iPon Hírek

EA: Árnyirbálás

Dátum | 2010. 01. 06.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Jason DeLong az EA Canadától előrevetítette számunkra a rózsaszín jövőt, amiben olcsóbbak lesznek a videojátékok, legalábbis az Electronic Arts-os kiadványok. A legfrissebb tendenciák azt mutatják, hogy akár még hihetünk is neki!


"A jövő - talán nem a következő év, de azért viszonylag közeli jövő - egyre inkább abba az irányba tart, hogy a játékok kisebb kezdő tartalommal és alacsonyabb áron érkezzenek a vásárlókhoz, amit aztán folyamatosan bővíthetünk epizodikus tartalmakkal." - nyilatkozta a Game Informernek. "A játékok egyre drágábbak lesznek és nehéz időket élünk, nem egyszerű mindent megvenni amit akarunk. Felmerül hát a kérdés, hogy hogyan érhetjük el, hogy az emberek játszhassanak úgy, hogy ne kelljen hozzá bankot rabolniuk?" - kérdezte meg magától a jóstehetséggel megáldott öltönyös. "Ez egy nagyon érdekes probléma, amihez szükségünk lesz a kreativitásunkra, hogy megoldjuk."

Ez a magyar játékosokra talán kétszeresen igaz, úgy vélem igen kevesen vannak, akik minden játékot meg tudnak venni, amit csak akarnak. A már decemberben elindult EA-s leárazások, amiket aztán januárban még több játék követett (beleértve például a most megjelent Dragon Age-et és Brütal Legendet) viszont bizakodásra adtak okot. Reméljük, hogy az Activision és a többi nagy kiadó is követi majd az EA példáját.

Ami pedig a megnyirbált kezdő tartalmakat illeti, hááát... Sokat már nem nyeshetnek rajtuk, hiszen az átlag játékok így is csak 6-10 óra körüli gameplayt tartogatnak mindössze. Tisztelet a kivételnek (pl.: BioWare játékok, a 35 (Mass Effect) és 80 (DAO) óra közötti kezdő tartalmak mellett úgy hiszem nincs okunk panaszkodni amiatt, hogy fizetősek a plusz DLC-k).

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. ByrDer
2010.01.06. 21:15
Khmm ez nagyon nem jó hír..
Nem az árak mennek le hanem a játékok lesznek egyre üresebbek és rövidebbek, aztán hogyha akarjuk a "teljes" játékot akkor apró részletekben összességében többet kell értük fizetni. Csak arra megy ki a játék hogy hogy akasszanak le rólunk több pénzt kevesebb erőfeszítéssel. A cél hogy többé ne legyenek igazi klasszikusok amiknek van eleje, vége és a kettő közt némi értékes tartalom is. (A végén még újrajátszanák az emberek a játékot, vagy esetleg nem unnak rá multiban 2 hét alatt.. akkor meg ki venné az évente megjelenő silány tömeggyártott folytatásokat.)

