iPon Hírek

Egyre kevesebbet költ kutatásra és fejlesztésre az AMD

Dátum | 2015. 03. 30.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | IT VILÁG

A kutatás és fejlesztés kétségtelenül a technológiai cégek mozgatórugójának tekinthető, és ezen a téren az AMD számai nem valami rózsásak mostanában, legalábbis ha a kutatásra fordított pénzmennyiséget nézzük. Az adatok szerint az AMD kutatásra és fejlesztésre szánt költségvetése 2012 óta csökken, így jelenleg a 2004-es szintet ostromolja. De ez nem mindig volt így. 2011 elején az AMD még 100 millió dollárral az Nvidia előtt járt, viszont az Nvidia illetékesei nem sokkal később szélesebbre nyitották a cég pénztárcáját. Az AMD 2011 folyamán stagnálásba kezdett, majd 2012-ben elindult a lejtőn: manapság az Nvidia pont akkora előnyben van, amekkorában 2011 folyamán az AMD volt, ugyanis 348 millió dollárt költ kutatásra és fejlesztésre, szemben az AMD-vel, aki 238 millió dollárt szán erre a célra. Az Nvida a teljes árbevételéhez viszonyítva is többet költ kutatásra és fejlesztésre, mint az AMD: ez az érték a Nvidia esetében 31%, az AMD-nél viszont csak 20% (a konkrét összegek egyébként negyedéves bontásban értendőek).
Persze az AMD korábbi befektetései, amelyeket kutatás és fejlesztés terén eszközölt, még ma is gyümölcsöznek. A vállalat GCN GPU architektúrája 2011 folyamán került az üzletek polcaira, a köré épülő Mantle API pedig komoly karriert futott be, ugyanis mind a Vulkan API, mind pedig a DirectX 12 fejlődésében komoly szerepet játszott. A jelenlegi kutatások és fejlesztések eredményeként készül a vállalat következő generációs x86-os processzor-architektúrája, a Zen, a munka első gyümölcseit pedig a következő év folyamán szüretelheti le a cég. Az AMD és az Nvidia kutatásra és fejlesztésre szánt költségvetése viszont eltörpül az Intelé mellett. Az Intel jelenleg közel 3 milliárd dollárt tud elkölteni erre a célra negyedéves szinten, ami óriási összeg. Persze azt sem szabad elfelejteni, hogy minél több területen mozog egy cég, annál több költség merülhet fel kutatás és fejlesztés terén – az Intel például nem csak chiptervezéssel, hanem chipgyártással is foglalkozik, márpedig az új, minden korábbinál fejlettebb gyártástechnológiák kifejlesztése hatalmas pénzeket emészt fel. Ezen a területen sem az AMD-nek, sem az Nvidiának nem merülnek fel költségei, ugyanis nem rendelkeznek saját üzemekkel.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

69. Tibike1993
2015.03.30. 17:17
hát.. látszik is az AMD-n, h nem költenek. Csak mi alapján várják akkor a hasznot?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. Gpety
2015.03.30. 17:35
Pedig sajnos lenne mire költeniük, mert a processzoraik és a GPU-ik is klasszisokkal többet fogyasztanak, mint a konkurencia termékei. Ráadásul az Fx-ek lassan bekerülnek a Guinness rekordok közé, olyan régóta vannak a piacon, a Kaveri annyira nem is lett sikeres, mint azt elvárták volna, a Mantle-től is ingyen szabadultak. Nagyon bízok abban, hogy lesz még tőkéjük és az új generációs GPU-ik, illetve a Zen majd valamelyest segít rajtuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. markangabo...
2015.03.30. 17:37
A GCN sem fogja a végtelenségig kihuzni. Tudásban ott van, de lehet hogy azt már a Pascal is hozni fogja, ami az utiterv szerint 3D memoriával jon és 16nm-en (hogy mikor? TSMC...). Kiváncsi vagyok, hogy addig csak tovább reszelgetik-e a GCN-t, vagy jonnek-e valami jelentosebb architekturális változással.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Whysper
2015.03.30. 17:48
[LINK] FX 8350 . 15 millió

[LINK] 18500000 az i7-4960X -- 372.590 Ft

haha
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. tyaty
2015.03.30. 18:16
1,8M 12 szálon.


