iPon Hírek

Elders Scrolls Online: harc a goldsellerek ellen

Dátum | 2014. 04. 24.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Az Elder Scrolls Online fejlesztője, a ZeniMax Online Studios tájékoztatót adott ki a játék hátterében folyó munkálatokról. A ZOS főnöke, Matt Frior elmondta, hogy folytatják a harcot az MMO-ban folyó feketepiaci tevékenységek visszaszorítására, ugyanis ez a legnagyobb probléma, amellyel nap mint nap szembe kell nézniük. A játékosoktól beérkezett panaszok 85 százaléka az illegális goldsellerekkel, farmerekkel és botokkal kapcsolatos. Frior elmondta, hogy mindent megtesznek ezek ellen, különös tekintettel azokra a botokra, amelyek a világban lévő dungeonök bossaira specializálódtak. "Minden nap játszom a játékkal, és én is látom őket, megőrjítenek" - írta. A fejlesztők minden nap újra megvívják az illegális aranyárusokkal folytatott háború csatáit. A goldsellerek megszállták az általános chat csatornákat, elárasztották a játékosok levelesládáit, hamis klánokat hoztak létre, amelyekbe meghívták a rendes játékosokat. A fejlesztők minden téren felvették velük a harcot. "Továbbra is lépéseket teszünk annak érdekében, hogy távol tartsuk őket a játékosoktól, még akkor is, ha ez nem mindig látszik egyértelműen" - nyilatkozta Frior.
Az aranyárusokkal kapcsolatos problémák és a játékosoktól beérkező nagy mennyiségű jelentés kezelése lelassította a csapatot, akik így nem tudnak elég gyorsan reagálni a játékosok problémáira, ezért elnézést kértek: "Mivel óriási mennyiségben özönlenek a kérések és jelentések csak ezzel a problémával kapcsolatban, ügyfélszolgálatunk a tervezettnél lassabban reagál a többi problémára. Elnézést kérünk azoktól, akiknek sokáig kell várnia." A probléma olyan komoly méreteket öltött, hogy az ügyfélszolgálat email címéről már visszapattannak az oda küldött levelek. De ez nem minden, amivel a nemrég indult MMO csapatának szembe kell néznie, a múlt héten egy tárgyakat duplikáló bug keserítette meg életüket, amelynek híre futótűzként terjedt, és amellyel nagyon sok játékos visszaélt, illegális anyagi előnyre téve szert és veszélyeztetve a játék gazdaságát. A legkirívóbban csaló játékosokat kizárták, de közben véletlenül ártatlan játékosok is ki lettek tiltva a játékból 8 órára. Egy béta óta ismert elég súlyos bug is ismét felütötte a fejét, amelynek következtében sok játékos nem tudta befejezni küldetéseit. "Még mindig sok a tennivalónk" - vonta le a következtetést Frior, és rámutatott, hogy a játék következő frissítése számos hibajavítást fog tartalmazni. "Épp az első nagyobb frissítésünket próbáljuk ki a tesztszerveren, amely sok változást fog tartalmazni, többek között a fegyvereken és a képességeken is igazítunk, javítjuk a tartalmi hibákat és frissítjük a játék majdnem minden alrendszerét. Ebben az update-ben található az új endgame kalandzóna, Craglorn is, amely 4-12 fős veteránokból álló csapatoknak készült." Kapcsolódó hírünk: Craglorn: az első Elder Scrolls Online frissítés A játékról szóló részletes ismertetőnk a jövő héten várható.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

20. slayer007
2014.04.24. 10:07
Igazából én csak azt nem értem, hogy miért nem készültek fel a goldsellerekre. Azok a tetvek (már elnézést) minden MMOban jelen vannak, egyértelmű volt, hogy itt is lesznek. Jelentgeti őket az ember, de nem egy accountot kellene kibannolni, mert 3perc múlva ugyanott lesz egy másik accountjával farmolni... A játék kérje le a MAC címét a hálózati kártyának és azt tiltsa a francba...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. partxxx slaye...
2014.04.24. 10:10
átülnek másik géphez, ezek általában kínai net-cafe farmerek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. kiskoller
2014.04.24. 11:14
Elég egyszerű goldfarmerek ellen harcolni. Normális gazdaságot kell csinálni, ahol az arany tizedrendű dolog. Nincs kereslet => nincs kínálat. Azokban a játékokban, ahol az aranynak nincs különösebb funkciója nincsenek goldsellerek.

Emellett nem árt elegendő goldsinket a játékba rakni, hogy ne halmozódjanak fel az aranykészletek a játékosok kezében, mert ekkor csökken az arany értéke => elszállnak az árak => kezdő játékosnak 30x annyi időbe kerül összegyűjtenie az aranyat ugyanazon tárgy megvásárlásához => farmolás helyett goldsellerekhez fordul.

