iPon Hírek

Elképesztő környezetek a CryEngine 3-mal

Dátum | 2014. 12. 29.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Sokszor halljuk manapság a különböző játékmotorok vezető programozóitól, hogy a jelenleg használt engine-ek, és az azok által alkalmazott eljárások már képesek lennének közel fotorealisztikus grafikát produkálni, ha alájuk tesszük a megfelelő erősségű hardvert. Valójában szinte már csak a teljesértékű global illumination (és még néhány apróság, illetve a kisebb pontosság) választja el a játékmotorokat attól, hogy például egy egész estés Pixar-film látványvilágát el tudják érni a megfelelő hardverek megléte mellett. Ezt igyekezett bizonyítani nekünk Joakim Stigsson, aki a Crysis 3-on és a Homefront-játékokon dolgozott environment artistként, és az alábbi három, egészen döbbenetes bemutatóanyagot készítette nekünk CryEngine 3 alatt. Egy erdei ház belsejét és külső környezetét tekinthetjük meg.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

63. kiskoller
2014.12.29. 19:48
A Cryengine 3 számomra mindig olyan mű érzést kelt. Crysis 2-ben jelentkezett ez leginkább, de a többi játékban is. Szép, technológiailag első osztályú, de a végső terméknek olyan mesterséges hatása van. Nem tudom igazán szavakba ölteni. Csak én vagyok ezzel így?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. gombabacsi
2014.12.29. 19:53
ez azért van, mert ők a teljes fotorealra törekszenek, semmi stílust nem visznek bele. a legtöbb játékban nem követik el ezt a hibát, hanem tisztában vannak a korlátokkal, és részben emiatt is valami stílust visznek bele

uncanny valley...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. tibaimp
2014.12.29. 19:57
Valóban nem semmi, de a külső környezet a fc4-ban már majdnem ilyen, a belső az nem, az gagyibb. Elnézve a witcher 3 videóit,az sem fog sokban eltérni ettől, szóval....mondjuk lesz is hardver igénye az tuti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Chif52
2014.12.29. 20:23
A Cryengine-t még mindig semmi sem közelíti meg ... lehet, hogy úgy néz ki valami mint amit ezekben a videókban láttunk, de ha megnézi az ember a részleteket itt nem talál pixeles textúrákat semmin ha közelebbről megnézi.
- Szerintem is tényleg egy kicsit mű érzete van, de látványban és sok minden másban is (fizika, modellek kezelése, fény) még mindig a toppon van ... ha odaadnánk egy hozzáértő kezébe az engine-t akkor csodát lehetne művelni vele ... kár, hogy az EA használja / használta többnyire.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Renhoek Chif5...
2014.12.29. 20:26
Tom Clancy Division motorja meg világa nekem sokkal jobban tetszik, és az tényleg fotorealisztikus. Ez inkább művi, ahogy előttem is írták.

Szerintem a Snowdrop simán van ilyen jó, vagy jobb..:
https://www.youtube.com/watch?v=_F-hwyu9bcU
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Shinjiii
2014.12.29. 20:40
Első videóban a teafőző mellett a konnektor nincs kidolgozva rendesen, látszik h egy jópár fekete pixel a két lyuk. 1:30
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. a_n_d_r_e_...
2014.12.29. 20:54
Szep-szep, de 1:45-nel pl ugy szenved a LoD-del, hogy rossz nezni (tenger a hatterben), meg a brutalisan tulhasznalt DoF sem segit. Akarmennyire is kidolgozott valami kozelrol, ha elnezel tavolra es ezt latod... (Frostbite-ot is agyon dicserik, de az is ettol szenved, BF4-ben eleg belenezni egy tavcsobe, es rogton oda az illuzio. Holott ott szerves resze a tavcsovezes a jateknak, megsem figyelnek oda erre.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. mokus357 kisko...
2014.12.29. 21:19
Nem vagy vele egyedül, nyugodt lehetsz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Crytek01
2014.12.29. 21:24
Jaj de uncsi már.Crymod topikba már 500 éve a mezei useresek is olyan dolgokat csinálnak hogy beszarunk,de ezek csak megmutatom mit lehet ami soha nem lesz játékban kb. Ergo semmire nem jó!

