iPon Hírek

Egy bizarr kinézetű rágcsáló jelentheti a kulcsot a rák legyőzéséhez

Dátum | 2013. 06. 20.
Szerző | Jools
Csoport | EGYÉB

A csupasz vakondpatkány (Heterocephalus glaber) már kinézetében is az élővilág legfurcsább állatai közé tartozik, és nemrégiben kiderült, hogy kivételes tulajdonságai nem érnek véget szépnek nemigen nevezhető külsejével. A Rochester Egyetem kutatói ugyanis rájöttek, hogy ugyanazok a molekulák, amelyek az állatok bőrének rugalmasságáért felelősek, a daganatos megbetegedésektől is megvédik a rágcsálókat. A csupasz vakondpatkány neve ellenére közelebbi rokonságban álla sünökkel, mint a patkányokkal. A faj tagjai gyakorlatilag vakok, és egész életüket az általuk kivájt földalatti alagútrendszerben töltik. Kolóniákban élnek, és a méhekhez, illetve a hangyákhoz hasonlóan egy-egy királynő köré csoportosulnak, úgynevezett euszociális társadalmat alkotva. A különös kinézetű állatok akkor kerültek a kutatók érdeklődésének középpontjába, amikor kiderült, hogy a vadonban akár harminc évig is elélnek, ami tízszerese a többi rágcsáló átlagos élettartamának. A másik érdekesség, hogy úgy tűnik, nem veszélyeztetik őket a daganatos megbetegedések sem, ami például az egerek körében igen gyakori haláloknak számít.

Andrei Seluanov és kollégái évek óta egy nyolcvan egyedből álló vakondpatkány-populáción végzik vizsgálataikat. 2009-ben a kutatócsoport arról számolt be, hogy az állatokból kivont fibroblasztok a Petri-csészében jóval lazább elrendezést vesznek fel, mint az egerek hasonló sejtjei, és valamiféle rendkívül nyúlós, ragadós anyagot termelnek, ami a labortechnikusoknak komoly bosszúságot okozva rendszeresen eltömíti az elszívócsöveket. Seluanov és munkatársai tanulmányozni kezdték az anyagot, annak reményében, hogy talán valami köze lehet a rákkal szembeni rezisztenciához is. Rövidesen kiderült, hogy a sejtek által kibocsátott anyag nagy mennyiségű hialuronsavat tartalmaz, amely különösen rugalmassá teszi az állatok bőrét. A szakértők további vizsgálódásai kiderítették, hogy a fibroblasztok által termelt hosszú hialuronsav-láncok ketrecszerűen körbezárják a sejteket, megakadályozva a kontrollálatlan sejtburjánzás kialakulását. Amikor a kutatók blokkolták a hialuronsav termelődését kódoló gént, és daganatos sejteket juttattak az állatok szervezetébe, rövidesen megjelentek a tumorok. Más kutatócsoportok az állat genomját vizsgálták meg behatóan, és több olyan rákkal kapcsolatba hozható génre is ráakadtak, amely más variánsban van jelen a vakondpatkányokban, mint az összes többi gerincesben, így a hialuronsavon kívül feltehetően más tényezők is szerepet játszhatnak az állatok daganatokkal szembeni ellenállásában. Rochelle Buffenstein, a Texasi Egyetem gerontológusa szintén a vakondpatkányokat kutatja, és egy 2500 egyedet számláló kolónián végzi vizsgálatait. Elmondása szerint Seluanov eredményei meggyőzőek, de az továbbra sem világos, hogy a hialuronsav pontosan hogyan nyújt védelmet a rák ellen. A mechanizmus megfejtése mindenesetre forradalmasíthatja a daganatos betegségek kezelését. Seluanov kutatócsoportja a következő időszakban azon fog dolgozni, hogyan lehetne a hialuronsav termelésének fokozásával megvédeni a laboratóriumi egereket a rák ellen.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

36. Digu
2013.06.20. 20:00
Ez végre egy értelmes kutatómunka, és ha sikerülne elérniük eredményt, az biztosan Nobel-díjas munka lenne, de ami a főbb, hogy a daganatos betegeknek ez magát az életet jelentheti, és ez a legfontosabb szempont!

