iPon Hírek

Egyre többen nézik a digitális adásokat

Dátum | 2010. 04. 06.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók január végén összesen 2 millió 487 ezer előfizetést tartottak nyilván, 2 ezerrel kevesebbet, mint egy hónappal korábban. Januárban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 46,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat a decemberi 45,8 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül idén januárban 389 ezerről 404 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 752 ezerről 744 ezerre csökkent a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Januárban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a decemberi 15,6 százalék után 16,2 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése a tavaly decemberi 30,2 százalékról január végére 29,9 százalékra, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya pedig 54,2 százalékról 53,8 százalékra csökkent.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi - ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a decemberi 49,4 százalékról 47,2 százalékra csökkent, a UPC-é 24,7 százalékról 24,9 százalékra, a Magyar Telekomé pedig 20,8 százalékról 22,5 százalékra emelkedett.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma januárban 1 millió 738 ezerről 1 milió 743 ezerre emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma 10 ezerrel csökkent, míg a digitális előfizetések száma 15 ezerrel nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 35,0 százalékról 34,7 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 21,8-ról 22,5 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 12,2 százalékról 12,3 százalékra nőtt.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, a decemberi 31,9 százalék után január végén 31,8 százalékos piaci résszel. Januárban a második DIGI piaci része 23,4 százalékról 22,7 százalékra csökkent, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 21,5 százalékról 22,2 százalékra növelte részesedését.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. YuGabe
2010.04.06. 18:13
Hát nemtom a napi miért erőlteti, hogy 100 számot rak egy cikkbe ahelyett, hogy készítene hozzá 2-3 táblázatot.
Ez a legjobb:
a.) január végén összesen 2 millió 487 ezer előfizetést tartottak nyilván
b.) 752 ezerről 744 ezerre csökkent a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma
c.) A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése a tavaly decemberi 30,2 százalékról január végére 29,9 százalékra [...] csökkent.

Minek leírni (ráadásul két külön bekezdésben) ugyanazt, az egyiket számokkal, a másikat százalékértékekkel? Pont erre találták ki a táblázatokat (b**ker).

Amúgy igen jó lett az új dizájn srácok, gratu hozzá
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!