólag indokolatlan erődemonstráció volt. Japánnak akkor már alig volt légiereje, a hadiflottája meg már rég romokban hevert. Egyébként mondj egy háborút, amit normális indokkal, hadüzenettel kezdtek, az elmúlt 100 évben. Magyarország megtámadja a Szovjetuniót Kassa bombázása miatt? Nevetséges.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jozsefm somak...
2011.03.17. 09:33
Az atombomba bevetése pedig levéltári kutatások alapján, nem is Japánnak szólt, ami már készült a kapitulációra, hanem a Szovjet előrenyomulásnak (ami akkor mér erőteljes volt), ez már bőven a hidegháború egyik lépése volt

Jól látod. Annyival egészíteném ki, hogy egy nyomós érv volt a háború lezárását követő béketárgyalásokhoz is egyben.Így lehetett az akkor állig fegyverben álló "szövetséges" Sztálint a későbbiekben rábírni ,hogy az elfoglalt területek később milyen fennhatóság alá tartozzanak,illetve honnan vonuljon ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. zozozo
2011.03.17. 10:04
Manipulált képek, a mellékelt linken már az első képnél látszik.
Biztos nagy a baj, azt nem kétlem.
Azért azt senki sem hiszi komolyan, hogy átfestik a leszállópályán az útjelzéseket egy cunami után ? : D
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Fzoltan
2011.03.17. 10:47
zozozo: Arra véletlenül se gondolj, hogy a bal oldali kép 2009-ben készült, a jobb oldali meg néhány napja. Sendai esetében meg a cunami után gyorsan építettek egy kétsávos utat is, mi?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Flyingpig
2011.03.17. 10:56
Véleményem szerint, valóban erős a Japán gazdaság, de ne felejtsük el, hogy a pénzügyi szektorban dolgozok mindig és mindenkor ilyen és ehhez hasonló eseményekre várnak. KEDVES TŐZSDE CÁPÁK játszatok a magatok szerszámaival...De nem fognak, mert ebből lesz nagyobb hasznuk. Lásd...Az üzemanyag ár emelkedése után a FOLT Zrt. Részvényei 5 - 6 % -ot emelkedtek. Hmmm. Spekulánsok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jozsefm zozoz...
2011.03.17. 11:07
Mi érdekük fűződik ahhoz hogy ilyet tegyenek ,amikor a katasztrófa óta minden nagyhatalom valamelyik felderítő műholdja rájuk fókuszál?Rögtön kiderülne az esetleges félrevezetési szándék!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. zozozo
2011.03.17. 11:11
Fzoltan

Nem kell minden maszlagot megenni amit a neten tálalnak.
Az útjelzéseket újrafesteni szokás, nem átfesteni.
Erősen PS ízű a képek több mint fele.
Mindezt leszámítva nincs velük nagyobb bajom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. MaximumGam...
2011.03.17. 14:41
zozozo: akkora áradat volt hogy a festék csikot arébb mosta a víz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Balucsek zozoz...
2011.03.17. 17:47
zozozo: a reptéri kép 2003.04.17 1:00:00kor készült a katasztrófa előtti, illetve akkori kép volt összehasonlításnak a google earthben...
Azért 8 év alatt elég sok minden változik nem véletlen került elő az egyik képen egy kék raktár épület...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Mandris90
2011.03.17. 19:27
milyen drágulás? menjenek már a picsába kinában gyártatnak akkor mitöl drágul japán helyzete miatT?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. thedevelop...
2011.03.19. 13:40
"Japán rendkívül fontos szerepet tölt be a félvezetők piacán, hiszen a globális szilícium termelés 60%-a érkezik innen"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. szaki1965
2011.03.21. 08:59
Érdekes a téma,csak fordított helyzetben nállunk nem értékelődik így fel az ország,pedig benne vagyunk a slamasztikában bőven.Mindenkinek tudunk segíteni,csak sajnos magunkon nem.Másrészről magyarázzák holdtöltéval,mag mindenféle dologgal a katasztrófákat,padig lehet hogy jóval egyszerűbb az ok.Nevezetesen kizsákmányoljuk a földet(gáz-kőolaly stb)ezzel nyomáskülöbbséget hozunk létre a földkéregben,amit a természet megpróbál helyrehozni(nyomás kiegyenlődés),és ennek hatására mozdulnak el a rétegződések,amik okozzák véleményem szerint a katasztrófákat,ami az egész világunkra kiterjedhet áttételesen.Persze mint minden más ez is jó ok az áremelésre(kőolaly,cukor,stb),hogy több profitot hozzon a gyártónak,és az eladónak egyaránt,csak a vásárló jár rosszúl,addig mig új termékkel meg nem jelenik a gyártó.Melynek hatására általában csökkennek az előző széria árai,pedig nincs változás az előállítás folyamatában(lásd memória árak,stb)Továbbá Japánt és a világot megelőzve tudtommal Kína előrébb jár a mikróelektronika terűletén,és még sok másban.Emlékszem,hogy elektromos autók üzemanyagcelláit is kínából rendelték meg,mert a kínai jobb teljesítményben gyártotta azt,nembeszélve az olcsóságról.Talán ez az egyik ok,hogy a világban mindenütt jelen vannak,és nem mellesleg atomnagyhatalom.Ezért nem mer senki hozzájuknyúlni,nem úgy mint más országokhoz,ahol minden következmények nélkűl beavatkoznak a belügyekbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!