iPon Hírek

E3: Már az Xbox One S is erősebb, mint a sima Xbox One

Dátum | 2016. 06. 14.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Korábban azt hihettük, hogy a tegnap hivatalosan is bejelentett vékonyított Xbox One S pusztán kinézetében, méreteiben és a 4K-s videók, valamint a HDR támogatásában tér az alap Xbox One-tól. Most azonban úgy látszik, hogy mégsem ez a helyzet. Rod Fergusson, a The Coalition vezetője ugyanis egy interjúban arról beszélt, hogy Gears of War 4 dinamikusan állítgatja menet közben a felbontását, hogy minél stabilabban tartsa az egyjátékos módnál kitűzött 30fps-t, illetve a multiplayernél megadott 60fps-t. Oké, ez nem akkora újdonság, sok játék csinálja ezt. Az érdekesség azonban innen következik: Fergusson elmondta, hogy mivel az Xbox One S több CPU és GPU erővel rendelkezik a sima Xbox One-hoz képest, ez azt jelentheti, hogy a játéknak majd kevesebbszer kell vissza vennie a felbontásból ahhoz, hogy tartsa a kívánt képfrissítést. Ezt követően felmerült a kérdés, hogy ha a Gears of War 4 automatikusan képes kihasználni az Xbox One S extra erejét, akkor ez érvényes lesz az Xbox Scorpiora is - tehát, azon akár rögtön 4K-ban is futhat majd a játék? Fergusson szerint ez most még nem egyértelmű. Habár a játékot simán fel tudnák húzni 4K-ra, ugyanis minden grafikai elemet eleve ilyen felbontásban gyártanak le, azonban azt már a véglegeshez közeli hardveren kell majd megnézniük, hogy 4K-ban hogyan fut a játék, és el tudják-e érni a 30/60fps-t. Mi lehet a háttérben? Hivatalos nyilatkozat egyelőre nem jött a Microsoft részéről az Xbox One S potenciális extra erejével kapcsolatban, így csak találgatni tudunk. Ugyanakkor érdemes visszaemlékezni arra, hogy bennfentesek források szerint a Sony azért döntött az erősebb PlayStation 4 NEO elkészítése mellett, mert egész egyszerűen a sima PS4 APU egységét túl költséget lett volna újraterveztetni 14nm-es FinFet gyártástechnológiára - így inkább megvették az AMD-től az eleve erre tervezett Polaris GPU-t. A helyzet hasonló lehet itt is: mivel az Xbox One S vélhetően 14nm-es APU-val jön (így lehetett jóval kisebb, mint az alap Xbox One), könnyen lehet, hogy a Microsoft sem fizette ki a korábbi GCN-architektúra lecsökkentését az új gyártástechnológiára. Ráadásul eleve legalább részben módosított APU-t kellett terveztetni az AMD-vel, hogy bekerülhessen a 4K videózás és a HDR. Hozzá kell tenni, hogy ha jelentős extra lóerőket kapott volna az Xbox One S, akkor a Microsoft a sajtókonferencián valószínűleg ezt kiemelte volna. Így gyaníthatóan arról lehet szó, hogy szimplán a Polaris GPU architekturális előrelépéseiből származik némi többlet erő, esetleg még a CPU órajelét is meghúzhatták kicsit.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. lajcsi1975
2016.06.14. 14:52
Érdekes hír. Akkor már nem áll meg a lábán az a tézis hogy az első XO még talán annyival lehet jobb az S-nél hogy a nagyobb házban jobban szellőzhetnek a komponensek.

Azt hiszem végérvényesen lezárul egy korszak a konzolok mögött. Vagyis nincsenek már hosszú évekig változatlan hardverek.

Így drágább lesz a szórakozás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Lazahunter lajcs...
2016.06.14. 15:11
Mitől lenne drágább? Senki sem kényszerít, hogy mindig a legújabb géped legyen, mint PC esetében sem, hogy a legújabb VGA-d legyen. Viszont minden játék menni fog mindegyik gépen, így elvileg elfelejthetjük a HD újrakiadások lehúzását is.

Egyszóval: a konzolosdi is végre magáénak tudhatja a PC-k előnyös tulajdonságait ....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Raszputyin Lazah...
2016.06.14. 15:24
Azért nem, mert a pécéken nincs optimalizáció, lévén "vegyen erősebb hw-t a paraszt" mentalitás uralkodik. Én ezt nem nevezem előnyös tulajdonságnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.06.14. 15:44
A PC mindaddig előny ameddig van rá pénzed. Ha már lecsúsztál jöhet a konzol. Valószínűleg ez fog a jövőbe változni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Szefmester Lazah...
2016.06.14. 16:23
A társadalom rákényszerít hogy vedd meg a legújabbat. Hogyan? Elég abba belegondolni hogy mi van egyes új multis lövöldéknél. Most képzeld el hogy generáció váltás történik, és mindenki eltűnik a PS4es címektől. Onnantól ha nem szellemváros szerű szervereken akarsz játékosokat vadászni, hanem gyorsan pörgősen csapatot találni, akkor kénytelen vagy megvenni az új gépet. Ez így működik.
PC ennyiből jó megoldás, mert itt az új és fejlesztett gépeiden is tutod játszani a régebbi játékokat anélkül hogy újra meg kellene venned azokat.(final fantasy X/X-2 PS2-PS3-PS4 külön külön fizetendő)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. xcomman Szefm...
2016.06.14. 16:41
A másik, hogy a microfos pont ezt az optimalizációs problémát próbálja megszűntetni. Most nem mennék bele, hogy a win10 milyen, de dx12 alatt nem csinálhatnak összecsapott kódokat, mert azt nem csak a pc oldalon fog jelentkezni. Kérdés, hogy mennyit kell még várni arra, hogy ez valóban működjön is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Svindler Szefm...
2016.06.14. 16:50
A Final Fantasys példád csak ott sántít, hogy előbb jelent meg arra a három platformra és Vitára, mint PC-re. Ha már 10 éve lenne FF X PC-re, akkor rendben lenne, de ahhoz nagyon fannak kell lenni, hogy valaki minden platformra megvegye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. gery84
2016.06.15. 12:08
Szerintem a letiltott részt, előhozták mivel 28nm-en már nincs selejt arány.

Elméletileg a Xbox teljes GPU-ja 896 shader ha jól tudom ebből van letiltva 128.

De a PS4-nek is le van tiltva 128 shader mert annak a teljes chipje 1280shader.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Svindler gery8...
2016.06.15. 19:58
Nem valószínű. Igazából, ahogy a hírben is van írva, szerintem ez nem tervezett erősítés, mert akkor dicsekedtek volna vele, bár... fene tudja, mert eléggé felhördülnének a rajongók. De a letiltott részek aktiválása kizárt, hiába alacsonyabb a selejtarány, attól még van, és amit csak lehet, hasznosítani kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. gery84 Svind...
2016.06.15. 21:21
Akkor mitől lehet erősebb a Xbox One S a simánál?

Még akár az lehet hogy annyira kiforrott a 28nm-es gyártástechnológia hogy tudnak emelni az órajelen, fogyasztás veszteség nélkül.

Vagy ha nem is mind a kettő CU aktiválják hanem csak az egyiket, ami +64 shader.


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!