iPon Hírek

Elrajtoltak a Radeon 300-as sorozat tagjai

Dátum | 2015. 06. 18.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD tegnap előtt bemutatta Radeon 300-as sorozatú videokártyáit, amelyekről akkoriban még csak sejteni lehetett, hogy az újdonságok nem mások, mint a Radeon 200-as család átmatricázott példányai. Ma végre hivatalosan is elérhetővé váltak az újdonságok, így fény derült összes lényeges technikai paraméterükre.
A lenti táblázat adatai alapján egyértelmű megerősítést nyer, hogy a Radeon 300-as család tagjai sem új GPU-t nem kaptak, sem architektúra tekintetében nem estek át frissítésen – ez egy picit csalódás. Az még ennél is furább, hogy az R7 370 esetében – ami minden bizonnyal az egyik legjobban fogyó 300-as Radeon lehetne – egyszerűen nem áll rendelkezésre FreeSync támogatás, pedig a FreeSync-re hatalmas figyelmet fordít a gyártó, sőt, már FreeSync támogatással ellátott monitorokból is egyre több van.
Az új videokártyák a korábban már megemlített Virtual Super Resolution támogatásban rejlő lehetőségeket minden esetben képesek kiaknázni, csak úgy, ahogy a Frame Rate Target Control előnyeit is. Előbbinél a rendszer magasabb felbontásban rendereli le az adott tartalmat, majd visszaméretezi a kijelző natív felbontására, így a végeredmény szebb, részletgazdagabb kép lesz. A Frame Rate Target Control az egy GPU-s rendszereket veszi célba, ahol egy FPS célérték megadásával megakadályozható, hogy a rendszer feleslegesen készítsen el másodpercenként több száz képkockát, helyette csak mondjuk 60 képkockát renderel le, az így felszabaduló erőforrást pedig más célokra használhatja. Az FRTC eredményeként csökken a GPU hőtermelése, a hűtőrendszer zajszintje és a videokártya fogyasztása is.
Az új videokártyák mindegyike rendelkezik Mantle API és DirectX 12-es támogatással, a Radeon R7 370 kivételével pedig mindegyik termékhez jár FreeSync és TrueAudio támogatás is. A "friss" videokártyák mától elérhetőek kereskedelmi forgalomban, listaáraik pedig a fenti táblázat szerint alakulnak.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

86. jedi
2015.06.18. 16:27
Tesztek :

Guru3D

Techspot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
85. korgabor96 jedi
2015.06.18. 16:42
Kösz a linkeket! Egész jó a felhozatal, mind ár-, mind teljesítmény terén. Bár aggódtam egy kicsit nehogy behaljon az amd, de szerintem ár-értékben teljesen jók.
(bár ez a kampány kicsit erős, hogy mindegyiket azzal reklámozzák, hogy beveri az nvidiát, holott a tesztekben pont hogy olyan erős, néhol még gyengébb is...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
84. MacAndor
2015.06.18. 16:42
Hát ez nem igazán nyügözött le, kb most érték utol az NVIDIA 8 hónapos kártyáit és nekik már a következö generációból is van müködö prototípusuk...
Az áruk jobb, az igaz, de ha NVIDIA úgy dönt, hogy csökkentik az árjaikat, akkor nem látok túl sok jót az AMD számára.