Kicsit OFF: Pont mostanában toltam ki a Gothic 1-et és 2-t, ott némiképp nagyobbak voltak a vakondpatkányok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. pdx06
2013.06.20. 20:49
Nekem aztán teljesen mindegy hogy rákban pusztulok el, vagy a túlnépesedés miatti éhséglázadásban. Érdemes nézni a népességszámlálót is az interneten.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. siita
2013.06.20. 21:21
pdx06 : Ha már lehet választani, akkor inkább valami erőszakos halálnem, minthogy elrothadjak élve a ráktól...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. atti2010 pdx06
2013.06.20. 21:28
Legtöbben szívinfarktusban vagy valami érrendszeri betegségben halnak meg nem rákban tehát akkor ez a kijelentés sántít viszont a rák hatalmas szenvedéssel jár a betegnek és a családnak is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Terror pdx06
2013.06.20. 21:42
Jellemzően nem a magyar és úgy általában az európai embernek köszönhető a túlnépesedés. Ha bezoomolsz google earth-ön India környékére, több ember lakik azon a területen, mint a bolygó többi részén összesen.

Amúgy meg az érrendszeri betegségek megelőzése és kezelése is sokkal fejlettebb fázisban van, mint ugyanez a rák esetében. Problem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. pisztoly
2013.06.20. 22:11
voltak már találmányok a rák ellen, de sajnos a feltalálónak "mennie" kellett, mert a gyógyszer maffiának nem kedvezett volna a bizniszbe. sok találmánynál van ez így sajnos. gondoljátok el, hogy hol tarthatnánk már ha nem a ki..szott pénz körül forogna a világ? és ezt a pénzt nem egy elba...ott elit társaság tartaná kézben? undorító az emberi faj egy két egyede...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. RobinHood2...
2013.06.20. 22:18
Túlnépesedés a fejlődő (szegényebb) országok miatt van, mint pl. az Afrikai országok, India, stb. De egy szint után már ezek is stagnálni fognak, amikor már annyira "kifejlődik" magukat, iparosodnak és annyira iskolázottak lesznek, hogy komolyabban meggondolják majd mennyi gyereket is vállalnak.

De ehhez is kell még pár év.

Ott vannak a nyugati fejlett országok, Franciaországban már negatív a természetes szaporulat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. benczeb90
2013.06.20. 23:14
Ha ebből lesz valami, kurva drága lesz, és még véletlenül se túl hatékony, nehogy megkérdőjelezhető lehessen a jelenleg elterjedt 'kezelések' helyénvalósága.
Mindenképp fenn kell tartani azt a hitet az átlagemberben, hogy a gyógyszerek szedése az egyetlen igazi lehetősége a betegnek a gyógyuláshoz. Aki meg bevállalja ezeket az 'extrákat', higyje magáról, hogy ő többet tett (fizetett) a gyógyulásáért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. freyr
2013.06.20. 23:46
Szép-szép, na nem az állat (bár nem is csúnya), hanem a kísérletek, de úgy érzem ez is csak egy a sok közül, ma már a rákot nagyon jól ki tudják kezelni egy-két évtized alatt, mivel az egészségügynek, bárhol is legyen a világon, két dolog sosem jó:
1: ha meghalsz
2: ha meggyógyulsz

Amúgy..
Nem ezekből csinálták a "From the New World (新世界より Shinsekai yori)" c. animében a "szörnypatkányokat"?

SPOILER:





A telekinetikus képességekkel nem rendelkező embereket keresztezték velük, ahogy az a végén kiderült.

SPOILER vége.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. pdx06
2013.06.21. 00:30
Nem lesz ebből sem semmi tipikus bulvárhír. Ha az örökélet titkát fedeznék is fel se lenne jó, egyrészt azért amit az előbb leírtam, másrészt ha nem természetes halállal hal meg valaki akkor majd meghal balesetben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Gruzill
2013.06.21. 05:56
Ez most olyan horror filmes hogy " Lehet megtaláltuk az ellenszert a rák gyógyításához ! " aztán meg jönnek majd az zombik és nézhetünk .
Amúgy meg ha más szempontot nézzük a rák egy elváltozás ami egyfajta életvitel tud kialakítani(dohányzás, vitamin hiány(és itt a természetes forrásból szerzetre gondolok nem a gyógyszeripai hulladékra),egészségtelen táplálkozás(mű kaja!).
Úgy gondolom hogy meglehetne előzni a rákos megbetegedés az által hogy az ember nem egy ön pusztító életet él ! Érdekes az is hogy nagyapáink idején még csak a tüdő rákvolt ismert mert szűrő nélküli kapa dohányt szívtak ami a piros cigiknél is erősebb ! Szóval ennyit a 21. század nagy vívmányaiból ez is csak a pénzről szól mert a gyógyszerek nem gyógyítanak hanem tünetet mentesítenek mert ha meggyógyulnának tőle az emberek soha többé nem kéne venniük semmilyen gyógyszert!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. maci
2013.06.21. 07:22
Rák nem csak az életviteled miatt alakulhat ki, aki rossz géneket örököl akkor is rákos lesz ha a világon a legegészségesebb életet éli. Nagyapáink idején se lehetett sokkal kevesebb rákos beteg, csak kevesebbet diagnosztizáltak, meg az idő (és az hogy igazábol ott se voltunk) megszépiti a dolgokat. Olyan ez mint a "régen minden jobb volt" dolog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. kiskoller maci
2013.06.21. 08:10
Nem. Kialakulhatnak a daganatok, de ha egészségesen élsz akkor nem fognak nőni és 1-2 sejtes nagyságot érnek csak el.

