iPon Hírek

Elindult a Life Network és az Ozone Network

Dátum | 2009. 11. 03.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

A Magyar Telekom százszázalékos tulajdonában álló Origo Zrt. két tematikus csatornával bővítette médiaportfólióját, amelyek a digitális és analóg kábelhálózatokon is elérhetőek.

A Life Network tematikus televízió, életmódsorozatokkal, kórházi dokumentumfilmekkel, fikciós kórházsorozatokkal és játékfilmekkel, illetve a későbbiekben naponta jelentkező Life magazinnal - igazi hiánypótló a televíziós piacon. A csatorna életmóddal, gyerekneveléssel, családdal, hétköznapinak tűnő, de létfontosságú problémákkal és kérdésekkel, gyógyászattal vagy éppen különleges betegségekkel foglalkozik. Mindezt informatívan, közérthető formában tálalja nézőinek.

Az Ozone Network tematikus televízió, amely jövő évtől már a teljes műsoridőben rendszeresen képernyőre kerülő időjárás- és közlekedési jelentésekkel hiánypótló szolgáltatást jelent a televíziós piacon. Az Ozone az egyedüli csatorna, amely felvállaltan és kiemelten foglalkozik olyan globális kérdésekkel is, mint a klímaváltozás, fenntartható fejlődés, alternatív erőforrások kérdése, eltűnő világok vagy a környezettudatos életmódra nevelés.

Az új csatornák az indulás napjától elérhetők a Magyar Telekom otthoni és kisüzleti kommunikációs szolgáltatásainak márkája, a T-Home televíziószolgáltatói kínálatában. Így már az első adásnapon közel félmillió háztartásba jutott el a két csatorna a T-Home IPTV, Kábel TV és Sat TV nézőihez. A tervek szerint a kábelszolgáltatókkal való, folyamatosan bővülő együttműködésnek köszönhetően ez a szám egy év múlva eléri az egymillió háztartást. A T-Mobile Mobil TV kínálatában is elérhetők az új csatornák. Az új üzletág vezetője Koltai Péter, aki nyolc éve dolgozik a vállalatcsoportnál. Üzletfejlesztési vezetőként, majd az Origo Zrt. igazgatójaként olyan jelentős piaci pozíciókkal rendelkező szolgáltatások irányítója, mint az iWiW, Videa, illetve a Telekom Csoport interaktív tévés tartalomszolgáltatásai.

A csatornák tartalmáért Hámori Barbara programigazgató felel, aki korábban a Viasat3 és a Tv6 csatornánál dolgozott ugyanilyen pozícióban, illetve az MTG regionális programing-vezetőjeként tevékenykedett. A megjelenés és az arculat kidolgozását Jancsó Zoltán vezetésével végzik. A szakember a Magyar Televíziótól érkezett, és kereskedelmi tévéknél is töltött be hasonló pozíciókat. A terjesztésért és nonspot-értékesítésért felelős Molnár András a Viasat Hungária Zrt.-től érkezett. A csatornák műszaki vezetője Molnár Sándor, aki korábban a Magyar Televízió műszaki igazgatója volt, a csapathoz az IBM-től érkezett.

A saját készítésű műsorok gyártási koordinációja és az interaktív televíziós alkalmazások fejlesztése Stodulka Péter irányítása alatt zajlik, aki többéves televíziós gyártásirányítási tapasztalattal rendelkezik, míg a csatornák önálló tartalommal is rendelkező weboldalainak felelős vezetője Pál Attila, aki az [origo] több rovatának és szolgáltatásának fejlesztését végezte. A mobil szolgáltatások fejlesztésében a Magyar Telekom-csoport másik leányvállalata, az M Factory Zrt. nyújtott segítséget. A csatornák részei annak a multiplatform alapú tartalomszolgáltatási elképzelésnek, amely a weboldalakkal és mobil alkalmazásokkal válik egésszé. Az úgynevezett három képernyős modell új tartalmi és üzleti logikára épülő szolgáltatások (tematikus televíziócsatorna, weboldal- és mobil tartalomszolgáltatás) integrált tervezésén és működtetésén alapul, amelyek egységes arculattal, ám az egyes megjelenítési platformok igényeire szabott tartalommal jelennek meg.

A multiplatformos szolgáltatások indítása összhangban van a Magyar Telekom középtávú stratégiájával, amelynek egyik kulcsfontosságú eleme a növekedési lehetőségek kiaknázása új üzleti területeken és piacokon való megjelenéssel. Az innovatív multiplatformos termékportfólió révén erősítjük a Magyar Telekom pozicionálását az ország egyetlen valódi "három képernyős" szolgáltatójaként, amely versenyképes ajánlatokkal van jelen az ügyfeleink életét meghatározó három fontos képernyőn: a tévékészülékeken, a mobilokon és a számítógépeken. A stratégiai jelentőségű piaci lépés jelentősen erősítheti a Magyar Telekom-csoport és az Origo média- és tartalomszolgáltatói piaci pozícióit és javíthatja versenyképességét. Az Origo Zrt. és a Magyar Telekom-csoport számára ez stratégiai jelentőségű lépés egyben az első nagyszabású kísérlet a multiplatform alapú médiafogyasztás és az ezt támogató üzleti modell kereteinek kialakítására Magyarországon.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!