@jedi: köszi a teszteket
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. BReal MacAn...
2015.06.18. 16:47
1. Mivel már hónapok óta lehet tudni, hogy a legtöbb 300-as kártya átnevezés, mitől vártad, hogy lenyűgözzön? Ami lenyűgözhet, az a jövő héten érkező 2 Fury, és a nyáron érkező Nano. Vadállatoknak meg a dupla Fury-s megoldás. Egyébként aki 200-as sorozat megfelelő tagjával rendelkezik, kizárt, hogy ekkora felárért váltson ezekre az átnevezett modellekre. 290x-390x között 100 dollár különbség van, teljesítményben pedig minimális.
2. Hogy úgy dönt-e, csökkent-e árat, majd kiderül. NV-ról lévén szó, ebben kételkedem, de ne legyen igazam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. Oki12
2015.06.18. 16:49
Off: R9 390-es kép 2x van bent egy 380-as helyett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. Tuttu MacAn...
2015.06.18. 16:52
Mire gondolsz amikor azt írod, hogy most érték utol?
Fejlettség terén előrébb voltak, ha csak azt nézzük, hogy a GCN teljesen támogatja a DX12-t azaz tier3 szinten. Ami ha jól emlékszem 2011-be jött ki!
Akkor még szó nem volt dx-ről...
Szóval nem tudom mire gondolsz!?! Fogyasztásra talán?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. Riddick77
2015.06.18. 16:52
Ezek,akkor lesznek jók,ha a 4GB változatokat jó áron adják. Más esetben nem érik meg az árukat. Külföldi tesztelők,már szinte az összes újabb 2GB VRAMMAL rendelkező kártyára azt írták,hogy kevés,nem jövőálló. Ezeknél a kártyáknál pont a "sweet spot" hiányzik 150W környéke ,és 60fps fullhd teljesítmény. Ha,a Nano-kártyának jó lesz az ára,akkor az lehet az új felső közép kategória,csak egy kicsit feljebb csúsztunk árban és teljesítményben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. jedi
2015.06.18. 16:54
Én azért mint már rég mondogatom, meg kell várni a Win10-et az új apikkal egyetemben ! Lehet hogy ha nem is nagyon, de egy picit változik a kép ! Visszatérve a kártyákra, én még talán kellemesen is csalódtam bennük ahhoz képest, amit vártam ! Kicsit nagyobb teljesítmény, kicsit kevesebb fogyasztással, és dupla memóriával , nagyjából ugyan azon árért ! Mondjuk tuti, hogy a ( még sok-sok garanciával ) 70-ért vett DCU2-es 290-esemet nem fogom lecserélni ezekre, mert nem sok értelme lenne, de egy új gép összerakásánál, már meggondolandó, hisz az AMD így azért közelebb került az NV-hez, teljesítményben, árban, és fogyasztásban is ! A "NYÓCGIGA, MEG AZÉÉÉ CSAKNYÓCGIGA WAZZZZE" !!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. jedi
2015.06.18. 16:54
Én azért mint már rég mondogatom, meg kell várni a Win10-et az új apikkal egyetemben ! Lehet hogy ha nem is nagyon, de egy picit változik a kép ! Visszatérve a kártyákra, én még talán kellemesen is csalódtam bennük ahhoz képest, amit vártam ! Kicsit nagyobb teljesítmény, kicsit kevesebb fogyasztással, és dupla memóriával , nagyjából ugyan azon árért ! Mondjuk tuti, hogy a ( még sok-sok garanciával ) 70-ért vett DCU2-es 290-esemet nem fogom lecserélni ezekre, mert nem sok értelme lenne, de egy új gép összerakásánál, már meggondolandó, hisz az AMD így azért közelebb került az NV-hez, teljesítményben, árban, és fogyasztásban is ! A "NYÓCGIGA, MEG AZÉÉÉ CSAKNYÓCGIGA WAZZZZE" !!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. Resike jedi
2015.06.18. 16:59
A Windows 10-nek semmi köze nincsen a képmegjelenítéshez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. Mikosima MacAn...
2015.06.18. 17:01
Nem tudom. Én azt néztem ,hogy a nem X-es 390. Egy áron van a GTX 970-nel. Alig marad el a 390x-től 3 fps körül. Szóval gtx 980 körül működik. Viszont Hőmérsékletben a GTX 970-el van együtt 73 fok körül és fogyasztásban is vele van körülbelül azonosan.

290x-hez képest a nem X-es 390 20 fokkal hidegebb - picit gyorsabb és jóval kevesebbet fogyaszt