8 szálon csak 16M
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. djgeg Whysp...
2015.03.30. 18:26
Na és ennek a csodálatos reprezentatív "összehasonlításnak" már megint mi a fészkes franc köze van a cikkhez? Vagy csak minden AMD/Intel post alá kell tolni valamit?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. csabi02
2015.03.30. 18:40
"pl van egy hegyomlás, 372 ezres proci már lerenderelte 5X a számolásos részét , másik proci meg néz ki a fejéből, vga elkezd nyomni az üres perceiben egy 3d markot addig is had dolgozzon."



Amúgy meg miből tenné ha nincs rá zseton?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Reinkz Whysp...
2015.03.30. 18:48
Jelenleg az api 6száll fölött instabil ezt láthatod az amd belsős tesztén is ahol a 6"magos" fx pont annyit tud felmutatni mint a 8magos.

Késöbb ez még javul és proftálnak belőle 6nál több szálás procik is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Lala333 Gpety
2015.03.30. 19:18
Klasszisokkal? 290x = ~280 W , 780ti = ~260W. Azért ne ferdítsünk.
A 390(X) ha hozza a teljesítményt (és miért ne hozná), amit kb minden oldal közölt már, akkor teljesítmény/fogyasztás arányban hozza a Maxwell2 szintet. GPU terén egyáltalán nincs lemaradva, sőt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. _DiEGO_
2015.03.30. 19:27
Akkor miért is okoskodik a sok mindentudó olyanról , ami az életében nem lesz a kezében !? Csak azt tudja mondani copyzni amit külföldi oldalakról lát olvas. De jól megtudják mondani mint saját véleményt... vicces itt pár emberke okoskodása...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. corzi
2015.03.30. 19:29
minek jelentenek be? a mostani kartyaik is szepen fogynak mig vannak raktaron azokat adjak el ne kelljen kiszorni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Gpety Lala3...
2015.03.30. 19:40
Nem ferdítek, ezt már egyszer máshol ellőtted.
290x=290W
GTX980=165W
Ugyan az a csíkszélesség, ráadásul utóbbi gyorsabb is, igaz ez utóbbi betudható annak, hogy újabb, de a fogyasztásbeli különbség nem és nem a 780Ti-t kell nézni, mert az nem a jelen. A 390X meg még hónapok múlva jón. Sajnos az AMD teljesítmény/fogyasztás terén tekintélyes lemaradásban van mind az Intel, mind pedig az Nvidia-val szemben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Lala333 Gpety
2015.03.30. 19:47
Annyiszor kell ellőnöm, ahányszor ferdítesz. Mert amit csinálsz az bizony az. Egy mostani fejlesztést nem egy másfél évvel ezelőtti fejlesztéssel kell összehasonlítani. Ha kijön a 390x és jobb lesz a teljesítmény/fogyasztás aránya, akkor az "Nvidia tekintélyes lemaradásban van" szöveget fogod tolni? Ugyanmár... Szerintem te sem gondolod komolyan amiket írsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. csabi02 Gpety
2015.03.30. 19:47
Azért vicces a 980-as fogyasztást egy "öreg" 290X-hez mérni.

A vga-t nem is értem mi a szarnak keveritek balhéba,hiszen teljesen rendben vannak.
Sztem ezt már csak megszokásból tolja akinek épp zsírforce van.

A proci/apu területen vannak gondban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Phantomstr...
2015.03.30. 19:49
Pedig nagyon ráférne hogy k+f-re is költsön, de konstans veszteségből érthető módon nem lehet, versenyképtelen termékből meg k+f-re fordítható pénzük nem lesz.

A GCN még nem gáz. Sokat fogyaszt a konkurens 900-as nvidiákhoz képest, de legalább okosabb, függetlenül attól, hogy ezt ki tudja-e használni az átlag felhasználó, vagy sem. A Litecoin bányász lázkor például épp jól jött, és talán a DX12 miatt akár még időtállóbbak is lehetnek. Illetve küszöbön a következő generáció, ami, ha még áll, gyártástechnológiai előnnyel indul. Viszont proci téren katasztrófa, amit produkálnak és inkább halmozzák a lemaradást, mint lebontják. Itt persze megint csak segíthet a DX12, de annyira el van szúrva a termékpalettájuk, hogy ez inkább haladékot jelent, mintsem felzárkózást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Lala333 Phant...
2015.03.30. 19:53
!! Igazat szólsz.

Én is csak haladéknak érzem. Bevallom néhol keveslem a 8350-et. Csak reménykedni tudok, hogy a Zen más lesz, mint az eddigi menetrend.

