iPon Hírek

Elkerülhető lett volna a Sega jelentéktelenné válása

Dátum | 2015. 02. 24.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Az egykori sikeres konzolgyártó, és számos fantasztikus játéksorozat elindítója mára már szinte jelentéktelenné vált. A Sega éppen a következő hetekben építi le a maradék konzolos fejlesztéseit, és áll át kisebb PC és mobilos játékokra. A Sega of America egykori vezérigazgatója, Tom Kalinske azonban elmondta, ennek nem feltétlenül kellett volna így lennie, ha pontosan 20 évvel ezelőtt a cég meghoz egy jó döntést. Kalinske felfedte, hogy akkoriban személyesen találkozott a Sony Computer vezetőivel, Mickey Schulhoffal és Olaf Olafssonnal, akikkel közösen kialakítottak egy tervet egy Sega-Sony konzolra. A cél azt lett volna, hogy egységesítsék a Sega szoftveres erősségeit a Sony hardveres tapasztalataival, és hogy csökkentsék a költségeket valamint a kockázatot. Kalinske elmondta, a Sony belement a dologba, nagyon jó ötletnek tartották. Azonban az egész projekt végül a Sega japán fejesein bukott meg, akik hallani sem akartak a közös konzolról. "Szerintem ez volt a legidiótább döntésük. Onnantól kezdve pedig már nem bíztam benne többé, hogy Japánban jó döntéseket tudnak hozni" - mondta Kalinske, aki szerint azóta is, vagyis az elmúlt 20 évben, folyamatosan rossz döntéseket hozott a Sega. Az ex-igazgató a Sega legnagyobb riválisából lett partnerére, a Nintendora is kitér az interjúban. Szerinte alapvetően téves az a sokak által osztott elképzelés, hogy a cégnek maga mögött kellene hagynia a hardvergyártást, és csakis a szoftverekre kéne fókuszálnia. Azt viszont nem tudja mire vélni, hogy a vállalat miért nem foglalkozik az okostelefonokra, és tabletekre készített programokkal, hiszen, jóval szélesebb közönséget tudnának így megszólítani. A vállalat mai állapota tehát Kalinske számára nem meglepetés.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. Pandion
2015.02.24. 16:37
Így elsőre úgy érzem van némi igazság abban amit mond...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Butchy
2015.02.24. 17:55
Még mindig emlékszem hogy mennyi időt töltöttem a TV előtt amikor végig játszottam a Dune 2 játékot MegaDrive-on. Még valahol fel vannak írva nekem a pályakódok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.02.24. 19:59
Dune2 nekem Amiga500-on volt meg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Amenophis
2015.02.25. 01:07
Én PC-n toltam. Számtech szakkörön másoltam át két db 1,44-es floppyra, BEtömörítve, ami így 44 percet vett igénybe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. rini
2015.02.25. 09:44
Az rendben van, hogy ő így látja és talán jó lépés is akkoriban. Ettől független van ezzel egy kis fenntartásom. Ideig-óráig ez jól működhetett volna de idővel a Sony felfalta és a Sega megszűnt volna létezni. Láttunk már erre rengeteg példát és szerintem itt is ez történt volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. RaimiHS
2015.02.25. 14:26
SEGA does what Nintendon't... or not.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Butchy
2015.02.25. 17:40
Számtech szakkörön mi a Warlord-al toltuk mert körökre osztott játék volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. _DiEGO_
2015.02.26. 21:34
De COMMODORE is elqrta annak idején ... nem lett volna szabad beállni , egyből a továbbfejlesztésen kellett volna gondolkodni és nem megelégedni C64 világsikerével ... mert ugye billigec kijelentette , hogy 128Kbyte mindenre elég - ha jók az emlékeim ... no meg , hogy AMIGA csak egy játékgép és nem számítógép
aztán megvették később a világot , ezzel elkezdődött az amit mindenki ismer azóta...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Phantomstr... rini
2015.02.26. 21:48
Látva a Sega teljesítményét, nem biztos, hogy sokat vesztettünk volna, ha megeszi őket a Sony.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!