Scanen már fent vannak a ASUS meg MSI meg SApphire nem ref hüzős változatok és a MSI a legolcsóbb szét hütővel. Szerintem lehet még húzni rajta is picit. 8 Gb rammal jó vétel szerintem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. Resike
2015.06.18. 17:03
Bírom ezeket a gyártóspecifikus teszteket. Maradjuk abban ami reális, a 390X a 980 alatt van, a 390 talán picit erősebb a 970-nél, a 380 pedig a 960 alatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. Riddick77
2015.06.18. 17:07
Egyértelműen látszik a táblázatból,hogy a R9 380 és a R7 370 közé még kéne egy kártya,árban és teljesítményben,és pont nincs. Nem is kellett volna a GDDR5-ös kártyákból ,ha már csak frissített kiadások, 4GB-nál kisebb verziókat kiadni. Valaki vágja azt,hogy az AMD miért nem emelni a GDDR5 memóriák órajelét?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. predike07
2015.06.18. 17:12
Úgy érzem inkább benevezek egy használt vagy új R9 290x karira az eddigiek alapján.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. szilaattil...
2015.06.18. 17:12
Jah, "gyorsabb" az összes teszten gyengébb vagy max 1 FPS különbség van amiket a guru3dn láttam... Nem értem ezeket az amds marketinges emberkéket, addig szaladgáltak a játékban amíg nem lett egy helyen 10% különbség majd gyorsan screenshot és mehet is a plakátra Remélem legalább az ára ugyanannyi lesz mint a 290x nek akkor lehet kevésbé veszteséges èvvel zárnak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. BReal MacAn...
2015.06.18. 17:15
Még annyit hozzátennék, bár Mikosima megelőzött, hogy:
1. A Techspot beszámolója szerint a 390x 14%-kal olcsóbb a 980-nál, és 7%-kal lassabb nála (nyilván minden teszt minden felbontását figyelembe véve) úgy, hogy emellett 2-szer annyi memória van a 390x-en.
2. Egy gigabyte 290x-hez képest 15 fokkal alacsonyabb a hőmérséklet Crysis 3 alatt(68-83), míg egy Metro Last Light tesztnél (ami finoman kihajtja a gépet) a 980-as gép 290 W-ot eszik, míg a 390x-es 333 W-ot. Szerintem ez nem egetverő különbség, de javítsatok ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. Resike Riddi...
2015.06.18. 17:17
Mert nem segítene semmit, és alapból is túl melegek már a kártyák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Mikosima BReal
2015.06.18. 17:20
Meg azt tedd hozzá 3. pontnak ,hogy most megjelenéskor a 2xx-es drivereiel vannak tesztelve. ATI nem a drivereiről híres ,de arról igen ,hogy driverből szokott gyorsulni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. tibaimp
2015.06.18. 17:21
Nem akarom itt az észt osztani, de szerintem a 390x azaz a 290x kb. 10%-al lassabb a 980-tól...ez megint csak ilyen marketinges vonal rajzolgatás tőlük...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. trilage00
2015.06.18. 17:23
De legalább piros és világít
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. BReal szila...
2015.06.18. 17:25
Te hozod fel, hogy nem érted az amd marketinges embereit, mert elkapták azt a pillanatot, ahol 10% a különbség a 390x javára, erre te berakod azt a táblázatot, ahol a legnagyobb a különbség a 980 javára. Ez aztán a visszavágás.
tibaimp #19: Azért azt csak nem hírdethetik, hogy picivel lassabb, mint a 980. Az NV sem hírdeti a 980ti-ről, hogy szinte Titan X, csak 2/3 áron. Ahogy a 970-nél sincs feltüntetve a termék hivatalos oldalán a csökkentett szávszélesség. (kérem ebbe ne kössön bele senki)
Nem mellesleges oda van írva alá (nem kis betűkkel, hanem szép nagy pirosakkal, hogy 4k high beállítások mellett értendő a 10% különbség - szerintük. Egyébként nagyjából a tesztek felénél 1-1 fps-sel jobb 4k maxon a 980-hoz képest, míg a másik felénél 2-3 (és Bioshock Infiniteben 5 fps) fps az előny 980 javára. Szóval a játékok egyik felében van mondjuk 5% előnye a 980-hoz képest 4k-ban. Így lenne pontos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. rambustibi
2015.06.18. 17:35
Sajnálom, hogy nem sikerült az AMD-nek Nagyobb teljesítményű kártyákat vártam, még bízom a HBM-es kártyájukban, hátha sikerül elismerő teljesítményt hoznia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. gery84 rambu...
2015.06.18. 17:40
Hát azok nagyobbat ütnek:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. szilaattil... BReal
2015.06.18. 17:45
Igen, a kettő teljesen egy kaliber... Hazudni hogy ebben a játékban gyorsabb, meg felmutatni egy játèkot amiben gyorsabb. Nem tudom mi lehetett az a beállítàs, ami az r9 390x 10% os előnyèt 15% os lemaradássá tette, de valami bűzlik
A Fury viszont igéretesnek hangzik, ha nem szállnak el az árral, kár hogy még ez se nagyon bírja a 4k-t 60 fpsel, de jó úton haladunk, ahhoz hogy előbb utóbb az lesz a standard.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Mikosima BReal
2015.06.18. 17:50
Szerintem telejsen rendben van 390 főleg,hogy techen megnézed. Fogyasztásba is jobb mint a 290x .. 20 fokkal hidegebb és nem utolsó sorrban 50-100 fonttal olcsóbb mint a gtx 980.

az meg mondom ,hogy a sim 390 vagy egy 100-sal olcsóbb mint a 390x és csupán 3-4 fpssel rosszabb... az még jobb.