A GPU fikázás meg tényleg agyhalál. Szegények, nem tudják mit beszélnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Phantomstr... Lala3...
2015.03.30. 20:03
Én a Zentől nem várok sokat. Az AMD már régóta nem erőlteti a sok magot, a kényszerből piacon tartott FX-ek mellett már csak legfeljebb két modulos (négy magos) APU-i vannak, és amit a Zen-ről olvastam, inkább az egyszálú teljesítményre gyúr rá. Az IGP-nek is kell a hely a kupak alatt és az sem lesz kicsi. Hat magnál semmiképp sem várok többet és összességében is csak azt várom, hogy az i5-ösök mellé nőhet fel.

Jelenleg a legerősebb (értékelhető) AMD csúcsteljesítménye és teljesítmény/fogyasztás aránya az i7 980 környékén jár, ez a Broadwellhez számítva 4 év lemaradás, a legfrissebb csúcs APU-ja pedig CPU erőben nagyon maximum az i3-ak szintjére ér fel. Ekkora lemaradást pedig nem fog egy generációváltással és a DX12-vel ledolgozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. CyberPunk6... Gpety
2015.03.30. 20:07
Vagy direkt ferdítesz, vagy fogalmad sincs, hogy mit beszélsz és mégis nyomod.

De szerintem te is pontosan tudod, hogy miért beszélsz hülyeséget, csak nehéz elismerni, ha már egyszer belementél a dumába.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. CyberPunk6...
2015.03.30. 20:11
Az AMD-ről cpu ügyileg gyakorlatilag nincs is értelme beszélni.
Mivel a gyártástechnológiai lemaradás már önmagában akkora, hogy fizikailag lehetetlen megközelítenie az intelt.
Ráadásul az intel iszonyatosan beosztósan dolgozik.

Ezért lenne jó, ha a samsung tényleg felvásárolná és ez gyorsan lezajlana. Képzeljük el, hogy lenne egy intellel versenyképes gyártástechnológia az amd apukhoz. A mostani apukat majdnem beértve igp-ben mér az intel, de ha eltűnne a gyártástechnológiai különbség, akkor újra nagyot léphetne vele az amd.

