iPon Hírek

Egyre kevésbé esünk hasra a szebb grafikától

Dátum | 2014. 10. 06.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A Crytek mindig is élen járt, ha grafikai technológiáról volt szó, már a Far Cry, de leginkább a Crysis megjelenése idején is. Azonban Nicolas Schulz, a CryEngine egyik vezető fejlesztője elmondta, innentől kezdve egyre nehezebb lesz már a játékosokat a szebb grafikával lenyűgözni, ugyanis nem tudnak már akkora lépéseket tenni, mint korábban. "Persze azért akadnak még területek, ahol lehet haladni, mi pedig továbbra is keményen folytatjuk majd az innovációt ezen területeken" - mondta. Schulz egyértelművé tette, hogy a Crysis 3 után kemény optimalizációba kezdtek, hogy a Ryse: Son of Rome a tervezett újdonságokkal együtt jól fusson az Xbox One-on. Szerinte a leglátványosabb újítás a Physically Based Shading (PBS), aminek segítségével a különböző felületek sokkal valóságosabbnak tűnnek. Ehhez pedig szükség volt az indirekt bevilágításra (visszatükröződésekkel együtt), és nagyon fontos szerepet kapott a Screen Space Reflections is. "Az új konzol rendkívül megemelkedett memóriamennyisége miatt meg tudtuk növelni a textúrák felbontását is átlagosan 512 texelre méterenként, szemben a Crysis 3-mal, ahol ez nagyjából 256 texel volt". Ezen kívül szerinte a legnagyobb előrelépés a különböző ruhák és szövetek szimulációja volt, hiszen minden római katonán ilyen darabokat látunk, a főhős Marius páncélzatán pedig számos olyan darabot találunk, ami teljesen a valós fizikai elvárásoknak megfelelően mozog. Ami a felbontást illeti, Schulz szerint a 4K és a 60fps együtt még mindig olyan erős GPU-t követelne meg, ami ma nem kapható kereskedelmi forgalomban. "Négyszer annyi pixelt kellene megjeleníteni, ami nagyon hamar megtelíti az elérhető sávszélességet. A konzolok GPU-i persze elmaradnak a mostani felsőkategóriás GPU-któl, azonban ugyanazt a modern architektúrát használják, ami egy rakás igen érdekes optimalizációra ad lehetőséget. A Ryse optimalizálásánál nagyon keményen kellett dolgoznunk, de örülök, hogy végül a grafika minőségéből semmit nem kellett feláldoznunk". Schulz szerint nem feltétlenül jelent könnyebb portolást a tény, hogy az új konzolok hasonló architektúrával rendelkeznek, mint a PC, hiszen az APU felépítése, a heterogén módon megosztott memória és az egyedi API miatt valójában azért komoly különbségek vannak. "Az Xbox 360 API-ja egyébként nem állt olyan messze a PC-től, így nem feltétlenül könnyebb most portolni. Ami megkönnyíti a dolgunkat, hogy a CryEngine teljesen multiplatform, és a PC-s változatot a konzolossal együtt fejlesztjük. Az Xbox One-hoz készített optimalizációból nagyon sokat profitált a PC-s változat".
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

55. BReal
2014.10.06. 17:06
Igen, talán optimalizálni kéne a játékokat, hogy ne csak még nem létező gépeken fusson maximum beállításokkal (Crysis első része), mondjuk azóta a 2-ben és 3-ban legalább valami előrelépés mutatkozott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. tibaimp
2014.10.06. 17:12
"...hiszen az APU felépítése, a heterogén módon megosztott memória és az egyedi API miatt valójában azért komoly különbségek vannak..." --- ezt a megfogalmazást egy picit erősnek érzem, mondjuk a ps3-hoz képest, ahol még csak nem is x86-os volt a rendszer. Azért fogalmazott így szerintem, hogy kicsit ellensúlyozza, ha mégsem lesz jól optimalizálva a pc-s port.