Majd ha valami játékot is építenek köré leborulok de eddig nem igen akarják használni sajnos
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. djgeg Cryte...
2014.12.29. 21:37
Ezek arra jók, hogy megmutatják mire képes a motor. A technológia is utol fogja érni és lesz még ennél szebb grafika is ingame. 1996 ban jelent meg az Unreal engine 1, az akkor "Eszméletlen" grafikájával. 18 éve. Mi lesz itt még 5-10 év múlva...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Crytek01 Renho...
2014.12.29. 21:45
Majd várjuk ki milyen lesz valójában. Ubisoftra rájár a rúd most.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. InGen gomba...
2014.12.29. 22:08
"ez azért van, mert ők a teljes fotorealra törekszenek, semmi stílust nem visznek bele"

Ez nagyjából a Ryse-ig így volt, érdemes végigpörgetni ezeket a képeket:

http://www.polycount.com/forum/showthread.php?p=1971814
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Stormrage
2014.12.29. 22:21
CryEngine, mitol Cry? attol, hogy sirni fogsz, ha meglatod a gepigenyt amugy csodalatosak a kepek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. sponnyabob
2014.12.29. 22:37
szép, szép..... csak kár hogy a grafika mellett elfelejtettek, fizikát de főleg játékmenetet készíteni, a mai játék készítők
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. g1g1g1
2014.12.29. 23:06
hiányoznak a tükröződések, azért mű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Asagrim
2014.12.29. 23:17
No offense, de a Skyrim már 1-2 éve néz ki így 4k textúrákkal, meg ENB-vel (főleg az első videóra gondolok 1:45-től). Az lehet hogy ilyen beállításon már játszásra alkalmatlan, mert a 8 FPS-nek is már örülni lehet, de screenshotok készítésére még mindig megfelel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Vizion
2014.12.29. 23:57
hááát, szerintem meg ott a deus ex első rész, a STALKER vagy a total annihilation... elképesztően szegényes grafika ehhez képest. Viszont van történet, van cél, etc... Amíg ilyen krájzis csőjátékokat csinálnak vele, addig nem frankó. Kellene ezzel a mototrral egy új STALKER, nah, utána mondanám, h jó...

Mellesleg megvettem minden crysis-t, a 3 elég jó, első kettő nagyon "cső" játék volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. gamer1717
2014.12.30. 00:41
"Mű"? Te úgy mégis mihez hasonlítasz? Szerintem eszméletlen jól néz ki, és nem látjátok a lényeget , az innovációt.
Ezeket a képeket és videókat látva óriási fejlődés elé nézünk.
Ez nem a történetet és a játékélményt szemlélteti, csupán a jövő játékainak és grafikájának a megjelenését.
Még hogy az Ubira rájár a rúd... Nem vagyok egy Ubisoft fan sőt.. de az utóbbi időben szerintem igazán ki tettek magukért. Látván az új COD-ot az Ac és a Farcry4 is oda-vissza veri grafikailag és nem a játék élményről beszélek.
Ez csak az én szerény véleményem.
Üdv.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Renhoek gamer...
2014.12.30. 01:34
Reméljük a Division frankó lesz.
Iszonyat sok lehetőség van benne, és a grafika nagyon odarak hangulatban...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. cheatergs gamer...
2014.12.30. 02:25
Vao, most már a CoD-hoz, mint Tech3-leszármazotthoz kell hasonlítani a gfx-et, hogy ne tűnjön el a sok fotoreál moci között a CE?
CE2 óta a Crytek imád azzal janizni, hogy hányszor össze lehet keverni a valósággal, csak aztán minden buildnél eljátsszák uezt, úgyh talán mégsem volt annyira összekeverhető.

Ez a motor még messze nem realisztikus, ah a Divisoné sem, sem a Fox Engine, sem semelyik másik.
Mi több, akármelyik animációs film zavaróan mű, úgyh odébb van még jópár évvel az a fotorealisztikusság.
Ah alább is mondták, uncanny valley.

