iPon Hírek

DX11 benchmark elsőként a Unigine-től

Dátum | 2009. 10. 23.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

Az Unigine fejlesztői egy utcahosszal a Futuremark szakemberei előtt járnak, ugyanis ők az elsők, akik DirectX 11-es támogatással ellátott tesztprogramot kínálnak azoknak a szerencséseknek, akiknek már sikerült szert tenniük a Radeon HD 5000-es sorozatban helyet foglaló kártyák valamelyikére. Az alkalmazás természetesen csak Windows 7 esetében kínál DirectX 11-es támogatást, de ezen kívül a DX9-es, DX10-es és az OpenGL technológiák, valamint az ATI Eyefinity névre keresztelt multi-monitor technológiáját is támogatja.

Unigine: Heaven Benchmark a DX11 erejével.
Az új szoftver Windows 7 alatt a DirectX 11-es támogatás jóvoltából a tesszellációs technológia kiaknázására is képes, sőt, ezen kívül dinamikusan tudja szimulálni a környezet különböző változásait, mindezt pedig élethű fizika alkalmazása mellett teszi.


A Heaven Benchmark futtatásához olyan ATI Radeon HD 2000-es, illetve Nvidia GeForce 7000-es sorozatú vagy újabb videokártyára van szükség, amely legalább 256 MB-nyi fedélzeti memóriával fel van vértezve. A DirectX 11-es támogatás, illetve a tesszelláció használatához DirectX 11-es GPU-ra és Windows 7-re van szükség (Radeon HD 5000-es sorozat).

Az új tesztprogram 1.0-s verzióját innen tölthetik le az érdeklődők. Az alábbi videónak köszönhetően azok is megtekinthetik a Heaven Benchmark DX11-es változatát, akik nem rendelkeznek ehhez megfelelő hardverrel. Mindenképpen megéri rá szánni néhány percet, mert szép. (Érdemes a lejátszóban a HD gombra kattintani.)

                            

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

38. Senbonzaku...
2009.10.23. 17:53
Na ha lejön megnézem az enyém mit alkot. Ez sem valami izom vas
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. ossyni
2009.10.23. 18:08
nos, a gaussian blur nagyon erős volt, az egésznek olyan kis makett hangulatot adott olyankor.
Valószínűleg elprogramozták.
Amikor nincs blur akkor szép, de még mindig nem akkora átütés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. dragonplat...
2009.10.23. 19:48
Én is lefuttatam a bencmarkot (ati hd 4670, amd x2 4600+). Dx10 ben nálam amikor a kamerával megy fel a lépcsőn nem voltak lépcsők hanem csak árnyékolva volt egy döntött lap. Meg a kövek sem állnak ki az úton anyira. Itt látszik igazán, hogy mire is jó a dx11. Emlékszem sokan mondták hogy nem is lesz olyan szép tessék ittvan és eddíg mindenkinek tetszik a látvány. (na jó kivéve ossyni-t)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. YuGabe
2009.10.23. 20:04
Minek futtattok olyan benchmarkot, ami DX11-re van kihegyezve? Gondolom csak összehasonlításképpen, hogy lássátok, mennyire nem tudjátok elérni a videóban mutatott képet és értékeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. systexas
2009.10.23. 20:39
amint elindítottam bedobott egy kékhalált....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. ornagy
2009.10.23. 21:22
Nos nekem is lefutott a kicsike.

http://stalkerhun.atw.hu/web/unigine.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Tamas7
2009.10.23. 21:28
dx11, 4*AA, átlag 25FPS
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Tamas7
2009.10.23. 21:29
1680*1050
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Hc Toxic
2009.10.23. 21:30
Nagyon szép a Benchmark, nemsemmi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. ornagy
2009.10.23. 21:30
És élsimítással....

http://stalkerhun.atw.hu/web/unigine2.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. somakb
2009.10.23. 21:40
"Minek futtattok olyan benchmarkot, ami DX11-re van kihegyezve? Gondolom csak összehasonlításképpen, hogy lássátok, mennyire nem tudjátok elérni a videóban mutatott képet és értékeket."

