iPon Hírek

Enderal - egy lenyűgöző Skyrim mod

Dátum | 2014. 12. 12.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Az Enderal egy olyan Skyrim mod, amely egy teljesen új világot ad a játékhoz, azaz tulajdonképpen egy vadonatúj játékról van szó, amely a Skyrim motorjával készült: az új világ mellett az Enderalnak saját skill rendszere, karakterei és története van. A kiegészítőt fejlesztő Sure AI a következőket nyilatkozta a játékról: "Mondhatni a nyitott világ koncepciót próbáljuk egy összetett, alaposan kidolgozott történettel párosítani. Ezen felül a különböző nyitott világú játékok erősségeit akarjuk egyetlen RPG-be összegyűjteni. Az Enderal a The Elder Scrolls és a Gothic keveréke, melyet egy sokrétű, összetett történettel spékeltünk meg. Az Enderal világában sírboltok, romok, ősi erődök és rengeteg érdekes felfedeznivaló helyszín található. Olyan újdonságokkal fogjuk még kiegészíteni, mint az xp, különleges kasztok és talentek, ill. szett tárgyak."
Az előzetesekből is látszik, hogy a csapatnak nem ez az első munkája, ők készítették a Myar Aranath - Relict Of Kallidart és az Arktwend - the Forgotten Realmet, amelyek a Morrowind motorjára épültek és a Nehrim - At Fate´s Edge-et, amelyhez az Oblivion motort használták. A CUBE Experimental Fallout 3 mod is az ő műhelyükből került ki. Az alábbi videóban a Heartlandet ismerhetitek meg, amely sűrű, erdős terület Enderal szívében, itt található a hatalmas főváros, Ark. A térségen rengeteg kereskedelmi útvonal és folyó halad át.
Ark gyönyörű gazdag és virágzó város ugyan, de megvan a sötét oldala is. Alant az Undercity látható, ahol a város szegényei tengetik nyomorúságos életüket.
Az alábbi előzetes a messzi északra, Frostcliff Mountains vad és kemény vidékeire visz el, ahol régen bányászok éltek, akik a szinte elpusztíthatatlan Northwind köveket termelték ki nehéz munkával. A bányák bezárását követően a vidék elhagyatottá vált, ma már csak kísértetfalvak, romok és félig beomlott bányák tanúskodnak arról, hogy itt egykor emberek is éltek.
Az Enderalnak nincs még pontos megjelenési dátuma. A fejlesztők oldalán még több infót találhattok a kiegészítőről és a csapat korábbi munkáit is onnan tölthetitek le.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

25. kray
2014.12.12. 15:17
A kulcsszó pedig a Gothic!!
Végre valaki rájött!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. kiskoller
2014.12.12. 15:48
Sajnos Skyrimhoz még nem jött ki normális XP mod, az Oblivionhoz volt pár, de a Skyrimnak túlságosan elfuserált attributum rendszere van.
Kiváncsi vagyok, itt milyen rendszert implementáltak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. pisztoly
2014.12.12. 17:08
Gondolom a sima skyrim karakter importálása esélytelen...
Kíváncsi leszek! a Gothic-ot is és a Skyrim-et is imádom!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Asagrim kisko...
2014.12.12. 18:20
Milyen lenne szerinted a normális XP rendszer?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. VikMorroHu...
2014.12.12. 18:59
Sose értettem, minek XP rendszert építeni az Elder Scrolls játékokba, de akinek szüksége van rá, megteheti...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Asagrim VikMo...
2014.12.12. 19:57
Én azt nem értettem, hogy miért kell ez a perkpont hülyeség. Oké, hogy lehet több fegyverre is specializálódni és olyankor jó ha el tudod dönteni, hogy mire akarsz fejleszteni, de a lineáris skilleknél mint a speech, alchemy, lockpicking stb. simán működhetne úgy, hogy amint elérted a megfelelő skillpontot, automatikusan megtanulod (szóval régebben használtam is egy modot, ami pont így működik).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Mosdatlan_... Asagr...
2014.12.12. 20:11
Igen, asszem az a SPERG mod. Én a skill alapú sebzés skálázódás miatt kerestem modot, és ez volt a legjobb e tekintetben. Volt benne ilyen "auto perk", de ha jól tudom, azokat a perkeket külön is számolta, 10 szintenként adta ha fejlődött az adott skill. Rendes, pakolászható pontot viszont csak két szintenként kaptál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Asagrim Mosda...
2014.12.12. 20:34
Lehet hogy a SPERG, nem tudom. 180 mod felett már nem tudom fejben tartani a modok eszközkészletét egyenként!