Hovatovább jobb lenne, ha inkább a fizikával vernék az asztalt, mert HL2 óta nem hogy stagnálás, hanem visszafejlődés van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Starlord
2014.12.30. 02:41
Szép szép, csakhogy ez renderelt. Még kis költségvetésű animációkat is szoktak gamenginekkel renderelni, de a pixar-tól ez nagyon nagyon messze van.

Azt a minőséget amit ott több ezer magot tartalmazó renderfarmokkal érnek el, na látod azt soha nem fogja egyetlen gameengine sem tudni, nemhogy realtime még renderelve sem. A pixar renderman gyakorlatilag ipari szabvány és nem csak global illumination meg a néhány apróság miatt ami kimaradt. Meg talán nem is annyira apróságok az a néhány apróság, kezdve mondjuk a volume rendering-el illetve a fizikailag pontos sub surface scattering-en át egészen a mintavételezésekig.

Szóval azért egy lapon említeni a pixar rendermant a cryengine-el több mint durva.

A helyzet az, hogy amellett, hogy ez valóban szép a cry engine-től de attól ez még sajnos kutya füle ahhoz képest is amit az octane render tud gyakorlatilag majdnem realtime, bár igaz, hogy a majdnem realtime-hoz ott is minimum 4 darab titán kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Starlord
2014.12.30. 02:46
8 GPU CORES (Titan) OCTANE RENDER BENCHMARK | AVG. OF 65 Ms/SEC!!

https://www.youtube.com/watch?v=QGbXBgzZpaQ

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Chif52 Renho...
2014.12.30. 07:07
Nem tudom te mit gondolsz, ha azt hiszed hogy nem lesz teljesen lebutítva mint egy WatchDogs, a gameplay videó óta amit E3-on mutattak. illetve Xbone-ra is megy a játék ami még régebbi játékokat sem tart 30FPS-sen 1080p-ben. Bár tényleg nagyon gyönyörű az engine és jó lenne olyat látni egy játékban, csak nem hiszem hogy lesz olyan egy ideig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Shinjiii
2014.12.30. 08:16
De most mégis, ki az az állat, aki éveken át dolgoztat több száz embert a textúrákkal, és ilyen mértékű anyag-részletességgel minden egyes háztartási cuccon, bútoron stb, hogy gyakorlatilag elszaladj mellette minden alkalommal két zombigyilok között? Ehhez felesleges nekünk a teljes fotorealisztikusság.

Ahhoz ott a való élet. Bámuld a saját holmiaid. Egyébként érdekes jelenség nálam (most témától függetlenül), hogy játékban mindenhova be akarsz nézni, megszakad a szíved, ha kerítéstől nem tudsz a mapról lemenni, érdekel mit csinálnak az NPC-k, mit beszélgetnek stb, de a való életben telibe szarod, mi történik körülötted.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. clyve Shinj...
2014.12.30. 08:36
Az év válasza!
Állat videók, bár a DOF néhol tényleg nagyon béna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. NKing
2014.12.30. 08:39
Amúgy észrevettétek, hogy a festményeken egy nagy fénypaca van, de sehol nincs felettük spotlámpa? A közlekedőben pedig a plafonon 1 spotlámpára 2 fényforrás jut

Amúgy egész jól néz ki, a faágak viszont még mindig siralmasak. FarCry 4-ben a szénné-motionblurolás se menti meg a helyzetet, de valamivel esztétikusabb, ahogy a Dunia-ban fújja a leveleket a szél.

Amúgy high-fps count mellett az ilyen statikus helyszínek mindig is jól néztek ki, még Unreal Engine 3-ban is. Mozgásban már elveszik a szépsége. No meg tegyük fel, hogy gránát robban a nappali közepén, sejtem továbbra is az lesz a módi, hogy nagy fekete paca a padlóra és pár fahasáb szétröppen, meg egy kis füst...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. rfj1989
2014.12.30. 08:50
Csak nekem tűnt fel, hogy a virágok mega fű majdnem a fenyőfák negyedéig felérnek? Nekem túl kicsinek tűnnek a fenyők.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. csabi02
2014.12.30. 08:55
Szépnek szép,de nem az igazi...