Szerencsére VGA fronton még simán tartják a háborút. Meglátjuk mi lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Gpety Lala3...
2015.03.30. 20:26
Nem ferdítek, az ferdít, aki nem az aktuálisan elérhető VGA-kat hasonlítja egymáshoz. Jelenleg GTX980 és 290x van nem pedig 780Ti és 290x, vagy esetleg 980 és 390x és ez még hónapokig így is lesz. Ha már nem kézzel fogható dolgokat akarsz hasonlítgatni, akkor lehetne a 390x és Pascal-t...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. corzi
2015.03.30. 20:35
sztem meg nem csak a 290 meg 290x nel kezdodnek a kartyak amik harcolnak az nVidia ellen hanem ottvan pl a 760 vs 270x, sokan vannak akik nemadnak 100ezret egy videokartyaert es ebben a szegmensben erosebb az AMD, mert inkabb veszek egy asus 270x -et mint egy 760-at... ( ami am olcsobb is es a 760 nem annyival jobb h megerje ) ez egyeni velemeny de az nVidia sem eppen kapkodja el a tobbi kartyajanak behozatalat. 980Ti 960-ra meddig kellett varni? 950 940? ok sem csinaltak mast csak kihoztak gyorsan ket kartyat atdolgozva h ne az AMD vigyen mindent
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Galdech Gpety
2015.03.30. 20:38
Jelen esetben én is csatlakozom előttem szólókhoz, miszerint ferdítesz.
Egy 2013 őszén megjelent terméket hasonlítasz olyannal, ami rá egy évre debütált. Az lenne a szégyen, ha nem tudná lehagyni 290x-et a 980. De értem én, csak azért divat ez a téma most, mert AMD fél évvel kitolta a premiert 60%-os többletteljesítmény érdekében. Akkor bezzeg 390x-et nem szabad majd 980-hoz hasonlítani, mert hát milyen dolog újat a régihez mérni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Lala333
2015.03.30. 20:46
A csökkenő K+F pénzhez még: Azért az se szabad elfelejteni, hogy a főbb fejlesztései az AMDnek most egy (vagy több) másik céggel karöltve történ(tek)nek. Gondolok itt a HSA-ra, ami már alapítvánnyá nőtte ki magát, a HBM mint Hynix, vagy a low-lvl API, amihez már ezer meg egy cég adott hozzá. Fogalmazhatunk úgy is, az AMD jelenleg kevesebb pénzből fejleszt többet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. csabi02 Gpety
2015.03.30. 20:52
Nincs igazad ebben az esetben,hogy milyen teljesítmény/fogyasztás elérhető a 2 vetélytársnál jelenleg,mert teljesen más a téma.itt az azonos idejű,egymásnak ellenfeléül szolgáló technológiai megoldások és architektúrákról van szó.(ki mit tud)
Márpedig a Hawaii XT egy 1.1-es GCN ami a GK110-es Kepler Titan ellen született.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Gpety Galde...
2015.03.30. 20:56
Nem ferdítek, csak a jelen kor kézzel fogható termékeit szeretem összehasonlítani, nem pedig fikciókat. Valóban nem a GTX980-at kellene hasonlítani a 290X-hez? Akkor mit? A 780Ti-t? Lássuk csak: a 290x alapját adó Hawaii 2013 októberében jelent meg, a 780/780Ti/Titan alapját adó GK110 pedig 2013 februárjában. Ha ezt nézzük, akkor a kettő közt ott van 7-8 hónap. Na ez a ferdítés, meg a hónapok múlva várható 390-et emlegetni. Most 2015 március végén az a tény, hogy az Nvidia ugyan azon a csíkszélességen fényévekkel jobb teljesítmény/fogyasztás mutatót tud, mint az AMD és ez még hónapokig egészen biztos, hogy nem is változik, de aztán sem borítékolt semmi. Ugyan ez a helyzet x86 terén, csak ott nem hónapokról, hanem legalább egy évről beszélhetünk. Vagy ha nagyon hülye valaki, akkor már kezdheti hasonlítani a Sklyake-t a Zen-hez, vagy akár a 390x-et a Pascalhoz... De nem érdemes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Perecke Gpety
2015.03.30. 20:58
"290x=290W
GTX980=165W"
Kérlek, mutass egy ezen fogyasztási értékekhez tartozó teljesítményeket is mutató tesztet.
(Azt egyébként mindenki tudja, hogy a GTX980 fogyasztás/teljesítmény mutatója jobb a 209X-nél.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Whysper _DiEG...
2015.03.30. 21:02
Életembe nem lesz...az biztos nem adok Ennyit érte pedig. Renderelek minden nap... De okos. Vagy Angliába dolgozom 2300-at keresek egy honapba aztán számolj lehetne -e életembe ilyenem vagy sem... De kb hulye lennek Ennyit adni par számért..!!!! Erdekes bent a cégnél mert nem i7 van mert akkora szamitasra mar nem azt veszel... De Te mar csak tudod,hogy ki ek mi lehet Te cipy pasta man!!! Mute azt adok neked mert a tudatlanságon kívül semmi sem ordít rolád Te mindent tudó Kisokos.


---a linkert meg bocsanat---ugyan az volt a topic kepe mert a pár napja Megjelent AMD directx topicnak es ott kérte valaki a nem gyári AMD-s tesztet...de latom,ha AMD csibal tesztet az is csalas ,ha magánemberként csinal valaki az is csalás...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Steadywarp Perec...
2015.03.30. 21:03
Bmw 520D
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Perecke Stead...
2015.03.30. 21:07
Más nagyságrend. Az kW.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Gpety Perec...
2015.03.30. 21:09
Pl. a Prohardver elég szépen kihozta a ~80W különbséget Metro LL alatt, a Guru3D-nél ez még több volt, ~95W.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Phantomstr... corzi
2015.03.30. 21:11
"mert inkabb veszek egy asus 270x -et mint egy 760-at..."