Komolyan néha kell a konzol help menü egy-egy redundánsnak tűnő játékelemnél, hogy beazonosítsam ID alapján, hogy ez most melyik mod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Crytek01
2014.12.12. 21:37
Gothic 1 + Gothic 2 Gold atomüber mai grafikás remastered HD-t a népnek!!!!!!
Nem is értem a nagy "HD-sítés meg remasteredek" fénykorában mért pont ez a nagyszerű páros marad ki
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. kiskoller
2014.12.12. 22:26
"Sose értettem, minek XP rendszert építeni az Elder Scrolls játékokba, de akinek szüksége van rá, megteheti..."

Azért, mert a mostani "használd és növeld a skilled" rendszer bár intuitívabb, realisztikusabb, játékmechanikai szempontból nem annyira jó, mint egy jól összerakott XP rendszer. Negatívumok:

- Nincs Risk vs Reward, függetlenül attól, hogy egy mudcrab-et, vagy egy daedric herceget ütsz a kardoddal, ugyanolyan ütemben fejlődik.

- Azok a skillek, amik bár fontosak, de ritkán használod, elmaradnak a többi, spammelős skilljeidtől (pl alteration pajzsot vagy conjuration summon varázslatait csak párszor használod, fontosabbak lehetnek számodra, mint a destruction, amit csak azért spamolod, mert nincs más dolgod) Ezt írtó nehéz balanszolni, főleg ha az egyik másik varázslatot megváltoztatod egy moddal. Pl Oblvion/Skyrim leggyakoribb modja a buffok idejének megnövelése (idegesítő volt 20 másodpercenkét recastolni egy armor buffot) -> ami máris felezi az adott skill növekedésének idejét.

Ugyanez igaz arra, ha növeled, vagy csökkented a sebzés mértékét. Tegyük fel, hogy megnöveled az összes sebzés értékét háromszorosára, hogy fontos legyen elkerülni a támadásokat. Máris harmadoltad a one handed skill növekedését, a light armor / heavy armor skill növekedését meg akár tizedelhetted is, hiszen most már kikerülöd a legtöbb támadást.

A Skyrimban bevezetett perkek rendszere ettől teljesen független, azt is lehet használni/változtatni egy XP mod mellett.

A legtöbb XP mod amit próbáltam bugos volt sajnos, vagy inkompatibilis minden más moddal. Oblivion-nál az OblivionXP mod volt nagyon jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Terror Cryte...
2014.12.12. 22:37
Crytek, az csakugyan nagyon jó volna, de sejtésem szerint erre nincs zsetonjuk. A risent is végig ugyanazzal az elavult motorral nyomták végig. Elsőnek még elment, de a harmadiknál azért szerintem már mind húztuk a szánkat... Lelicencelni egy Cry motort vagy frostbite-ot meg gondolom egy kisebb vagyon, és a játékot úgyis csak a hardcore rajongók vennék meg még egyszer. Szóval ezt vagy megcsinálják a userek önerőből, vagy nem lesz belőle semmi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Asagrim kisko...
2014.12.12. 22:59
"- Nincs Risk vs Reward, függetlenül attól, hogy egy mudcrab-et, vagy egy daedric herceget ütsz a kardoddal, ugyanolyan ütemben fejlődik."

A daedric hercegnek valszeg nem elég két ütés, tehát több XP-t kapsz a vele való harc közben, mert többször kell használnod ellene a fegyveredet. Az is valószínűbb, hogy előbb eltesz mint egy mudcrab.

- Azok a skillek, amik bár fontosak, de ritkán használod, elmaradnak a többi, spammelős skilljeidtől (pl alteration pajzsot vagy conjuration summon varázslatait csak párszor használod, fontosabbak lehetnek számodra, mint a destruction, amit csak azért spamolod, mert nincs más dolgod)

A SPERG ezt már balanszolta. Folyamatosan kapod az alteration XP-t amíg van rajtad felszerelés summon.

"Ugyanez igaz arra, ha növeled, vagy csökkented a sebzés mértékét. Tegyük fel, hogy megnöveled az összes sebzés értékét háromszorosára, hogy fontos legyen elkerülni a támadásokat. Máris harmadoltad a one handed skill növekedését, a light armor / heavy armor skill növekedését meg akár tizedelhetted is, hiszen most már kikerülöd a legtöbb támadást."

