iPon Hírek

EA: Sok a közös az új konzolokban

Dátum | 2013. 11. 05.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A PlayStation 4 és az Xbox One sokkal több közös tulajdonsággal rendelkezik, mint a PS3 és a 360, nyilatkozta Lars Gustavsson, a Battlefield 4 kreatív rendezője. Az MMGN-nek adott interjújában kifejtette, hogy jelenleg nagyon könnyű 5 platformra fejleszteni, ami roppant szerencsés számukra.

A Frostbite motor már nagyon bejáratott jelen generáción és lehetővé teszi számukra azt is, hogy bárhova is kerüljön, ott ki tudják vele hozni a maximumot az adott platformból. Ez egy jelentős előny a mostani két generáció közötti váltás időszakában, de azt azért hozzátették, hogy még nem tudják, mit várjanak az új masináktól, annak ellenére, hogy jó ideje dolgoznak velük. Ha már DICE akkor érdemes ránézni a terjengős, VG24/7-es Patrick Bach interjúra is. Ő beszélt a BF4-ről, Star Wars-ról, a Frostbite 3 motorról, a Mirror's Edge-ről, a next-genről és még sok másról. Ha nagy rajongói vagytok a fejlesztőstúdiónak, ne hagyjátok ki. Nem mellesleg Bach előszedte a 60fps témakört, az optimalizációt és az installálást konzolon. A 60fps-t nagyon fontosnak tartja, konkrétan a Battlefield élmény egyik alappillérének.

Most viszont ugorjunk egy kicsit az EA berkein belül, méghozzá az EA Sports-hoz, ugyanis Brian Hayes, az UFC kreatív rendezője megerősítette, hogy a játék "csak" 30fps-sel megy majd PS4-en és Xbox One-on, ugyanis szerintük minimális volt a különbség a 60fps-hez képest. Cserébe menni fog az 1080p mindkét konzolon. "Korábbi tapasztalatok alapján, a Fight Night Round 4-gyel és a Fight Night Championnal, amik 60, illetve 30 fps-sel mentek, azt vettük észre, hogy a 60fps-nek nem voltak akkora előnyei a gameplay-re nézve, viszont a motion blur óriási hatással volt a vizuális élményre." A fókusz tesztjük eredménye is az volt, hogy az emberek inkább választották a 30fps-t motion blurrel, mint a 60fps-t anélkül. A legújabb iterációban már női bunyósok is lesznek. Ti mit látnátok szívesen a játékban?
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

20. Riddick77
2013.11.05. 10:40
A 30fps mindenképp rossz választás volt. Ott jelentős minőségi ugrás van a játékélményben 60fps-nél. Inkább skálázni kellett volna a felbontást,mintsem 30fps-t effektezni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Forcecaste...
2013.11.05. 11:04
Az emberek azért választották a 30FPS-t motion blurrel, mert a 60FPS-nél nem volt... Épp azt magyarázza, hogy "viszont a motion blur óriási hatással volt a vizuális élményre." Tehát kikozmetikázták a 30FPS-t, hogy még véletlenül se kelljen tovább optimalizálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. MrFox
2013.11.05. 11:17
Szóval az Xbone miatt a mikrof0s megköveteli hogy a multi címek ps4-en is 30fps-sel menjenek ahol lehet... Anyátokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. lestyanrob...
2013.11.05. 11:28
Bár a másikkal nem játszottam, de a Fight Night Round 4-ban pont a 60 fps tette nagyon jóvá a játékmenetet, baromi jól lehetett látni a mozdulatokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Beatmad
2013.11.05. 12:07
még mindig itt járnak hogy a next gen konzoloknál is problémás egyszerre az 1080p,60fps,motion blur, mert nem bírja a hardver?
Fapadosak ezek a gépek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. gabesz7630
2013.11.05. 12:54
Beatmad :
AAAA dehogy, rosszul latod.
A prohardveren tudjak a tutit.
A pc sokkal gyengebb le is irtak.
Az "mobil" ny'ocmagos csucs amd 1,6on mindent ver (erdekes az asztali 8 magos 5 gigas 200 watton meg nem- a mobilsoztalyon biztos rajottek valamire amit nem arulnak el ge#isegbol a tobbieknek).
No meg a gcn technologias video resz ami pc-n kozepszer....

