iPon Hírek

Egykapus kiszolgálásban részesülnek a nagyvállalatok

Dátum | 2009. 12. 08.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

- A Magyar Telekom Vállalati Szolgáltatások Üzletágban (T-Systems) jelentős szervezeti átalakítást hajtanak végre január 1-jével. Mi lesz ennek a lényege? Papp István: A legfontosabb szervezeti változás, hogy a távközlés és az it területén eddig párhuzamosan működő értékesítési csatornákat integráljuk. Létrehozunk egy egységes kiszolgálást biztosító nagyvállalati divíziót, amelynek az a feladata, hogy a már integrált infokommunikációs termékekkel kiszolgálja a Magyar Telekom 1700 legnagyobb ügyfelét. Ebben az ügyfélkörben jellemzően a legnagyobb hazai vállalatok és a legnagyobb államigazgatási intézmények találhatók.

- Miként érinti ez a lépés a T-Systems üzleti partnereit? Papp István: Az átalakulásból ügyfeleink azonnal érzékelhetik majd, hogy a Magyar Telekom és leányvállalatai egykapus kiszolgálása a kereskedelmi kapcsolatok jelentős egyszerűsödését eredményezi. Minden ügyfelünknek lesz egy menedzsere, aki egyszemélyi kapcsolattartóként az ügyfél összes kereskedelmi és műszaki problémáját kezeli. Az ügyfélnek a kapcsolattartóján és a megerősített ügyfélszolgálaton kívül nem kell máshoz fordulnia. A másik célunk az átszervezéssel az, hogy működésünk rugalmasabbá váljon. Azért a kiszervezést választottuk - és nem a leányvállalat beolvasztását -, mert azt gondoljuk, hogy a KFKI mai működési struktúrája lehetővé teszi, hogy szolgáltatásainkat még magasabb színvonalon biztosítsuk.

- Mit remél ettől az átszervezéstől a T-Systems? Papp István: Részben azt, hogy az előbb elmondottak miatt nőni fog a versenyképességünk, s azzal, hogy a nagyvállalati ügyfelek kiszolgálása és annak támogatása egy helyre kerül, lehetővé válik az is, hogy valóban integrált és magas szintű szolgáltatást nyújtsunk ügyfeleinknek. Természetesen azt is reméljük, hogy a folyamati hatékonyság költségmegtakarításhoz is vezet. Az átszervezéstől éves szinten jelentős megtakarítást várunk a működési költségekben. S mindezt úgy, hogy eközben az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatás színvonala nőni fog, s ez a két dolog ritkán szokott egyszerre jelentkezni.

- Az átszervezés kapcsán nyilván karcsúsodik is a vállalat, de ezt miért pont mostanra időzítették? Papp István: Az átszervezés miatt körülbelül nyolcvan főt fogunk elbocsátani, ez az üzletág összes dolgozói létszámának kevesebb mint öt százaléka. Azért időzítettük így az átszervezést, mert már korábban előrevetítettük, elterveztük az integrációt, de csak két lépésben lehetett megvalósítani. Az első lépésben, 2008 elején a vezetékes és a mobil távközlési területeket vontuk össze, most pedig a távközlést és az informatikát. Tanulási folyamat zajlik nálunk is, az elmúlt két évben szerzett tapasztalatok a mostani szervezeti átalakítás sikerességét növelik. Az időzítésben sajnos szerepet játszott a gazdasági válság is.

Kászonyi Péter: Azt szeretném hozzáfűzni, hogy amiként 2008 elején integrálódott a vezetékes és a mobil távközlés, úgy leányvállalati szinten mind az infrastruktúra, mind pedig az alkalmazás területén is végbement egy integrálódási folyamat. Azt gondoljuk, hogy mindkét területen beállt a normális napi működés, s azzal, hogy megszűnik a párhuzamosság, s egy ügyfelet egy menedzser fog kiszolgálni, részben megtakarítunk, részben pedig az egy menedzserre jutó ügyfélszám drasztikusan csökkenhet. Ezáltal pedig sokkal jobb minőségű ügyfélkiszolgálást tudunk megvalósítani és a többcsatornás értékesítésből származó kuszaságokat is ki tudjuk küszöbölni.

- Az utóbbi időben kevés akvizíciójukról hallhattunk, bár épp most fejeződött be az, amelynek eredményeként az integrált egészségügyi és gazdasági informatikai rendszerek fejlesztésével, telepítésével és üzemeltetésével foglalkozó ISH Informatika Kft. a Magyar Telekom portfólióját erősíti. Várható-e további akvizíció? Papp István: Nagy akvizíciót valóban nem hajtottunk végre az utóbbi időben, de nem is nagyon van olyan akvizíciós célpont, amely potenciálisan szóba jöhetett volna. Ugyanakkor a mi területünkön jelenleg is több céget világítunk át, ami azt is jelzi, hogy a vállalati szektorban folytatni szeretnénk a cégfelvásárlásokat. Napjainkban a kisebb, egy-egy fontos piaci szegmensben dinamikusan fejlődő vállalatok jelentik a reális felvásárlási célpontokat. Vagy iparág-specifikus tudáshoz szeretnénk akvizíciókon keresztül hozzájutni vagy az ügyfeleink igényei szempontjából fontos és dinamikusan fejlődő (például alkalmazáshosting) szolgáltatási területeken erősíthetjük pozícióinkat ilyen módon.

- A gazdasági válság következtében üzleti partnereik visszafogottabbak-e a különböző informatikai szolgáltatások igénybevétele során? Kászonyi Péter: A cégek első reakcióként a költségeket minimalizálták, s számos projektet leállítottak. Csak később kezdték el keresni és előkészíteni azokat a paradigmaváltás-szerű vagy új struktúrájú, akár a cég átszervezésével járó folyamatokat, amelyek segíthetik a kilábalást a válságból. Mi is körülbelül egy évvel ezelőtt kezdtünk el ezzel foglalkozni és mostanra értünk a megvalósítás fázisába.

Papp István: A gazdasági válsággal kapcsolatos piaci folyamatok jelentik a nálunk véghezvitt átszervezés alapjait, s mint ahogyan kollégám említette, én is azt tapasztalom, hogy ebben az időszakban a felhasználó cégek is hasonló átszervezéseket hajtanak végre az informatika területén. Emellett az is vélhető, hogy a válság kitörése óta eltelt egy-másfél évben a vállalatok a rövid távú költségcsökkentő intézkedéseiket már megtették. További megtakarításokat nem a szolgáltatási árak vagy a tarifaszintek mérséklésével lehet elérni, hanem a teljes kommunikációs architektúra átalakításával és azzal, hogy a ma nagyrészt kihasználatlan informatikai erőforrásokat kiváltják újszerű, virtualizált rendszerekkel. Ez lehet egy olyan új fejlesztési irány, ami a következő időszakot meghatározza és ami jelentős költségmegtakarítást eredményezhet a kis- és a nagyvállalati szegmensben egyaránt.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!