az a 429-399 dolláros árat nem értem. Akárhol keresem mindenhol több a 390x és a 390 közötti ár
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. markangabo...
2015.06.18. 17:57
Árban és teljesitményben a konkurencia mellett vannak. Ennyit az árversenyrol...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. MacAndor
2015.06.18. 18:36
Hú, sokan válaszoltatok összefoglalva:
1, Fejlettség és architektúra szintjén gondoltam
2, DX12 feature level ide vagy oda, a játékfejlesztök legnagyobb közös osztó alapján dolgoznak, tehát csak azokat a featurekat használják, amit a legtöbb hardver tud. Nagyon kevés olyan lesz, aki veszi majd az extra fáradtságot és másodszor is leprogramozza ugyan azt, egy másik (optimálisabb) feature-val.
3, Csak azt mondom, hogy ugyan ez ~3 hónappal ezelött kicsit jobban odavert volna az NV-nek. Nemcsak fanboy-ok vannak, vannak azok is, akik megnézik hogy miböl ki a jobb és utóbbi idöben high end részen NV-nek nem volt vetélytársa.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. gabest
2015.06.18. 18:48
Ha jól látom a 370-es rosszabb lett, mint a 270X.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. AusWolf
2015.06.18. 18:58
Ahogy nézem, ezekből se várható mini-ITX kompatíbilis modell (vagy legfeljebb az R7 360-ból, de az nem érdekel), úgyhogy kb. 7-8 évnyi ATi/AMD használat után úgy tűnik, kénytelen leszek nvidia-ra váltani.

(mellesleg a 380-at ajánlják 1440p-re... LOL)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Merwenus
2015.06.18. 19:01
Nettó 120k-s 390 néhol utoléri a nettó 100k-s GTX970-et ami fél éve jött ki. Annyira de annyira csalódtam AMD-ben, hogy 12 éves barátság után szívem szerint a mostani 7850-et is kivágnám az ablakon mérgemben. Ennyire marketing bullshitezni nem lehet, egyszerűen hogy van gyomruk ehhez?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Rathrol
2015.06.18. 19:18
Még mindig megéri R9 280X venni ahogy nézem...néhol még jobb is a régebbi tényleg csalódás!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. frintenza
2015.06.18. 19:31
Én momentán még arra leszek kíváncsi, hogy az Ipon mennyiét fogja adni ezeket a kártyákat. Gyanítom, hogy ide haza a szokásos formulával számolják majd az árakat... gyártó által dollárban megadott árat 1:1 arányban átváltják euróba, majd megszorozzák 1,4-el. Ami külföldön 120 itthon lesz 160. De remélem nincs igazam, elvégre most akarok kártyát venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Profeta051...
2015.06.18. 19:42
Nem bántam meg hogy nem vártam meg a 3XX szériát. Bőven jó a sapphire 290X-is. Majd talán jövőre lesz változás.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Nagoya
2015.06.18. 19:45
Szerintem várjuk meg a teszteket, meg mondjuk lassan jön az új catalyst ami lehet jobb teljesítményt hoz az új kariknak, és a végén lehet jó választás lesz olyanoknak akik most akarnak 3-5 éves karit váltani ( nem előző genre gondolok).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. LGx
2015.06.18. 19:50
de most komolyan srácok! le van ez zsírozva a pirosak és zöldek közt. nem lesz itt hirtelen innováció egyik oldalon sem, nem kell várni a megváltást, és legfőképp nem kell csodálkozni, amiért nem jön el. szépen, lassan megy a fejlődés, hogy kellő mennyiségű terméket el lehessen adni. aztán jöhet megint 5% fejlődés

egy nvidia tnt v3400-al kezdtem, utána geforce mx440, aztán geforce gt 8600 utána váltás amd-re, hd4350, hd5770, hd6850 és a jelenlegi r9 270. egy ideje amd-t érzem ár/teljesítményben jobbnak.
a HBM-es cuccok tesztjére nagyon kíváncsi leszek majd, egyedül az az ami érdekel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Tibike1993
2015.06.18. 19:59
Mi a baj a 390x-el? Itt egyedül az áron lesz a hangsúly... az AMD se hülye, h ugyanannyiért adja, ha gyengébb. Márpedig valljuk be, a 390x igen közeli teljesítményt nyújt a a 980hoz képest. Ha olcsóbb lesz egy 20-30 ezerrel, simán megéri, főleg aki rárak még pluszba ennyiért vízhűtést, így ugyanannyiba fáj, jó hűtéssel, és nagyobb oc-vel, amivel valszeg megfogja a 980at
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Mikosima Merwe...
2015.06.18. 20:06
Nem igazán. mert a GTX 970 az 260 font a r9 390 meg 269 font.