@Shinjiii:
igazad van,de vannak olyan játékok ahol azért én eltudnám képzelni,ilyen pl a Hitman Absolution,ami sokkal inkább a lopakodás és várakozásról szól,ez miatt van időm nézegetni a textúrákat és tárgyak kidolgozottságát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Shinjiii
2014.12.30. 09:06
Vagy a MGS széria, ahol állandóan azt várod, hogy az a rohadt katona végre tovább sétáljon. Igazad van, ezt nem vettem figyelembe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. predike07
2014.12.30. 09:10
Szép szép,csak nekem is olyan mü az egész amit ez az engine mutat.
Aláirom ,hogy jól mutat de semmi természetes hatást nem kelt.
A Far Cry 4 ebben megveri,mert ott nagyon szép a táj,lehet nincs ilyen kidolgozottság alatta de visszadja amit visszakell adnia.

Egy kis nosztalgia:
Most eszembejutott mikor kinai sárgakazis nintendon toltuk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. mikej95 predi...
2014.12.30. 10:51
A Far Cry 4-nek leginkább a művészi megformáltsága segít. A kreatív stáb és grafikusok kitettek magukért, ACU beltereinél szintén, de a Dunia, az Anvil, akárhogy foltozza az Ubifos, akkor is egy 7 éves kódmagon nyugvó bughalmaz marad. Ellenben elég megnézni egy Fox Engine-t és akár PC-n akár konzolon nézzük megvan az atomstabil fps, kitűnő grafika és a nyílt terek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Bircsike
2014.12.30. 11:12
Deus Ex első részét kellene megcsinálni ezzel, teljesen új motor és teljesen új textúrák, DE minden máshoz nem nyúlni!!! Maradna a sztori a monológok a zene és a pályák kinézete is, csak max annyit módosítani amit a motor képességének bemutatása megkövetel!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. pdx06
2014.12.30. 11:22
Szép, de játékokban ez soha nem fog visszaköszönni, maximum egykét indie címben ahol kicsi a bejárható terület. Mert nagy bejárható területű játékoknál senki nem fog azzal szöszmötölni hogy minden kavicsot egyenként kidolgozzon. Ez csak egy techdemó, semmi több.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Shinjiii
2014.12.30. 11:30
Hát én néztem ezt a Fox engine-t, ugyan atom stabil fps, és szép látvány van, de amit az MGS GZ felmutat, az nem csúcs, vagy a programozók nem használták ki a motor előnyeit. Elég megnézni a GZ főmenüjét, milyen steril, baltával faragott, műnek ható bőrhuzattal rendelkezik az a pad, amin Snake ül. Majd startnál amikor feláll onnan, sem változik, pedig egy puha bőr ülés nem ilyen. És ez igaz a jeepek 8 szögletű visszapillantó tükrére is, és a maguk után kivetni való, hányadék vízcsepp textúrákat az aszfalton, ha ráközelítesz távcsővel. Fú, azokat az aljnövényzeteket meg ne is említsük...

Persze, mondhatni szőrszálhasogatás, pont magamnak mondok ezzel ellent, de nem is várom el, hogy mindenben toplistás legyen. Csupán nem nézném ki abból az engine-ből azt, hogy jövőt meghatározó lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Sznoka
2014.12.30. 14:30
Egyetértek, nagyon látványos, szép, de akkor sem érzem azt, hogy ez egy film lenne amit kamerával vettek fel. Érezni, hogy olyan "műanyagos" minden.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. ptaylord
2014.12.30. 14:43
A videónál inkább az a kérdés hogy mekkora az időigénye a motorral ezt a látványt elérni/elkészíteni. pl. 15 éve a mai grafika is irreálisnak volt gondolható...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. kiskoller
2014.12.30. 17:03
Amúgy nem tudom hogy működik a textúrák gyártása, de szerintem frankó lenne, ha a játékfejlesztők ezt is megosztanák egymás közt, ahogy a motort is.