Amúgy a game várós, néztem videókat, nem lesz rossz, de azért majd kiderül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Bloodx
2014.10.06. 17:16
Nyilvan egyre nehezebb sokkal es sokkal jobb grafikat letrehozni... ebben semmi meglepo nincs. Ideje uj koncepciokat kitalalni, uj mufajokat letrehozni, coop modot tenni mindenbe, es ugy egyszeruen a jatekelmenyt novelni.
Ne az legyen a reklama egy uj jateknak, h huuuu de jol nez ki, mennyivel jobban, mint ez meg az, hanem az, hogy milyen uj/tovabbfejlesztett otletek vannak benne. Vagy akar az AI-t (es meg ezer mas dolgot) is javithatjak... Roviden, a grafika szerintem egy jateknal masodlagos, foleg ugy, hogy mar mennyire realisztikus igy is minden.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. atti2010
2014.10.06. 17:31
Talán ha már a grafikán nem lehet óriásit javítani megint törődhetnének a játékmenettel és azzal a titokzatos valamivel amit hangulatnak hívnak és a mai játékokban nincs, csakhogy ez nagyüzemi termelésben lehetetlen.

tibaimp

Én is úgy érzem mintha előre mosdatnák a szerecsent, nem igen hiszem hogy a régi konzolokra amik meg közelében sem jártak a PC -nek ugyanolyan könnyű lett volna játékot írni vagy optimizálni hiszen a mai konzolok félépítését pontosan a játékfejlesztők határozták meg annak érdekében hogy gyorsabb és könnyebb legyen a portolás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. R3LaX123
2014.10.06. 17:36
Én még mindig egy "mostani grafikával" megáldott nfs u2/GTA VC-t várok. Nem kellene 4k meg hasonlók, csak egy kicsit szebb grafika és megint hetekig ellenék velük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. mikej95
2014.10.06. 17:39
Ez mind szép és jó, de a legtöbb studió és kiadó még így is széllel szembe vizel és mostanában a gépigényre gyúrnak csak a grafikára nem... Megértem azért, hogy fenn kell tartani a nextgen látszatát, de mégis?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. enisherpa
2014.10.06. 17:53
Én is úgy vagyok vele, hogy a Warlords II. (DOS-os) grafikája kicsit csúnyácska, de játszható, a Heroes 3 (1999) meg szép. Ha ennél jobb a grafika, annak örülünk, de nem az a lényeg. Az 1080p és a 720p között már alig érezhető a különbség, úgyhogy a 4K-t tök feleslegesnek érzem.
Inkább ötletek kellenének, meg kidolgozott játékmenet. Valami új.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Enno
2014.10.06. 17:56
Mivel a játékosok 70%a olyan vassal bír ami nem képes azt a grafikát vissza adni nem csoda, hogy nem esnek hasra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Ronan
2014.10.06. 18:03
Igen a tartalom fontosabb lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. predike07
2014.10.06. 18:07
Kevésbé esek hasra a szebb grafikától így van.És miért is???Talán mert csepegtetve adagolják ezt a szebb grafikát,a gépigény meg mint árvíz tör felfele.
Régen valahogy ez másképp volt.Akkoriban magasnak számitó gépigény mellé kaptam is látványt.
Ma már ahogy olvasom a teszteket,szinte mindegiyk játékhoz odairják,hogy grafikailag levan maradva 1-2 évet.Persze a gépiény..........................
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Pandamoniu...
2014.10.06. 18:11
Helyes. Annak ellenére, hogy ilyen téren dolgozok még mindig azt mondom, hogy gameplay > grafika. Sőt, a grafika az utolsó ami számít egy játéknál számomra. Az a baj, hogy egyre több az ignoráns ember aki ránéz egy játékra és elítéli a grafikája alapján.

Persze, én is értékelem ha szép egy játék de egyszerűen túl sok pénzbe és időbe kerül a stúdióknak szép játékokat készíteni. Nagyon-nagyon ritka az mikor egy játék egyszerre gyönyörű és tartalmas. Jó példa erre, hogy kezdenek kihalni a 40-50 órás játékidővel rendelkező RPG-k.

