iPon Hírek

Elkelne a kormányzati támogatás az egészségügyi informatikában

Dátum | 2010. 06. 18.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Nagy érdeklődés kísérte az újult erővel működő eVITA Nemzeti Technológiai Platform soron következő fórumát. Június 3-án második alkalommal gyűltek össze az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákkal és alkalmazásokkal foglalkozó fejlesztők, szolgáltatók, valamint a témában érintett szervezetek képviselői. Hanák Péter, az eVITA Platform szakmai vezetője elmondta, hogy rengeteg a megoldandó feladat, így például a különféle adatbázisok összekapcsolása vagy az eszközök és alkalmazások finanszírozása. Az nyilvánvaló, hogy rövid távon nem várhatók látványos eredmények, most az a legfontosabb, hogy a közép- és hosszú távú célok elérése érdekében minél hamarabb konkrét lépések történjenek. Az eVITA Fórumon Miletics Pál, a Telenor Magyarország szakértője bejelentette: szeptemberben megkezdik a szív- és érrendszeri betegek távoli monitorozását lehetővé tevő Medistance szolgáltatás kereskedelmi forgalmazását. Jelenleg 75 ezer magyar háztartásban van idős- és betegfelügyeleti rendszer. Ezek többsége egyszerű technikai megoldáson, jellemzően egy pánikgomb riasztójelének továbbításán alapul. A korszerű mobiltechnológia, informatikai megoldások és orvosi mérőműszerek alkalmazásával az információs rendszerek a mindennapi élet részeivé válhatnak, megváltoztatva a rászorultak életminőségét, növelve életben maradási esélyét, csökkentve a betegségek szövődményeit. Szintén rendkívül aktuális probléma, hogy a krónikus betegségben szenvedők mintegy fele nem vagy nem megfelelően hajtja végre a szakorvos előírásait, következésképpen a terápia nem éri el a kívánt hatást. A szakzsargonban ezt úgy mondják, hogy alacsony az úgynevezett "compliance". Az eVITA Fórumon Jancsó László, az Egészségügyi Szakértő Műhely Kft. ügyvezetője egy szoftverkeretrendszerre épülő komplex compliance programot ismertetett. Az alkalmazott megoldás alapja egy nyílt adatbázis, amit - a jogosultsági szinteknek megfelelően - a szerződött patikák, az orvosok és a betegek is online elérhetnek. Az aggregált adatbázisból a finanszírozó és a gyógyszergyárak is hasznos információhoz juthatnak. A megoldás fontos eleme a call center, továbbá a futárszolgálat. A következő lépés egy intelligens gyógyszeradagoló kifejlesztése.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!