iPon Hírek

Érkezik az első komoly SC2 tapasz

Dátum | 2010. 08. 30.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Már a júliusi startkor tudhattuk, hogy az elkövetkező pár patchben nem csak egyensúlyteremtés lesz a fajok között, hanem kapunk néhány új fejlesztést is. Az 1.1-es tapasz szeptember közepén érkezik majd és jobbá teszi a szerkesztőt, valamint 3D Vision támogatást is ad a játékhoz. Ezen felül lehetőség lesz a gyorsgombok sémájának változtatására, hogy a balkezesek is gyorsabbak lehessenek.

Az egységek változtatgatása főleg a Terranokat érinti, nem is kicsit. A Siege Tank Siege módjában a sebzés 30%-kal csökken majd, és a fejlesztések se adnak majd annyi pluszt. A Reaper és a bunker építési ideje nő, a Battlecruiser földi sebzése pedig csökken, valószínűleg ezeknek nem sok Terran játékos fog örülni.

Kisebb igazítások a többi fajra vonatkozólag is történnek majd persze, a változtatások teljes listája a Blizzard oldalán található: klikk.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

15. Flegeton
2010.08.30. 08:49
jah, ez mondjuk egy tipikus Blizzardos hozzáállás. Nincs belső teszt, hogy még a kiadás előtt képesek lennének kiegyensúlyozni.
Annak idején a Diablo 2 vel is kicsesztek párszor.(patch után használhatatlan lett x-y páncél és skill amit kitalált magának az ember) Remélem a 3mal nem fognak cseszekedni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. CsorvaGep
2010.08.30. 08:56
Nem tudom, szerintem a 2-3 év belső tesztelés fejlesztés, és a fél éves béta időszak elég volt nem? Sztem kellett hozzá hogy ennyire jó játékot hozzanak össze. Persze hogy tökéletes legyen kellett a teljes közönség tesztelése is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. mateo130
2010.08.30. 09:16
Mondjuk a -30% azért az elég érdekes... Ennyire elbasztátok volna Blizzard???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. sleepingdr...
2010.08.30. 09:49
Hát gondoljátok, hogy most vették észre, hogy "bazz', a tank de sokat sebez, vegyük csak le" ? A patch-ek célja az egyensúlyteremtés a 3 faj között. Ha a rengeteg meccs eredménye rávilágít néhány nem kiegyensúlyosott egységre, akkor jön a patch. Az ilyen egyensúlyi kérdést nem lehet folyamatos patchelés nélkül belőni. Ha ez nem lenne, akkor mindenki egy fajjal nyomná, mert easy-race lenne...

"jah, ez mondjuk egy tipikus Blizzardos hozzáállás. Nincs belső teszt, hogy még a kiadás előtt képesek lennének kiegyensúlyozni."
Volt több mint fél év nyílt béta... ami alatt 18 patch jött ki. Ja, tényleg elég trehány munka a blizztől, hogy már a kiadás ELŐTT a játékosközösség véleményei alapján alakította a játékot és a balancot, nem a saját szája íze szerint...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kajosin6
2010.08.30. 10:48
Starcraft 1-ben 70-et sebzett a siege tank. sc2ben 60rol indult, bétában nerfelték 50re, most 30ra. Na most, ha sc1ben 15 év óta nem imba a siege tank, akkor itt miért teszik használhatatlanná, ugyanis nem sokat fog már érni szerintem.. inkább a többi fajt kéne akkor erősíteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. kean
2010.08.30. 10:56
Ha valamit 30%kal csökkentenek, az nem finomhangolás... Főleg nem 0,5 év bétatesztelés után Számomra még mindig unalmas, single-be nem 1x aludtam el a küldetéseken normal fokozatban... Nem baj, majd a RUSE feledteti velem, még bő 1 hét és kijön
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Szaby59
2010.08.30. 11:05
Volt több mint fél év nyílt béta... ami alatt 18 patch jött ki. Ja, tényleg elég trehány munka a blizztől, hogy már a kiadás ELŐTT a játékosközösség véleményei alapján alakította a játékot és a balancot, nem a saját szája íze szerint...