predike (#10): Régebben a memória volt a leglimitáltabb erőforrás, az összes játék iszonyúan alacsony poligonszámú modellekkel operált. Manapság a jobban kinéző játékoknál az 5000 poligon/modell nem ritka (régebben az egy modellre jutó poligonok száma olyan 250 körül volt). Akkoriban elég volt a poligonszámot növelni és jelentősen szebb lett a játék. Manapság viszont ha 5000 helyett 15000 poligont használunk az már minimális különbséget jelent a látványvilágban, úgyhogy mostanság fontosabbak az apró részletek és a környezet élethűbbé tétele olyan technikákkal mint, pl. a parallax mappolás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. DogTheDog
2014.10.06. 18:11
Amit a Crytek nem tul jol csinal,azok a kamera effektek a Rome-ban.Azok pocsekul lettek megoldva.Amugy egyes reszeket leszamitva,nem volt alleejtos latvany benne kozel sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.10.06. 18:20
Mert még nem láttad hogy néz ki 4K-ban egy játék. 1080p-hez képest a 4K 4x-es felbontás. 720p meg 1080 között kb 2x a különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. atti2010 m76
2014.10.06. 18:24
Nem hiszem hogy megérné a 4K monitor és a 2 darab csúcs VGA árát a látványkülönbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. enisherpa m76
2014.10.06. 18:35
Amikor az S3 trio kártyámba betettem az 512 Kbyte memóriát, az nagy előrelépés volt. Most 1080p-s a monitorom, de visszavettem 1366x768-ra, mert elég az.
A 4K 120 Hz-et szívesen becserélném egy kíváncsi természetű, emberi hibákat elkövető AI-ra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. csabi02
2014.10.06. 18:52
Hiába a szép graf.,ha a játék szar és az ember 30perc után törli...
Ezért játszom én is mostanában már inkább régi játékokkal,mert lehet,hogy kicsit okádék a grafika,de órákra leköt és magába szippant a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. pdx06
2014.10.06. 20:09
Az első 3 perc az amíg a grafikával foglalkozik az ember, azután már ugyanolyan a játékélmény mint akármelyik korábbi játéknál, eltekintve egykét látványos helyszíntől. Csak azt veszem észre hogy az árak és a hardverigények duplázódnak, a játékélmény pedig feleződik. Egy kaptafára megy minden, még a Dead Rising 3 is gyengébb az előző részénél ami nem volt 40 gigás, és fele ekkora hardverigénye volt. Az Oculus Rift ami tud még újat mutatni, de ez lesz a végső is, a határok el lettek érve, viszont a játékötletek határtalanok lennének csak az nincs kihasználva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. tibaimp atti2...
2014.10.06. 21:22
"...a mai konzolok félépítését pontosan a játékfejlesztők határozták meg annak érdekében hogy gyorsabb és könnyebb legyen a portolás...." -- pont ez a lényeg...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. CyberPunk6...
2014.10.06. 21:27
A grafika lehet bármilyen, ha a mögöttes tartalom szar.

A jó grafika arra való, hogy a jó játékokat jobbá tegye, semmi másra.

Még olyat nem láttam, hogy a grafika jóvá tett egy játékot, de olyat már számtalanszor, hogy rossz grafikával is élvezetes volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. matt0123
2014.10.06. 22:14
"Persze azért akadnak még területek, ahol lehet haladni, mi pedig továbbra is keményen folytatjuk majd az innovációt ezen területeken"

A játékmeneten, mondjuk?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. gabesz7630 Panda...
2014.10.06. 22:52
Csucskos amit irsz.
Le ke irni azt is hogy az az 5000 poly miben van.
Ha egy lada nallad 5000 poly akkor megy gyurjal egy kicsit.
Megjegyzem egy crysis 1 karakter volt 12-15 ezer.
Szoval tisztazni kene milyen objectrol beszelsz.
Egy 5 eves autos gameban egy jargany vastagon 25 ezer felett volt.
Van meg hova fejlodni a fak meg mindig valtozo meretu alphas plane lombkoronat viselnek a fuszalak detto.
Haj szor ruha a loturo merteket surolja.

Amugy a manusnak igaza van.
Vegre van valaki a cryteknel akit engednek nyilatkozni es meg eszes is van.
Chevat meg inkabb a veironjat hajtja ahelyett hogy faszsagokat hordana ossze.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. gabesz7630 m76
2014.10.06. 23:01
Atyaeg.
Erre nem valaszolnek semmit mert letiltanak vagy fel evre.
Max hogy te se lattal meg igazi jatekot...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. siriq predi...
2014.10.06. 23:05
Azert nem olyan veszes az. A shadow of mordor 2560x1600-ban high-n lazan megy gtx 570-en. http://postimg.org/image/vayugn4ux/ . Radasul nem is volt OC a vga-n sem a procin.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Szefmester
2014.10.06. 23:35
Őszintén szólva, számomra nagy grafikai ugrás volna, ha a jelenlegi közeli LoD érték határa nem 10 méteren lenne hanem 50 méteren, és úgy általában a szomszéd hegytető nem zöld maszat volna, hanem megszámolhatnád a fákat ha látszódna a fatörzs.