talán azért Yugabe, mert pont ez a lényeg, hogy DX11 visszafele kompatibilitását láthassák. Azt, hogy hogy fog futni DX10-es kártyán egy DX11re írt játék pl DX10 profillal. Ez az egyik fontos lényeg a DX11-ben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. YuGabe
2009.10.23. 22:08
Tehát amit idéztél, az pontosan igaz. Ha egyszer DX10-es karid van, akkor ha DX11-es benchmarkot DX10 alatt futtatsz, akkor ott vagy, ahol a part szakad. Gondolom tanultál grafikát vagy programozást, de ahhoz nem kell az sem, hogy megértsd: egy kártya teljesítőképessége véges: attól, hogy kiadnak egy DX11-es kompatibilis kártyát, a tied meg csak DX10-es, attól még nem fogsz JOBB teljesítményt elérni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Kane54
2009.10.23. 23:27
Gondolom dx11-es HW hiányában 10.1 módban fut le.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Csernus
2009.10.23. 23:41
nekem 4850-em van windows 7 és dx11-ben Tessellation-onnal stabil 40fps.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. remyy
2009.10.24. 00:34
Nekem leesett az állam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. rini
2009.10.24. 01:10
A nem dx11 kártyák futtatásnál nem használ dx11 effekteket hanem visszaosztja a megfelelő dx verzióra. Tehát nem tud egy nem dx 10 vagy dx10.1-es kártya a saját dx verziójánál magasabb verziót futtatni. A kapott eredmények itt az adott kártyáknak megfelelő dx verziónak felelnek meg. Jelenleg csak az AMD Radeon HD 5870,5850,5770 és 5750-nel lehet dx 11 módban futtatni ezt a programot.

Csernus - Az az eredmény csak dx 10.1-es

Kane54 - Így van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. FoAMDFun
2009.10.24. 01:24
Nekem 8800 GTX-em van, és én 889.163 pontot és 35.2983 FPS-t kaptam. Csak sajnos nem Full HD felbontásban, hanem 1280x1024-ben
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Eugor
2009.10.24. 01:35
Sajnos ez van..Még nincs DX11-es kártyád addig csak DX10.1-be élvezheted a látványt.. rini és Kane54 mondta meg sztem sokak számára az érthető választ..

DX9

DX10

DX11

Még én és sokan mások így látjukEugor DX11

addig ők így Unigine DX11
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. remyy
2009.10.24. 01:53
5870, de eddig használhatatlan volt a béta driverrel....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Tamas7
2009.10.24. 03:29
5870 - 9.10es catalyst-al
http://kepfeltoltes.hu/091024/K_pkiv_g_s_w...ltoltes.hu_.jpg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. FoAMDFun
2009.10.24. 10:17
Ha megtenné valaki, hogy 5870-el mindent alapra hagyva, 0AA, 4AF, 1280-1024-ben DX10-ben és DX11-ben tesszeláció nélkül lefuttatná és az eredményt megosztaná, annak nagyon hálás lennék. Kíváncsi vagyok nagyon, hogy ha még lehetetlen feltételek mellett (1920x1080, 8AA, 16AF, DX11, Tessalation on) is 25 FPS felett ér el a kártya, akkor mit mutatna humánusabb felbontáson. Köszönöm, ha megteszitek, ha nem azt is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. rini
2009.10.24. 10:17
Csak szolok, hogy ezeket a teszteket alap beállításon érdemes futtatni az összevethetőség érdekében. Tehát úgy ahogy feltelepül és nem állítasz el rajta semmit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. FoAMDFun
2009.10.24. 10:26
Igen, rini, én is így gondolom és ezt kérem a "gyenge" 5870 tulajoktól, ha lehet. Persze tesszaláció nélkül, mert az durván lassít szerintem. Úgy értem, hogy tudom, hogy nagyon gyors maga az eljárás, de nagyon durva a képminőség javulása, így hát csak több poligon megfordul a GPU-ban végső soron.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Tamas7
2009.10.24. 11:32
FoAMDFun:

1280*1024, 0AA, 4AF

dx10: http://kepfeltoltes.hu/091024/10_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

dx11:http://kepfeltoltes.hu/091024/6488175911_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. rini
2009.10.24. 12:21
FoAMDFun - Itt többet találsz minden féle beállításokkal

http://prohardver.hu/tema/re_az_unigine_he...t/hsz_1-50.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Iceman
2009.10.24. 12:57
http://iceman-hq.net/images/unigine.jpg
CPU terhelés:
0 - 35-45%
1 - alszik
2 - 3-10%
3 - alszik
4 - 5-10%
5 - 2-8%
6 - alszik
7 - 5-15%
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. FoAMDFun
2009.10.24. 13:18
Ez azt jelenti, hogy abszolút VGA limites a cucc, kivéve ha nagyon levesszük a felbontást. Érdekes, bár elég szép ahhoz, hogy igaz legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kispal87
2009.10.24. 14:33

Csernus

nekem 4850-em van windows 7 és dx11-ben Tessellation-onnal stabil 40fps.

