iPon Hírek

Egyre nehezebb sikeres Kickstarter kampányt folytatni

Dátum | 2014. 05. 13.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Az eredeti XCOM vezető tervezője, Julian Gollop sikeresen vitte Kickstarterre projektjét, a Chaos Rebornt. Azonban most a Digital Dragons játékfesztiválon arról beszélt, ez milyen nehézségekkel járt, és hogy összességében egyre kevesebb esély van arra, hogy egy-egy projekt fel tudja kelteni az érdeklődést, és összejöjjön rá a szükséges pénzösszeg. Külön kiemelte, mekkora pr-t kellett lenyomnia, mielőtt egyáltalán a Kickstarterre merészkedett volna: "Rengeteget promótáltam a játékot a blogomon, a Twitteren, és elhívtam újságírókat, hogy nézzék meg, így nyomtatásban és online is kaptam róla anyagokat. Számomra ez talán könnyebben ment, mint másoknak, elvégre van már egy kis történelmem a játékiparban, és az embereket érdekelte, hogy mit is csinálok most. Ettől függetlenül hatalmas munka volt, és kétszer el is toltam a Kickstarter kezdését, mert úgy éreztem, hogy a pr munka még nem volt elegendő." Gollop szerint ma már hónapokkal a Kickstarter előtt el kell kezdeni a promóciós munkát, ha azt akarod, hogy a játékodat egyáltalán észrevegyék a közösségi finanszírozás egyre duzzadó tengerében. Azt is hozzátette, hogy a Double Fine és az InXile hatalmas sikerei után jóval nehezebbé vált nagyobb pénzek összegyűjtése, és évről-évre csak nehezebb lesz. Sőt, nem is szabad nagy összegekre gyűjteni elsőre: "Tanulmányoznod kell, mitől is lettek sikeresek különböző projektek a Kickstarteren. És semmiképp sem szabad túl sok pénzt kérni első körben, mert nem fogod megkapni." Gollop félkomolyan azzal zárta a mondandóját, hogy mint mindig, most is azok jártak igazán jól, akik az elején kapták el a Kickstarter-hullámot. Úgy véli, ha ő is belevágott volna annak idején, akkor mostanra már rengeteg pénzt kereshetett volna.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

12. KatonaKM
2014.05.13. 19:58
Egyoldalú, rosszindulatú trollkodás lenne, ha kijelentenénk: ezek a játékok gyengék és az emberek megunták, hogy önfejű játéktervezők ultranehéz programokkal szórakoztassák őket (pl. Banished), vagy kiegyensúlyozatlanul dobják piacra azokat, mert nem járatosak a játéktervezésben és pénzük sincs elegendő ideig tesztelni őket, illetve következetesen kifelejtsék az egér használatát az irányításból.

De mert elég sokat olvasom az IPON játékteszteket, sokkal kiforrottabb alapokon érvelek: e játékok nagy része fantáziatlan, trágya hulladék szar, ami önismétlő sablonokból (lásd egyforma túlélőhorrorok áradata) a tehetség legcsekélyebb jele nélkül lett összelegózva.

Naná, hogy elfogyott a türelem. Sajnálatos ez a kevés számú egyedi és forradalmi fejlesztő részére, akik talán ezután kerülhettek volna sorra, de már nem jut pénz számukra.

Olyan ez, mint a magánkiadás vagy az Internet. Megkönnyíti és ingyenessé teszi gondolataink és művészetünk eljuttatását a tömegekhez.
Aminek nagy része egyszerűen szemét
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. nemlehet
2014.05.13. 23:06
Nem is az elkészült programok minősége a baj, mert az olyan amilyen. nyilván pár százezer dollárból nem lehet AAA címet összehozni. De ez nem is baj. A gond inkább azzal van, hogy baromira nem készülnek el a játékok, vagy olyan hosszú határidővel, hogy már rég elfelejtik az emberek, hogy erre vártak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Asagrim Katon...
2014.05.14. 03:52
A Banished nem nehéz, a sorrend nem mindegy mivel kezdesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. magerg
2014.05.14. 08:38
Minden új dolognál előbb-utóbb lecseng a kezdeti lelkesedés és eljön a kijózanodás időszaka, tecciktudni... Lapozzunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. gKomor
2014.05.14. 09:03
Csak attol fugg mit probalsz lenyomni az emberek torkan - a ficko egy legenda ugyan, de az egyre ignoransabb fiatalsag koreben csak egy fura csavo, aki megprobalt egy olyan jatekot eladni nekik, ami nem eleg hogy korokre osztott, meg nehez is es gondolkodni is kell benne.

Igy nehez osszehozni egy KS kampanyt igen, ha a lentebb emlitett tucat-szar-szemet akcio/horror jatekot csinalsz, orias csocsokkel ami 4 ora gameplay, zero agyat igenyel - sot lassan az se baj ha vegigjatssza magat, csak nehogy szegeny jatekosnak valami kihivassal kelljen szembeneznie - no akkor valoszinuleg nyert ugyed van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.05.14. 09:32
+1

Én ezt a folyamatot a Tomb Raider-nél tapasztaltam, az új részek konkrétan agyhalottaknak szól. Minden teendő megvilágítva, ide ugorj, ezt mozdítsd el. Kihívásban, játékidőben sehol nincs a korábbiakhoz képest (The Last Revelation és elődei).
A 2013-as Tomb Raider-ről nem tudok nyilatkozni, mert nem játszottam, de az azt megelőző 3 részre ráillik, hogy semmiféle gondolkodást és logikát nem igényel.