Felhívnám a figyelmedet az Actor Value-ra. Ugyanúgy, ahogy a mod amit használsz növeli az attackdamagemult Actor Value-t, ugyanúgy módosíthathatja az xpgainmult AV-t is. Ha nem teszi szimplán szar modot használsz.


Szóval egy szó mint száz, nem ismered eléggé a játékot a motorháztető alatt, nem kíséred elég pontosan figyelemmel a modokat, így látatlanból kifogásolod a játék nem létező hiányosságait.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Asagrim kisko...
2014.12.12. 23:28
Hogy ne csak a szám járjon, megkerestem neked a legegyszerűbb módját, hogyan módosíthatod a különböző XP szorzókat.

1. Felrakod a Skyrim Community Uncapper modot
2. Megnyitod a DATA - SKSE - Plugins mappában a SKSE_Elys_Uncapper.ini fájlt.
3. Ebben a fájlban az alábbi részt tetszés szerint módosítod:

[SkillExpGainMults]
; Set the Skill Experience Gained Multiplier to
; betwen 0.0 and 10000.0
; Using too low or too high values may crash the game. Handle them with caution.
; Default game value = 1.0
;(Setting bUsePCLevelNotBaseSkillLevel to 1, will use Character Level instead of Base Skill Level for the subsections)

fAlchemy=1.0
fAlteration=1.0
fArchery=1.0
fBlock=1.0
fConjuration=1.0
fDestruction=1.0
fEnchanting=1.0
fHeavyArmor=1.0
fIllusion=1.0
fLightArmor=1.0
fLockpicking=1.0
fOneHanded=1.0
fPickpocket=1.0
fRestoration=1.0
fSmithing=1.0
fSneak=1.0
fSpeech=1.0
fTwoHanded=1.0

bUsePCLevelNotBaseSkillLevel=0


Ennyire egyszerű a megoldás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. kiskoller Asagr...
2014.12.13. 12:11
Tisztában vagyok a Community Uncapper képességeivel, én is használom
A lényeg, hogy XP mod esetén nem kell nekem balanszolni semmit, egyszerűen azt a skillemet növelem, amelyiket akarom.

"A SPERG ezt már balanszolta. Folyamatosan kapod az alteration XP-t amíg van rajtad felszerelés summon."

Gratu, mondtál nekem egy létező modot ami ezt balanszolja, míg a legtöbb mod nem. Emellett ha egy custom spell-t használsz, máris nem működik a dolog.

"A daedric hercegnek valszeg nem elég két ütés, tehát több XP-t kapsz a vele való harc közben, mert többször kell használnod ellene a fegyveredet. Az is valószínűbb, hogy előbb eltesz mint egy mudcrab."


"Felhívnám a figyelmedet az Actor Value-ra. Ugyanúgy, ahogy a mod amit használsz növeli az attackdamagemult Actor Value-t, ugyanúgy módosíthathatja az xpgainmult AV-t is. Ha nem teszi szimplán szar modot használsz."

Olvasd el még egyszer amit írtam:

Tegyük fel, hogy megnöveled az összes sebzés értékét háromszorosára, hogy fontos legyen elkerülni a támadásokat. Máris harmadoltad a one handed skill növekedését, a light armor / heavy armor skill növekedését meg akár tizedelhetted is, hiszen most már kikerülöd a legtöbb támadást.

Ugyanez igaz a daedric herceg esetén.

De miért is vitatkozol velem? Elmondtam, hogy nekem nem tetszik a Skyrimban található fejlődési rendszer, és elmondtam, hogy én a normális, hagyományos XP rendszert jobban szeretem, amit ez a TC is használni fog, te meg leállsz velem vitatkozni? Istenem...

"Szóval egy szó mint száz, nem ismered eléggé a játékot a motorháztető alatt, nem kíséred elég pontosan figyelemmel a modokat, így látatlanból kifogásolod a játék nem létező hiányosságait."

Leborulok a Skyrim modolás istene előtt, bocsáss meg, hogy megosztottam véleményemet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Asagrim kisko...
2014.12.13. 14:08
Jó, hát úgy látszik write-only módban fórumozol, elismételted mégegyszer azt, amire megoldás az a mod amit állítólag használsz.

Glass bowot használok lvl4 óta (Economics of Skyrim v1-4, vendor leveled list módosítva, hogy rendkívül kicsi eséllyel ugyan, de lehet bármelyik árusnál a szintemnél jobb fegyver, azóta sem láttam még egy glass fegyvert és már 10-en túl vagyok). Általában kettő, maximum 6 lövésből leölök mindent (-troll, mamut), viszont ez a szám rám vonatkozva már 1-3, szóval minden áron kerülöm hogy üssenek, érdekes mód SPERG + Uncapper kombóval 44-es az archery-m, 37-es a light armorom. Sehol nem látom aránytalan skill fejlődésnek még a nyomát sem.

