iPon Hírek

Dropbox Infinite: Felhőszolgáltatás, egy kicsit másképp

Dátum | 2016. 04. 28.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | ADATTÁROLÁS

A sokat mondó név alapján azt hihetnénk, hogy végtelen mennyiségű tárhelyre tehetünk szert az újítás használatával, ám erről szó sincs, inkább arra utal az elnevezés, hogy a Dropbox Infinite jóvoltából rengeteg, már-már végtelen számú új lehetőséget kapunk fájljaink elérésére és azok használatára. A Dropbox alap esetben kétféle módszert ad a felhőben tárolt fájlok elérésére. Egyrészt használhatjuk kedvenc webböngészőnket, amelyen keresztül kényelmesen tallózhatunk a fájlok és könyvtárak között, másrészt az adott operációs rendszer fájlkezelőjén keresztül is elérhetjük a helyben tárolt tartalmak legfrissebb változatát, már amennyiben azokat előzőleg szinkronizáltuk.
Egyik opció sem ad „felhőtlen” szabadságot, így hamarosan elrajtol egy új szolgáltatás, a Dropbox Infinite, ami a fentebb említett két módszert ötvözve szinte korlátlan lehetőségeket nyújt. Az elérhető tárhely mérete persze attól függ majd, mekkora tárhelyre jogosult az adott felhasználó az éppen érvényes előfizetés keretén belül – gyakorlatilag akár 10 TB-os tárhelyet is bérelhetünk. A Dropbox Infinite nagyon jól jöhet majd a folyton helyhiánnyal küzdő felhasználóknak, akik konvertibilis noteszgépük vagy táblájuk tárhelyét egyébként nem tudják csak úgy bővíteni. Az új szolgáltatás lényege, hogy a felhőben tárolt fájljainkat azonnal, egyetlen kattintással elérhetjük: a windowsos vagy maces fájlkezelőben tallózva csak rá kell kattintani a használni kívánt tartalomra, majd az azonnal megnyílik a társított alkalmazáson belül, mint ha csak egy egyszerű, helyileg tárolt fájl lenne. Ehhez nyilván internetkapcsolatra is szükség van, hiszen az adott fájl megnyitása közben automatikusan letöltődik az adott konfigurációra. Akkor sincs baj, ha olyan helyen szeretnénk elérni bizonyos fájljainkat, ahol éppen nincs WiFi kapcsolat, vagy mobilhálózat-lefedettség, ekkor ugyanis előre kijelölhetőek azok a fájlok, amelyekből szükség van helyi másolatra, így ezeket bárhova magunkkal vihetjük. Alap esetben a felhőben tárolt fájlok csak a felhőben foglalnak helyet, a PC-n vagy Mac-en nem – ott csak egy lista található róluk, a benne található elemek pedig úgy viselkednek, mint egy egyszerű asztali parancsikon. Hogy ez az egész miként működik a gyakorlatban? Az alábbi rövid videó megmutatja.
A Dropbox Infinite tehát ügyesen ötvözi a helyi tárhelyet és a felhő alapú tárhelyet, kipróbálására azonban egyelőre még csak egy viszonylag szűk előfizetői körnek van lehetősége – közülük is elsősorban az üzleti felhasználók élveznek prioritást. A Dropbox Infinite remélhetőleg rövidesen mindenki számára elérhető lesz.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. Meteorhead
2016.04.28. 10:06
Szóval a DropBox megcsinálta amit a SkyDrive/OneDrive első nap óta tud?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. balazs630 Meteo...
2016.04.28. 10:30
Ez így igaz, kezdetben ugyanezt tudta Windows 8.1 alatt a SkyDrive/OneDrive, de Windows 10-zel a Microsoft kilőtte ezt a szolgáltatást... Úgyhogy ilyen értelemben a Dropbox projektje most előrelépés a konkurenciához képest...

Microsoft suggests that this system was confusing. It wasn't clear enough which files were available and which were not, leaving people without the files they needed when they were offline. There were also compatibility issues; some apps tried to open the placeholders directly, which wasn't very useful. While both of these problems seem solvable enough—for example, create a stronger visual distinction between placeholders and real files and use a lower-level mechanism to convert placeholders into real files—in Windows 10, Microsoft is going in a different, less innovative direction.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. thedevelop... balaz...
2016.04.28. 16:10
" It wasn't clear enough"

Ezt sajnos el is hihetjük nekik. Biztosan sok bejelentést kaptak, hogy
"Dehát látom a fájlt és mégsem tudom megnyitni. Tudják maguk, hogy ki vagyok én? Ha nem oldják meg 10 percen belül, feljelentem magukat, mert nem tudom megtartani a prezentációt és ügyfeleket vesztek a maguk hibájából!"

Ajh, szinte látom magam előtt a fentihez hasonló tartalmú ügyfélszolgálati bejelentéseket.

Olyan ez, mint amikor az egyszerű felhasználó úgy másolja át a programot a pendrive-ra, hogy áthúzza az ikonját az asztalról. Aztán csodálkozik, hogy másik gépen nem tudja megnyitni, márpedig ő "átmásolta".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Geralt_of_... thede...
2016.04.28. 16:36
Elolvasva az indoklást, szerintem is elég nagy baj, hogy a leghülyébb felhasználó a közös nevező, így értékes szolgáltatástól fosztanak meg olyanokat, akiknek nem probléma kiigazodni számítógépen.

Ezt jobb helyeken úgy oldják meg, hogy opcionális funkcióvá alakítják, és alapértelmezetten ki van kapcsolva, nem pedig úgy, hogy kiveszik a francba az egészet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Solear
2016.04.29. 13:31
A telóhoz kaptam ~60 giga Dropbox tárhelyet anno két évre amit használtam is rendesen, mert tetszett hogy bedobok valamit PCn és egyből rajta van a telón is és forditva. Aztán lejárt a két év és visszavették 11 gigára a korábbi megtartása meg valami horrid összeg lett volna, igy a DB maradt 11 gigán használatlanul, alternativának meg találtam a Zoolz-t ami ugyanazt tudja, és 500 gig tárhely évekre volt valami párezer FT akciósan valami weboldalon keresztül. A dropbox fizetési modellje eléggé hiányos volt. mig a googlinál van minden méret amit akarhat az ember, itt csak nagy ugrásaokkl (árban is) lehetett fenntartani valamit is.

Aki esetleg még érdekelt a témában annak javaslom a Jolicloud rendszert, ami összefogja minden ilyen apró cloud helyünket és 1 meghajtóként tudja az ember kezelni az összeset.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!