Pont ezért hülyeség karcinogének ellen védekezni, mert rákos csírák így is úgy is kialakulnak, a lényeg hogy a testet meg tudja-e akadályozni hogy megnőjenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. SuhiTomi
2013.06.21. 08:34
Nem vagyok összeesküvéselmélet párti, de:
"Amikor a kutatók blokkolták a hialuronsav termelődését kódoló gént, és daganatos sejteket juttattak az állatok szervezetébe, rövidesen megjelentek a tumorok."
Mi akadályoz meg bárkit is, hogy ilyen anyagokat az ételbe vagy a vízbe tegyenek esetleg egy védőoltásba?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. TomGambler
2013.06.21. 08:48
Gruzill : Találtak már olyan ősemberleletet, ami agydaganatban halt meg, és az ókorban is több ismert ember halálát okozta daganatos megbetegedés, amit onnan lehet tudni, hogy akkoriban még boncoltak az orvosok, csak utána nem, az egyházi befolyás miatt.
A rák az én olvasatomban amúgy sem egy konkrét betegség, hanem egy természetes regeneratív mechanizmus károsodása, ami aztán sejt-túlburjánzáshoz vezet. Ráadásul a hajlam öröklődik, mindenféle külső behatás nélkül is. Olyan, mint egy anyaghiba a gyártásban, az anyaghibás eszköz normál használat mellett is el fog törni előbb-utóbb, ha extrém erőhatásnak teszed ki, azzal csak előrébb hozod a törés időpontját, de bármennyit kíméled is, előbb-utóbb eltörik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Kobest
2013.06.21. 08:56
Freyr "mivel az egészségügynek, bárhol is legyen a világon, két dolog sosem jó:"

Azért nincs így mindenhol a világon. Japánban és Kínában nem a betegek után kapnak több pénzt az orvosok, hanem azért, ha nincs beteg. Volt szerencsém Japánban élni több évet, és megdöbbentő, hogy a kisebb gyárvárosban, ahol éltem, hogy viszonyultak az emberek a gyógyszerekhez. Alapból elutasítják őket, igyekeznek mindent a hagyományaikból, természetből meríteni.

Persze, egy olyan országról beszélünk, ahol a "kólaautómatákban" 20-féle innivaló kapható: ebből 18 különböző, keserű (nem cukrozott) tea, 1 db vitaminos víz (kissé szerény 2000 mg C-vitaminnal, és még itthon azt hiszik, hogy a Lenkei sokat ír fel), és TALÁN 1 kóla.