Az meg, hogy egy custom spellel ne működjön egy spell class-t célzó játékmechanika, mikor anélkül bele sem tudod rakni a játékba, hogy ne rendelnéd hozzá egy classhoz, egyenesen baromság.

"De miért is vitatkozol velem? Elmondtam, hogy nekem nem tetszik a Skyrimban található fejlődési rendszer, és elmondtam, hogy én a normális, hagyományos XP rendszert jobban szeretem, amit ez a TC is használni fog, te meg leállsz velem vitatkozni? Istenem..."

Én meg elmondtam, hogy a Skyrimban található fejlődési rendszer olyan, amilyet csak akarsz, aminek ez a mod az ékes bizonyítéka, így ez a "nem tetszik a Skyrim XP rendszere", főleg a szemléltető példáddal nem más felőled, mint kifogás. Különben a fórumoknak nem a kétirányú kommunikáció a lényege? Ha szimplán a véleményedet akarod kinyilvánítani, anélkül hogy abba bárkinek is beleszólása legyen, szerintem vezess blogot. Istenem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Avisto kisko...
2014.12.13. 14:14
Mondjuk pont az alterationt marha könnyű volt húzni amint megvolt a detect life, beállt az ember egy városba és pár perc alatt több szintet is léphetett csak ebből.

Bár nem merültem nagyon mélyen bele a modolásba számomra zavaró inkább az volt hogy melee karival elég sokáig puhatestű az ember, casterrel meg folyton manahiánya van. Viszont ha feltolja elég magas szintre az enchanting / blacksmith skilleket jóformán halhatatlanná válik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kiskoller
2014.12.13. 14:28
Asagrim, azon vitázol velem, hogy az alap Skyrimos módszer jobb mint egy hagyományos XP rendszer. Ez hülyeség. Egyik sem jobb, vagy rosszabb, hanem valakinek ez tetszik, másnak meg másik. Mindegyiknek vannak erősségei, de hibái is, amik javíthatóak más modokkal, de megmaradnak. Teljesen máshogy működik a kettő, miért nem lehet ezt megérteni?

Arról próbálsz engem meggyőzni, hogy az általam használt modok rosszabbak, mint a te általad használt modok, mert te jobban értesz hozzá. Nem, hanem neked jobban tetszenek.

"Az alma finomabb mint a körte, mert több mikronutrienst tartalmaz, ha nitrát-mentes trágyát használsz"

Kb ennyi értelme van a mondanivalódnak.
Vita részemről lezárva, mert nem vezet sehova.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. lc
2014.12.13. 15:07
Nem tudom, olvasom a mindenféle hozzáírást...nekem lassan a conjurationt vissza kell fognom, olyan szinten fejlődik
Amúgy meg most vagyok talán 42. szinten, de semmi nem változott 1. szint óta, vagyis hogy mindenki egy ütésből megöl. (Na jó van pár ellen ami kettőből, néha háromból, de azok a NAGYON alap 0.-1. szintű ellenfelek
Mondjuk én még nem vittem végig egyszer sem, aztán új gép beszerzésekor töröltem a régi íjász spec karit. (Azt is mindenki egyből ölte, de nem jutottak elég közel hozzá sneak+íjász kombó.)
Most meg egy ilyen masszívan mindent bele karival tolom.
Hol íjászkodom, hol summon, hol ütök, hol lövök, mikor mi tűnik jobbnak, kiáltásokat meg alig használok, kivéve amikor masszívan sok ellen van, és akkor is inkább megidézem Durnehviirt.
Igazából egy parabot meg egy kard, és minden főellen pikkpakk megvan, vagy paralizálok kézből.
A vicc az, hogy detect life spellbookot még nem találtam, sehol. Se árusoknál se dungeonben, és ez így van egy csomó varázslattal, ami nagyon kéne. Hiába lenne rá manám, ha még nem tudom megszerezni, pedig 52 spellem van. Sőt még ha jól tippelem master spellt nem is találtam...és összesen van kb 1 darab expertem. (Thunderbolt ami hihetetlen mennyire szar 200+ manáért 60 sebzés és a fele manába...sokkal jobbak a botok)
Shoutokból meg jellemzően Durnehviir az egyetlen amit harcoknál használok, de azt is csak akkor ha sok az ellen.