Kieg.: Tudom, hogy nem illik a KS projektekbe, de a folyamatot jól szimbolizálja, hogy hogyan haladunk a kihívást nélkülöző, tucat sz.rok irányába.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Szefmester
2014.05.14. 09:59
Igen, a KS projekteknek ez a nagy hátulütője. Azok a fejlesztők fordulnak oda, akikben a nagy kiadók nem látják a vasgolyó egyszerűségét, és manipulálhatóságát, és akik nem képesek megérteni hogy a játékosok egy része vágyik a kihívásra, és mélyebb szórakoztatásra. De mivel a világ nagy részén a média arra törekszik hogy az emberek igénytelenek legyenek (egyre nagyobb sikerrel), az igényesebb szórakoztatást megcélzókat nem alkalmazzák, ezért a közösséghez fordulnak. De mivel sokan meglátták benne a pénzt, elárasztották a KS-t a lelkes fejlesztő/pénzfejő emberek.

Nekem is van pár olyan ötletem amit ha elmondanék egy egy kiadónak a fejüket fognák hogy ezt bizony nem vennék meg a tömegek, de egy KSre vitelhez meg nincs meg a megfelelő tudásom, sem csapatom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Meteorhead
2014.05.14. 13:58
És ugyanezt elmondhatnánk a digitális piacterekről is, mint mondjuk egy telefon platformhoz tartozó alkalmazásbolt, ami zéró befektetést igényel a kreatív indie fejlesztőktől, hogy játékokat publikáljanak, viszont az igénytelen bénáktól is, akik sokkal többen vannak.

Az összes ilyen közösségi cuccba (lettlégyen MMO, digitális piactér, közösségi finanszírozás) vagy nagyon átgondolt közösségi feedback lehetőség kell, hogy ki tudjanak emelkedni a jó (valamilyen szempont szerint jó, pl. akinek tetszett ez, az ezt is szerette, imdb-hez hasonlóan) projektek, vagy nagyon erős cenzúrát kell betenni, ami kiszűri azokat az alacsonyszinvonalú projekteket, amik nem felelnek meg a terjesztő elvárásainak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. gKomor FRK
2014.05.14. 16:06
Szerencsere akad ellenpelda, van jo KS projekt is, pl. Shadowrun Returns, amihez mar az elso kieget fejlesztik, ha jol tudom es egeszen nepszeru.

Az uj Tomb Raider-t erdemes kiprobalni szerintem, kicsit itt is megvan amit mondtal, de a jatek maga ugyan meroben mas mint a regiek, nem tett rosszat neki ez a fajta verfrissites. Gondolom masnak is feltunt amit irtal, hogy a megelozo par resz az nem igazan valtotta be a hozzafuzott remenyeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. KatonaKM Meteo...
2014.05.14. 17:00
Akkor hogyan tovább?

Akár egy teljes játék árát kifizetném egy normális RPG vagy hack'n'slash szerkesztőért. A viták elkerülése végett kérem, hogy senki ne hozza szóba az rpg.maker-t.
Látványvilágban megfelelne a van Helsing, de akár még a DiabloII is. Lényeg, hogy egyszerűen lehessen felépíteni egy kalandot a pár száz, előre kreált karakterből (természetesen ebben a mozgásfázisok, tulajdonságok is benne vannak) és a könnyen renderelhető környezetből. Természetesen futtatható exe-t (telepítőt) kiadva végeredményként.

Ha valaki ezt rendesen megcsinálja, akkor aranytojást tojó tyúkot kreál az újabb NPC- és környezeti csomagokért (pl. steampunk, cíberpunk, stb), valamint biztosan kialakul egy rajongói réteg. Márpedig 100e rajongó fantáziadúsabb történetet kreál, mint egy szúk csapat.
Lehetne esetleg egy minősítési rendszerrel válogatott piaczeret csinálni.
------------------------------------------------------------------------------------------------
A kickstarter játékokon látszik, hogy sokan a saját ideális játékukat készítették el. Vizuálisan és ötletességet tekintve tényleg akadnak kiemelkedő alkotások, azonban néha elvetik a sulykot és találkozunk olyan beteges, vagy finomkodó szarral, amire csak egy szó illik: francia.
A játékvilág megváltásaként tekintettem a KS rendszerre, de sajnos kiderült, 20 csillió dollár nélkül egyszerűen elfogynak az erőforrások és ötletek a játék felére, vagy még korábban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. KatonaKM Katon...
2014.05.14. 18:39
cyberpunk, persze
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Meteoreso
2014.05.15. 14:51
Most miért csodálkozunk hogy megbukik a rendszer?
A Shadowrun Returns 7. 3 at kapott
a nagyon várt Might and Magic X Legacy 6.8 -at
A legnagyobbnak kikiáltott Wasteland 2 re tavaly nyáron kezdtek gyűjteni
2013. dec. 23. megjelenési dátummal ami a mai napig nem jelent meg
ja most gyűjtenek újra a magyarosítására...
Hatalmas nevek mindenhol, csak valahogy soha nem azt kapjuk amit vártunk.
Egyértelmű hogy nem lehet végtelenszer eljátszani ugyanazt a lapot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!