Vannak gondot ott is, nem állítom az ellenkezőjét, de azért máshogy állnak hozzá az egészséghez/betegségekhez. (Általános iskolában több évig tananyag az egészség, például.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Simba piszt...
2013.06.21. 09:38
A gyógyszer az mióta találmány? Ja persze voltak már örökmozgók, vízzel hajtott autók, semmiből energiát kinyerő berendezések stb. Azokat is a maffia meg a kormányok tették el az útból mi?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. mikej95
2013.06.21. 10:14
SuhiTomi: A rák azért halálos a legtöbb esetben és nem gyógyul magától mivel a szervezeted nem ismeri föl, mivel majdnem ugyanaz a DNS-e a rákos sejteknek, mint az egészségeseknek. Ha oltásba tennék nem lenne sok esélye azoknak a sejteknek szaporodni, mivel a szervezeted nagyon nagy valószínűséggel megtámadná őket időben vagy azonnal. Oltással pedig biztosan nem irtanak népet a fejlett országokban, mert nincs értelme.(bár a HPV védőoltás is okozhat meddőséget, mint maga a vírus, csak kisebb eséllyel, kb mint az influenza 'elleni' oltás csak még pénzt is kérnek érte). Fejlődő országokban már életképesebb a dolog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. palacsa
2013.06.21. 11:18
nem vagyok híve az összeesküvéses elméleteknek de szerintem az aidset is laboratóriumban állították elő az afrikaiaknak hogy valami lassítsa a népességüket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. palacsa
2013.06.21. 11:18
azaz a népességük szaporodását.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Simba palac...
2013.06.21. 11:22
Ilyen hülyeséget is rég olvastam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. SuhiTomi
2013.06.21. 11:44
mikej85
Ha igaz, amit írsz, akkor a vakondpatkányba hogyan juttathatták be és az emberbe miért nem lehetne ugyanígy?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. freyr palac...
2013.06.21. 11:51
Az AIDS nem lassítja a népesség növekedését, mert mire megöli az immunrendszert, már szülhetett akár egy tucat gyereket is egy nő. Hülyeséget írsz és még a logikát is mellőzöd, ez pont összeesküvés-elmélet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Ronan
2013.06.21. 11:55
A trollok is csak azt szeretnék ha őket is szeretné valaki.

Ugyan már nem kell a rágcsáló sem cannabiszt nagyon sok mindenre lehet használni ki lehet vele váltani minden alapvető mosogatószert.De többféle rákra is jó zsír formájában vagy mondjuk olaj formájában csak naponta szedni kell.

palacsa,az igaz a bayer csinálta az egészet az a aspirin gyógyszerről elhíresült gyártó.Amerikai hirekben is volt róla szó.

A túl szaporodást meg el lehet felejteni bár aki buta sajnos az először nézzen szét informálódjon.

pisztoly, azokat az egyedeket hüllőknek nevezzük egyébként meg http://www.disclose.tv

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. mikej95
2013.06.21. 12:00
freyr: Ki írt AIDS-ről?
Szerk.
Már látom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. shteer
2013.06.21. 12:28
Megtaláltuk a rák ellenszerét.

Hol is hangzott el ez vagy efféle mondat? Hmmm.. Megvan: I'am Legend - Legenda vagyok (Will Smith)

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Renhoek
2013.06.21. 16:02
Aki egy kicsit is tájékozott az orvostudományokban, farmakológiában vagy a biokémiában, esetleg köze van az egészségügyhöz, az fogja a fejét annyi ostoba, bulvárújságból, antalvali.com-ról, Lenkeitől és konteókból vett baromságot összehordtatok itt...

Nem mondom, hogy nincsenek bajok, pl a magyar eü-vel, a gyógyszeriparral, háziorvosok hozzáállásával, de az érem másik oldala, hogy a társadalom nagyrészt ilyen fentebb említett bulvármédiából, vagy áltudományos forrásokból szerzi a tudását pl a gyógyszertudományról.

Javaslatom az aranyközéputat, nem kell agyba-főbe gyógyszereket szedni, csak ha szükséges, ugyanakkor a hiteles tudományos források használatát kéne "megtanulni"...de tudom könnyebb elhinni ezeknek médiák hangzatos és populáris szlogenjeit, mint egy kicsit tudományosabb oldalról megvizsgálni a dolgokat. Persze értem én, nem várható el, hogy egy pék a pubmed-ről olvasgasson szakmai angol nyelven tanulmányokat, de akkor is érdemes gondolkozni kicsit.

Például csak gondoljunk bele, a tüdőrákosok kezelése, ellátása és követése, munkából való kiesése hány milliárdot emészt fel évente a költségvetésből, és mennyivel olcsóbban úszná meg az állam, ha meggyógyulnának. Már ha kapitalista érdekeket nézünk... Amúgy is erről felesleges vitatkozni, mert olyan kis porszemek vagyunk, és olyan érdekek és folyamatok ütköznek nap mint nap, amiről semmit se tudunk mi folyik valójában a hátterében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Renhoek
2013.06.21. 16:09
Azt viszont biztosan tudom, hogy a hiteles tudományos forrásokban meg lehet bízni, hiszen sokszor évekig, évtizedekig vizsgálnak egy témát. Ha pedig kiderül, hogy kamu, akkor az adott kutatók karrierje kb azonnal véget ér. (Volt is erre példa elég sok)

