iPon Hírek

Élethű fű Nvidia módra: Turf Effects

Dátum | 2014. 10. 28.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

Az Nvidia fejlesztői egy újdonsággal bővítették a vizuális effekteket felvonultató GameWorksöt, az újonc pedig meglehetősen ígéretesnek tűnik. A fű megjelenítése sok játékban jelent problémát, főleg ha valamennyire élethűen akarják megvalósítani a fejlesztők. Erre nyújt most egyszerű megoldást a Turf Effects, ami nagyon gyorsan képes kiszámolni akár egymillió fűszál mozgását is.
Azok a fejlesztők, akik játékaikban alkalmazni szeretnék a Turf Effects-et, számos fontos paramétert is testre szabhatnak, így például azt is megszabhatják, mennyi idő után térjenek vissza a fűszálak eredeti állapotukba egy tárggyal történő fizikai kontaktust követően. A Turf Effects működését az alábbi videó szemlélteti:
A sebességre jellemző, hogy egymillió fűszál komplett szimulációjának elkészítése egy GeForce GTX 680-as videokártya alkalmazása mellett kevesebb, mint egy milliszekundumot vesz igénybe (és ebben már az árnyékolás is benne van). A zöldek fűszimulációs kódja a következő év elejétől kezdve lesz elérhető, igaz, az nem világos, hogy ebben az időszakban még csak a fejlesztők férhetnek-e hozzá a Turf Effect-hez, vagy már az újítást használó játékok is elérhetővé válnak-e. Az újítás sok lehetőséget tartogat majd a játékokban – például fel lehet használni akár az ellenfél vagy ellenség nyomainak követésére is, ha az akció füves terepen játszódik, vagy a jelenleginél sokkal élethűbb fűnyíró-szimulátor is készíthető lesz a segítségével.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

28. McGregor
2014.10.28. 13:12
Pöpec
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Shinjiii
2014.10.28. 13:13
Akkor ez azt jelenti, hogy végre komolyabb számítási feladatok nélkül is így fog kinézni a talajnövényzet? Nesze neked TressFX. AMD-nél még azzal se tudják a hajat megfelelően ábrázolni, kíváncsi leszek erre, mi sül ki belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. i2k010 Shinj...
2014.10.28. 13:24
"AMD-nél még azzal se tudják a hajat megfelelően ábrázolni"

Ennyire nem lehetsz sült hal... ezer facepalm

Nem az AMD készíti a játékokat a technológiával, amit kifejlesztettek, hanem a FEJLESZTŐKÖN múlik, hogy prezentálják azt a játékban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. i2k010
2014.10.28. 13:25
Ez a techno meg nVidia-módra - 99,99% eséllyel - szintúgy zárt lesz, mint a többi újításuk...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. csonti168
2014.10.28. 13:27
Akinek AMD kártyája van azzal mi lesz ?? Fű helyett homok ? Tetszik az új fű!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Lazahunter
2014.10.28. 13:34
A kőszimulátor mellé jöhet a fűszimulátor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. hcsa
2014.10.28. 13:43
És ez lenne a reklámszöveg: "Ezzel senki nem fog szívni"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. csonti168
2014.10.28. 13:45
Ha választhatnék inkább fű mint haj,amikkel játszom ott többnyire sisak van az embereken
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. LechooEdy
2014.10.28. 13:48
Ha a szőr és ez a fű effect is benne lenne majd a Witcherben, az penge lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. atti2010 Shinj...
2014.10.28. 14:05
Az AMD már rég foglalkozik a füves dologgal és úgy hívják hogy GrassFX:

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. siriq atti2...
2014.10.28. 15:23
Ez ellege pre alpha fazisban van az nv fele megoldashoz kepest. Raadasul nem is olyan jo a megvalositasa arnyek stb teren.


FIFA 15 egy nv fele fuves cuccal mar igazan utos lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. atti2010
2014.10.28. 15:28
Ez a videó nem is arra szolgált hanem hogy mennyivel gyorsabb ha az APU gyorsítás be van kapcsolva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. BruzsaPeti siriq
2014.10.28. 15:31
A fű mozgása a lényeg nem a textúra!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. siriq Bruzs...
2014.10.28. 15:35
Pontosan. Latvanyos a kulonbseg.

