iPon Hírek

Egyre jobban pörög a Yahoo vs MS-meccs

Dátum | 2008. 04. 10.
Szerző | Gabriel
Csoport | IT VILÁG

Egy vélemény a Yahoo függetlenségét támogató portfólió-menedzser, Bill Miller-é, aki a maga 7 százalékával a cég második legnagyobb részvényese (rögtön a Capital Research & Management után), miszerint súlyos hibát követett el a Microsoft, amikor megfenyegette a Yahoo-t egy, közvetlenül a részvényeseknek felkínálandó, még alacsonyabb ajánlattal.

Egy másik álláspont szerint azonban annak ellenére is, hogy rendes körülmények között egy ilyen helyzetben valóban az ajánlat emelése lenne célravezető, nem pedig a hajthatatlanság, vagy akár egyenesen a csökkentés, jelenleg a Yahoo mégis nagyon ki van szolgáltatva a Microsoftnak (aki így nyugodtan csökkentheti az ajánlatát), mivel a Yahoo-részvényesek többsége inkább elfogadná a Microsoft eredeti ajánlatát, semmint hogy veszni hagyja az összeolvadás lehetőségét.

Ahhoz tehát, hogy a Microsoft valóban az ajánlata emelésére kényszerüljön, többre van szükség. Ennek jegyében a Yahoo tegnap - egyelőre ugyan csak próbaüzemben, de - aktiválta a keresőjében a Google AdSense hirdetőrendszerét, ami az USA-ból érkező felhasználók keresési eredményei mellett megjeleníti az azokhoz illő Google-hirdetéseket is. Nem kell azonban félniük a Yahoo jelenlegi partnereinek sem, egyrészt mivel ez a próbaüzem még semmire nem kötelezi a Yahoot, másrészt pedig mivel ez a Yahoo-n lefuttatott összes keresések mindössze 3%-át érinti.

Nem is kellett sokáig várni a Microsoft válaszára: nyomban meg is vádolták a Yahoo-t és a Google-t azzal, hogy monopóliumot akarnak kialakítani ezzel a megállapodással, mivel így a keresési hirdetések több, mint 90%-a a Google befolyása alá kerülne, és teljesen ellehetetlenítene mindenki mást - majd rámutattak arra is, hogy éppen ezért sokkal jobb az ő Yahoo-felvásárlási ajánlatuk, mivel azzal nem csak hogy igazi alternatívát teremthetnének a Google mellé, de a Yahoo részvényesei is jól járnának anyagilag és befolyás szempontjából is - és nem utolsósorban a nagyközönségnek is lenne igazi választási lehetősége keresésnél.

Jelen eseménysorozatra pedig a Wall Street Journal két híre teszi fel a koronát: egyrészt ugyanis, egyes források szerint betársulna a Microsoft Yahoo-felvásárlásába a News Corp. is (a MySpace szülővállalata) - együtt pedig akár nagyobb ajánlatot is tehetnének, leverve így a Yahoo legfőbb érvét, mely szerint a Microsoft által jelenleg felkínált vételár súlyosan alábecsüli a Yahoo értékét.

Másrészt azonban azt is híresztelik, hogy a Yahoo is közel jár az AOL-el folytatott tárgyalásai befejezéséhez, amelynek eredményeképp az AOL leválna a Time Warner-ről és beolvadna a Yahoo-ba - és jelentős befektetést is hozna magával, amelyből a Yahoo "több milliárdot" visszavásárolhatna a saját részvényeiből, akár még az azoknak az átlag 30-40 dollár körüli áránál drágábban is, és így újra jobban kezébe vehetné a saját sorsát.

Az ügy tehát tovább bonyolódik, és nagyon úgy tűnik, hogy lesznek itt még érdekes fejlemények.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!