iPon Hírek

Epic Mickey - a "komoly" Disney játék

Dátum | 2009. 10. 30.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

Amint arról már egy korábbi hírünkben is beszámoltunk, a System Shock, Thief és Deus Ex játékokkal híressé vált Warren Spector egy új játékon dolgozik, mellyel az előző címeknél kissé szelídebb vizekre evez. A designert foglalkoztató Junction Point Studios a Disney-vel karöltve egy Mickey egeres programot fejleszt, melynek stílusosan a Disney Epic Mickey címet adták. Sajnos jelen állapotban úgy néz ki, hogy a várhatóan 2010 végén megjelenő játékot csak a Wii tulajdonososok élvezhetik majd, mivel kizárólag arra a konzolra fog megjelenni. Ez különösen annak fényében furcsa, hogy kezdetben a cím PC, Xbox 360 és PS3 platformokra készült. Az indoklás meglehetősen érdekes volt, Spector szerint meg kell adni a Wii-nek, ami jár neki, egyúttal szeretnének csak egy hardverre koncentrálni a fejlesztés során.


A játék szerencsére magán hordozza a híres játéktervező keze nyomát, hiszen nem egy fantáziátlan, alkalmi játék lesz. Az Epic Mickey meglehetősen sokszínű játékmenettel fog rendelkezni: találkozni fogunk akció-, kaland- és platformrészekkel is a programban, mindezeket pedig még szerepjátékos elemekkel is megbolondítják a fejlesztők. A legérdekesebb mindenképpen Mickey azon képessége lesz, hogy speciális ecsetjének birtokában lehetősége lesz különféle dolgokat rajzolni, melyek befolyásolják a környezetét, hasonló módon, mint az Okami című, nagyszerű PS2-es játékban. Ez nem merül ki abban, hogy az ügyességi részeknél odafestjük magunknak a hiányzó platformokat, hanem különféle tárgyakat is alkothatunk. Ha összeakadunk egy ellenséggel, akkor megpróbálhatunk például egy TV-t odarajzolni, melynek műsora elvonja a figyelmüket, vagy egy speciális órát, mellyel lelassíthatjuk az időt. De nem csak alkothatunk az ecsetünk segítségével, hanem pusztíthatunk is, ami annyit tesz, hogy kitörölhetünk dolgokat a világból. De nagyon kell vigyáznunk, hogy mit teszünk, hiszen mindennek következménye lesz. A fejlesztők ezt egy érdekes példával szemléltették: ha egy könyvespolc a továbbjutásunk útjában áll, akkor könnyedén kitörölhetjük azt, ám ezzel elveszik a könyvekben lévő információ, amire később nagy szükségünk lehet.

Cselekedeteink azonban másképp is befolyásolják majd a játékot, egészen pontosan Mickey személyiségét. Ha ecsetünket használva inkább új dolgokat alkotunk, segítünk a világban lévő szereplőknek, akkor pozitív hős lesz karakterünkből. Azonban ha tárgyak megsemmisítésére, kitörlésére használjuk képességünk, vagy önző dolgokat teszünk, akkor kedvenc egerünk személyisége nem épp a pozitív irányba változik. Erősebbek lesznek a pusztító képességeink, a figura kinézete pedig komorabb lesz. Ám a fejlesztők leszögezték, hogy az nem történhet meg, hogy Mickey-ből gonosz karaktert faragunk, ő mindenképp megmenti a világot. A változás inkább arra lesz kihatással, hogy a környezetünk hogyan reagál ránk, kik fognak mellénk állni. Értelemszerűen egy negatív hős nem fog sok barátra szert tenni.


A játék látványvilága az első képek alapján igencsak rajzfilmesre sikerült, ha rosszmájú akarnék lenni, mondhatnám, hogy tipikus Wii-s grafika. Ám igazából passzol a játék témájához, hiszen mégiscsak egy rajzfilmhősre épül az Epic Mickey. Azok viszont csalódni fognak, akik az előzetes koncepciórajzok láttán egy komoly, steampunk világra számítottak, mivel ég és föld a különbség a művészi képek és a tényleges grafika között. A karakterek megalkotásánál nem a mai, hanem a harmincas évekbeli stílust vették alapul a fejlesztők, ami véleményem szerint jót tesz a programnak, mivel úgy gondolom a „modernizált Mickey” nem ér elődje nyomába. De nem csak a főhős, hanem az egész világ, és a többi szereplő esetében is érvényes, hogy a régebbi rajzfilmekből merítettek ihletet a fejlesztők. A program főgonosza például Oswald a Nyúl, aki Walt Disney egyik első „teremtménye” volt, még karrierje kezdetén. Ez a rajzfilmhős nem futott be olyan fényes karriert, mint Mickey, és a játék pont erre a dologra épít.

Oswald ugyanis a Cartoon Wasteland nevezetű helyre kerül, mely egy olyan világ, melybe a fel nem használt, vagy elfelejtett rajzfilmfigurák kerülnek. Bosszúból megrontja ezt a helyet és eltorzult figurákkal népesíti be. Ugyanakkor Oswald magányos is, ezért elkészíti a többi Disney hős (Donald, Pluto, stb.) robotváltozatát, ezeknek a lényeknek természetesen nagy szerep jut majd a játékban. Mickey feladata az lesz, hogy elnyerje a nyúl bizalmát, meggyógyítsa a világot, majd hazajusson otthonába.

Azt leszögezhetjük, hogy hiába „csak” egy Disney játékról van szó, úgy néz ki Warren Spector ismét nagyot alkot, mi csak azt sajnáljuk, hogy egyelőre csak Wii-n. A különféle stílusokból felépülő játékmenetnek, a meseszerű látványvilágnak és az érdekes ötleteknek köszönhetően a Disney Epic Mickey a konzol egyik legjobb címévé válhat.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. axe
2009.10.30. 20:15
16évesen is kötelező darabnak hiszem xD minininja most nagyon leköt:D
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. gedezoli
2009.11.03. 10:17
Egyszerű ügyességi játék, jópofa 3D rajzos megoldással. Sok más film adaptáció készült már ilyen stílusban, biztos a kisebb korosztálynál megfelelő sikert fog aratni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!