Lehet itt dobálózni az ilyen-olyan varázsszavaknak ható eljárásnevekkel, de a tény az, hogy a poligonszám növeléssel alig érnének el látványos javulást, még akár a 2x-3xos növelésnél is (max a cső a falon, meg goblinok rozsdás serpenyője 4es verzió esetében), ellenben ha a textúraminőséget és úgy általában a részletességet távolabb tudják elkezdeni csökkenteni, az jelentősen növelné a "szépségfaktort".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. lightplaye...
2014.10.07. 06:29
Nekem az a gondom, hogy rámennek a grafikára, hogyhűdecsullivilli legyen a játék és a történetre már nem jut idő, holott a történet miatt játszák újra a játékot, nem a szép grafika miatt. Manapság egyre kevesebb az újra játszható játék (ofc, itt most a kaland és nem a sport vagy multi játékokról van szó)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. LGx siriq
2014.10.07. 08:24
majd ha a min FPS 30 lesz és nem 13... akkor nem lesz vészes
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.10.07. 10:01
Ez egy teljesen más téma, hogy kinek mi éri meg. Teljesen független attól, hogy mekkora a látványbeli különbség. Márpedig nagy, én az államat a földön keresgélem még most is, amikor 1-1 játékot betöltök amit előtte még nem láttam 4K-ban.

Hiába nem a grafika teszi a játékot, és a jó játékmenet nélkül nincs jó játék. De a jó játékmenethez miért ne párosulhatna baromi részletes grafika is?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.10.07. 10:06
"Ha én egyszer kinyitom a számat, ha én egyszer elkezdek beszélni."

Nem igazán értem mi a problémád. Nem tudok mire gondolni. Ha egyszer van lehetőségem miért ne élvezhetném nagyobb felbontásban a játékot?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. BReal
2014.10.07. 10:26
m76, ugye tudod, hogy a 4k-nak csak akkor van értelme, ha megfelelő méretű kijelzőn játszol? És hidd el, nem mindenki játszik 30+ collos monitorokon. Arról nem beszélve, hogy maga a 4k csak a felbontást javítja, élesebbek lesznek a dolgok, de az más grafikai tényezőkön, mint a textúra részletesség, árnyékok, világítás, stb. stb. semmit nem változtat?
Egy szó, mint száz, aki asztalnál nyomja a játékokat, annak bőven elég egy 23-24 collos kijelző, amire az 1080p tökéletes (esetleg 1440p a 24-esnél), a grafika többi része legyen alaposan kidolgozva, és FŐLEG a játékmenet, kedves játékfejlesztők.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Resike gabes...
2014.10.07. 10:33
Pedig klasszisokkal jobb a 4k ha minőségi panel van alatta. Nemrég szereztem be én is egy UHD tévét, ugyan játékra nem használom, de filmnézése gyönyörű, valamint felkonvertál minden alacsonyabb felbontású videót is, szóval még a szarabb minőségű filmek is élvezhetőek rajta.

Ergó lehet, hogy 1080p-s VGA renderrel tudnál ugyan nem natív 4k-ban játszani, de klasszisokkal jobb képminőséggel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Resike BReal
2014.10.07. 10:46
Ez nem teljesen igaz, nagyobb felbontás alapján a GPU jobban tudja, hogy mi változik két frame között és szebb képet tud visszaadni.