De miért mérnéd a GTX760-hoz, mikor vele pontosan egy árban van a 960? A 270X persze még így is olcsóbb, de utóbbitól már lassabb is. Egyébként tényleg nagyon hiányos a 900-as termékpaletta. Biztos sok kiszórni való alsó kategóriás kártya van még. Nem nagy csoda, többé-kevésbé fölé voltak árazva az értéküknek, csak a raktársöprős árazás marad el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Galdech Gpety
2015.03.30. 21:12
Kérdés, hogy mit fogsz júniusban hajtogatni, mikor 390X letarolja a mezőnyt. Ez nem fikció vagy összeesküvés elmélet. De tőlem tekintheted annak, mindent annak tekintesz. Csak tényleg érdekel majd a szád széle, mikor 2 hónap múlva a teljesítmény/fogyasztás duma nevetséges lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Perecke
2015.03.30. 21:12
A grafikonon szereplő cégek közül az AMD az, aki a legrosszabb pénzügyi mutatókkal rendelkezik. Nem csoda, hogy a K+F-re kevesebb a forrás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. sakal6
2015.03.30. 21:21
Jól csinálják amit csinálnak, mert elég jók a fejlesztéseik ahhoz képest hogy nem sokat költenek, de driver készítésre fordíthatnának többet is, mert pl a friss tavaly óta idén egyetlen megjelenő driver folyamatosan összeomlik nálam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Perecke Galde...
2015.03.30. 21:33
Ahhoz a jelenlegihez képest jelentős teljesítménynövelésre lesz szükség az jelenlegi fogyasztási értékhez viszonyítva. A tarolásban én nem bíznék, nem hiszem, hogy üzletileg ez érdeke lenne az AMD-nek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. siriq
2015.03.30. 21:38
Sajnalom szegeny ceget. Nagyon csori lett. Sokan megerthetnek, az amd nem szeretet szolgalat. Egy profit orientalt ceg. Sajnos a termekek nem igazan versenykepesek igy arban nem tudnak eleg profitot termelni ahogy a fenti cikkbol is latszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Perecke siriq
2015.03.30. 21:51
A versenyképes termék kevés a profit termeléséhez. Ahhoz kiváló marketing és hatékony piacpolitikai lépések is szükségesek. (Technikailag a desktop és a professzionális VGA-ik is versenyképesek.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Galdech Perec...
2015.03.30. 21:55
Még mindig nem elég. Kulcsa a sikerességnek a gerinctelenség. Könyörtelenül átgázolni mindenen, hogy kellően pozitív dolgokat érjen el egy cég. Persze ez mindenütt így működik az emberi világban.
Miért lenne üzletileg rossz döntés? Mindkét cég tervez és akar felvonultatni mindent elsöprő csúcskategóriás termékeket évről évre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Gpety Galde...
2015.03.30. 21:56
A valós dolgot fogom majd "hajtogatni". Nem pártoskodom egyik gyártó mellett sem, sőt kifejezetten ellene vagyok annak, ha valakit "megbabonáznak". Jelenleg az Nvidia megoldásai jobbnak tűnnek, kevesebbet fogyasztanak, ha az AMD új generációja valóban jó lesz, akkor azt mondom majd, hogy az Nvidia szedje össze magát. a Pascallal. Jelenleg viszont a Maxwell egy kiváló architektúra, a GTX980 vs. 290x viszonyában a fogyasztás/teljesítmény mutatója messze messze jobb. Sajnos a fogyasztás az AMD rákfenéje, pedig az FX processzorok is megérnék az árukat, de ott is fényéves a lemaradás a teljesítmény/fogyasztás mutató tekintetében az Intelhez képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. siriq Perec...
2015.03.30. 22:02
Ezt mar mind kifejtettem honapokkal ezelott. Nincs kedvem megint leirni ugyan azokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. thestock
2015.03.30. 22:05
Azok akik a fogyasztással jönnek ténylegesen figyelembe veszik vásárlásnál hogy az adott termék mennyit fogyaszt? Nem akarok egyik gyártó mellett sem voksolni,csak érdekel..szerintem ha valaki tényleg ilyen komoly gépet rak össze pont leszarja a különbséget,a teljesítményre fog adni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Galdech Gpety
2015.03.30. 22:09
Többször is volt erről szó. AMD nem fogja feláldozni a GCN tudását, csak hogy fogyasztásban a Maxwellhez közelítsen senki kedvéért. Ha neked buta, de alacsony fogyasztású termék kell: Maxwell. Ha pedig nagy tudású: GCN. Ennyi az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. jedi
2015.03.30. 22:13
Szerintem semmi szégyenkezni valója sincs az AMD-nek, főleg úgy, hogy egy évvel korábbi architektúra ! Rákerestem pár tesztre a Techspot-on