LGx +1

Nagoya +1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. AusWolf Tibik...
2015.06.18. 20:13
Az a baj vele, hogy létezik. Magyarán ugyanaz, mint a 290X, csak rápakoltak egy csomó marketinges maszlagot, aminek a költségeibe inkább bele se gondolok. Azt a pénzt hasznosabb dolgokra is el lehetett volna költeni. Egy árcsökkentéssel kombinált memóriaemelés a 200-as szérián ugyanezt az eredményt érte volna el, csak hát ugye kellett a nyálverés a médiában, hogy "új korszak", meg "megváltás", meg a fene se tudja még, hogy hány betegséget gyógyítanak ezek az új csodakártyák, csak hogy el lehessen őket adni. Az "új generáció" jobban hangzik, jobban zabálják az egyszerű emberek. A 300-as széria a buta nép kajáltatására született, az innováció mögötte nulla. Az AMD szemmel láthatóan vergődik, és próbálja elterelni erről az emberek figyelmét. Nekem csak ennyi a bajom.

Szerk.: Mondom ezt úgy, hogy már 8 éve AMD VGA-t használok (csak hogy ne nézzen nv fanboynak senki).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Nagoya AusWo...
2015.06.18. 20:33
Am nem akarok kötöszködni ,de ne keverd az r9 300-as szériát a Fury- val senki nem mondta, hogy a 3xx ese karik nagy megváltás lesz szó sem volt róla maximum az elején amikor még nem tudtuk, hogy a csúcskártya az a Fury lesz nem a 390x, és az E3-on is a Fury ra írták ,hogy " The New Era of PC Gaming" szóval a 2 nem ugyan az
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. BReal AusWo...
2015.06.18. 20:42
Nano? Írták, hogy az való olyan rendszerbe.
Szegény Libastuff meg lassan fél óránként kell regeljen egy új nevet, mindet bannolják. Ostoba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. djbundy
2015.06.18. 20:43
Sziasztok!
Konkrét példával szeretnék kérdezni.
R9 280 vs 380
- Ha csak átnevezés történt akkor, hogy tud 250W helyett 190W-ot fogyasztani a kártya magasabb órajelek használata mellett?
- Az R9 280 is támogatni fogja a DX12-t?
- Linkelnétek egy DisplayPort-HDMI2.0 átalakítót?
thx
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Patrik5463
2015.06.18. 20:47
Akkor most a 280X erősebb mint a 380 ugye? 380X egyáltalán megfog jelenni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. AusWolf Nagoy...
2015.06.18. 20:50
Na jó, de míg régen egy-egy új architektúra szépen lassan kitett egy egész generációt, addig itt megkapjuk újításnak a Fury-t, a sorozat többi tagja pedig ugyanaz, mint ami eddig is volt. Nem volt szükség átnevezésre, és a sok marketinges bohóckodásra.

djbundy #45: DX12-t minden GCN architektúrás GPU tud, így már a HD 7000-es sorozat is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. BReal AusWo...
2015.06.18. 20:53
Ennyi erővel akkor a 900-as Geforceoknál fel lehet róni negatívumnak, hogy az egyes kategóriák között 40-50000 Ft árkülönbség van, ami szerintem nagyon sok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. AusWolf Nagoy...
2015.06.18. 20:53
Na jó, de amíg régen egy új architektúra szépen lassan felölelt egy egész generációt, addig most kapjuk a Fury-t, meg a régi kártyákat tengernyi marketinges bohóckodással karöltve. Nem is magukkal a termékekkel van baj, mert jó kártyák ezek, hanem a sok halandzsával, amivel megpróbálják eladni őket.

djbundy #45: DX12-t minden GCN architektúrás GPU tud, kezdve a HD 7000 sorozattal.

