iPon Hírek

Egyes gépek nem támogatják majd a Win7 XP-módját

Dátum | 2009. 05. 06.
Szerző | Gabriel
Csoport | SZOFTVER

Úgy tűnik, bizonyos fajta Intel processzorokat használó gépek esetében problémákba ütközhet a Win7 XP-üzemmódjának futtatása - és emiatt számos, az eladási listákat tekintve legnépszerűbbnek mondható fogyasztói laptop is kieshet a körből.


Az XP-üzemmód futtatásához ugyanis szükség van az Intel Virtualizációs Technológiájára, amivel azonban számos Intel Core 2 Mobile processzor egyszerűen nem rendelkezik - így például a P7350/7450, a T5200/5250/5270/5300/5450/5470 sorozat, valamint a T6400/6570 sem, amelyek pedig mind igencsak elterjedtek, egyebek mellett például számos Dell, HP, Toshiba, Sony és ASUS gépben is.

Valamelyest persze mérsékli az aggályokat az a tény, hogy leginkább alsó kategóriás laptopokról van szó, és így nem is túl valószínű, hogy épp azokat a prémium Win7-változatokat telepítenék majd rájuk, amelyek ténylegesen rendelkeznek is az XP-üzemmóddal - valamint még az is, hogy ezek jelenleg kapható gépek, a Win7 megjelenésééig pedig még mindig hónapok vannak vissza.

Ténylegesen így tehát leginkább csak azoknak lehet okuk aggodalomra, akik a már meglévő gépükön szeretnék majd kipróbálni a Win7-et, és esetleg szükségük lenne majd az XP-üzemmódra is. Érdemes tehát ellenőrizni, hogy a processzor tudja-e biztosítani ehhez a technikai hátteret, vagy sem.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

29. MassKilla
2009.05.06. 14:26
VISSZA A HIRHEZ

nem baj, nekem is intelem van, igaz nem ilyen, hanem asztali, de nem árt, ha egy kicsit hátrányba kerül az intel...végre vihetné lefelé az árait, mert úgy tűnik minden egyszerre omlik a nyakukba, mint pl a perről fellebbent hírek is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Szedah
2009.05.06. 14:29
Hát ez így eléggé vágott verzió.

A teljes lista:
http://prohardver.hu/hir/erzekenyen_erinti..._az_intelt.html

"...leginkább alsó kategóriás laptopokról van szó..."

Hát a listátokban jó sok gép van 180K-s árral ilyen processzorokkal szerelve, és ezt az árkategóriát már nem tartanám alsó kategóriásnak.

Szerintem egy kicsit több energiát áldozz egy ilyen cikkre, mert elég fontos lehet az olvasóknak, és nem kell akkor a konkurens lap linkjét ide beszúrni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. changee
2009.05.06. 14:35
"leginkább alsó kategóriás laptopokról van szó, és így nem is túl valószínű, hogy épp azokat a prémium Win7-változatokat telepítenék majd rájuk, amelyek ténylegesen rendelkeznek is az XP-üzemmóddal"
azertis premiumot teszek fel!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Zsolteey
2009.05.06. 14:48
Hát ez egy elég összegányolt cikk lett. Rengeteg 200K+ -s gépben található olyan Intel proci, mely nem támogatja a virtualizációt.

Ezen kívül ez nagyon sok asztali procit is érint. Pl a Core2 7-es sorozat se támogatja, a 4-es se. Sőt tovább megyek, a Q8-as sorozat se jelenleg, ami egy 40-50K-s proci, ettől elvárná az ember. Sovány vigasz, h Intel szerint W7 megjelenéséig szinte minden procija támogatni fogja az Intel VT-t.

És hogy AMD se maradjon ki, a Sempron procik se támogatják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Zotya
2009.05.06. 15:00
Lehet kapni még sempront?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Zsolteey
2009.05.06. 15:04
Miért ne lehetne?
Pl.:
http://depo.hu/amd/sempron_le-1250
http://depo.hu/amd/sempron_le-1300
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Kane54
2009.05.06. 15:05
AMD-nél a Sempron évek óta véget ért, ezzel szemben Intel még most is gyárt olyan processzort amiken ez a technológia meg sem fog nyikkanni...
Bravó Intel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. mtrx220
2009.05.06. 15:19
szvsz ez az egész virtuális windows xp egy nagy hülyeség.
sziszifuszi munka a semmire.
mégpedig azért, mert az emberek nagy része nem fog egyből rácsapni a win7-re amint megjelenik.
dicséretes a m$-tól, hogy ennyire aggódik értük, de nem úgy lesz. sosem volt úgy, ezúttal sem lesz másként.
a dolog másik fele pedig az, hogy min az első SP-t meg szokás várni az új operációs rendszerekkel, legalábbis a tapasztalt user általában ezt teszi - agyvérzést, inkopatibilitási gondokat elkerülendő.
az xp-nél addig nincs jobb, és egyébként sem hajt a tatár.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. gyurry
2009.05.06. 15:23
Ragaszkodva a hivatalos forráshoz, javaslom megtekinteni:

http://www.intel.com/products/processor_nu...rt/core2duo.htm

http://www.intel.com/products/processor_nu...t/core2quad.htm
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Terror
2009.05.06. 15:34
Olyan mindegy, akinek kell az XP, az felpakolja egy másik partícióra és kész (legfeljebb nem legális forrásból, a M$ baromi nagy kompatibilitási manőverjei miatt nem fog mindenki minden vindózét megvenni). Csak magukkal szúrnak ki, szokás szerint.

Hja, és érdekes módon a sima Virtual Machine-ben megy az XP hardware-es virtualizációs technológia nélkül is, a Win7-es XP miért nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Parano1d
2009.05.06. 15:36
Azért nem mondanám, hogy a semmire, mert kismillióan használnak olyan programokat, amit xp-re írtak, és lehet, hogy nem működik vistán/win7-el és esetleg nincs támogatás már rá a fejlesztő részéről. Az egy dolog, hogy te kevés programot használsz otthon, és nem ütközöl ebbe a problémába, de sokan vannak akik igen. Szerintem már a vistának is nagyon nagy hibája volt az, hogy nem volt teljesen visszafelé compatibilis ami azért elvárható igény én úgy gondolom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. prohlep
2009.05.06. 15:41
Hardveres virtualizacio:

Intel eseten Xeon a szerverproci, a tobbi Intel-t irodai/haztartasi/jatek celra gyartjak es ugy is tekintenek ra, ugy is optimalizaljak ... nem veletlen, hogy Intel a ra optimalizalt jatekoknal jobban teljesit.

AMD eseten viszont a felhasznalo nagykorunak van tekintve akkor is, ha nem a szervernek szant Opteron-t valasztja, es csak akkor kap komolyabban kiherelt procit, ha szandekosan Duron-t vagy Sempron-t valaszt.

----

Mobil prociknal pedig mindket gyartonal default a Celeron/Duron/Sempron feeling, es csak extra kedvesseg, ha mobil fogyasztasi kategoria ellenere tobbet tud a mobil proci, de akkor meg sokkal tobbe kerul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Joachim21
2009.05.06. 16:30
Hűha, felfújtuk rendesen! Nem tudom XP-vé alakítani a sokkal szebb oprendszerem!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Parano1d
2009.05.06. 17:06
Na erről beszéltem, nem az a dolga az oprendszermek, hogy szép legyen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Terror
2009.05.06. 17:15
Egy ilyentől mit vársz, milyen szempontból induljon ki?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. polarx
2009.05.06. 17:21
jóhogy nem lesz már akkor dos-ig vissza full kompatibilis.. minden kis alkalmazással.. hagyjatok már.. nem hiszem el hogy nincs a bizonyos xy proginak egy újabb alternativája ami futna vistan vagy win7-en..

mtrx220: te még valószínűleg max képről láthattad ezt az oprendszert ezért várnál w7-ből sp1-re.. én meg jól kiröhöglek.. én is ilyen voltam.. xp-ről sose váltok.. kijött a vista felraktam 1-2 nap és vissza xp mondmo ilyen nincs hát nem igaz hogy nincs valami új normális oprendszer (MS termék) aztán a w7-et a béták bétáják kezdete óta használom.. 6801-es buildtől.. aprobb stopped working hibáktól eltekintve milliószor jobb a vistánál.. sebességről nem is beszélve.. az xp-nek meg egy nagy baja van hogy messsze nem stabil.. én nállam 1 jó hónap után érezhetően lassabb volt.. vírus és egyébb hasonló problémáktól eltekintve mivel nem volt gépen.. aztán január 1 óta 1x-er v 2x-er raktam újra a gépet akkor is csak azért mert jött ki új build.. és megnéztem mit javítottak benne.. a hivatalos RC változat a 7100-as build elvileg nem jó.. van benne valami olyan hiba ami elég sűrűn bevillan.. de lehet azóta arra is van megoldás..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Joachim21
2009.05.06. 17:34