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Szefmester
2013.11.05. 12:58
A Fight Night Championsban nem a 30vs60fps volt a probléma.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. drift3r91
2013.11.05. 13:20
Batmadnek van igaza gabeszkám, HD és Full HD között 2szeres pixelszám van,és oda már kell hardver hogy valami menjen 60fps,sel FHD-ba maxon motion blurrel (+1 effekt ami mocskosul eszi az erőforrást,szerintem nem kell annyira ráizgulni a 30 fps+motion blurre,nem 1 játék van ahol a 60 fps lenne az optimális, és ha ennyire hatalmas erő van a 8 magos 1,6osba akkor miért nem viszi a konzol szebben a játékokat mint a PC?
Azért mert annak is vannak korlátai ami nem ér fel egy 150 ezres videókarival!
Más kérdés h annyiból már konzolt is vehetnél...
Én már csak tudom,milyen HD-ról Full HD-ra váltani.
Viszont nem fapadosak a gépek! Rakj össze 140 ből olyan gépet ami jobb mint a PS4!
Félreértés ne essék, PC-s vagyok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. enzob
2013.11.05. 15:59
akkor legyen 1600x900 60 fps +motion blur...(utóbbi szerintem hülyeség)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. mikej95
2013.11.05. 17:08
Azt miért nem reklámozza a Sony, hogy elvileg day one patch segítségével fogják kikapcsolni a DRM-et?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. MrFox
2013.11.05. 17:24
Beatmad : egy HD7770 vagy HD7790 jobban megzakkan azonos minőségű 1080P-n mint az Xbone, most akkor mi van? Mert a pécé az elég tág fogalom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Reinkz
2013.11.05. 18:35
bírná a hardware csak optimalizálni kéne, ami meg pénz, innetől fogva nincs miről beszélni az emberek 90% azt sem tudja mi az az fps a másik 10% meg elfogadja hogy bf4et 30fpsel vagy pcn fogja játszani. EA-nak profit kell és így a legegyszerűbb.

u.i: szerintem egy hd7790 is ki tudod hozni az 60fps fullhdn, csak le kell venni a garfot mediumra pl, de lehet hogy a hd 7770 ki toja magából.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. ThePoweR Reink...
2013.11.05. 19:22
A BF4 pont hogy 60fps-re van belőve multiba. Single-be néha droppol ha sok az effect.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. zsolt200
2013.11.05. 19:35
Ez lenne a legegyszerűbb: Ha szép grafikával akarok játszani akkor 30 fps, ha annyira nem érdekel a graf de az fps igen, akkor lehessen állítani a felbontást és az effekteket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Szefmester
2013.11.05. 21:24
zsolt200: Az már PC...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Shinjiii
2013.11.06. 07:29
Most még villantani akarnak az egyenlő PC+konzol grafikával, szerintem ezért nem akarnak grafikai minőséget áldozni a 60 fps-ért cserébe. Majd a későbbi játékok ugyanúgy komolyabbak lesznek PC-n, szóval ahogy ocsabi mondta, ezek vért fognak izzadni a jövőben, mert már most kompromisszumokat kell kötni (akár marketing szempontból, akár nem).
Amellett írom ezt, hogy jelen gen-en mindkét konzol volt tulajdonomban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. nemlehet
2013.11.06. 12:48
Az egésszel nem is lenne semmi gond, ha nem ment folyton annak a hangoztatása, hogy a jelenlegi PC-s szint messze elmarad a next gen-től. Mert, hogy még 4 way SLI-vel sem lehet majd hozni azt amit a konzolok tudnak. Aha, látszik....
Senki nem is mondta, hogy egy 140k-s PC fogja lealázni a next gen konzolokat, de azért egy 7770-el vagy 7790-el szerelt gépet én nem tekintenék High endnek. Akkor még hol beszéltünk mondjuk az Radeon R290x-ről vagy a GTX 780-ról....Azokkal bőven 100 feletti FPS-el lehet játszani. Ezt hol fogja hozni a konzol? Gond lesz itt 1-2 éven belül mert nagyon csalódottak lesznek a tulajok. Arról nem is szólva, hogy ha utána számolnának rájönnének, hogy még drágább is az egész az emelt áru játékok miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Beatmad
2013.11.06. 13:56
Én csak azért tettem lenti megjegyzésem mert még az előző generációnál én úgy emlékszem tényleg erősebbek voltak a konzolok az akkori PC-khez képest vagy legalább is hozták a legerősebb gépek színvonalát. A mostani masinák meg már le vannak maradva egy high-end PC-hez képest. Az megint más kérdés hogy egy új konzol 140k lesz egy ugyan olyan erős PC-t meg a duplájából tudsz összerakni. Plusz PC-n nem lesznek azok a címek amik kijönnek majd konzolra. stb... Nem mondom én hogy rosszak lesznek ezek az új gépek úgysem ez a kis grafikai különbség fogja meghatározni hogy mennyire jó vagy rosz egy játék, csak fura hogy ilyen problémázások jönnek elő egy 2013-ban megjelenő tv-re köthető játékkonzolnál hogy 720p meg 30fps
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. zsolt200
2013.11.06. 14:25
Mindig azzal jönnek egyébként hogy mert a konzol generáció legelején a legnehezebb fejleszteni rá és később már könnyű lesz. Na de mitől olyan nehéz? Szinte ugyan azok az alkatrészek vannak benne mint egy pc-ben, ez már nem olyan mint az xbox360 meg a ps3. Na de reméljük a legjobbakat, talán 2-3 év múlva lehet rajta 1080p-s játék 60 fps-el és nem lemaradott grafikával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mviski
2013.11.06. 16:49
Azért azt a 140e ft.-ot ne úgy számoljátok hogy abból milyen gépet tudsz venni a mai piacon, hanem ha van otthon egy jó kis gépet, ha ráköltesz ennyit akkor mit mutat. Mert ha én a mostani vasamra költenék 140e ft.-ot (nem annyit fogok, kb fele ennyit) akkor azért elég combos gép lenne belőle (Intel Xeon proci, 12GB unbuffered ram, 6850toxic amit majd cserélni szeretnék, BF4 így is megy 40-45fpsel mid-high beállításokon, 1920x1080p be)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!