BReal #48: Igen, ez is probléma. A GTX 960 és 970 közé nagyon kéne valami - mondjuk egy 960Ti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Nagoya AusWo...
2015.06.18. 20:54
A Fury-ból is 4 különböző darab jön az már egy fél kollekció Mondjuk én azt vártam volna az AMD-től ,hogy a 3xx sorozat újabb GCN -el jön mondjuk 1.2 vagy talán 1.3 ,de nem így lett elvileg csak az r9 380 jött mivel az a 285 nek a "tesója" így elvileg csak az kapta meg talán a Fury ,de az még később derül csak ki
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Phantomstr...
2015.06.18. 20:54
Nem értem, akik csalódtak. Itt nem volt helye csalódásnak. Tudtuk, hogy átnevezett 290-esek jönnek, és micsoda meglepetés, annyit javult, amennyit a gyártás finomodhatott. Kicsit gyorsabb, kicsit alacsonyabb fogyasztás mellett. Aki AMD-t akar venni, az így is azt fog, aki meg billegett, azt nem ez fogja meggyőzni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Phantomstr... djbun...
2015.06.18. 20:55
A 380 a 285 reinkarnációja, nem a 280-é.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. AusWolf Nagoy...
2015.06.18. 20:55
De mivel a Fury "családban" csak felső kategóriás kártyák lesznek, így ezt én nem tekinteném családnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. gibdj
2015.06.18. 20:56
Gondolom velem együtt sokan elolvasták a cikket, viszont senki nem említi az új lehetőségeket. Vagy pl. a Frame Rate Target csak számomra érdekes? Ez az új driverrel fog jönni? Azért az csak kellemes, hogy belövi az ember 50-60FPS-re a képkockák számát, és csendesebb lesz a kártya, meg persze hűvösebb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. pocla
2015.06.18. 20:57
Dx12t azért érdemes lenne megvárni, de az még legalább fél év mire lesz egy két játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. BReal gibdj
2015.06.18. 21:02
Érdekesnek nagyon érdekes, csak majd kérdés, hogy ez a valóságban normálisan fog-e működni illetve hogy vizuálisan okoz-e valami bugot. Remélem majd lesznek erről külön tesztek is (mennyivel csökken a zaj, fogyasztás).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. djbundy Phant...
2015.06.18. 21:04
...és a 280-as melyikkel van partiban az 'új' sorozatban?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. AusWolf djbun...
2015.06.18. 21:07
Semelyikkel.

370=270=7850
380=285
390=290
390X=290X

Teljesítményben egy kicsivel a 380/285 alatt van, csak ugye 3 GB VRAM-mal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Nagoya AusWo...
2015.06.18. 21:07
Hát ha így nézed akor ott van mondjuk a gxt 960 4 Gb-al ( ha nem akarsz mindenáron AMd-t) olyan 78-87k között bár ah azt nézzük akkor hozzá dobsz mondjuk 20k-t és veszel egy r9 290 et ami azért jobb a 960-nál főleg ha a 290 meg a 390 ugyan az akkor nincs semmi baj és még olcsóbb is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. gibdj BReal
2015.06.18. 21:10
Mondjuk azt nem tudom J.o.k.e.r mire gondol az alatt, hogy az így felszabaduló erőforrásokat másra is használhatja a kártya. Azok a tesztek engem is nagyon érdekelnének, nagyon remélem itt Ipon-on az ilyen újításoknak is szentelnek majd egy kis figyelmet, elvégre nem csak nyers erőből áll egy videókártya, és ezek a fícsörök is döntő tényezők lehetnek VGA vásárláskor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. AusWolf Nagoy...
2015.06.18. 21:14
Két problémám van csak:
1. Mini-ITX rendszert tervezek építeni, amibe a 290 nem épp ideális választás a mérete és a fogyasztása miatt sem (és pénzem se feltétlenül van rá, de az részletkérdés).
2. A 4 gigás 960-at értelmetlennek látom, mert ahol tényleg kéne a 4 GB, ott már a GPU ereje is kevés.
Egy ASUS-féle GTX 970 mini tökéletes lenne, csak drága. A Fury Nano (vagy hogy hívják) is frankó lenne, de valószínűleg az is drága lesz). Szerintem egyelőre letudom egy mezei 2 gigás 960-nal, aztán majd jövőre ilyenkor megnézem, hogy mennyit változott a kínálat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Cellux AusWo...
2015.06.18. 21:54
Gyakori tevhit ez. A leggagyibb kartyaval is felnyomhatod a texturafelbontast maxra. Ha van eleg memoria, nem fogja merhetoen lassitani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. favoritegu...
2015.06.18. 22:00
Mit gondoltok r9 390 vagy gtx 970 ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. BReal favor...
2015.06.18. 22:15
Ebből kiindulva a legtöbb játékban minimálisan jobb, vagy egyforma a 970-nel, a 970 kevesebbet fogyaszt, cserébe a 390-en kétszer annyi memória van.
PH-n olvasom, hogy egy helyen már be vannak árazva, 127000-től kezdődik. El kell dönteni, hogy ha most akarsz vásárolni, megér-e ennyi felárat a 970-hez képest. Ha tudsz várni egy kicsit, én mindenképp várnék. HA most lenne rá pénzem, azonnal biztos nem venném meg, kb. 115e-nél nem adnék érte többet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. actival
2015.06.19. 01:29
A Radeon R9 Nano lesz itt a nagy dobás + ősszel a Fury X2.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Asagrim AusWo...
2015.06.19. 02:34
"DX12-t minden GCN architektúrás GPU tud, kezdve a HD 7000 sorozattal."