Én egyedül emiatt váltottam Vistára először, mert bejött az aero, meg hogy lehet mozgó háttér, máshol meg nem lassú, nem cidrizik, akkor mit érdekeljen?
Aki szerint jobb az Xp mint a Vista SP1, az még nem használta a kettő közül vmelyiket!
Van most Xbitlabsen, vagy Anandtechen egy cikk, ami éppen ezt a váltás dolgot feszegeti, hogy megéri, vagy nem éri meg az árát a Win7, és hogy milyen nehéz az átállás, ott is az az álláspont, hogy aki Vistát használ, és bevállt neki, az a Win7 SP1ig ne váltson, XP-t viszont el kellene már felejteni!

Egyébként meg nem az a dolga hogy szép legyen, de az átalakításnak/visszaalakításnak xp-re semmi más értelme nincs, minthogy a munkahelyen a betanított munkás szintjén lévő adatbevitellel foglalkozó munkatársakat ne kelljen betanítani az új oprendszer használatára! Csakis arról szól, hogy maradjon meg a régi kezelőfelület, nekem senki ne akarja azt beadni, hogy a virtualizációval majd úgy is műkődik mint az XP, meg az XP drivereivel is fog működni a WIN7!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Terror
2009.05.06. 17:59
Te kit eszel meg keresztbe? Max. a paralimpián a többi bipsi haverodat. Minden mondatod baromság.

"a betanított munkás szintjén lévő adatbevitellel foglalkozó munkatársakat ne kelljen betanítani az új oprendszer használatára"

Ebből látszik hogy életedben nem dolgoztál még öt percig.

"hogy a virtualizációval majd úgy is műkődik mint az XP, meg az XP drivereivel is fog működni a WIN7!"

Ebből meg csak egyszerűen az, hogy azt se tudod miről van szó... Használtál már virtuális gépet valaha? Látszik, hogy nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Parano1d
2009.05.06. 18:24
Meghát aki számítógépet használ az nem az operációs rendszert "használja" hanem az operációs rendszeren futó programokat. Nekem legalábbis az a véleményem, hogy annyit ér az oprendszer amennyi program futását támogatja. Mindenki tudja, hogy a linux pl jobb mint a windows, de ha kevés progi van rá, és kompromisszumokat kell kötni, akkor sosem lesz a legnépszerűbb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. mtrx220
2009.05.06. 21:30
polarx
lárifári,
nekem egy notim van jelen pillanatban, és nem fogok félkész oprendszert feltenni soha.
az meg hogy kiröhögsz, de közben az általad használt RC win7 száz oldalról támogatásra szorul, háááát
megsúgom, hogy több mint másfél éve van meg a jelenlegi system, nem kellett újratenni.
ha egy rendszert újra kell tenni, akkor tapasztalatom szerint két oka van:
1. nem stabil, pl beta vagy RC jelen esetben
2. az illető rosszul használja a gépét ( inkább ez a jellemző egyébként )
abban igaza van előttem szólónak, hogy elvből nem használom, mert ragaszkodom ahhoz, hogy amig egy SP ki nem jött rá hülyeség felrakni egy úgy windows oprendszert.
egyébként pedig nem is értem mitől lesz jobb.
attól hogy új vagy csilibb vagy mittudomén?
nekem tökéletesen felesleges is, és urambocsá szerintem akik itt pörögnek hogy mekkora isten, nekik is mindegy lenne, de valamiről kell zizegni.
a visszafelé kompatibilitás meg olyan dolog szerintem, hogy ez nem holnap fog megtörténni, amikor mindenki vált.
nem szakadt le az ég, mert a régebbi hw nem támogatja, vagy a régebbi sw nem támogatja...
tudjátok a hw esetében van olyan hogy eol, namármost néha azért illik váltani mindenkinek. szoftverre meg vannak általában upgradek, ha meg nincs akkor nem kell váltani win7-re, vagy altert kell használni ennyi...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. polarx
2009.05.07. 06:57
Joachim21: Hát nem tudom ki mit hogy használt vagy hogy nem.. nekem volt fenn RC1-es Vista volt fenn RTM volt fenn SP1.. mind a 3-ról egy a véleményem.. 1 nap.. azt szevassz.. szerintem lassú az xp-hez képest.. és NEM azért lassú mert 100mb ram helyett 600-at eszik a 2g-ból.. mert a win7 is annyit eszik.. mégis sokkal gyorsabb bármelyik szemponból.. akár boot akár egy program elindítása akármi másfelöl gyorsabb a vistánál.. ez van.. nekem sz@r a vista nektek nem.. hát legalább akkor nem volt fölösleges kiadnia az ms-nek.. ennyi