Szóval ha kibérelnéd a CryEngine 3-at, egyből megkapnád ezeket a modelleket/textúrákat is, így már csak magával a játékkal kellene foglalkoznod, és nem ezek elkészítésével.

Gondoljatok bele, hány százszor csinálhatták meg ugyanazt az ajtót, padlót, lámpát minden egyes játékhoz. Pazarlás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. tomchee
2014.12.30. 17:42
Egy jobb minecraft mod...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. SzAdamAndy kisko...
2014.12.30. 18:46
1. Nem lenne egyedi, neked más féle ajtó kell.

2. Másolás, amit leginkább a kritikusok vennének észre nem az aki csak játszani szeretne.

3. Jóval drágább lenne az ára mert nem csak a motort adod hanem plusz dolgokat is ami a te IP-d (Profitorientációról van szó), ezért lehet nem is vennék meg a te motorodat inkább a szomszédét. (Tény és való egyes motorokhoz van pár alap cucc de azok benne vannak az árban)

4. Textúrákért is megdolgozol (fizetsz): vagy veszed őket vagy elutazol fotózni kavicsot meg tehenet.

Sajnos nehéz lenne mindent nyílt forrásra megírni, de jólenne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Nexus22
2014.12.30. 21:22
Kicsit mintha akadna a videó...
Azért, ha belegondoltok, 10 éve elég jónak számított a Half Life 2 és a Far Cry 1 grafikája.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. NKing SzAda...
2014.12.30. 21:44
"Nem lenne egyedi"
Ezzel én vitatkoznék, hiszen az 5 éves Pistuka ugyanazokat a festékszíneket használhatja, mint Michelangelo, mégse fest az óvónéninek Sixtus kápolnát...

Értsd: az eszköz megléte még nem biztosítja, hogy valaki ugyanolyat alkot vele, mint más.

Ahogy a fotóknál és a videó-vágóképeknél megvan a licencnek az a fajtája, ami bizonyos fokú módosítást enged, úgy itt is biztos megoldható - talán meg is oldják. Nekem pl. gyanús, hogy az Unreal Engine-es játékoknál a textúra-csomagban vannak átfedések.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. SzAdamAndy NKing
2014.12.30. 22:30
Te most vitatkozni akarsz? Oké.

Ellenérv:

Az ajtó szempontjából nem a "festékről" van szó, ha festék analógiánál maradnánk akkor a színnel lehetne összehozni amit kikeverek photoshopban a textúrázáshoz.

Ott a vessző, hogy más ajtó kell neked.

Nagyobb kihívás dust2 pályát 1:1 (modelleket te csinálod 3ds max-ban vagy maya-ban) átvinni Unreal-ba vagy bármi másba mint csak a pályát kirakni az célmotor alkatrészeiből. És biztos hogy nagyobb tiszteletet is kitudsz vívni vele mint modder/mapper (mert több meló is van benne és szebb is).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. kiskoller
2014.12.30. 22:43
A programozás alapja, hogy ha valaki egyszer valamit megírt, akkor azt vegyem át tőle. Ezért tud mindenki ilyen fasza komplex programot írni, mert többezer más programozó kódját használja fel.

Akkor játékfejlesztésnél miért nincs így???

Nem az ajtó textúrájától lesz egyedi a játék!

A kritikusok most sem szólnak be, csak mert egy játék a Frostbite, vagy a Cryengine motort használja, vagy mert C nyelven van írva, vagy mert DirectX-et használ, vagy mert bináris számrendszer alapú számítógépen fut el.

Jóval drágább lenne az ára? Nem! Miért lenne drágább megvenni valakitől egy digitális terméket, amit ő bárkinek akárhányszor el tud adni? Ha túl drága az ára, akkor van valaki, aki olcsóbban árulja ugyanazt. Kapitalizmus.