Kezdve a HD 7000 sorozat egyes tagjaival.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Meteoreso
2015.06.19. 08:14
Aki teszteket akar olvasni
sapphire-tri-x
[Toms]
Magyar

Felbontástol fuggoen 970 980 koze hozzák 5 10 százalék huzással
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Riddick77
2015.06.19. 08:24
Az R9 270X helyett nem is lesz semmi? Mert az R7 370 az gyengébb,mint az volt... csak nem hagyják ki az a kategóriát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. comeon Riddi...
2015.06.19. 11:10
Nemcsak a 270x-nél, de a 1280 stream egységes sima 270 kártyától is gyengébb.
PL ez: [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. BReal comeo...
2015.06.19. 11:16
Igen, a 370 eléggé kilóg a sorból (ha csak kevéssel is, de mindegyik 300-asnál van gyorsulás), bár ott többen gyanakszanak a driverre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Terror
2015.06.19. 11:52
72-80 rongy? Meg vannak ezek veszve? A 3 gigás, 384 bites HD7950 Boostot vettem 35 ezerért, elveri ezt a kártyát mint a huzat, és ezt meg ennyiért adják? Navazze.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Mikosima Terro...
2015.06.19. 11:57
Terror írtam egy privát teszt linket. kb 10 perces.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. BReal Terro...
2015.06.19. 11:58
Gondolom ezeket a szavakat szintén leírtad, amikor 2015. januárjában megjelent a GTX 960 ugyanilyen áron.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Terror Mikos...
2015.06.19. 12:06
Ja láttam. Ugyanaz a GPU, 100 MHz-cel magasabb órajel, -50 giga memóriasávszél.

A GTX960-ról azért nem írtam le, mert nincs GTX960-asom. Meg nem is lehetett két éve feleennyiért megvenni. Meg ugye az 60 ezerért már vihető, akárcsak az R9 280.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. BReal Terro...
2015.06.19. 12:12
1. Gondolom 380-asod sincs, mégis írtál róla.
2. Ettől még a megjelenésekor nem írtál a 960-hoz ilyen szöveget (nem nézem az írásaidat, te vallottad be most). Ennek is le fog menni az ára, újdonság ereje (ha nem lenne rá pénzem, akkor is összekukáznék 20e-rel többet egy 970-re; 60 körül már más tészta)
És igen, ott a 280as is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Terror BReal
2015.06.19. 12:16
Fentebb írtam, hogy ugyanilyen GPU-val szerelt kártyám van. Több mint két éve, mondjuk akkor sem számított már újnak. Csak a memóriavezérlő változott azóta, de az negatív irányban. Engedélyezték driverből a textúratömörítést, és kész is az új kártya. Ettől még nem írtam a 960-hoz ilyen szöveget, mert az nem egy átnevezett kártya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Asagrim Terro...
2015.06.19. 12:24
"Meg nem is lehetett két éve feleennyiért megvenni."

Boltból, gyári garival, akció nélkül ugye? Mert ha használtpiachoz (szerk.: vagy akár raktársöpréshez) kezdünk hasonlítgatni bevezető árakat, akkor ennyi erővel rákontrázhatok, hogy lopok én ingyér' is ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Terror Asagr...
2015.06.19. 12:32
Ezt kérdezted privátban is, és ugyanezt válaszolom itt is: igen, boltban, garanciával, Hitman Absolution járt mellé, szóval még csak nem is Minesweeper vagy hasonló.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Asagrim Terro...
2015.06.19. 12:40
"Fentebb írtam, hogy ugyanilyen GPU-val szerelt kártyám van. Több mint két éve, mondjuk akkor sem számított már újnak."