mtrx220: hát akkor ne tedd fel notira.. ennyi.. de mivel nem használtad az rc win7-et el is tudod mondani mi az a 100 oldal? csak mert én nekem még a D750-es Sony Ericsson telóhoz is talált drivert netről.. sőt telepítésnél felrakta az alaplapomnak azt a driverét ami hangsúlyozom a hivatalos oldalán sincs fenn.. na akkor nem tudom miféle támogatásra szorul.. az hogy a vga-hoz régebbit szed le hát na bumm.. leszedem az újabbat ami nekem megfelel felmegy azt cső.. akkor nem tudom mit szeretnél még támogatni.. minden vistás és minden xp-s progival játékkal mindennel kompatibilis volt még eddig.. a GTA4 úgy volt hogy sp1 kell hozzá (Vistából) és sp3 (xpből) mégis fellehetett rakni.. fura nem? akkor kérdem én miféle támogatás is kéne még?

a másfél éves os-edre meg kíváncsi volnék.. feltételezem vista.. az stabil csak nem épp gyors a win7 meg ennyivel tud többet.. kb xp gyorsaságú és olyan stabil mint a vista.. jön majd az okosság gondolom hogy "hát nekem a vista is olyan gyors mint az xp".. hát persze.. osztva 2-vel.. a másik okosság hogy nem P2-re kell feltenni stb stb.. E6400-on 2,6-on 2g ram 8800GT.. na és mégsincs olyan gyors a vista rajta mint az xp win7-el ellentétbe.. az simán jól megy.. az illető rosszul használja a gépet?!..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. mtrx220
2009.05.07. 09:35
hehe, nem kell idegeskedni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. holika
2009.05.07. 10:57
Nem értem miért van ez a hír. Ezzel az erővel az is itt lehetne, hogy, nem fog futni PentiumII-esen sem. Az is lehetne íhr ,akkor hogy egyes HDD-kre nem lesz telepíthető a Windows 7: A 15GB-nál kisebb HDD-kre nem lesz telepíthető. Sőt!

Hír! Nem lesz telepíthető egyes SSD-kre a Windows 7! (8GB, 16GB)...

A Hardver követelmények egyértelműek.

- CPU
"Intel-VT vagy AMD-V processzor az XP mód futtatásához"

... na előkerestem:

- Processzor: 1GHz (32bit vagy 64bit)
- Memória: 1GB RAM (32bit) 2GB (64bit) rendszermemória
- Merevlemez: 16GB szabad hely (32bit), 20GB szabad hely (64bit)
- Videokártya: DirectX9-es, 128MB VRAM - az Aero téma használatához
- Egyéb: DVD-R/W meghajtó, valamint Internet kapcsolat (frissítések letöltéséhez, aktiváláshoz)

Ezek a fentebb említett kritériumok az összes kiadásra érvényesek.

Továbbá az "XP módhoz" szükséges (Professional, Enterprise, Ultimate):
- 2GB RAM teljes rendszer memória
- további 15GB szabad hely
- Intel-VT vagy AMD-V CPU (virtualizációt támogató processzor)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. mtrx220
2009.05.07. 11:05
ja és a 100 sebből vérző oprendszerre Te magad adtad meg a választ:

" aztán a w7-et a béták bétáják kezdete óta használom.. 6801-es buildtől.. aprobb stopped working hibáktól eltekintve milliószor jobb a vistánál.."
"aztán január 1 óta 1x-er v 2x-er raktam újra a gépet akkor is csak azért mert jött ki új build.. és megnéztem mit javítottak benne.. a hivatalos RC változat a 7100-as build elvileg nem jó.. van benne valami olyan hiba ami elég sűrűn bevillan.. de lehet azóta arra is van megoldás.."