Diyng Light

Elove

Battlefield HL
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Perecke Galde...
2015.03.30. 22:23
Nem állítom, hogy üzletileg rossz döntés lenne, mert nem ismerem az AMD hosszabb távú terveit.
Eddig is generációról generációra tudott fej-fej mellett haladni az NVIDIA-val. Az a véleményem, hogy egy "tarolós" termék a fogyasztói ára miatt nem lenne piacképes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. corzi Phant...
2015.03.30. 22:25
mert akk megint felmerul az a problema amin eddig vitatkoztak h a 980-at hasonlitjak a 290x hez gondoltam akk jobb osszehasonlitas igy egy vele egyideig sokaig polconlevo termekhez hasonlitani meghat ha jolemlekszem a 960 nem regota elerheto viszont a 270x meg a 760 igen ezert hoztam oket egy kalap ala
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Gpety Galde...
2015.03.30. 22:26
Sarkítás. A Maxwell nem buta. Ezt a szót elég butaság rá használni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Galdech Perec...
2015.03.30. 22:27
Ja értelek, legalább is szerintem. Arra gondolsz, hogy egy AMD "Titan" bukta lenne, akárcsak a másik oldalon. Nem hinném, hogy ez előfordulna. Először is, mert biztos tanult a Titan család sorsából, másrészt pedig AMD teljesen két külön ágként kezeli a játékot és tervezést.

Gpety: Hogyne lenne az, ez teljesen nyilvánvaló. Teljesítményével semmi probléma, csak herélt architektúra fogyasztásért cserébe. Valamit valamiért. Ez nem egy Intel féle előrelépés, hogy csiszolunk az architektúrán, növeljük a teljesítményt, cserébe pedig csökken a fogyasztás. NV oldalon ez kő keményen áldozat volt a jobb fogyasztás tekintetében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Perecke siriq
2015.03.30. 22:32
Bocsánat, én az itteni hozzászólásodra reagáltam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Whysper
2015.03.30. 22:36
Jo csak En azt nem értem,hogy 60 wattos izzokat egetbek az emberek meg 100 wattosakat es közbe meg azon vitáznak mindenhol hogy egy zj generációs vga megtud verni fogyasztás a egy régebbit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Whysper
2015.03.30. 22:36
Jó csak Én azt nem értem,hogy 60 wattos izzókat égetnek az emberek meg 100 wattosakat és közbe meg azon vitáznak mindenhol hogy egy új generációs vga megtud verni fogyasztás a egy régebbit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Perecke Galde...
2015.03.30. 22:40
A Titán nagyszerű ötlet volt, amit kiváló alapra építettek fel. A Titan X számomra elég izzadságszagú.
Fokozatos építkezéssel szerintem többre juthat az AMD, mint egy nagy dobással, amit nem biztos, hogy a jövőben is lesz lehetősége meglépni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. _DiEGO_ Whysp...
2015.03.30. 22:50
Ennyirán azért nem kell ám rájátzsani , hogy már szinte nem tudni írni magyarul sem és rohadt egyszerű volna Angolról , magyar bill kiosztásra váltani .
Jajj de jó , hogy már lehet arra hivatkozni , hogy külföldön élek dolgozok .
Akkor mi a fenét keresel itt ? Élj ott , oszd az észt ott , ha már elhagytad szülőhazád .
De szerintem hatalmas kamuka vagyol , néha ékezet nélkül írsz , néha ékezettel - KILÓG a lóláb öcskös
:lol: :lol:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. csabi02
2015.03.30. 22:57
Itt az egész beszélgetés azért értelmetlen,mert akkor lenne igazatok abban,hogy az AMD le van maradva technológiailag VGA téren *IS*,ha a szóban forgó 290X "most" jelent volna meg a 980-as ellen.