Mondjuk igaz masszívan kihasználom, hogy lehet egy segítőm, bár amióta Lydia helyett Serena van, kicsit neccesebbek a dolgok, bár necromantic healinggel őt is életben lehet tartani.
Amúgy legendary nehézségen tolom.(Asszem ebben az a legnehezebb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kiskoller
2014.12.13. 15:22
lc: az ellenfelek veled együtt lépnek szintet (többé kevésbé, még miellőt Asagrim ebbe is beleköt), tehát ha egyszerre minden skillt használsz, akkor gyengébb vagy, mintha csak 1-2 skill segítségével lépsz szinteket.

Lehetsz LvL 20 úgy, hogy minden skilled 30-as, meg úgy is, hogy 2-3 skilled 75-ös. Mindkét esetben 20as szörnyekkel fogsz harcolni. (számok csak példák)
Amúgy vanilla Skyrimmal 10 órát ha játszottam, többet nem tudok mondani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Heroes27 kisko...
2014.12.14. 12:35
Ez így van, amilyen szintű vagy, olyanok az ellenfelek is. Ez tiszta.

És az is egyértelmű, hogy egy ágat fejlesztesz rendesen, mintha 2-3-ra pakolászol értelmetlenül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Asagrim Heroe...
2014.12.14. 13:25
Ezért tanácsos megszabadítani a Skyrimot az olyan idegesítő dolgoktól, mint a karakter XP-t adó non-combat skillek. Nálam az Alchemy, Enchanting, Lockpicking, Pickpocket, Smithing, Sneak, és Speechcraft skillek nem adnak semmi karakter XP-t, így 3-4 combat skillt is lehet nyugodtan egymás mellett húzni, anélkül, hogy az ellenfelek túlzottan elhaladnának szintben a karakterem képességeitől.

Persze ennek az a velejárója, hogy 34-35-ös szinten végig lehet játszani az egészet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Parano1d
2014.12.14. 14:50
Azért a Gothic fejlődési rendszere sokkal élvezetesebb. Nincsen ez a "velünk együtt lépnek szintet az ellenfelek" hogy fenntartsák a kihívást a játékban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kiskoller
2014.12.14. 15:25
Ezért használom a Requiem modot minden egyes Skyrim végigjátszásom során. Minden ellenfél statikus. Első órákban minden ami mozog megöl téged, aztán egyre feljebb lépkedhetsz a táplálékláncban. A vége fele már csak a félistenek, ősi sárkányok tudnak kihívást nyújtani, a utakon rád törő banditák már nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.12.14. 15:56
Ismerem a velem együtt lépnek szintet.
Játszottam már korábban TES játékokkal.(bár egyet se vittem végig sose sokkal élvezetesebb játszani vele mint végigvinni
A 0-1 szintű szőrnyeken pl. a sima draugr-t értem ami 30. szinten is kb 3 ütésből öl meg míg a deathlord meg 1-ből.
Amúgy meg nem leszel gyengébb csak más játékstílust igényel ennyi az egész. Sokkal taktikusabb és óvatosabb kevésbé odarohanok azt mindenki fekszik. A sneak íjász kombóval is ez volt a bajom, írtó uncsi és repetitívvé válik.
Most pl. a mágia írtó gyér, de hébehóba poén villámozni, miközben beidéztél pár lényt. Vagy csak úgy poénból mindenkit leparalizálni és beidézni egy tűz atronachot hogy ott szépen égjenek.
Nekem mondjuk kicsit túl egyszerűsített ez a rendszer ami a játékban van, illetve a shoutok annyira nem tetszenek, de hát ez van. A régi morrovindet jobban szerettem, bár az is igaz, hogy kellett hozzá a kockásfüzet és masszív tervezés mikor mit fejlesztesz. Az meg kif. tetszett benne hogy a level 0-s kis ash hopper(asszem az volt a neve) simán megölt még 5. szinten is mert leparalizált és szívás Mondjuk a legjobban a medium armor prof hiányzik
Mondjuk a Raven Rock szerintem elég jól sikerült benne N-wah
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kiskoller
2014.12.14. 19:48
Hát igen, ez a széria is írttó mértékben leegyszerüsödött amikor multiplatform lett, sajnos minden le lett butítva az Oblivion érkezésével. Aztán a Skyim rárakott erre még egy lapáttal...

Morrowindban imádtam a szerteágazó varázslat / attributum rendszert. Nem csak tűz jég villám varázslatok adottak, hanem pl. attributum csökkentések is. Aztán ott volt a teleportáció, levitáció, és még sorolhatnám...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!