iPon Hírek

Drive PX 2: az Nvidia receptje az önvezető autók piacára

Dátum | 2016. 01. 05.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Nvidia első embere, Jen-Hsun Huang egy meglehetősen érdekes előadást tartott az idei CES alkalmával, amelyből egyebek mellett az is kiderült, milyen platformmal, illetve milyen apróságokkal készül a gyártó az önvezető autók piacának meghódítására. A lendület komolynak tűnik, de ez nem is véletlen, hisz az Nvidia komoly fantáziát lát a piacban, ugyanis szakemberei szerint az önvezető autók biztonságosabbá teszik a közlekedést, új mobil szolgáltatásokat hoznak létre, időt spórolnak és jobbá alakítják a városközpontokat.
A vállalat a tavaly bemutatott Drive PX után idén a Drive PX 2 hardverről is lerántotta a leplet, ami komoly előrelépésnek tűnik az első generációs modellhez képest. A Drive PX 2 fedélzetén két darab Pascal GPU, valamint két darab Nvidia Tegra SoC lapul, amelyek együttesen rettentően komoly számítási teljesítményt nyújtanak. A Tegra SoC egységek egyenként négy darab Cortex-A57-es és két darab Denver processzormaggal rendelkeznek, valamint Pascal architektúra köré épülő GPU is van rajtuk. A rendszer FP32-es lebegőpontos teljesítménye 1 TFLOP/s-ról 8 TFLOP/s-ra nőtt, a mélytanulási teljesítmény pedig 24 TOP/s-ra ugrott. Az új rendszer 2800 kép feldolgozására képes egyetlen másodperc leforgása alatt. A fenti táblázatban remekül látszik, mennyivel ütőképesebb erre a felhasználásra a Drive PX 2 , mint például egy átlagos Titan X videokártya. Jen Hsun-Huang szerint a célterületen a Drive PX 2 teljesítménye 150 MacBook Pro noteszgépével vetekszik. A nagyteljesítményű rendszer 250 wattot fogyaszt, a melegedő komponenseinek hűtését pedig kompakt folyadékhűtő szett végzi, ahogy az a lenti fotón is látható.
A vállalat ezzel együtt a mélytanulásra és a neurális hálózatokra is nagy figyelmet fordít, ezek ugyanis nem csak az önvezető autók szegmensében juthatnak komoly szerephez. A siker érdekében minden termék úgy készül, hogy kompatibilis legyen a széles körben használt mélytanulási platformokkal.
Az Nvidia egyébként egy olyan világot vizionál, amelyben a különböző gyártók által készített önvezető autók előre programozottan hagyhatják el a parkolót, minden szükséges információval felvértezve ahhoz, hogy kezelni tudják a forgalom jelentette kihívásokat és biztonságban célba juttathassák utasaikat. Ennek érdekében minden ilyen autó megosztja majd az úton szerzett tapasztalatait egy központi neurális hálózattal, ezekhez az információkhoz pedig az összes többi önvezető autó is hozzáférhet. Ezekből a tapasztalatokból végső soron a többi önvezető autó profitálhat.
Az említett vízió bemutatásához már egy referencia neurális hálózat is készült, ami a Drivenet nevet viseli, alapját pedig a Digits névre hallgató, neurális hálózatokat tanító eszköz adja. A Drivenet hatékonyan telepíthető a Drive PX 2-es platformra, a neurális hálózat fejlesztése pedig a Digits-en keresztül történhet.
A könnyebb alkalmazás érdekében a szükséges eszközöket fejlesztőcsomag formájában teszik elérhetővé, ami a Driveworks nevet viseli. Ezzel a csomaggal számos kritikus feladat megvalósítására nyílik lehetőség: a jármű felismerheti és megértheti a körülötte zajló eseményeket, helymeghatározás segítségével az aktuális pozícióját is tudhatja, valamint az adott körülmények függvényében vezetési döntéseket is hozhat. Az előadás alkalmával egy szimuláció keretén belül már megcsodálható volt, mire lehet képes egy hat kamerával és LIDAR-ral felszerelt önvezető autó.
A fenti csomaggal, illetve a hozzá tartozó hardverrel olyan önvezető autókat építhetnek a különböző autógyártók, amelyek képesek lemodellezni környezetüket, észlelik az úton közlekedő autókat, valamint az aktuális közlekedési szituációnak megfelelő döntéseket hoznak annak érdekében, hogy kényelmesen és biztonságosan célba érhessenek. Az utazás során a fontosabb információkat az Nvidia Drive CX névre keresztelt autós multimédiás platformján keresztül kaphatja meg a „sofőr”.
A Drive PX 2 iránt több autógyártó is érdeklődik, de elsőként a Volvo épít majd köré forgalomban is részt vevő önvezető járműveket. Ezek az önvezető autók várhatóan jövőre árasztják el Göteborg utcáit, és a tervek szerint 100-an lesznek.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. bp123
2016.01.05. 16:42
Ha az új tegra legalább olyan gyors fp32-ben mint a régi akkor 1 pascalra max 3.5tflops jut, ezek szerint ez még nem a nagy. Mondjuk a memória is jól láthatóan nem hbm, ez is arra mutat hogy ez a kicsi vagy közepes pascal még csak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. ChoSimba bp123
2016.01.05. 17:48
A képek alapján a GPU MXM modulon van, szóval ez leginkább egy kicsi Pascal. És már csak azért is, mert a 16nm-es kezdeti vacak kihozatal miatt biztos sok lenne a selejt a teljes Pascal méretben, ezért valszeg a kicsikkel kezdik. Tippem szerint fél Pascal lehet, de ezt inkább a 250W-os fogyasztásból gondolom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. bp123
2016.01.05. 22:29
Minél tovább nézem azt az mxm modult annál gyanúsabb. Az mxm kb 8x10cm, ezek alapján a chip több mint 2x2 cm, hatalmas.

[LINK]
Ez alighanem egy régi quadro, vagy 980m.
Jen-Hsun "pozdorjacsavar" Huang
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. 5hR3kY
2016.01.06. 07:57
Na de mikor jelentik be a Carworks csomagot?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. ChoSimba bp123
2016.01.06. 08:24
A képek alapján ez pixelre pontosan egy 980m-es MXM modul.
Na most vagy a Pascal pont ugyanekkora méretű és ugyanolyan lábkiosztású mint a 980m és így nem kellett áttervezni a NYÁK-ot vagy megint a pofánkba toltak egy kamu Pascalt.
Ugyan még GDDR5-ös Pascalt sosem mutattak, csak HBM-est, ami tök máshogy néz ki, de erős a gyanúm, hogy ez sem így fog kinézni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ChoSimba ChoSi...
2016.01.06. 12:57
Na, van zöld update
A szemünk jó volt, a képen nem Pascal van, hanem tényleg 980m, a lényeg, hogy MXM modul formájában akár Pascal is lehetne. Illetve lesz is, ha kijön.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. TheRealTsL 5hR3k...
2016.01.06. 16:40
A cikk említi is, Driveworks néven, de nyilván el sem olvastad, csak írni kellett valamit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!