Ez nagy különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Meteoreso
2015.03.30. 22:59
Ó ez az én témám lubickolok egy kicsit itt
Bár kb két cikkenként ugyan ez a vita lemegy de nem baj ...
A cikkről Fals dolog összehasonlítani egy olyan céget aki processzorokat és videókártyákat is gyárt egy olyannal ami csak videókártyákat.
Ha az AMD még így is kikap fejlesztési pénzben ott valami baj van.
Érzi ezt mindenki hogy 280x őskövületekkel manipulálnak még mindig 85 ezerért amik másfél évesek. Ennek nem szabadna már így lennie.
Nem is a nagy kártyák a lényegesek titán meg akármelyik sziget, ezeket úgyse tudod megvenni.
Azt nem tudjuk hogy a 390 390x milyen csíkszélességel jön ki csak az új csoda memóriát tudod.
A totál sikertelen 285 öst fogják felfejleszteni a 370x re és a 380x lesz szerintem az érdekes, amiről sajnos már tudjuk hogy marad a ddr5 és a csíkszélesség is, Ha ez megveri a mai 980 ast akkor lehet best buy kártya ha nem akkor omladozik az AMD alatt a plafon.
A 390x és a Titán másfél év múlva is átlagembernek megvehetetlen lesz akkor minek róla ez a mentális petting ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. siriq Meteo...
2015.03.30. 23:23
Erre a valasz, mert majd........
Mar nekem is unalmas.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. BReal Gpety
2015.03.30. 23:57
"Nem ferdítek, ezt már egyszer máshol ellőtted.
290x=290W
GTX980=165W
Ugyan az a csíkszélesség, ráadásul utóbbi gyorsabb is, igaz ez utóbbi betudható annak, hogy újabb, de a fogyasztásbeli különbség nem és nem a 780Ti-t kell nézni, mert az nem a jelen. "
Szerintem nem a 780Ti-t kell nézni, mert nem az a jelen (ami kb 2 héttel később jött ki, mint a 290x), de azért te odaböfögöd, hogy a 290x-nél a 980 mennyivel kevesebbet fogyaszt úgy, hogy a 980 10 hónappal idősebb kártya. Ekkora mellélövést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. BReal Gpety
2015.03.31. 00:17
Mellesleg ugye a 2xx és 7xx szériánál ugye mondtad, hogy előbbi a jobb? Bár akkor nem nagyon figyeltem a kommentjeidet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rini
2015.03.31. 01:01
Ugye arról sem feledkeztek meg, (márpedig ezt szoktátok csinálni), hogy amikor megjelenik a 3-as AMD széria akkor nem az 9-es NV szériához hasonlítjátok. Márpedig az AMD hívők is ezt csinálják és nem csak az NV fanok. Mellesleg itt meg kell kérdeznem akkor. Mi a fészkes fenéhez kellene hasonlítani amikor 3 éve nem adott ki másikat az AMD? Másik oldalhoz szólva, (NV fanok) később nektek se sírjon a szátok amikor az új 3-as széria piacra kerül és az NV 9-esével hasonlíthatják össze. Mindegyik fél védi a mundér becsületét, olykor teljesen feleslegesen. Már jó ideje így megy ez. Amikor a másik oldal kiad egy újat, azt a saját előző generációs csúcskártyájához és a konkurencia csúcskártyájához kell hasonlítani. A csúcsot úgy is értem, hogy azonos kategóriában legyenek. Egyszóval most az NV980-at kell hasonlítani a 290x-hez (mindegy, hogy mennyi idős) és ha megjelenik a 390 akkor ahhoz kell az NV980-at. Ha addig megjelenik valami új az NV oldalán (mondjuk 980Ti) akkor pedig ahhoz kell viszonyítani. Az már legyen az AMD baja, hogy csak ilyen ritkán ad ki új grafikus vezérlőt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Fzoltan _DiEG...
2015.03.31. 02:16
És még úgy is csinál, mintha az a 2300 font olyan hatalmas pénz lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. jedi
2015.03.31. 07:26
Sokan írjátok ( szerintem jogosan is ), hogy mindíg az aznap kintlévő csúcskártyákat kell összehasonlítani, mindegy melyik mikor jött ki ( 290X vs. GTX980 ) ! Én végignéztem az összes tesztet, a GTX980 kijövetele óta a Techspot-on ! Az a tapasztalat, hogy a 980-as átlagosan 5%-al gyorsabb a 290X-nél ! Van ahol ez 10% fölé is megy, de van ahol 0% ( Elove ), miközben meg majdnem 50%-al drágább nála !!!!!! Bevallom férfiasan, kicsit én is a pirosak oldal felé húzok, de ha a másik oldalon lennék, ez a + 5-10%-ért + 50% felár dolog, nem nagyon győzne meg , fogyasztás ide meg oda ! Azért a "fanboy"-ságnak is vannak szintjei ! Amíg az ár/érték arány fent áll, addig tart nálam, de ha valakinél ez abszolút nem számít, az már fanatizmus !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Whysper
2015.03.31. 07:35
DIEGO -- kilóghat.. itthon is vagyok meg otthon is szóval -- angol jogsi angol bankkártya melyiket mutassam -- igen ékezet nélkül ékezettel NOKIA forever! --