Ahogy a videoban mondjak, ez igazi nextgen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Bzsolt
2014.10.28. 15:37
Kíváncsi leszek mennyit kérnek majd érte a játékfejlesztőktől. Ez is megy a süllyesztőbe mint a Physx. Annó a SpeedTree-t is beharangozták világmegváltónak, és hol használják? sehol. Túl sokat kérnek érte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Pangachat
2014.10.28. 16:04
Biztos velem van a baj, de én játék közben nem a füvet nézem, esetleg egy kutyasz*r kereső játéknál jól jöhet ez a technológia, de amúgy?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. YellowFlas...
2014.10.28. 16:18
"vagy a jelenleginél sokkal élethűbb fűnyíró-szimulátor is készíthető lesz a segítségével"

ohhhh yeeeeah
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. atti2010 Yello...
2014.10.28. 16:24
A játékot így lehet élethűbbé tenni lepésről lepésre, haj, fű, öltözék, arc de mindezt nem fogod megkapni egyszerre és egyik napról a másikra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. m4ss.cor3
2014.10.28. 16:53
Akárki akármit is mond, a legvégén úgyis csak egy a lényeg: A jó füvet, szinte mindenki szereti!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. atti2010 m4ss....
2014.10.28. 17:02
Egy szakembernek elhisszük!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. tibaimp atti2...
2014.10.28. 17:43
De, mondjuk 5 év múlva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. patrik2991 Bzsol...
2014.10.28. 18:21
UE4 alá jelenleg 19$€/hó, tényleg irdatlan ár
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Meteoreso
2014.10.28. 18:27
Inkább arra leszek kiváncsi mennyi teljesítményt foglal le valósan.
Mert hát a kocsik is 5 litert esznek a gyári papíron.
Ha egy seed tree jellegű dolog lesz az kafa, de majd amd-be meg megcsinálják a Speed Grass néven és beteszik a direct x-be problem solved.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. pdx06
2014.10.28. 18:53
Ismét egy pudingoknak való erőforrás zabáló baromság. Majd játék közben fűszálakat nézegetűnk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kazsakke
2014.10.28. 19:05
Eloszor mindig megorulok ezeknek a hireknek, aztan mindig rajovok, hogy jo ha 1-2 jatekban viszontlatjuk majd ezeket a technologiakat, azt is leghamarabb par even belul. Kar, pedig technologia van boven, csak ki kene hasznalni. Az meg, hogy az nvidia csak a sajat hardware-en teszi elerhetove teljesen ertheto, amd meg mas uzletpolitikat kovet tobb-kevesebb sikerrel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. noPublicFG
2014.10.30. 00:29
Ez így szimplán csak szép...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. dobko
2014.10.30. 09:40
Kezdetnek jól néz ki. Csak, mint a grafikai megoldások többségénél (legyen szó bármilyen tárgyról), túl egységes az egész, látszik, hogy mű.
Nyilván lépésenként kell haladni, de itt is ugye hiányzik, hogy a fűszálak színei, mérete, formája mind mind egyedi legyen, vagy legalábbis egy adott területen legyen egyedi. Szóval van még hova fejlődni bőven szerintem.
Kezdetnek jó ez.

De, hogy reagáljak pár hsz-re, számomra fontos ha már kifizetek százezres nagyságban egy VGA-t pl, akkor legyen a fű ténylegesen fű a monitoromon, és ne csak egy zöld paca. Egy jó FPS-be én jobban bele tudom magam élni a sztoriba, ha reális a környezet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. I.Jozsef83
2014.10.30. 17:09
Hehe , ha AMD -nek van TressFX , Nv meg csinál FűFX -et
Hatalmas újítás

Kell valami hír , csakhogy nehogy elmúljon hét ZÖLD nélkül
Még egy tök felesleges idiótaság ... Következő meg majd a szitáló köd effekt lesz ? Vagy hú de eredeti hóvihar effekt ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!