Nagyon remélem hogy valami kevésbé pénzorientált kiadó / fejlesztő előbb utóbb kiszorítja az EA-t és az Activision-t a trónról mielőtt elérik a céljukat... sajnos már rég elkezdték ezt a gyakorlatot és nagyonis bejött nekik eddig (különösen az activisionnek.).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Sediqwe
2010.01.06. 22:00
Igen, de ez valahol érthető.
Egyre igényesebb ENGINE egyre több fejlesztési időt von maga után.
Ha a gameplayt is fejlesztik...akkor az eddigi 1.5-2 év felmegy 3 - 5 évre is akár.
Ha viszont a DLC mellett döntenek, akkor kisebb részeket kapsz ugyan, de kiforrottabban, hamarabb (pl lásd a L4D2 esetét, a motort nem kellett nagyon fejleszteni(talán ha kaptunk egy új időjárás effektet...) és a fejlesztés 1 évbe telt! Ez optimális.
De ha megnézed pl a Bioware dolgokat..5 év ??? ki fizeti ezt meg?
Senki.
Így a motor megírás, és az első "fejezet" gyorsan kijön, és rádobálnak tartalmat! Ez jó ötlet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. YuGabe
2010.01.06. 23:01
Szerintem is jó hír ez. Megveszed a játékot olcsóbban, mint eddig, és megkapod az alap tartalmakat. Ha még éhes vagy, akkor odamész a pulthoz repetázni. Ha meg jóllaktál, akkor dörzsölöd a pocakod. Az EA volt mindig az első kiadó, aki LEFELÉ húzta a saját árait, éppen azért, hogy a régebbi termékei elterjedése révén nagyon hírnévre/reklámra tegyen szert - saját magának! Ami szerintem egy nagyon okos döntés, révén hogy sok játékfrenchájza van, nem csak egy-egy kiadott játéka, hanem tényleg nagyon sok folytatásos játéka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Svindler
2010.01.07. 00:10
Szerintem minden kivitelezés kérdése. Mert például sok játékban nem érdekel a multiplayer tartalom, és van, hogy ezekben a főszálat úgysem lehet DLC-vel bővíteni. Pl. ott a Brütal Legend engem a multis térképek nem érdekelnek, de így nem is kell megvennem őket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. mtrx220
2010.01.07. 00:23
nálam az EA egyedül a Dead Space-el érte el eddig azt a színvonalat, amit egy játék megérdemel.
remélem a második rész is hasonlóan jó lesz, sőt jobb mint az első.
úgyszintén várom a képregényt előtte és a rajzfilm mozit is, az megcsinálta a hangulatot.

az árcsökkentés jó ötlet, de a minőségre is kéne gyúrni akkor egy pettyet.
a "szökőévente kiadunk egy jó játékot, addig meg kiegészítőkkel és fércfolytatásokkal elvagyunk" stratégia a jövőben nem fog menni remélem - bár a tavalyi év egész korrekt volt tőlük.
Tartok tőle, hogy a sikeres Sims mintájára gondolták ezt a merészet.
végülis nem rossz ötlet, amíg a minőség is jó marad....!

a sok bőrt megélt NFS sorozat végleges kukázása mondjuk jó ötlet volna már pl..
tavaly volt NFS: "GRID-bőr", idén lesz NFS: "Takedown-bőr"? aztán "Paradise-bőr"? vagy hogy...vicc tényleg....

DLC-t trógerságnak tartom, legfeljebb elfogadni lehet hogy ebbe az irányba fog menni a piac, de megbarátkozni vele sosem lehet számomra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Kange
2010.01.07. 10:11
Sediqwe: Nem jól nézed a dolgokat. Lehet, hogy 5 év volt a DAO, azonban egyszerre több project-t fejlesztettek/fejlesztenek (ME2, Star Wars online...). Úgyhogy ha ezt nézzük nem is állnak olyan rosszul. Ebből az erőből megemlíthetted volna a StarCraft 2-t is, de ott sem 1értelmű a WoW miatt... Az L4D2 pedig sokak szerint annyit is ér, egy plussz DLC, amiért teljes árat fizetsz, oszt annyi...

YuGabe: Hát nem tudom, de az emlékeim szerint pont az EA emelte ilyen magasra a játékok árát... Arról meg nem is beszélve, hogy elég régóta messze nem a legolcsóbb kiadó (Pl. Witcher megjelenése pillanatában 7990.-, Prince Of Persia 6990.-)

Én is rettentően félek ettől az egésztől. Mivel nyereség orientált cégről beszélünk, így az, hogy az egész arra megy, hogy nekünk de jó legyen kizárva! Szóval ha valaki egy teljes értékű játékkal akar játszani majd összességében lehet még mélyebbre kell a zsebbe nyúlni, maximum nem egyszerre.
Én már annak is örülnék, ha válogathatnék, hogy egy adott játékban mi érdekel. Pl. sosem multizok, de mégis ki kell fizetnem egy játék multis lehetőségeit is. (Pl. MW2...)