Ezzel ellentétben, egy antalvali vagy Lenkei esetleg homeopátiás "gyógyszerészek" olyan kijelentéseket tesznek, amiket soha senki nem vizsgált, kétes vagy egyáltalán meg nem jelölt tanulmányokból származnak (Kis utánajárással gyakran kideríthető , hogy az adott "tudóst", aki a tanulmányt írta, már rég letartóztatták mert az alternatív kezelése több páciens halálát okozta)... Persze ész nélkül elolvassa a jómadár, és utána megveszi több tízezerért a Lenkei vitamint, amiben sokszoros mennyiségű vitamin van jóval az egészségügyi határérték felett (már ha nem csak krétapor van benne) Vagy antalvalis bioszarokat több 10K-ért. Holott egészséges étrenddel ezekre egyáltalán nem is lenne szükség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. kiskoller Renho...
2013.06.21. 16:21
Igazából amit én látok az a következő:

Adott a mai modern nyugati orvostudomány, ami kis léptékben mérve lassan, nagy mértékben nézve pedig gyorsan fejlődik. Így aztán amikor adott egy új betegség, és a modern orvostudomány nem képes az adott pillanatban egyértelmű gyógymódot ajánlani, akkor sokan kijelentik, hogy a modern orvostudománynak befellegzett.

Lehet, hogy az alternatív gyógymódok egy hányada működik. Ha ez tényleg így van mondjuk egy csodalámpa esetén, akkor nem kapzsiságból vagy gonoszságból nem használják a nyugati orvosok, hanem mert még nem biztosak abban, hogy működik. Csinálnak egy rakat tesztet, majd miután meggyőzően pozitív eredményeket kapnak nekiállnak bevezetni a kórházakba is. De soha előbb!
Én sem kezeltetném magamat mondjuk egy tablettával csak azért, mert a mellette fekvő betegen segített, mert lehet hogy ugyanaz a tabi nálam veseelégtelenséget fog okozni. Ezért jó az, ha a doki tudja hogy MIÉRT működik az, ami működik, és így tud szakszerűen kezelni.


Ezáltal mindig lesznek sámánok akik egykét betegség ellen akár hatásosabban is tudnak fellépni mint a fehérköpenyes orvos, csakhogy a maradék 99%ban meg brutálisan tévedhetnek.

Sajnos ezt sokan nem értik meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Renhoek
2013.06.21. 17:25
Jah teljesen egyetértek.
Aki egy kicsit is ismeri a gyógyszertudományokat, az tudja, hogy milyen szigorú követelményeknek kell megfelelni, és miért több év, 10 év egy gyógyszer tesztelése bevezetése kórházakban elterjesztése (ez pedig súlyos milliárdokat jelent a gyógyszercégeknek)

Míg pl egy étrendkiegészítőként bevezetett homeopátiás szernél, vagy gyógyászati "eszköznél" csodalámpánál, biorezonanciás készüléknél semmi ilyen követelmény nincs. Simán árulható tudományos bizonyítékok híján is. Holott némelyiknek komoly hatóanyag tartalma is lehet (Pl nem csak 2 milliárdszorosára higított darázs őrlemény, hanem hatóanyagos növény származékok) Jó példa erre, hogy lábfájásra egy orvos homeopátiás krémet ajánlott apámnak. Ki is próbálta, mert miért ne?

Lehetséges a hatás-ellenhatás teória miatt, de pár napon belül durván rosszabbodni kezdett a lába, végül 1 hét használat után, járni sem tudott, annyira fájt neki. A gyógykrém abbahagyása után elmúltak a mellékhatások, tehát ettől volt.

Szóval igen is veszélyesek ezek a táplálékkiegészítők, hiszen épp hogy senki nem vizsgálta a komolyabb mellékhatásokat, vagy kereszthatásokat egyéb gyógyszerekkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. mzso Digu
2013.06.21. 17:31
Ha nem lenne az idióta vallásos fóbia a génterápia/génsebészet ellen én is optimistábban látnám a dolgot.

Amúgy Ide nekem a vakondpatkány géneket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Ronan
2013.06.22. 15:32
"Ezáltal mindig lesznek sámánok akik egykét betegség ellen akár hatásosabban is tudnak fellépni mint a fehér köpenyes orvos, csakhogy a maradék 99%ban meg brutálisan tévedhetnek.