Értem, tehát dögöljön meg az AMD, hogy az új termékeinek az ajánlott fogyasztói árait nem egy random bolt kifutó termék raktársöprési akcióihoz igazítja, a teljesítmény függvényében ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Terror Asagr...
2015.06.19. 12:43
Nyugodj már meg. Te is tudod, meg én is tudom, de még BReal is tudja, hogy harmadjára kapod meg ugyanazt, csak közben a fanboyokat meg a rosszul informált embereket jól megvágják az "újdonság" erejének betudható árakkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Asagrim Terro...
2015.06.19. 12:45
Igen tudom, ezért cseszem cserélni a HD7850-emet Pitcairn v3-ra, azt is leszarom, hogy azóta mi mennyit fejlődött, mert ahogy már korábban írtam egy másik cikknél, felőlem újdonságként eljátszhatja a lambadát is a játék töltőképernyőin, akkor sem fogok +3 FPS-ért kiadni megint annyi pénzt, de nevetséges hogy milyen árat hasonlítasz milyen árhoz. Nem dupla annyiba kerül, amennyibe kellene, hanem mondjuk 10-15%-kal többe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.06.19. 13:34
Harmadjára kapod meg ugyanazt, mégis ugyanúgy pariban van teljesítményben a megfelelő NV modellel még ha ezt fáj is elismernie egyeseknek -, kivéve a top kategóriában. Mindezt gondolom minimális tőkebefektetéssel (egy vadiúj teljes termékcsalád bevezetéséhez képest). Ami lehet jövő héten változik.
És ez az "ugyanaz" is érdekes dolog, mert az lehet, hogy fogyasztásban nincs nagy előrelépés, teljesítményben sem, de mindegyiknél van VALAMENNYI előrehaladás (a 370es-t kivéve, amit driveres problémára fognak jelenleg, majd kiderül), ami elég a szint tartásához. Jövő héten meg (illetve a Nanoval a nyár folyamán) lehet te is meg leszel elégedve.
Akinek meg van esze, minimális teljesítménytöbbletért úgysem cserél VGA-t (hacsak nem tudja minimális invesztálással - jó áron eladott használt VGA-val - megoldani).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Mikosima
2015.06.19. 13:58
3x-a kapod meg? ugyan azt? Én nézegettem a teszteket. pl egy 390 kevesebbet eszik - hidegebb és 5%-10%-kal gyorsabb mint az elődje..... Titan-x is egy átverés akkor mert a 980ti 0,2%-kal lasabb csupán fel annyiért?CUDA ide vagy oda.

Nem tudom egy sima r9 390 110 körül megszerezni és vízet rakni rá. pici OC-val és máris ott vagy telejsítménybe a 980 körül. Főleg a régi GNC1-es driverral vannak tesztelve most. Pedig GNC3-as kártyákról beszélünk. -- Elvileg azon is jön a változás . Várhatóan a Fijivel.. pár nap múlva.

Ez most így jött ki. megkapják az új drivereket és javul a helyzet --- volt már rá példa NV oldalon is lsd.: GTX 7xx GTX 9xx.

Minden embernek ki kell választania a magának legjobban fekvő terméket. Ami neki passzol. Így legalább lehet válogatni mind a két oldalon...és még akár árváltozásokat is hozhat. Ami megint csak nekünk fog kedvezni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Meteoreso
2015.06.19. 15:46

[R9 390X Gaming]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. AusWolf Cellu...
2015.06.20. 02:26
Ez igaz. Akkor már csak egy olyan 4 GB-os 960-at kell találnom, ami befér a legkisebb mini-ITX házakba is. (vagy 380-at, de az eléggé esélytelen)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. favoritegu...
2015.06.20. 19:57
Hány wattos tápegységet vegyek az r9 390 -hez? A gyártó oldalán 750 watt a minimum ezt egy kicsit sokallom. Esetleg egy 600-650 wattos jobb minőségű is elég lenne hozzá?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. xenon77 favor...
2015.06.20. 23:32
550-600 w 80+-os elég kell hogy legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. xenon77
2015.06.20. 23:51
A referencia r9 390 275 w-os TDP-vel rendelkezik, mint ahogy a cikkben lévő táblázatban is fel van tüntetve! Tehát bőven elég akár egy minőségi 550 w-os is! (bocs, szerkeszteni már nem tudtam! )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. bruce_prin... Cellu...
2015.06.21. 23:00
Ezt ugatom en is, de mindenhol sok a szakember.
Ez olyan itt mo.-n mint az autok meg a foci.
Rohadtul ert hozza mindenki.
Ez foleg a prohardverre igaz amikor irja a sok mumajjer, hogy pl egy gtx 750 re minek a 2gb.
Azt elfelejti az okos(kodo)tojas hogy egy jatek kinezeteben 60-80%ban a texturak minosege szamit a tobbi csak apol es eltakar (blur stb).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. bruce_prin... AusWo...
2015.06.21. 23:05
En 999 gtx ti hypertitan ultra eromuvet ajanlok.
Abbol is nyolcat.
es akkor szepen kifizeted a hozanemertest,ami a hulyek vamja gyk.
aruld mar el nekem mi a tokom koze van a 4 giga videomemorianakes a sok texturanak ahhoz hogy ratolhatsz e egy jatekra 99*es antialast fhdben?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!