iPon Hírek

Egyre népszerűbb a digitális televíziózás

Dátum | 2009. 09. 24.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Júliusban több mint húszezren álltak át a digitális televíziózásra, így a hónap végén már 1,061 millió magyar háztartás televíziózott ily módon - derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) gyorsjelentéséből. A hónap végén az előfizetések 43,2 százaléka volt digitális, míg júniusban ez az érték 42,4 százalékos, májusban pedig 41,5 százalékos volt.

A digitalizáltságot jelző mutató erősödése annak köszönhető, hogy júliusban az előfizetői körön belül nőtt a digitális kábeltelevíziót vagy iptv-t nézők száma (12,9 százalékról 13,3 százalékra), illetve a műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése (29,5 százalékról 29,9 százalékra), míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatás részesedése 57,6 százalékról 56,8 százalékra csökkent.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljeskörűen lefedi - ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben az előfizetők száma júliusban 722 ezerről 734 ezerre nőtt. A piacvezető Digi részesedése 57,1 százalékról 55,5 százalékra, a UPC-é pedig 25,3 százalékról 24,9 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekom 12,2 százalékról 14,2 százalékra növelte részesedését. Az AH piaci része 0,1 százalékponttal, 5 százalékra csökkent, a Hello HD részesedése pedig 0,4 százalékos maradt júliusban.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és iptv - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma júliusban négyezerrel, 1,722 millióra, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,411 millióról 1,395 millióra csökkent, míg a digitális előfizetések száma 316 ezerről 327 ezerre nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 0,2 százalékponttal, 36,6 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 0,2 százalékponttal, 20,9 százalékra emelkedett, a harmadik Digié pedig 0,3 százalékponttal, 10,7 százalékra nőtt.

A digitálisan televíziózó háztartások átlagosan 1,44 set-top-boxot (jelátalakítót) használnak. Ezeknek a száma azt mutatja, hogy egy háztartásban átlagosan hány televízión lehet egy időben több készüléken, akár eltérő műsort is nézni. A kimutatás szerint a vezetékes szolgáltatásokat használóknál átlagosan 1,18, a műholdas szolgáltatást igénybe vevőknél átlagosan 1,56 ilyen jelátalakító van, azaz a vezetékes szolgáltatásokat használóknál minden ötödik, a műholdas szolgáltatást választóknál minden második háztartásban lehetséges a többkészülékes televíziózás.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, de részesedése az egy hónappal korábbi 33,4 százalékról 33,1 százalékra csökkent. Júliusban nem változott a második Digi 24,1 százalékos piaci része, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 18,2 százalékról 18,9-ra növelte részesedését.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!