iPon Hírek

Durva büntetés a Vodafone-nak

Dátum | 2010. 04. 21.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

A Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. 2009. július 13. és 2009. szeptember 10. között megtartott „Nyári SMS promóció" elnevezésű játékával kapcsolatban fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot tanúsított – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Emiatt a távközlési cég 40 millió forint bírságot kapott.

A hivatal megállapította, hogy a fogyasztó játékban való részvételről hozott döntése magában foglalta a további SMS-ek fogadásába történő beleegyezést.

Ez a beleegyezés ugyanakkor nyilvánvalóan csak egy, az ésszerűség korlátait túl nem lépő kereskedelmi gyakorlatra terjedt ki. A Vodafone gyakorlata ugyanakkor még a további SMS-ek fogadásához közvetetten beleegyezésüket adó fogyasztók esetében sem felelt meg ennek az elvárásnak. A távközlési cég által az egyes fogyasztóknak megküldött SMS-ek mennyisége túllépte az ésszerűség határát. Volt, hogy egy napon a fogyasztóhoz több emlékeztető SMS és tudásalapú SMS érkezett. A Vodafone által kiküldött SMS-ek száma többszörösen meghaladta a fogyasztók által küldött SMS-ek számát.

Mindezek alapján GVH megállapította, hogy a Vodafone e játékával kapcsolatban tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. Súlyosbító körülményként értékelte a hivatal, hogy a Vodafone már többször tanúsított a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást. A társaság megtévesztő reklámjaival a fogyasztók igen széles körét érte el közel két hónapig. Enyhítő körülménynek bizonyult például, hogy a Vodafone egyes kommunikációs eszközein törekedett a teljes körű információ megadására, az akció megindítását követően pedig igyekezett javítani kereskedelmi kommunikációin.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. Merwenus
2010.04.21. 12:31
És ki nem [mod]ja le? Nekünk mint fogyasztóknak lett belőle AKÁRMILYEN pozitív hatás? Egy frászt, állambácsi megkapja a 40 milliót, és egy az egybe kiutalja az egyik "tanácsadónak". Úgyhogy ez csak egy szélvihat a biliben, nem több.

Ha majd a 40 millió Forintot szépen az előfizetők között akiket károsítottak szépen szétküldik, vagy jóváírják a következő számlám azt mondom oké, de így no comment.

Fogyasztóvédelem a saját és az állampénzét védi, sosem a fogyasztókat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. YuGabe
2010.04.21. 12:41
Így van, sosem értem, hogy hogyha egyszer a fogyasztóknak kára származik, akkor miért nem őket kárpótolják. Az ilyen a Vodafone elveszi a fogyasztótól, az állam elveszi a Vodafone-tól, így gyakorlatilag az állam kirabolja az állampolgárokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kosi
2010.04.21. 12:44
El tudnék képzelni nagyobb büntetéseket is..ezek a pármillásak semmit sem érnek. Fellebeznek, évekig elhúzzák mire egy forintot is ki kell fizetni belőle... Még jó hogy a voda 2009-ben megkapta az év etikus vállalata díjat. (nem vicc: [LINK] )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Iceman
2010.04.21. 12:46
40 millió Forint? Nevetséges egy ilyen cégnek ez az összeg... ne akarjátok tudni mennyi pénz forog itt havi szinten...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. robyeger Merwe...
2010.04.21. 13:40
Sajnos egyszerűen és naívan gondolkozol, mint az országban lakók többsége. A vodafone valószínűleg jogorvoslatért még pereskedni fog a bíróságon, hogy visszaszerezze a pénzét az államtól, ez eltarthat több évig is. Szép dolog lenne ezt szétosztani a fogyasztók között, de ha netán később nyer a vodafone, akkor a fogyasztóktól szedjük vissza a zsozsót, persze perköltséggel együtt, szóval akár még rá is fizethetnétek a dologra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Levil
2010.04.21. 14:43
Elmeny volt ezeket a hsz-eket elolvasni ugyanezen gondolatok forognak sokmillio ember fejeben mikor ilyefajta "igazsagtalansaggal" talalkozik de sajnos egy par ember fentrol csicskitja ezt a sok milliot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!