iPon Hírek

Elérhető az Intel olcsó SSD meghajtója

Dátum | 2010. 03. 16.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | ADATTÁROLÁS

Az Intel X25-V SSD családjába tartozó 40 GB-os adattároló kapacitással büszkélkedő olcsó meghajtójáról először még a tavalyi év folyamán hallhattunk, ám a termék a CES 2010 megrendezésével egy időben, azaz január elején már a különböző webáruházak kínálatában is megjelent, csak éppenséggel még elérhetetlenül.


Az Intel viszont most hivatalosan is hódító útjára indította a kedvező árral rendelkező jövevényt, amely az X25-V sorozat első tagjának minősül. A 40 GB-os SSD meghajtó belsejében 34 nm-es csíkszélességgel készülő MLC típusú NAND Flash chipek lapulnak, maga az adattároló pedig 2,5 hüvelykes formátummal bír, mint az SSD meghajtók nagy része. Az újdonság szokás szerint SATA 3 Gbps-os csatolófelületen keresztül kapcsolódik a rendszerhez és a gyártó állítása szerint nem kevesebb, mint 1,2 millió üzemórán át képes meghibásodás nélkül működni.


Az egység maximális olvasási sebessége 170 MB/s-os, míg maximális írási sebessége 35 MB/s-os értéket képvisel. A 40 GB-os meghajtó ideális lehet BootDrive-ként történő használatra is: az operációs rendszer és a főbb alkalmazások elférnek a 40 GB-os tárterületen.

A gyártó három év garanciával felvértezve küldi harcba az újdonságot az SSD piacon, ahol egyre kiélezettebb harc dúl. A termék az Amerikai Egyesült Államok területén 130 dollárba, míg Európábn 100 euróba kerül majd és hamarosan találkozhatunk vele az üzletek polcain is.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

37. JamesBond
2010.03.16. 10:18
Ez ugyan az mint a 40-es kingston amit innét vettem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. ehajgbo
2010.03.16. 10:19
35 MBps? ok, hogy ez az ócsó változat, de hát azért mégiscsak... meg különben is..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. wwenigma
2010.03.16. 10:27
Elég az, az install lesz lassú utána NAGyON fog pörögni a rendszer.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. ehajgbo
2010.03.16. 10:30
jójó, ez rendben, na de akkoris. 35??? már már gyorsabban írok kockás füzetbe 1-eseket meg 0-kat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. wwenigma
2010.03.16. 10:31
Amugy 38Mbyte/sec. A winyóknál az átlagos kb. 80Mbyte/sec lineárisan VISZONT itt nincs késleltetés a fejállítás miatt, tehát random írásban akár gyorsabb is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. ehajgbo
2010.03.16. 10:43
jójó, ez is rendben, de más SSD ugyanilyen áron (vagy olcsóbban!?) azért ennél még írásban is jóval gyorsabb. Bár utóbbi pár hónapban nem követtem az SSD-k útját, de nekem így rémlik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. YuGabe
2010.03.16. 10:49
wwenigma: winyóknál 80 megaBIT (Mbps), ennél 38 megaBÁJT (MBps), ami 308 megabit. Nemtom hogy lehet eltéveszteni 2010-ben. Mikor írtál te vinyóra 80 megabájttal??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Anonymus23
2010.03.16. 10:54
Én is gondolkoztam már egy ilyenen, de egyelőre úgy döntöttem, hogy ki bírom várni azt az 1-2 percet, mire bekapcsolástól a teljes betöltődésig eltelik.
Kicsit még mindig drága...
Az a 170 MB/sec nem rossz olvasásnak közel sem, az írás annyira nem lenne lényeges egy BOOT vinyónál, és végül is az a 38MB meg nem is rossz. hozza a jelenlegi vinyók nagy többségének az átlág használatát vegyes írásnál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. JamesBond
2010.03.16. 10:59
Nekem ilyen van, csak kingston címkével



Ennyit megy, de a win sokkal gyorsabb, és a gép teljesen halk, ami nem mindegy!!!