már bocs, de ha egy oprendszert újra kell tenni ennyiszer az vicc.
másrészt, ha egy oprendszerrel akármi hiba van az is vicc. még ha van rá trükk akkor is. nem azért teszek fel egy rendszert, hogy aztán gányolni kelljen vele.
nem. szépen megvárom amig a teszterek felfedezik a hibákat, kiadnak egy végleges verziót, majd még arra is kiadnak egy SP-t, ami tökéletessé teszi.
hát hülye vagyok én, hogy félkész termékkel szivassam magam?
ha pedig azért teszed fel az új rendszert mert szebb de egyébként semmi előnye, akkor nem nekem vannak gondjaim azt hiszem.
végülis a lényegen nem változtat: mindenki azt használ ami neki tetszik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. polarx
2009.05.07. 11:42
mtrx220: na ez már egy korrektebb átlátható hsz jobban megértve belöle dolgokat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. polarx
2009.05.07. 11:47
igen.. voltak.. de már nincs stopped working hiba.. a 7100-ast meg nem használtam még.. lehet a 2héttel ezelötti állítólagos félig meddig fake 7100-as buildbe volt hiba.. mostmár hivatalosan is letölthető le is töltöttem hát majd fel is rakom.. ennyi.. xp-t meg kb hetente 2-hetente vagy havonta újra kellett rakni mert sokkal lassabb volt.. időről időre.. w7 alatt ezt mért nem tapasztalom? ugyan úgy felraktam azokat a progikat darabszámra is verzió számra is mindennel azonosan mégis a w7 tartja magát az xp meg ellustul mint egy biciklin a lánc aztán kinyúlik.. hát most ezt találtam leg hétköznapibb példának.. de kb így van..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. mtrx220
2009.05.07. 12:28
hehe, álláspontot egyeztetünk nem vitatkozni vagyunk itt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Tyrel
2009.05.08. 11:08
Na hát én is kipróbáltam Windows 7-et, és gondoltam akkor már megnézem ezt az XP módot is...

Konkrétan az van, hogy akinek most VT támogatás nélküli procijja van az othoni gépében az a világon semmit nem veszített... ugyanis ez a microsoft féle virtual pc amivel az XP mód fut, nem ad hozzáférést a videókártyához a vendég oprendszernek...
Ezzel ugrott is az amire a legtöbb ember használta volna, tehát a régi játékok amiknek valami bajuk van Vistával és Win7-el, azok ebben az XP módban meg azért nem mennek mert nem férnek hozzá a videókártyához.

Természetesen a még ezeknél is régebbi, 3D gyorsítást teljesen mellőző játékok mint pl. Starcraft 1 vagy Age of Empires 1-2 még mennek vele, csak kétlem, hogy iylen őskövületekkel valaki rendszeresen játszani akarna még...

Kicsit utána is olvastam és kiderült, hogy ez a végleges változatban is így lesz, ugyanis ezt az XP módot kizárólag olyan vállalati ügyfeleknek szánják, akiknek az alkalmazottai nagyon régi programokkal dolgoznak és régi GUI-hoz vannak szokva, így ők lazán tudják majd XP felületen használni a 15 éves számlázó programot. Nem is lesz elérhető mezei usereknek ez a funkció, csak Corporate/Enterprise/Ultimate Win7 fogja támogatni...

Szóval amilyen jó húzásnak tűnt ez az XP mód, olyan rossz valójában. Ugyanis pl. VMWare-vel és más hasonló programokkal is futtatható bármilyen virtuális vendég oprendszer (nem csak XP), ráadásul ezek még sokkal több hozzáférést is kínálnak a gép 3D gyorsítási képességeihez, és nagyon is jól működnek hardveres VT nélkül. Persze vállalati ügyfeleknek gáz ha még külön ezt is meg kell venniük, de hát pont ezért csak nekik való az XP mód.

Részemről, Home usereknek értelmetlen, csak a média fújta fel az egészet, hogy csinálhasson egy jó kis botrányt az Intel körül...
Őszintén 2 nappal ez előttig nem is tudtam hogy a procim (E8200) támogatja a VT-t... és az örömöm ez iránt el is illant ma reggel ugyanis semmiféle előnyöm nem származik belőle átlagfelhasználóként.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. danee91
2009.05.08. 11:42
Hát igen...Az én E2140-em sem tud hardveres virtualizációs technológiát, így elfelejthetem ezt a részét...De ettől függetlenül a végleges magyar azonnal megy fel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!