iPon Hírek

Eredetileg multiplayer játék lett volna az új Dragon Age

Dátum | 2014. 11. 19.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Ha a Dragon Age: Inquisitionre gondolunk, az első dolog ami valószínűleg eszünkbe jut, hogy egy eposzi egyjátékos kampány vár ránk. A készítők azonban nem mindig ebben gondolkoztak: a prototípus, amiből végül az új Dragon Age kinőtte magát, eredetileg csak multiplayert tartalmazott. Tulajdonképpen ezzel próbálta ki a BioWare az új Frostbite motor lehetőségeit, és egyébként már a Dragon Age 2 megjelenése előtt kísérleteztek vele. "Később ez a prototípus lett a Dragon Age: Inquisition alapja, technológiailag és játékmenet szempontjából is" - mondta Mark Darrah a stúdiótól, majd hozzátette, hogy bár később a fókuszba az egyjátékos történet került, a multiplayer megmaradt, mint ahogy a Frostbite motor is. Az úriember szerint ugyan a keményvonalas RPG-rajongók sokszor rossz néven veszik, ha kedvenc játékukba bekerül a multiplayer, de a Mass Effect 3 bebizonyította, hogy el lehet választani a kettőt, és mindkettő működhet külön-külön. "Ráadásul a szerepjátékozás alapvetően egy többjátékos élmény, hiszen eredetileg egy asztal körül ültök többen, és kockákkal dobáltok. A számítógépeken túl sokáig csak egyedül lehetett ezeket játszani, de több példa volt már arra, hogy a multiplayer működik. A Baldur's Gate-ben például volt kooperatív mód". Darrah szerint a Dragon Age: Inquisition többjátékos része ezt a közösségi fantasy élményt adja majd vissza, kisebb falatokban.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. mikej95
2014.11.19. 18:40
Bioware RPG (és RPG-nek álcázott TPS) = világvége + elit harcosok + szuperhíró.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Asagrim
2014.11.19. 18:46
"Ráadásul a szerepjátékozás alapvetően egy többjátékos élmény, hiszen eredetileg egy asztal körül ültök többen, és kockákkal dobáltok."

Mark Darrah monnyon le!

A kockának van a legkevesebb jelentősége egy pen&paper szerepjátékban, az csak a randomgenerátor szerepét tölti be. Mikor nem volt 20 oldalú kockánk de szerettünk volna játszani, egyszerűen fecnikre számokat írtunk, és sapkából húztuk dobás helyett.

A szerepjáték a karakterlapok és a mesélő fantáziája körül forog!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. wishformor...
2014.11.19. 19:19
@Asagrim
abszolut plusz amit irtal.

mi anno kozepiskolas koleszba esti 10 oras villanyoltas utan, a zero tok sotetpe tapogatoztunk es folytattuk a sztory, kb egy-egy hasznos kreativ otlet miatt sokszor ki sem dobtuk a kulonbozo sikeresseg probakat, mert ha fektettel idot valamibe hogy tokeletesitsd, es meggyozted a meselot akkor kb 100% Success. nyilvan combatba ez nem igy megy.

Az a baj hogy ezek az "designerek" soha eleteukben nem jatszottak pen & paper szerepjatekot, vaszleg az osszes tudasukat kigugliztak, azert vannak ennyire oda a kockadobalasert.

A vicc hogy mikor a Dragon age 1 meg 2 kijott akkor erdekes modon ezt a multiplayer feature-t nem akartak igy eladni, valami olyan dumara emlekszem, hogy azzert nincs coop, mert annyira de annyira fokuszalnak a single player elmenyre, hogy az tokeletes legyen, hogy a multi csak elcseszne a "scripteket". Hat nyilvan igen. Az baj, hogy ameddig az emberek megveszik ezket a hugyfos csillivilli, "AAA"-s cimeket, addig tamogatjak ezt a feluletes interaktiv alcat amit szegyen szemre RPG-ek neveznek...

Meg nem volt alkalmam kiprobalni az uj DA-t, szoval amit irtam azt altalanossagban ertem, es a korabbi DA- jatekokra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. s_erno
2014.11.20. 12:28
@Asagrim
Azért annak a fránya kockának karakteralkotás közben rengeteg szerepe van. Igen, nem feltétlen eleme a pen&paper szerepjátékoknak, de hogy kevés a jelentősége azt azért nem mondanám

@wishformore
Nálunk is volt hasonló, hogy sötétben tapogatóztunk, csak mi ezt másképp neveztük anno
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. m76
2014.11.22. 22:58
Valóban a szerepjátékban a mesélő a kulcsfigura. És ha egy számítógépes szerepjátékról beszélünk akkor a történetíó meg a quest designer tölti be a mesélő szerepét.

A dobókocka csak egy véletlengenerátor, ahogy már írták előttem, tökmindegy, hogy karakteralkotás közben, vagy játék közben, mindenhol csak az a szerepe. Nem az a lényege, hogy jééé kockát dobálunk.

A témához visszatérve egy szerepjáték ami csak multiplayer olyan lenne mintha nem lenne mesélő, értelmét veszíti az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!