W=-nek meg bőven elég 40 Gb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. YuGabe
2010.03.16. 11:00
Anonymus23: nem csak a bekapcsolás lesz tőle gyorsabb, hanem minden winyó->memória íráskor (ergo töltéskor: alkalmazás-játék/oprendszer) és winyó olvasáskor (ergo fájlmásolás/ki-és becsomagolás) jóval gyorsabb, mint bármilyen hagyományom lemezes winchester.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Anonymus23
2010.03.16. 11:12
YuGabe:
Szerintem egy kicsit benézted, mert pl én írok winchesterre 110 MB-al is, egyikről a másikra, nagyobb fájlok másolása közben. Ergo olvas is akár ilyen gyorsan...

Tudom, hogy gyorsabb minden, de egy 40 GB-os vinyóra a rendszeren túl sok minden már nem fér, így ha pl felraksz egy 5-10-15 GB-os játékot, akkor max annál élvezheted a gyors olvasást, másképpen nehogy már feladja, hogy kivárjam az excell vagy outlook megnyitását, mert most 1-2 sec, ez ha feleződne, akkor se túl sokat nyernék vele, mert mert lassan már nincs reakcióidőn belül sem
Internetnél meg amúgy is a net sebessége határozza meg a dolgokat, ergo nincs jelentősége.

Naná, hogy nem egy ilyen vinyón fog az ember esetleg DVD-t kicsomagolni, vagy HD filmekkel szórakozni, mivel az írási sebessége messze alatta van egy jelenlegi HDD-nek. Nem beszélve az élettartam dolgairól, rendszervinyónál nem sok jelentősége van a fájlok ki és becsomagolásának.

Ha csak elviekről beszélünk, akkor persze jóval gyorsabb, de ha azt veszed, hogy ezért a pénzért (100 EUR) itthon lassan egy 2 TB-os vinyót lehet kapni, akkor nálam még mindig a nagyobb kapacitás felé dől el a dolog, mintsem a gyorsaság felé. (adott esetben most nekem is az SSD kellene, mivel amúgy el vagyok látva bőven HDD kapacitással)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. JamesBond
2010.03.16. 11:18
SSD a rendszernek NEM MÁSNAK

1-2Tb HDD a filmeknek, meg zenéknek meg amit akarsz, és sokkal egészségesebb így...

Azt meg megnézném, hogy az office 1-2 sec alatt hogyan indul el nálad...

Gyorsabb a rendszer, és gyorsabb a HDD is, mivel nem onnét fut a Win..

És ez tény
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. YuGabe
2010.03.16. 11:33
Én azt nézném meg, hogyan írsz mezei winyóval 110 MBps-sel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. wwenigma
2010.03.16. 11:43
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. wwenigma
2010.03.16. 11:48
YuGabe : ne oszd az észt ha keveset kaptal belole. Olvasd mar el legyszives en mit irtam elozoleg, ok? Mbyte/sec volt mind a 2 helyen, es winyoknal atlagosan 80mbyte/sec -et irtam.

Samsung F3 széria elé gyors, előző képen azt lathatod iras közben. Olvasasnal 130-140Mbyte/sec. Samsung F3 HD502HJ - 13e pénz. Mezei winyó

Ez az SSD tökéletes oprendszernek, elég kevés irasi muvelet van hasznalat közben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. BringaTata
2010.03.16. 12:11
Ez a 40 giga szerintem kevés...
A rendszer és a telepített programok 70-et foglalnak.
Nem, nem tartok/mentek mást azon a vinyón.
Megvárom, míg a 80-as, ne adj Isten a 120-as számomra emészthető ár-érték arányú lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Kange
2010.03.16. 12:47
Nos igen, ez eléggé kevéskének tűnik, noha az én rendszerem pl. 37 gigát foglal (Win7+Office+AdobeCS+Apache). De azért ne legyen már ennyire kicentizve...