Én most nem pályákról beszélek (nem értem hogy jön ide a dust2) hanem alap modellekről, textúrákról. Ahogy a tűz effekje is hétköznapi, minden nap találkozik vele az ember, és bizony azt se a játékfejlesztő írja meg sok esetben, hanem előkotorja az alapokat hozzá valamelyik lib-ből. Miért nem működhet az egy ajtó kinézeténél, ami a tűz kinézeténél, vagy egy libikóka fizikájánál működik?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. tompika74
2014.12.31. 09:03
Amikor ilyen gyönyörű filmeket látok, mindig eszembe jut, hogy milyen csodálatos a világ, amiben élünk.
A szimuláció hatalmas munka. sok-sok beleölt munkaóra, erős számítógép. A valóság pedig ugyanezt megcsinálja könnyedén 3D-ben, valós időben és sokkal nagyobb felbontásban.
Ezt a videót nézve van esély utolérni a valóságot. Vagy nincs. Vagy mégis van. Vagy mégsincs.. Ez itt a kérdés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Shinjiii
2014.12.31. 10:00
Hát igen. Textúra szempontjából miért kéne valakinek másfajta fű például? Mikor nálam is, és másnál is ugyanolyan nő, akkor különböző játékokban nem ugyanolyan kell? Meg különben is, ha valakinek nem olyan textúra kell, vagy "másik fajta ajtó", akkor készít egyet, de ha neki jó lenne az, amit már más megírt (így időt és a költségeket is kispórolva) használni, akkor miért ne élhessen a lehetőséggel? Lehet olcsóbban veszi meg, mint előállítja. Mindenhol így működik a dolog, a szoftverfejlesztési iparban miért nem?

Egyébként én még erre sose gondoltam, hogy lehet két játékban ugyanazt a textúrát látom, mert pont mindenki leszarja szerintem. Eszméletlen, hogy még ez ellen is falat állítanak egyesek, meg érvekkel jönnek, hogy nem lesz egyedi... Képzelem, hogy az Activision perel, mert felhasználta az EA az ő asztallap textúrájukat... Persze, más engine, ok. De nonszensz, hogy nem lehet egymással ugyanazon motor alatt ellenérték fejében a már kész effekteket, textúrákat megosztani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. SzAdamAndy kisko...
2014.12.31. 11:26
Látom nem érted

Az utolsó bekezdésből kiindulva akkor a FC4 csak egy mod (dlc) szóval miért is kérnek érte teljes árat? Tűz ua, ajtókon más a textúra, van pár új cucc is de az nem sok az FC3 hoz képest.

A kritikusok nem szónak be mert hiába készült frostbittal a NFS Run mégsem a BF3-ból vett köveket és egyéb sallangokat használja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. SzAdamAndy Shinj...
2014.12.31. 11:36
Hasonlítsad nekem össze akkor az alap Skyrim fatönk textúrát a Blops 2 fáinak textúrájával, ugye, hogy nincs hasonlóság, füvet is hasonlítgathatsz ha már neked annyira tetszik

Ha már amúgy is ilyen patent troll meg perelős világot élünk majd biztos ua textúrákat használja a konkurencia, eszében sincs, nem hülyék maguk ellen dolgozni.

Azt hogy már meglévő dolgokat használsz fel az max saján cégen belül oké FC3-FC4 (nagy a hasonlóság) vagy AC egyes részei akkor spórolsz időt meg pénzt, konkurens viszonyban nem mert béreled vagy részesedést fizetsz vagy megveszed.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Shinjiii
2014.12.31. 12:55
Én azt mondtam, opcionálisan át lehetne venni. Említettem, hogy ha ők nem ugyanazt akarják használni, mert szerintük (te példáddal élve, hiába más a motor, és a megírt kód) a Skyrim fáinak textúrája okádék, de valaki (vagy a motor fejlesztői) árulnak szebb mintákat, akkor azt megvennék, mert napokat spórolnának vele és erőforrást is.

De sajnos ilyen egy mocskos helyzet van, hogy megveszel 3 kiló kenyeret karácsonyra, de hiába csak 1 kilót fogtok megenni, nem kérdezed meg a szomszédot, kell-e neki, inkább kibaszod a szemetesbe. Jó kis világ ez, mindenki a saját malmára hajtja a vizet, még ha meg se érezné a hiányát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. kiskoller
2014.12.31. 16:22
Látom TE nem érted

Miért lenne az FC4 egy DLC? Az nem csak +1 pálya, hanem új sztori, új szereplők, és ami legfontosabb új játékelemeket tartalmaz.