Fzoltan 2300 nem sok pénz ,de elég ahhoz ,hogy ne adjon értelmet talonmaradásra egy olyan megjegyzésnek ,hogy "Akkor miért is okoskodik a sok mindentudó olyanról , ami az életében nem lesz a kezében"


úgyis tudom a válaszotokat erre is meglesz ,de mondom ebbe a topicba nem írok még egy választ neked.. ha annyira érdekel privátba bármire adok választ: ---



 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Whysper jedi
2015.03.31. 07:57
Telejsen egyetértek veled . Előző gépem mivel akkor jó ár értéket képviselt intel /NV volt. de amikor egy 45 ezerért vettél egy 9800GTX+ kártyát és akkor erős felső kategória volt most meg ugyan ezt a kategóriát 150-200 között kapod meg.

Lehet egymást szapulni,de ,ha az AMD kimegy a piacról akkor Intel marad egyedül akármilyen árképzéssel és még egy Nyugati fogyasztó társadalomba megveszik akármennyiért addig egy máshol elég gáz lesz --- VGA piacon azért van Balance NV/Ati azért nyomja egymás árait lefele és szerintem fogyasztó szempontból ez a legfontosabb,hogy minél jobb áron számodra megfelelő teljesítményt kapjál. Én mondom nem tudom Ti mire szánjátok a pénzt,de Mi nyaralásra is és 50 ezert Ft az egy főnek egy hét Görög útja. Viszont mindenki egy egyén és saját pénztárcájának a barátja vagy ellensége.

"Az AMD-s hírek topikjai itt sose a cikk észérvekkel való kivesézéséről szóltak." -- Ez egy itteni Admin szavai.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Phantomstr... corzi
2015.03.31. 08:16
Nem jobb, mert jelenleg ezt kínálja a piac, aki most vesz kártyát, ezek közül válogathat. Amikor meg megjelennek a 300-as Radeonok, akkor meg fél-egyéves nvidiákat fogunk hasonlítgatni hozzájuk.


(GTX980 és 970 tavaly szeptember-október, GTX960 idén január, a 300-as Radeonok pedig majd valamikor nyáron debütálnak, valószínűleg a csúcskategóriával kezdve, nem a teljes termékpalettával)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Smooth44
2015.03.31. 09:00
Oh, ez már hivatalos is?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Zabalint rini
2015.03.31. 09:05
Akkor lenne igazad, ha amikor megjelenik az egyik cég csúcskártyája, akkor a másik régebbi csúcskártyája azonos áron lenne. Pedig nem.

Tehát innentől kezdve ez csak azt a szűk réteget érinti, aki mindenből a legjobbat veszi, a többieknek viszont az az érdekes, hogy amennyit költenek rá, abban az árban mi a jobb.

Ráadásul a te összevetéseddel mindig más áll épp vezetésre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. rini
2015.03.31. 09:25
Itt nem az áron van a hangsúly hanem a teljesítményen. Azért mégis elsősorban teljesítmény szint szerint van besorolás és nem az áruk alapján. Ha így gondolod akkor soha ne is hasonlítsuk össze őket a kiadások elcsúsztatása miatt mert egyik mindig elfog térni a másiktól kiadási időben. Ez így működik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Zabalint rini
2015.03.31. 09:53
Igen, így is össze lehet vetni, csak messzemenő következtetést nem érdemes levonni, azt csak akkor lehet, ha hosszabb, több éves periódusban vizsgálod, hogy mennyi ideig vezet egyik, illetve másik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. I.Jozsef83
2015.03.31. 16:59
Zabalint 2015. 03. 31. 09:05

+1

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Whysper
2015.03.31. 18:05
Amúgy meg szerintem ... az ,hogy jön az NV egy új kártyával ami gyors aztán jön az ATI ami gyorsabb . Aztán jön az NV ami gyorsabb és ez így meg tovább mert azért sok sok innovációt hoz mind a kettő . AMD is elég jó sok innovativ dolgot hozott amiket most építenek bele már dolgokba és az ,hogy egymást versenyeztetik neked csak jobb kártyád lesz és ami lényeges olcsóbban mint amikor megjelent és csak pár hónapot kell várni. nekem ez számít ,hogy mindig olcsóbban jutok hozzá 3 hónap után pont ezek miatt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!