YuGabe: Csak a Te kedvedért én is megnéztem a HDD-ről HDD-re másolást. Nálam nincsenek olyan hatalmas adatok, de jobb, mint ez: 58 MB/s (megabájt/másodperc), noha egyáltalán nem a gyorsabb fajtából való HDD-m van, egy szimpla mezei Samsung.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. sheffield
2010.03.16. 12:52
nah igen, pont most akartam énis irni h nálam közel sem akkora a rendszer h 70 giga kéne. Kb 55-öt adtam neki és asszem korábban énis 37 giga körül voltam. Most van 1-2 egyéb progi is igy 50 gigára rúg az egész, de csökkenthető. Mennyi idő alatt tölthet be ilyenről a rendszer? V vannak vmerre adatok? Még nem kukáztam semmit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Anonymus23
2010.03.16. 13:09
JamesBond:
Nem tudom, hogy nálad hogy van ez, de még az céges mezei gépemen (Athlon64 X2 5200+, integrált 8200-as VGA, 2GB Ram), is 2 sec alatt bejön az Excell/Word, na jó az outlookhoz kell neki kb 6-7 másodperc, de elsősorban azért, mert a szerverrel is kommunikál...

Nekem nem kell megmagyarázni, hogy rendszernek gyorsabb a az SSD, én csupán arra válaszoltam, hogy az olcsóbb SSD-k jellegéből adódóan (ár/sebesség/kapacitás) jelenleg csak azoknak éri meg igazán, akik gyorsabb rendszert akarnak, de egy átlagos hétköznapi használat során még mindig túl drága ahhoz, hogy ennek valós értéke legyen. Ez elsősorban rám igaz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Anonymus23
2010.03.16. 13:15
YuGabe:

"Én azt nézném meg, hogyan írsz mezei winyóval 110 MBps-sel."

wwenigma már megválaszolta.
Nekem az alábbi vinyóim vannak, mind Samsung, szerintem mind mezei.
750 GB (16 MB, 7200 rpm @2007)
1 TB (32 MB, 7200 rpm @2008 )
1,5 TB (32 MB, 5400 rpm @2009)

A 750-esnél (mivel ez 2007-es) nem vagyok biztos a 110 MB-ban, de a többinél ír/olvas ennyivel, de volt már 120 MB körül is.
A jellemző érték 90-110 között van nagy fájlok másolásánál, sok apró fájlnál ez 50-80 MB között alakul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. YuGabe
2010.03.16. 13:18
Hát nemtom, nekem a 20 megát is alig éri el. Ez laptopban van, 5400 RPM, 120 GB, SATA2, másfél éves. Nem gondoltam, hogy annyira elavult lenne, másnál még nem láttam ennél gyorsabbat, és egyáltalán nem mondható lassúnak a rendszer működése (kevesebb, mint egy perc alatt áll fel a Win7). Ebből indultam ki, hogy egy (ezek szerint számomra) átlagos winyónál minden szempontból jobb - eltekintve persze az ár/kapacitás arányától.
A PC-mben egy ~250-es 8000 RPM-es van, az még lassabb is, pedig az is max két éves. Asszem a notiban Samsung, a PC-ben Maxtor (?) winyó van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. sheffield
2010.03.16. 13:23
de ez 5400-as fordulatú, szemben a többivel ami 7200-as. Vmit biztos számit ez is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Kange
2010.03.16. 13:24
YuGabe: Már ott a nagy különbség, hogy Neked 5400-t pörög, Nekünk meg 7200-t. Valamint a másik nagy különbség az lehet, hogy mi valóban HDD-ről HDD-re másolást mondunk, nem pedig egy HDD-n belüli partíciók közötti másolást. (Gondolom a laptopodban 2 partíció van 1 HDD-n)

Valaki azt mondja már meg nekem, hogy a Samsung-ok esetében melyik a gyorsabb? F1 v F3?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. viktorxxx YuGab...
2010.03.16. 13:42
mivel nekem a laptopban csak 1 hdd van
ezert hdd-rol hdd-re csak kulso meghajto csatlakoztatasaval tudok masolni
mindketto 1 eves seagate
a belso 7200as
a kulsot nem tudom
usb 2.0 osszekottetes
atlagos masolas nagy fajlok eseten 40MBps...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. wwenigma
2010.03.16. 13:48
Természetesen az irt adatok nem 1 HDD-n való másolásról szólnak, hanem 2 fizikai HDD közötti iras olvasasrol. 1 HDD-n masolas azert lassabb, mert ugye olvas/ir a fej. 5400rpm-es hdd-n 20-30mbyte/sec siman elkepzelhető, de 2db 5400rpm-es HDD között valoszinuleg 60Mbyte/sec is meglenne.