Én nem tudom, hogy áll ezen a téren a TESO, de azt tudom, hogy ha vannak Goldsellerek a játékban, akkor az egész gazdaságot kell az alapoktól újra felépíteni, holmi ip-ban nem működik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Asagrim kisko...
2014.04.24. 11:46
Tehát szerinted az a megoldás, hogy ne legyen semmiféle fizetőeszköz? Példát tudsz ilyen jól működő cserebere gazdaságra mondani? Mert PoE esetében is jó üzlet a chaos és társainak a pénzért árulása, amivel sokan élnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. slayer007 partx...
2014.04.24. 11:51
Azonban mind-mind (elfogynak a net-café gépek, vagy vehetnek maguknak újabb és újabb hálókártyákat) rontják a bizniszüket, mert többet és többet kell belefektetni a dologba, árnövekedéssel jár a vevő felé, aztán egy idő után az irreális ár miatt remélhetőleg bedől az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.04.24. 12:17
vagy felmegy egy proxyra és onnan nyomja tovább.... bár egy idő utána azok is elfogynának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. F2Face
2014.04.24. 12:29
Már hány meg hány MMO látott napvilágot és mindig ugyanaz a probléma, erre csinálnak egy ilyen címből, mint az Elder Scrolls egy fosos MMO-t és arra nem gondolnak, hogy velük is előfordul? Hol laknak ezek, burokban? És akkor azzal védekeznek, hogy minden téren felveszik a harcot és győznek elnézést kérni a töketlenségükért? Csirkék!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Ranger
2014.04.24. 13:50
A sok goldsinkkel is azért óvatosan kell bánni, mert ha az embereknek lehetőségük van 1000 féle dologra elkölteni a goldot, akkor az el is költik, legyen az hátas, item upgrade, skin, ásó stb, de nem biztos hogy veszik a fáradságot hogy összefarmoljanak, ah-zzanak annyi pénz hogy mindazt a sokmindent megvegyék ami kell nekik. Pláne ha valami olyasmi módszerrel találnak ki, amitől erősebb lesz a karid, mert akkor az már kötelezőnek számít, ha valaki raidel vagy bármi olyat csinál, ahol a csapat minden tagjától a maximális teljesítményt várnak el. Szóval ez lehet hogy még inkább a goldsellerek malmára hajtja a vizet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.04.24. 15:09
Azt ugye tudod, hogy a MAC címet kb 20mp megváltoztatni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. slayer007 MWO
2014.04.24. 15:14
Ez csak egy kósza ötlet volt... kössék hozzá akkor alaplaphoz, serial number alapján. Abszolúte mindegy nekem, de a jelenlegi megoldás röhejes. Jön egy hacker/goldseller, kibannolom, 2perc mulva ujra ott van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. tomchee
2014.04.24. 17:17
Minden MMOban ott vannak a goldfarmerek. Nem lehet őket kiirtani, csak minimalizálni. Pl a leghatásosabbnak eddig a GW2 gem rendszerét találtam ezek ellen.
Egyébként meg tényleg piszkosul naivak voltak, TESOék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Amenophis
2014.04.24. 20:20
Igaz, hogy nem egy populáris játék, de a Fallen Earth rendszere közel tökéletes. És nincs goldfarmer. Vagy ott a Pirates of the Burning Sea, ahol szintén minimális. Egyszerűen azért, mert egyedül nem lehet abban pénzt farmolni, csak szervezetten, és az már nekik nem éri meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. kiskoller Asagr...
2014.04.24. 20:21
Nem.

Példa 1: Alternatívákat kell behozni az arany mellé, amelyek viszont nem cserélhetőek, például tokenek.

Megveheted a tier1-es PVE armort az aukciós házban annyiért, amennyit az eladó kiszab, vagy vehetsz hasonló armort tokenből miután megcsináltál X frakció-küldit vagy kinyírtál Y játékost. A tokeneket nem tudod elcserélni, ergo adnak egy fix max árat az adott eszköznek. Aztán az aranyért vásárolható eszköz ára beáll kb annyi aranyra, amennyit ugyanennyi idő kifarmolni.

De ez csak példa az árak stabilizására, ez az infláció problémáját nem oldja meg.

Erre valók a "goldsink"-ek. Ilyen goldsink a WOW-ban az itemek javítása. Ha vanilla WoW-ban (ezt ismerem igazán, most nem tudom az aktuális állapotokat) nem kellett volna javítani az itemeket akkor összeomlott volna a gazdaság, mert egyre több arany került volna forgalomba, hisz amikor megölsz egy mobot, akkor kvázi a semmiből teremtesz elő aranyat.
Ha ilyen goldsinkeket implemetálsz a játékba (javítgatás, crafting alapanyag, kaják ára, transzport ára stb) és ezeket az aktuális állapotokhoz képest változgatod, akkor effektíve a nemzeti bankok szerepét veszed fel, tudod szabályozni a játékban lévő aranymennyiség mértékét, miközben monitorozod a "termelést" (hányan raidelnek, farmolnak, stb)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kiskoller
2014.04.24. 20:34
De más oldalról is meg lehet közelíteni a dolgot, ezt a taktikát kevés MMO alkalmazza:

Ugye az alap probléma az, hogy az arany halmozódik. Minnél tovább játszol, annál több aranyad lesz. Míg neked van 1 millió aranyad, egy új játékosnak max 20. Ergo egy új tárgy vagy eszeveszett könnyen beszerezhető neked, vagy eszeveszett nehéz beszereznie egy új játékosnak.