Mi az, hogy a konkurens beszól? Miért szólna be? Nem lopásról, hanem adás-vételről beszélek! Ha olcsóbb saját magad legyártani azt, amit más drágán akar neked eladni, akkor hosszú távon lesz egy olyan lehetőség egy harmadik féltől, aki viszont olcsóbban fogja árulni, hisz neki még így is meg fogja érni, hisz az előző tag drágábban árulta, mint amennyiért te legyártod. Tekintve hogy ugyanazt a terméket többször tudod eladni, így nyílván olcsóbban is képes profitot termelni a gyártó. Kereslet-kínálat, emberek!

"De sajnos ilyen egy mocskos helyzet van, hogy megveszel 3 kiló kenyeret karácsonyra, de hiába csak 1 kilót fogtok megenni, nem kérdezed meg a szomszédot, kell-e neki, inkább kibaszod a szemetesbe"
Nem, olyan világban élünk, hogy ha veszel 3 kiló kenyeret, de csak egyet eszel meg, akkor a másik kettőt eladod, feltéve hogy az eladás ára kisebb, mint amennyit az eladáson keresel. Sok hibája van a kapitalizmusnak, de ez a koncepció mindig működik.

"A kritikusok nem szónak be mert hiába készült frostbittal a NFS Run mégsem a BF3-ból vett köveket és egyéb sallangokat használja."
De miért szólnának be, ha a BF3-ból vett kavicsot látnád az NFS Run-ban? Magyarázd már el. Két külön játék, külön játékelemekkel, teljesen mást élményt nyújtva. Pont ez a lényeg, hogy nem a textúrák definiálják a játékot, nem azoktól lesz egyedi a játék, hanem a mechanikáktól és a sztoritól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Legato
2014.12.31. 23:40
Abszolút nem tetszik,ez csak egy animált videó
nem kell ehhez semmi különös engine
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Resike
2015.01.01. 14:59
Csak úgy összehasonlításképpen itt van egy REAL TIME renderelt UE4:

https://www.youtube.com/watch?v=1AMY7I_eHjk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Resike kisko...
2015.01.01. 15:21
A legtöbb textúrát magára a 3D mesh-re "festik" rá, talán a padló meg a fal textúrák lehetnek kivételek. Ergo az a textúra csakis azon a modellen fog normálisan kinézni.

https://www.youtube.com/watch?v=p7g4q4iubvg#t=351

De ezek már annyira automatizálva vannak, meg is nézheted, hogy 10-15 perc alatt olyan textúrát hoz ki, amit 10 évvel ezelőtt hetekig festettek kézzel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Resike Resik...
2015.01.01. 15:56
Kicsit tovább áskálódva itt egy real-time global illumination verzió, na ez az amit az otthoni géped nem fog futtatni a következő 10-20 évben.

https://www.youtube.com/watch?v=Wzar-a91Qkc
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. SzAdamAndy kisko...
2015.01.01. 20:24
Hát semmit nem értek a kereslet-kinálat részből.

Az addig oké, hogy új IP a FC4, mint a BF Hardline is. Hardline-t egy BF dlc(mod)-nek is vehetjük ahogy a FC4-et. De ez van, nekik is élni kell valamiből, de ezért ez kicsit sok már főleg az AC sorozattal.

Te nem perélnél engem ha egy játékodból visszafejteném a geometriát és a textúrákat majd megkérdezésed nélkül kiadnák vele egy IP-t?
Házon belül lehet spórolgatni, azon kívül vérre megy, centért is ölnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. SzAdamAndy Resik...
2015.01.01. 20:31
Valóban, csak ez a Textúrafestés funciót integrálták a motorba, míg ez eddig vagy más motorokban külön alkazmással kelett megcsinálni mint pl a Mudbox.