F3 szerintem gyorsabb mint az F1. És megbizhatobb is a hirek szerint, kinotte az F1 gyerekbetegségeit. 1TB F3 szerepel ebben a cikkben: [LINK] Erdemes atfutni rajta.

Ehhez az SSD-hez kotodik ez az anandtech-es cikk, érdemes elolvasni: [LINK] A 40es Kingston SSD kint 85$....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. wwenigma
2010.03.16. 13:49
Viktorxxx: USB-nek a teteje 35-40mbyte/sec (elmeletileg 480mbit/s azaz 60Mbyte/sec de a kontrollerek nem tudjak meg ugye van a CRC is)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. YuGabe
2010.03.16. 13:52
Persze, az 5400 az a belépőszint, de a 8000-es a PC-ben is max ennyivel másol (ugyanígy nagy fájlok, de partíciók között).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. viktorxxx wweni...
2010.03.16. 14:03
mellenyomtam...
30 akart lenni
de gondolom az usb hatart szab es a merevlemezek ennel tobbre is kepesek...

kiegeszites:
most neztem meg
ha a kulsorol masolok a belsore atlag 30
ha a belsorol a kulsore akkor 37
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Kange
2010.03.16. 14:05
YuGabe: Akkor meg is van a ludas. Ahogy wwenigma írja, egy HDD-n belül levő fájlok másolása sokkal lassabb.

wwenigma: Köszönöm az info-t!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. wwenigma
2010.03.16. 14:06
Nekem a Samu F3 700megás file-lal tesztelve ~63Mbyte/sec egyazon particion. Ez csökkenhet még ha töredezett a vinyó illetve ha fizikailag tavol esnek a "tanyeron" az olvasott/irott területek. Szerintem 7200rpm-es winyón teljesen normalis az átlagosan 40Mbyte/sec es sebesseg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. polarx
2010.03.16. 14:08
YuGabe: akár tegnap is írtam 80MB/sec-el.. sőt volt hogy duplájával is, bár az lehet csak bug volt vagy nem tudom de láttam már 140-150MB/s-et is tc-be.. amúgy igen, még mindig nem korrekt ez legalábbis ár érték arányba nekem még mindig nem éri meg.. valami 140-150MB/s-es írás meg 200 fölötti olvasás, 60GB-s jó volna egy 25e körül. annyit még adnék érte de kb a duplája. nekem is csak rendszer vinyónak kéne, de majd késöbb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. P100
2010.03.16. 14:28
Hát ez egy igen lassúcska SSD, nem csoda, hogy viszonylag olcsó. Szvsz nem éri meg, inkább egy Samsung F3 HDD.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Kange
2010.03.16. 14:32
polarx: Nekem az is elég lenne, ha sima HDD-t lehetne venni 100 giga környékén, ami olyan gyors, mint az egy terrások...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. mythbuster
2010.03.16. 15:27
Inkább Kingston mint az intel féle űrhulladék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. nucleon
2010.03.16. 16:34
Hát, ez szerintem is nagyon drága még. Főleg a 35MB/s írás. Csináltam egy gyors próbát és 50MB/s-el másoltam partíción belül a WD Raptorral. Jó, persze nem a legolcsóbb vinyó, majdnem kétszer annyiba kerül, mint ez az SSD, de 300 Gb-s.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. axe
2010.03.16. 19:23
Akkor olvasni meg 1 Gb/s-el tud? írni me 300Mb/s-el?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. gameplusz
2010.03.17. 06:45
A Kingston ugyanaz, mint az Intel (csak ebben van már TRIM), ők az egyedüliek akik megkapták tőlük a chipet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!