A megoldás erre az "aranytermelés" fokozása. Minden nap X%-al több aranyat dobnak a mobok. Így hosszan távon nincs sok értelme tartogatni az aranyat, minden nap veszít az értékéből, de csúnyán. Így lehet, hogy az 1 éve játszó játékosnak van 1 millió aranya, míg Day 1 egy mob 0,5 aranyat dobott, most 1 évvel később már 5000-t. Így az új játékos könnyebben tudja behozni a lemaradását, és a játékosok is arra vannak ösztönözve, hogy szórják a pénzt.

Pont ezért dobtak anno az Outlandben lévő mobok sokkal több pénzt, mint a vanilla mobok. A kieg megjelenésekőr szinte új játékosok hamar fel tudtak zárkózni. Az itemekkel is hasonló volt a helyzet, de azért nem teljesen azonos.

Ezt a taktikát eddig a Blizzard csak a kiegészítők megjelenésekor, nagyobb lépésben alkalmazta, és bevált nekik, hellyel közzel normális gazdaságuk van a WoW-os szervereknek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Ranger
2014.04.24. 22:29
Én megnéznék egy olyan rendszert, ahol aranyat nem lehet átadni közvetlenül, és a kereskedés is csak ah felületen történne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. slayer007 kisko...
2014.04.25. 09:12
Ez alapján (bár a mai wowot már abszolút nem ismerem, nem kell megkövezni ha nem így van) a gold abszolút értéktelen lesz, és kb a réz értékével lesz egyenlő. Infláció...
A tokenes dolgot viszont mindig is jó ötletnek tartottam wowban, kivétel, hogy röhejesen alacsony volt a drop rateje, és ha ki is esett akkor is (anno legalább is így volt) 10en álltak érte sorba (mert 3-4 class egy tokenért csorgatta a nyálát).
Tudom, ne is kezdjek MMO-t ha nincs napi 6-10 óra játékra időm, de ha valakinek csak hétvégente lenne ideje raidelni, kb sose lenne meg a tokenje...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kiskoller slaye...
2014.04.25. 09:33
Sose úgy mérd az arany értékét, hogy mennyi aranyba kerül X tárgy, hanem úgy, hogy mennyibe kerül X tárgy ÉS ezt a mennyisséget mennyi idő kifarmolni.

Ha egy tárgy 100 aranyba kerül és egy mob 1 aranyat dob, körülbelül ugyanaz a szituáció, mintha a tárgy 10.000 aranyba kerülne, és egy mob 100 aranyat dobna.

A WoW esetén is ez történt a kieg idején. Idővel csökkent az arany értéke, mert a régi játékosoknál szimplán felgyülemlett, ellenben amikor megnövelték a loot mértékét, visszaálltak a régebbi állapotra (inkább csak közelítettek hozzá)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. slayer007 kisko...
2014.04.25. 10:02
Igen, de pont ez volt a gond például a HP-val, dmg-el is. Ez terheli a klienseket, hogy 100ezreket sebeznek, és sokáig tart a kalkuláció, elvileg ha jól értettem ezt most visszaveszik kicsit (természetesen az arany ekkora gondot nem okozna, nem secenként kalkuláknak vele). Nem lehet mindig csak mögé pakolni x darab 0-t a dolgoknak. egy idő után 3,2milliárd aranyba fog kerülni egy item. A blizzard szerint fontos, hogy megmaradjon a játékosoknak a "valóság" illúziója (elképzeled hogyan történik valami, ilyesmi).
Gondolj bele, hogy milyen abszurd már, hogy több tonnányi aranyat cipelsz oda tök egyedül a vendorhoz, aki persze probléma nélkül azonnal eltárolja azt mikor átadja neked a kívánt itemedet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kiskoller
2014.04.26. 09:37
Értelmetlen realizmusról beszélni egy MMO-nál, főleg a WoW áll messze tőle.

Az inflációnak nem kell nagynak lennie, ha megfelelő mértékű goldsinkek vannak a játékban. Ha ellenben tényleg elszállnak az árak, simán le lehet vágni pár nullát mindneki pénzéből. Mondjuk bevezetsz egy új pénznemet, a platinumot, vagy ruby-t, ami 10.000 aranyba kerül, és kész, a nagy számok problémája megoldva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. ASet
2014.04.27. 14:41
Ha az arany bármilyen formában átadható akkor goldsellerek mindig leszenk. Diablo3-ban ezt megoldották se Ah se átadható arany.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!