iPon Hírek

Elérhető az OpenGL szabvány 3.2-es kiadása

Dátum | 2009. 08. 04.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Khronos Group egy igen fontosnak mondható bejelentéssel kezdte a hetet: bejelentették az OpenGL névre keresztelt 2D-s és 3D-s API legfrissebb változatát, amely az előző verzióhoz képest jelentős fejlődésen ment át, így nagy jelentőséggel bír mind a fejlesztők, mind pedig a felhasználók szemszögéből.

A 3.2-es kiadás a közlemény szerint a különböző, fontos fejlesztéseknek köszönhetően nagyobb teljesítményt, sokkal jobb vizuális megjelenítést és gyorsított geometriai feldolgozást kínál, mindemellett nagyban egyszerűsíti a Direct3D alkalmazások „portolását”, más szóval adaptálását is.


A frissített API, azaz alkalmazásprogramozási interfész egyre növekvő felhasználói bázissal bír, ami a jelenlegi adatok szerint már több, mint 150 milliónyi kompatibilis GPU-t jelent. Azaz ekkora felhasználói bázis képes profitálni a vertex tömbökkel kapcsolatos műveletek gyorsulásából, a továbbfejlesztett futószalag-programozhatóságból, amibe a geometriai árnyalók is beletartoznak az OpenGL magban. A fejlesztések közé tartozik a cube map vizuális megjelenítés javítása is. Összességében az új OpenGL kiadás rugalmasságot, gyorsaságot és jobb minőséget kínál mind a fejlesztők, mind a felhasználók számára, így mindenképpen jelentős előrelépést hordoz magában.

A friss verzió pontos, minden szakmai részre kiterjedő leírását itt lehet megtekinteni, természetesen angol nyelven.

Az Nvidia már készen áll a driverrel

Az OpenGL 3.2 bejelentése után nem sokkal az Nvidia kiadott két béta meghajtóprogramot, amelyem már támogatást nyújtanak az új OpenGL verzióhoz. A driverek közül a Windows-ra írt változat a 190.56-os, míg a Linux megfelelője a 190.18.03-as verziószámot viseli. Ezek a meghajtóprogramok a vállalat professzionális szintű Quadro, valamint a GeForce 8000-es vagy újabb asztali/ mobil GPU-k támogatásával bírnak.


A pontos lista:

Quadro FX 370, 570, 1700, 3700, 4600, 4700x2, 4800, 5600, 5800, Quadro VX200 ésQuadro CX
GeForce 8000 vagy újabb; Geforce G100, GT120, 130, 220, GTS 150, GTS 250, GTX 260, 280, 285, 295 és ION
Quadro FX 360M, 370M, 570M, 770M, 1600M, 1700M, 2700M, 3600M és 3700M
GeForce 8000 vagy újabb mobil GPU

Az új, OpenGL 3.2-es támogatással is ellátott meghajtóprogramokat innen lehet letölteni.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. Norbert09
2009.08.04. 15:45
VISSZA A HIRHEZ

Azért remélem majd az AMD is készít drivert hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. jani00
2009.08.04. 16:16
Vagyis ez most mit jelent? észlelhetően jobb lessz a grafika a megjelenített képekben pl a játékban ergó a gpu többet számol= fps csökkenés

Vagy ha valaki el tudná érthetően magyarázni az sokat jelentene
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Blade0012
2009.08.04. 16:37
Mi értelme lenne, ha fps csökkenést hozna?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. adam0205
2009.08.04. 17:22
Én nem tudom, de a legtöbb játék nem használ OpenGL-t, akiről tudom, hogy csak OpenGL-ben gondolkodik az John Carmack az id-nél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. szabtam
2009.08.04. 17:23
jani00 szerintem azt akarta megtudni, csak rosszul fogalmazott, hogy érdemes-e csak ezért most rohanni, driver-t cserélni, gyorsabb lesz-e azonnal valami?
vagy a fejlesztők kaptak egy megújult eszközt a kezükbe, amihez sok felhasználó hardvere és drivere már fogadókész. és majd hónapok, évek múlva profitálunk az új alkalmazások, (játékok), megjelenésekor?

ez engem is érdekelne:
tehát lesz-e azonnali, gyakorlati javulás, vagy csak majd később?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. rini
2009.08.04. 18:06
Valamilyen szintű gyorsulást lehetséges az ezt támogató játékoknál, de képminőségi változást nem, hiszen a már megírt játékokba még nem írták bele az új látvány elemeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. zozo
2009.08.04. 19:09
Ugyan, már megint egy kis parasztvakítás!Hogy lenne már több fps?Meg szebb megjelenítés???
Szánalmasak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. VergilX
2009.08.04. 19:20
Mér lenne parasztvakítás?
Aztán lehet,hogy majd jobban elterjed mint a dx11...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. rabib
2009.08.04. 20:47
Jó dolgok ezek. Ha fejlesztik a drivereket, OpenGl-t az csak jó. Meg hogy nem használják a játékok... Már hogyne használnák! A legújabbak 2008-tól napjainkig szinte biztos, hogy használják. Pláne a legjobb játékok valószínű hogy használják: Crysis, GTA IV. Meg ha nem használják akkor minek fejlesztenék? Dísznek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. StevyXIX
2009.08.04. 21:54
(adam0205 @ 2009 Aug 4, 17:22)
Mert a DX11 mögött ott áll a picipuha és nem enged bel?le, OpenGL pedig nyílt forrású, ami fájó lenne ha elterjedne, hiszen Linuxon is gond nélkül fut.

rabib:
Crysis tuti DX9-es, GTA4 z tényleg nem DX alapú.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. gabest
2009.08.04. 22:34
bottal se piszkálnám meg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. StevyXIX
2009.08.04. 22:35
Miért?
Teljesen jó ez a rendszer, Rage is OpenGL-es lesz és hát ez most a legígéretesebb motor a piacon talán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. gabest
2009.08.05. 14:43
opengl mára már négyszög a háromszög alakú lukba
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!