Még akár 1080p-s monitoron is tudsz szebb képet varázsolni ha hardveresen magasabb felbontással számolsz és az visszakonvertálod 1080p-re:

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=346325

Valamint lehet, hogy ez még nem 4k-nál, hanem majd csak sokkal később lesz opció, hogy ha majd olyan magas lesz a pixelsűrűség, hogy el lehet felejteni az anti aliasing algoritmusokat, az elég nagy fps emelkedés szinte minden játék számára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. BReal
2014.10.07. 11:41
Ettől ne haragudj, csak a kép élessége fog változni, a felbontás. Ettől nem lesznek szebb (értsd jobban kidolgozott) árnyékaid, világítás, bármi más. Arról nem beszélve, hogy pl. egy grafikánál NÁLAM sokkal jobban számít a művészi minőség, mintsem az, hogy az átlagosnál részletesebb-e, vagy sem. Szerintem ez többet dob a grafikán (és így akár a hangulaton is) összességében. Mellesleg, én a mostani maximális felbontásomon se kapcsolom be egy játéknál se az Anti aliasinget.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. matyi009
2014.10.07. 12:37
Még mindig nemértem miért megy itt a vita a felbontáson. Monitorra elég a full hd, az 50 plusz colos tvkre meg mehet a 4k ha van rá igényed és megtudod fizetni, ha nem akkor marad a full hd arra is. Azért is irták hogy konzolon 60 fps nemlesz 4k tv-n mert konzolosok nagy képernyös tvn játszanak nem monitoron, igaz nemértem miért mondanak 60fps amikor általában 30hz az átlag a 60colos tvknél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Phantomstr...
2014.10.07. 12:44
Na igen, már évekkel túl haladtunk azon, amikor egy rosszabb grafikájú játék is kifejezetten csúnyának mondható. Most már csak a részletek kidolgozásán tudnak javítani, ami sok stílusnál a játék hevében el is sikkad. Ilyen például a növényzet, ami a mai napid nagyon műnek hat. De ha nem egy Far Cry-ban vagy valami nyílt világú játékban vagy, ahol akár órákig barangolsz erdőben, mezőkön, nem fog igazán feltűnni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. siriq LGx
2014.10.07. 13:31
Ez benchmark, meg a 980 gtx-n is beesik 30 ala.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. SonicTheHU...
2014.10.07. 13:32
Szerény véleményem szerint high tech grafikát lehúzhatod a budin (még ha tényleg elismerésre méltó, szép, részletes stb) ha maga a játék egy kalap túrót ér. Hamár a Ryse-ról van szó, van benne kb 10 féle sablon-karakter (csak nézzétek meg hány féle barbár karakterrel kell harcolni), repetitív és a játékmenet is kutyafüle. A sztorija tök jó lett vna, de abból sem hozták ki amit lehetett vna. Nagyon ütős lehett vna ez is de csak azért sem. A szép graf csak egy része a játéknak, de van ott még sok más komponens ami nélkül nem játék a játék (lásd Crysis 3)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Resike matyi...
2014.10.07. 14:52
Hát a 60 Hz max a nagyon gagyi, vannak elérhető áron 120-240 Hz-esek is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.10.07. 16:28
Pont a TV-re nem érdemes a 4K szerintem. Monitortól 1m-re ülök ott látom a különbséget, tv-től viszont olyan távolságra, hogy a 720p vs 1080 különbséget is csak akkor veszem észre ha nagyon meresztem a szemem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.10.07. 16:30
De hiába tud a tv belső elektronikája 120 vagy 240hz-es frissítést a kábelen jelenleg max 60 képet lehet átvinni HDMI 2.0-val 4K-ban.

Amúgy meg nem értem ezt az fps fetisizmust mostanában kinek kell 120 meg 240 fps, amikor már a 30-at is folyamatosnak látni? Jó lehet, hogy 60 fps simább, de ha választani lehet akkor inkább legyen 4K@30fps mint 1080p@120
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. m76 BReal
2014.10.07. 16:35
Nagyobb felbontásban az távoli objektum ami korábban 10 pixel volt, most 40 pixelből fog kirajzolódni. És azért hasonlítsd össze milyen részletességet lehet elérni 10 pixelben és milyet 40-ben. Arról nem beszélve, hogy kis felbontásban a textúra felbontásának növelése csak közvetlen közelben lesz látható, míg nagy felbontásban a 20m-re levő falon is fel fog tűnni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. asdsa m76
2014.10.07. 18:04
Mert rengeteg játéknál ha alacsony az FPS és épphogy elfut (pl. 25-30 FPS-en), ott van mikrolagg is. Konzoloknál gondolom azért ez egy megoldottabb dolog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Szefmester m76
2014.10.07. 20:06
Hát igen, szabályosan csalónak mondtak haverok amikor a Delta force nevű játékban átírtam a cfg-ben a felbontást 1024*768ra mikor a játékban max 640*480 felbontást lehetett belőni. Nagyon nem volt mindegy hogy egy homokban hason óvatosan araszoló pixel megmozdul e, vagy állónak látod, mert egy pixelen belül van az elmozdulás.

