iPon Hírek

E3 2014 - Assassin's Creed: Unity részletek

Dátum | 2014. 06. 11.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A Ubisoft úgy gondolta, hogy van néhány dolog, amit nem árt tudnunk az Assassin's Creed: Unityről. Először is azt, hogy a játékot nulláról építették újra az Xbox One és a PS4 képességeit figyelembe véve. Nem csak a játékmotor új, hanem végre bele tudtak nyúlni egy csomó alapmechanikába és a játék struktúrájába. "Ez nem egy reboot, hanem az Assassin's Creed újrafeltalálása az új generációra" - mondta Alex Amancio, a játék kreatív igazgatója. Ezzel párhuzamosan a játék gerincét képező parkour is teljes átalakításon esik át. Ennek egyik legfontosabb eleme, hogy most már a házakról lefelé is ugyanolyan mobilisan tudunk majd közlekedni, mint felfelé. Így egy-egy magas épületről nem csak úgy tudunk lejutni, hogy kiszemeljük a közeli szénakazalt, és beleugrunk. Ez egyben lehetőséget adott a készítőknek arra is, hogy jelentősen csökkentsék a szénakazalok számát. Továbbá az épületeket most már valós, 1:1-es méretarányban modellezik le, így döbbenetes magasságokba juthatunk. Jelentősen megváltozik a lopakodás is, ami ismét az Assassin's Creed középpontját képezi majd. Bekerül egy teljesen új lopakodó üzemmód, ami megváltoztatja főhősünk mozgását, és azt is, ahogy a világot látja. Ezen kívül a játékmenetet is úgy módosították, hogy több teret és lehetőséget adjon a lopakodásra. A készítők ígérete szerint a harc is keményebb lesz mint eddig. Az ellenfelek okosabban viselkednek majd, és hamarabb el tudnak tenni minket láb alól. Ettől függetlenül az orgyilkosok továbbra is nagyon erős és képzett harcosok, így még mindig meg tudunk küzdeni több ellenféllel is egyszerre, de az egyszerű gombnyomkodás már nem fog eredményre vezetni - némi taktikára és gondolkodásra is lesz szükség. Még talán ezeknél is fontosabb a teljes küldetésstruktúra átalakítása. A misszióknak nem lesz többé többé egy megadott feltétele, amit ha nem teljesítünk, akkor elbuktuk az egészet. Az új rendszer neve Adaptive Mission Mechanic, ami azt jelenti, hogy a küldetés teljesen alkalmazkodik a játékos stílusához. Korábban például meg volt adva, hogy kövessünk egy templomost, de ha észrevett, akkor rögtön megszakadt a küldetés, és kezdhettük elölről. Ha egy hasonló küldetést kapunk a Unityben, akkor nem az a lényeg, hogy kövessük a templomost, hanem egyszerűen az, hogy derítsük ki, hova is megy. Ha úgy döntünk, akkor persze követhetjük, de ha lebukunk, akkor semmi sincs veszve, hanem jöhet például egy üldözés. Ha szem elől tévesztjük, akkor utána az lesz a feladatunk, hogy valahogy megtaláljuk a városban. Az is megeshet, hogy a forradalmárok közben véletlenszerűen megölik emberünket, és meg kell találnunk a holttestét, hogy elvegyük tőle a tekercset, amiből kiderül, hova ment volna. Az új főhősünk neve Arno Dorian, akit valamikor a múltban nagy veszteség ért és úgy érzi, meg tudta volna előzni. Ezért felelősnek tartja magát, és nagy bűntudatában felkeresi az orgyilkosokat, hogy megfelelő képzést kapjon, és meg tudja akadályozni, hogy mással is megtörténjen ami vele. A Unity helyszíne természetesen Párizs, a francia forradalom idején. A készítők kiemelik, hogy az a történelem egyik legfontosabb időszaka, ami megváltoztatott mindent maga után. Ugyanakkor a város ekkor is egy nyüzsgő, kulturális központ volt, figyelemreméltó építményekkel. Lesznek olyan jelenetek, ahol egyszerre 5000 NPC-t láthatunk majd a képernyőn - a korábbi részekben ez nagyjából maximum 150 volt. Ezen kívül a legtöbb épületbe be is mehetünk majd - néhánynak csak viszonylag egyszerű beltere lesz, míg másokat rendkívül részletgazdagon modelleznek le, főleg azokat, amiknek a küldetésekben fontos szerepe van. Ráadásul bejárhatjuk majd a katakombákat is a város alatt! A játék fontos részét képezi a közös, négyfős kooperatív. A készítők nagyon érdekes és izgalmas küldetéseket raktak be a kooperatív módhoz, melyek újrajátszhatóak is lesznek, így megpróbálhatjuk őket más megközelítéssel teljesíteni. Ezen kívül a karakterünk teljesen testreszabható lesz és fejlődik. A változtatások érvényesek az egy- és többjátékos módokra is. Végül pedig: ismét lesznek a jelenben játszódó részek, de erről csak annyit mondott Amancio, hogy meglepő és váratlan lesz.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. noPublicFG
2014.06.12. 00:42
Ennek a hangulata legalább annyira magával ragadt mint az Ezio-s story szál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!