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Csaber
2010.01.07. 11:07
Kange: ". Pl. sosem multizok, de mégis ki kell fizetnem egy játék multis lehetőségeit is " én is ritkán multizok (csak Lanparty-in) de számomra fontos hogy benne legyen a lehetőség , egyszerű oknál fogva ha mi Lanparty-it tartunk nincs eldöntve előre mivel játszunk , lehet hogy csak egyszer fogunk az adott játékban multizni és 1-2 óra múlva megunjuk de addig jó szórakozást nyújthat , akár egy kb 60% értékelést kapott játék

Sediqwe: "Egyre igényesebb ENGINE egyre több fejlesztési időt von maga után. " ez igaz de most a kiadók és a játék készítők miatt rövidek a mai játékok a gyors dx9-dx10-dx11 -re váltás miatt egy új játék hamar elavulttá válik grafikailag így nem tudja teljes áron eladni sokáig ezért marad neki a gyors készítés és piacra dobás a tesztelés meg 90%-ban a vásárlókra bízzák (akinek fut rendesen az örül akinek nem az így járt és várakozik...)és épp a rövid készítési idő miatt nem csinálnak semmi egyedi és kiemelkedő játékot inkább nyomatják a megszokott dolgokat (tisztelet a kivételnek) mert az a biztos ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. YuGabe
2010.01.07. 13:35
Kange: én spec nem a PC-s árakra gondoltam, hanem a konzolosokra. A PC-s árak jóval alacsonyabbak, minden PC-s játék kábé feleannyiba kerül a megjelenés pillanatában, mint a konzolos alternatíva, ugyanazzal a tartalommal. Csak azt mondom, hogy az első játékok, amik pár hét/hónap után nagy árzuhanást látnak (az igényes játékok közül, nem az ilyen EVM meg tudomisén, párszázforintos játékról beszélek), azok mindig az EA játékai (az eladott magas nyitási példányszámok miatt lehet hamar levinniük az árakat, hogy a frencsájzokat könnyen életben tudják tartani).
Az meg egy dolog, hogy egy fejlesztő több játékon dolgozik egyszerre, mivel úgysem ugyanazok az emberek csinálták a ME2-t, mint a DAO-t (ugyanaz a fejlesztő cég, de más fejlesztőgárda/csoport), ezért akárhogyan is nézed, így mindenképpen 5 év volt, és ebbe más játékok a fejlesztő által nem számítanak bele.
Az EA az utóbbi 2-3 évben szerintem sokkal igényesebb játékokat adott ki, mint előtte. Előtte igazán rókabőrös volt, nem adtak semmi újat, de a sok user reklamálás miatt új sorozatokat és új egyrészeseket adtak ki. Nekik is érdekük, hogy a felhasználó elégedett legyen. Talán az EA-nek a legnagyobb érdeke ez, mivel maguknál kell tartaniuk a vásárlókat mindig a folytatások és új nevek miatt is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Fix3r
2010.01.07. 14:56
Hát nemtom nekem az EA-ról mindíg a Sims-ek meg azokhoz kiadott több ezer jobbnál-jobb "kiegészítő" ugrik be mint például a fergeteges "IKEA cuccok" meg hasonlók.(nem mondom üzleti érzék van benne a saját hugomon látom, hogy van aki még ezeket is hajlandó megvenni)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Csaber
2010.01.07. 15:10
YuGabe :"az igényes játékok közül, nem az ilyen EVM meg tudomisén, párszázforintos játékról beszélek)" van közöttük is jó játékok pl FlatOut 2 jót lehet vele szórakozni és az hogy 444 Ft-be kerül (akcióban az Euronicsban) szerintem nem hátrány
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!