De ez csak a távoli objektumoknál látszódik szinte bármilyen felbontáson, oda meg már a távoli objektumok részletességét kell kidolgozva hagyni nem csak a felbontást növelni az egekbe. Mert ugye egy mosott maszat 4x több pixelben is csak egy mosott maszat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Resike m76
2014.10.07. 20:10
Hát a HDMI mindig is el elbaszott fos szabvány volt, de szinte biztos hogy Display porton simán elviszed. Amúgy pont az lenne lényeg, hogy az 1080p-s jelet vinnéd, amit majd a TV felkonvertál.

Szerintem ahhoz elég húzós árú gép kéne, hogy lerenderelje neked az új játékokat 4k-ban stabil minimum 60-as fps-el, viszont a 120-300 fps 1080-ban az sokkal teljesíthetőbb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. pdx06
2014.10.07. 21:10
Hol van még a 4K játék? Sehol. Szerintem nem is lesz semmi normális belőle. A textúrákat is általában emberi kéz rajzolja meg plusz egykét effekttel csinosítanak rajta, mert azt ugye senki nem gondolja hogy fényképezve vannak. Az Oculus Rift teszi fel a virtuális valóság i-betűjére a pontot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. matyi009
2014.10.07. 21:28
Hàt egy rakàs jàtékot àtlehet rakni 4k ra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Resike pdx06
2014.10.07. 23:54
Márpedig jelenleg sem áll semmi sem a 4k útjába, egyedül a megfizethető vas alá.
És elég nagy valószínűséggel ugyanúgy mainstream lesz pár éven belül mint az 1080p jelenleg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. raiden
2014.10.08. 07:34
Egyre kevésbé esünk hasra a szebb grafikától

Azon egyszerű oknál fogva, hogy úgysincs fél millám egy új VGA-ra, hogy olyan szép legyen a graf, mint a képen - amit a készítők kiposztolnak..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. BReal m76
2014.10.08. 09:17
A távoli objektumoknál a saját textúrájának részletességét kell növelni, azzal lesz részletesebb, nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. BReal pdx06
2014.10.08. 09:21
Ez viszont kb biztos, hogy nem így lesz. Régen az 1280*1024-hez, 1366*768-hoz, 1080p-hez is atomerőművek kellettek, aztán utóbbin már lassan a középkategóriás gépek is megbirkóznak nagy részletesség mellett is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. sanyix pdx06
2014.10.08. 11:25
Milyen az hogy 4k játék? Szerintem a 10 éves játékokat is be lehet állítani 4k felbontásra...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.10.08. 14:03
De a textúrának van egy adott részletessége. Mondjuk 512x512 pixel. Ha ez rá van húzva egy falra ami olyan messze van tőled a játékban éppen, hogy csak 200x200 pixeles akkor elég a felbontást növelni a részletesség növeléséhez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.10.08. 14:07
Ez pont most nem így van. egy 40-50k-s vga-val szinte minden futtatható maximális vagy a közeli beállításokall. Csak az extra igények (AA, nagyobb felbontás mint 1080p) esetén kell nagyon erős VGA.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. vash_hu
2014.10.08. 14:37
"hiszen az APU felépítése, a heterogén módon megosztott memória és az egyedi API miatt valójában azért komoly különbségek vannak"

Ez így szintén nem teljesen igaz, PC-n is elérhető (lenne, ha felmenne úgy a driver ). Csak miután velem együtt kb 10 embernek van Kaverije, így erre nem érdemes fejleszteni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. i2k010 BReal
2014.10.08. 15:55
20"-en vakoskodok itt.
Az otthoni 27"-es (csak 1920*1080) minden alkalommal megváltás, de épp oly kevés, mint az a 23-24 incs lenne.

Én például már inkább 30-40"-et akarnék. Nem TV-t. Monitort.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Resike i2k01...
2014.10.08. 20:27
Ha esetleg mit adj isten feleződne az ára én valami hasonlót néztem ki:

http://www.lg.com/uk/monitors/lg-34UC97
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!