Sajnos ezt sokan nem értik meg." kiskokler Ne haragudj de te honnan veszed hogy a sámánjaink akik több ezer éves tudást adnák át család generációkon keresztül legyen az gyógyítás vagy történelem vagy bármi egyéb.Nem egy sámán láttán kell alakítani véleményt egyikünknek sem látott még személyesen.Hanem meg kell nézni többet is sokkal többet jelenleg üldözik a sámánjainkat és már sajnos alig vannak.De remélem egyre többen lesznek gyógyteák működnek én is azokat használom tudni kell hogy mi mire jó melyiket mikor gyűjteni és hogy ki lehet felhasználni.Ilyen a csalán is például.
Itt cannabis a rák ez csak egy részlet a teljes filmből.

Vissza a gyógyteákhoz és gyógynövényekhez..
Persze az is igaz nem lehet minden ész nélkül szedni meg kell nézni hogy mit iszik az ember teaként ezekkel a gyógyteákkal is nem árt vigyázni,de egy kúrát érdemes végig csinálni ami minimum egy hét.A körömvirágkrém jó gyulladásokra kívülről kenőcsként belülről is de ott teaként.

Egyébként meg a gyógyszertokról mindent el tudok képzelni,azt is hogy megcsinálják a betegséget legyen az AIDS aztán szarnak emberek fejére.Vagy betegség és ellenszer is az ö kezükből került ki.És itt jön képbe a vakcina is elhintik hogy ilyen meg olyan vírus van aztán egy két gyerek egy pár héten belül autistaként kell hogy éljen például Amerikában is, persze a többi megússza egy generációkon keresztül kimutatható hatóanyagokkal is,amik nem mellékesen nem valami egészségesek lehetnek főleg a mostani oltóanyagok.

Ennyit szerettem volna.Az igazságot lehet bagatellizálni de eltörölni nem lehet.Igazság fejbe nem lőhető.Én nem akarok vakondpatkányként élni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. pdx06
2013.06.23. 00:00
Előbb lesznek tömegpusztító fegyverek

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Digu pdx06
2013.06.23. 02:02
pdx06

Arról a hírről nekem ez ugrott be
Na így kell támadni

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Simba Ronan
2013.06.23. 09:54
Azzal egyetértek, hogy vannak gyógynövények, amik hasznosak, és nem baj ha fogyasztja az ember a különböző bajaira. De nézd meg mennyi a mai átlagéletkor, és nézd meg mennyi volt akár 200 évvel ezelőtt. Igen ez a modern orvostudománynak köszönhető nagyban. Szóval aki ezzel szembe megy az nem gondolja át a dolgot kellőképpen. Igaz van amit túlzásba visznek. Például az antibiotikumok használatát. Már vannak baktériumok, amik rezisztensek ezek ellen, de még is sokat köszönhetünk neki. A gonosz gyógyszergyártók meg hülyeség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. pidzse
2013.06.24. 10:23
Érdekes amugy hogy akiket ismerek és füvet szivnak egyiknek sincs semmilyen daganatos betegsége . Pedig ök csak heti 1 alkalommal szivnak hétvégente egy vagy két cigit és érdekes egyik sem rákos pedig vannak köztük 60 évesek is. Biztos vagyok benne hogy a marihuánát nem véletlenül tiltják mikor semmi rosszat nem tesz a szervezetben. Az alkohol tönkre teszi a szervezetedet pusztitja az agysejteket a thc csak tompitja azok müködését ,szóval én nem azért irtam ezt le hogy mindenki azt higgye hogy drogos vagyok vagy ilyenek csak fura hogy tényleg igy van és a kormány tiltja azt ami nem káros de engedélyezi azt ami meg viszont igen . PL: higgitot vehetsz a boltba amivel a cigok szipuzni szoktak és az baromira káros drog de legálisan hozzá lehet jutni 500 ft ért fél liter az elég sok ideig elég. Borzalmas hatása van ismertem olyan embereket akik szipuztak de az állam még is engedélyezi fura nem ezeken csak én gondolkozom el? Az alkohol családokat tesz tönkre agresszivá tesz és tönkre teszi a májadat és mindent egy idő után, persze az is legális aztán a cigaretta amiröl tudjuk hogy nagyon káros és rákkeltő stb... de még is legálisan kapható A fü vagy marihuana ami egyáltalán nem káros a szervezetre és nem lehet tuladagolni sem söt gyógyitó hatású anyagokat tartalmaz azt viszont kökeményen be van tiltva !!!! Nem értem hogyan lehet ez?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!