Nekem is 4850-esem van, csinálnál egy képet a sárkányról dx11-ben tesszellációval, kíváncsi lennék hogy jeleníti meg a kártya.
Köszi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. SzocsA
2009.10.24. 15:09
4000 res szériánál mióta van dx 11?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Iceman
2009.10.24. 15:23
Azért alapvetően fontos tisztázni, hogy a dx11 hez nem feltétlenül kell natív dx11-es kártya. Hacsak nem kifejetten dx11-es effektről van szó, de ez sem gond mert vissza tudja butítani dx10-re, ha nincs cél hw.
A két fontos újítás: be lehet vonni a GPU-t más feleadat elvégzésére is mint a kép számolása (előnyben az erős és több GPU-s rendszerek) Illetve még jobban leoszthatóak a feledatok több CPU magos rendszereknél. De ehhez NEM kell dx11-es kártya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. rini
2009.10.24. 15:40
Iceman - Amit írtál abban van logikai buktató. Ha a te kártyád nem dx11-es akkor a program nem dx11-ben fog futni hanem a program automatán visszaosztja alacsonyabb dx verzióra. Ha a program nem használ dx 11-es effekteket akkor hogyan lehetne azt mondani, hogy az adott program dx11-es?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Iceman
2009.10.24. 15:43
rini - sehogy, épp ez a poén, Crysis-ra is azt mondták hogy dx10, holott full dx9 az egész 1-2 effektet leszámítva, más a lényege a dx11-nek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. rini
2009.10.24. 16:37
Iceman - Kérlek olvasd el, a dx 11 az újításairól szol.Csak két oldal, de a lényeg le van írva.

http://prohardver.hu/teszt/az_amd_elindult...10_es_10_1.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. FoAMDFun
2009.10.25. 10:26
NEM MEGY A TESSZELÁCIÓ ÉS A DX11! Nem olvastok. Nem tud csak az ATi Radeon HD 5000 széria DX11-et. A tiéd sem tud, az enyém sem és senkié sem, akinek nincs 5xxx-es Radeonja. El tudod indítani a tesztet, végig is megy, azonban DX 10(.1) módban renderel. A tesszelációnál látszik nagyon, hogy mik az extrák a DX10-hez képest a DX11-es renderelési módban. Az is lehet, hogy a tesztprogram a tesszeláción kívül nem is igazán futtat DX11-es kódot, de ez már csak elmélkedés. Annó a 3DMark2001 is lefutott, azonban a Nature teszt csak GeF3-4 vagy efölötti VGA-kkal ment, az én akkori GeForce 2 MX400-ammal nem indult el. Itt már annyit elértünk, hogy nekünk is lefut DX11 módban a cucc, csak relative csúnya. Az a lényeg, hogy az API visszaskálázza az aktuális GPU által futtatható shaderparancsokra az adott 3D modell renderelési változóit, ezáltal nálunk is futni fog minden DX11 title, csak lassabban/csúnyábban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Powerdream
2009.10.25. 14:22
FoAMDFun

Kérdésedre a válasz: 5870-el 1280*1024, 0AA, 4AF beállítás mellett

DX 10: 85.8 FPS, 2161 pont
Dx 11: 85.4 FPS, 2150 pont tesszelláció nélkül
Dx 11: 46,7 FPS, 1177 pont tesszellációval

Hát az ucsó annyival jobban is néz ki!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Powerdream
2009.10.25. 18:14
Játékoknál biztos magasabb lesz. Lefuttatam egyet 1280X1024, 16xAA, 8xAF HIGH, tesszeláció on DX11 szal plafon beálítással FPS 31.0 és 781 pont. Ha majd lesz kedvem meglesem áhúzott rendszerrel is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. badland3
2009.10.26. 05:26
Szepnek, szep
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Multitask
2009.10.26. 13:31
Elérhető menük lettek az http://eliteclockers.extra.hu -n a Heaven-ös eredmények, akinek van az nyugodtan küldheti a megfelelő kategóriába.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!