A real-time gi-re általánosíthatjuk, hogy Mo-n még a Crysis-t sem megy átlagosan 30 pfs fölött, nyugaton lehet. Szerintem az új GTX900as sorozat simán megbírkózik vele, talán még a 680 is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Resike SzAda...
2015.01.01. 22:43
Ez igazából nincs beleintegrálva, ez egy 3rd party szoftver, a neve Substance Painter, bárki számára elérhető:

http://store.steampowered.com/app/273390/?l=hungarian

A probléma nem a real-time GI-al van hanem, hogy az UE4 már alapból ray traced árnyékokkal operál, ami már magában elég számításigényes, képzelheted hogy a kettő együtt mit igényelne:

Itt beszélnek róla, de ha lesz is benne real-time GI csak egy butított verziója. Jelenleg pl csak átírásokkal lehet előhozni, mert még kezdeti az is:

https://www.youtube.com/watch?v=DQt_OopZadI#t=1658
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Heroes27
2015.01.02. 12:06
Én most vettem elő a Cryis 2-t, uj VGA, uj nagy monitor. Mondom lássuk.

Brutális. Ultrán, minden maxon, full hdben olyan brutális a látványa a játéknak, hogy én csak most tudtam (adatott meg) hogy ezt lássam.

Ilyen Far cry 4 meg a többi játék (a maiak persze), a nyomába nem érnek. De a BF is elbújhat mellette. Tehát lehet szidni, meg ugatni, de maga a cryengine a legszebb motor, amit valaha kiadtak.

Más kérdés, a tartalom mellette soványka. De hát valamit valamiért.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.01.02. 19:02
Nézd meg a Ryse: Son of Rome-ot. Az alatt is CryEngine dübörög, az állam leesett tőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Philo
2015.01.02. 22:07
Én is, én is!

Véleményem szerint azért mű az egész, mert steril: sehol a büdös, nagy Világban nincsen olyan helyiség ahol minden felület tiszta, karc, folt és pormentes. Nincsenek rajta apró lepattogzódások, a geometriákon szabálytalanságok és a többi. No meg itt minden túl "fényes". A valóság ennyire azért mégsem akar "belemászni az arcodba".

Más: úgy gondolom, hogy még 10 év és a programozók és a vas is eljut arra a szintre, hogy becsapja az emberek 90%-át.


Kinek ment át, amit itt összehadováltam?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Szefmester Philo
2015.01.03. 01:20
Az a gond hogy ahogy fejlődik a CGI technológia, úgy alkalmazkodsz te is hozzá. Anno egyik másik filmen rácsodálkoztál hogy az a figura ott most maszk, vagy CGI, most évekkel később megnézed azt a filmet és fél pillanat alatt megmondod melyik része CGI és melyik maszkmesteri trükk. A mostani filmekben azt mondod egy digitális kutya szereplésére hogy élethű, 10 év múlva retrózol a tévében az ismétlésen és: "de gagyi!".

A fotoreál grafikával az a gond hogy minél inkább közelíteni akarják és tudják a valóságot, annál könnyebben szúrod ki a hibákat az apró anomáliák miatt. Egy grafika grafikával nem foglalkozol mert ilyen szemszögből mert tudod hogy művi dolog amit látsz, de amikor eléd raknak a monitoron egy szoba modellt, meg egy szoba fotót gondolkodás nélkül mondod meg tízből tízszer a helyes megoldást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. VictorHUN
2015.01.06. 15:06
Aki tud az tud.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. vlevi
2015.01.06. 16:32
"Más: úgy gondolom, hogy még 10 év és a programozók és a vas is eljut arra a szintre, hogy becsapja az emberek 90%-át."
Hogy volt az, amikor valami játékból vágtak be háborus jeleneteket valamilyen hércsatornálnál? Az, hogy szándékosan tették, vagy tényleg nem vették észre,hogy ez a COD, Assisins Creed, már nemtudom.
Van az a szarul letömörített youtube videó, ahol már nem olyan egyértelmű, hogy az eredeti, vagy mű.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Resike
2015.01.31. 16:13
Januári UE4:

https://www.youtube.com/watch?v=Kg-aGO8Wvx8
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!