iPon Hírek

Elder Scrolls V: kasztrendszer

Dátum | 2011. 02. 08.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Kicsit furcsának hathat hírünk címe azok után, hogy a korábban már világosan megírtuk, hogy valójában nem is lesznek szigorúan vett kasztok a Bethesda RPG sorozatának legújabb epizódjában. Vitatható lépés, de a széria atyja, Todd Howard hisz a rendszer sikerében.

Az egész lényege az, hogy felszabadítsa a játékosokat, hogy úgy játszanak, ahogy csak kedvük tartja. Az ötlet az Oblivion elején lévő tutoriallal egybekötött karaktergenerálásból jött. Ha még emlékeztek, a játék nem rögtön kérdezte meg, hogy milyen kasztot akartok, vagy hogy milyen csillagzat alatt születtetek... A lényege az volt, hogy elindított minket, játszogattunk kicsit, felfedeztük a legalapvetőbb támadásokat, varázslatokat és a lopakodást, majd a tutorial kazamata végén a játék az eddigi viselkedésünk alapján javasolt nekünk egy kasztot. Ezt követően feltette a kérdést, hogy akkor mik is szeretnénk lenni...

A Skyrim nagy ötlete az, hogy elhagyja ezt a kérdést és egyszerűen enged tovább játszani úgy, ahogy nekünk tetszik. Így nincs más dolgunk, mint hogy harcoljunk a nekünk tetsző fegyverekkel és eszközökkel, a képességeink pedig ezeknek megfelelően nőnek majd. Ez a rendszer képes tökéletesen kiegyensúlyozni saját magát. Nem utolsó sorban nagyon hasznos a gyakorlatlanabb RPG játékosoknak is, megelőzi, hogy olyan kasztot válasszanak maguknak, ami nem illik a játékstílusukhoz.

A durván fél óra játék után meghozott döntés, mely pontot tesz a karaktergenerálásunkra sokszor torkollt újrakezdésbe később. Ennyi idő alatt egy friss játékos nem szerez elég tapasztalatot kasztjának árnyalatairól, így lehet, hogy 3 óra játék után derül ki számára, hogy rosszul döntött. A készítők erre keresték a megoldást.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. Menthix
2011.02.08. 23:50
Érdekes megközelítés, mégsem tudom elképzelni
Meglááááásssuk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. HeverAdam
2011.02.09. 00:54
Épp tegnap néztem meg a Video Game Awards 2011-es műsort és épp azokat a játékokat sorolták fel amik az iPon-on felsoroltak a kedves szerkesztő csapat Ez amúgy elég komoly játéknak ígérkezik ahogy az előzeteséből néztem a műsorban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. cheatergs
2011.02.09. 01:34
Nem teljesen értek egyet, mivel a kasztrendszer bónuszokat adott a kiemelt képességekre, amikre szükség volt. Eddig is azok a skillek növekedtek, amiket használtunk, a különbség mostantól annyi, hogy eltűnnek az extra pontok, amikre szükség lenne. Ezzel pedig tovább csökkentik a komplexitást, ami megint csak a casualöknek jó, az órákat szöszölő játékosoknak pedig rontja a játékélményét. A végén visszatérünk a Diablo 1 három kasztos választékára? Ennek kéne örülni? Már az Oblivion is elég buta volt a Morrowinddel összehasonlítva, erre ezt is tovább faragják. A végén már stat se lesz, csak god-módban megyünk előre?
Az indoka öngólnak hat, ugyanis az újrajátszás létfontosságú egy sandbox játéknál. Az alkalmi játékosoknak még mindig nagy és fárasztó lesz, a belemélyedőknek meg sekélyes és felületes. Remélhetőleg a megvalósítása nem ilyen egyszerű, mint ahogy felvázolta. Esetleg én értettem félre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Szefmester
2011.02.09. 08:23
Remélem elfelejtik a szintünkhöz mért ellenfeleket a világban, és lesznek zónák ahova életveszély kezdp karakterrel bemenni, vagy csináljanak néhán kószáló tényleg erőset mindenfele, zónák nélül... Így legalább a játékosok nem mennek neki mindennek ami mozog mondván: "XP!!!", tanuljanak meg félni az ellenségtől. A papír alapú szerepjátékban is mesélek irreálisan kemény ellenfeleket a karakterek szintjéhez, de megadom a választást az elkerülésre.. az esetek többségében sajnos hiába. XP
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. dilofekete
2011.02.10. 14:59
Kezdjetek Two Worlds 2 -ben hard fokozaton egy íjászt, hát nem sokáig foktok jutni a játékban, sőt szerintem kizárt, mert túl sok a hp az ellenfelek ellen. Szerintem inkább ezt kerülnék el, azt viszont én se tudom, hogy a stathoz állítanák a játék nehézséget, még ha én is állítom be, a nehézségi fokozatot.
Ennek ellenére léteznek lehetetlen fokozatok itt is előfordulhat?
Lehet totózni ezen is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!