És azóta se lehet 1366x768-ba játszani laptopon, pedig a játékközönség nem egy fórumtopicot hozott létre akkoriban, amelyek nagyrésze mostanra törölve lett, javítás nélkül!

Egyébként szerintem érdekes hozzáállás, élsimítást nem raktak bele, mert szerintük nem szükséges.
Akkor a 3D vision mégis mire jó? Mennyi embert érint?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Terror
2010.08.30. 11:13
"18 patch jött ki"

Darabonként oluyan kemény módosításokkal, hogy nem 4 másodperc alatt arat le egy kristályt a drone, hanem 3,9. Kemény meló...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Rider15
2010.08.30. 12:01
Példaként fel tudom hozni az AoE3-at: Amíg be nem csődölt az ESO, addig folyamatosan, azaz több éven át hozták ki az újabbnál újabb balance patcheket,
sokszor elég apró változtatásokkal, de ezek mind hozzásegítettek a jó egyensúlyhoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. sleepingdr...
2010.08.30. 12:53
Terrer: Azért volt nem 1 béta patch, aminek a leírása 2-3 oldal volt...

kean: A finomhangolás szó definiciójánál szerintem nincs ott, hogy "a 30% ot meghaladó módisítás nem tekinthető finomhangolásnak" Ha kivetté volna a Zerget pl, az már nem finomhangolás. Ha meg úgyis elalszol rajta, akkor mit foglalkozol a patchel? A patchek a multiban érdekesek. Olvasd el a hivatalos patch-notes-t, abban eléggé meg van indokolva minden változtatás:

"Siege tankok nagy számban minden MU-ban túl jól szerepelnek. Ezért azt szeretnénk, ha a kis, nem armored egységek jobban szerepelnének a tankok ellen. Így a sebzésüket 50-ről 35+15 vs armored-re cseréltük, és a szintenkénti bónuszuk is változott +5 -ről +3, +2 vs. armored-re."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Ranger
2010.08.30. 12:53
Gratulálok azoknak akik elsiklottak afelett, mert a cikk írója is kihagyta: a tank sebzése 50-ről 35 + 15vs armoredre csökken!!!! azaz az armored unitokra tovább is 50et fog sebezni, csak a lightos egységekre sebez 35öt, azaz nem egy lövésből öli meg őket hanem 2-3. Később amikor meg már 5-6 sige tank van egymás mellett ammor meg már úgyis mindegy mennyit sebez lightra. Bár lehet hogy így egy rakat zergling aztán meg tudja majd enni a tankokat, de az annyira nem is baj, mert a zerg ellen a mech terran elég op.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Ranger
2010.08.30. 12:59
Az előzőből kihagytam, hogy a blizz belsős teszterei nem hivatásos top10 koreai játékosok. A játékosok sokszor hihetetlenül leleményesek, és megtalálják, kiszámolják hogy mik a legjobb stratégiák valami ellen. Bár itt pont arról szól a játék hogy ne egy biztos stratégia legyen, és kicsit máshogy alakul a csata, kihoz az ellenfél valami counter egységet, akkor már lehet hogy buktad is az egész meccset. Ezért figyel oda a blizz, és igazítja a balaszot, mert a stratégiákat a játékosok fejlesztik és nem a blizz mondja meg hogy hogy játsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. lAndrasl
2010.08.30. 14:02
Sajnos a zerg még így is a leggyengébb faj! A hydrák sebessége még a creepen is borzalmas ráadásul tier 2-s egység! Lair előtt a queenen kívül nincs anti air egység!
A Void Ray meg OP maradt! Charged void ray ellen még 2 queen se elég! Felchargolni meg pofon egyszerű mert a zergnek túl sokat kell feláldozni ahhoz, hogy sunkenokkal bevédje az összes épületét. Nem beszélve arról ha korán akar expelni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Terror
2010.08.30. 18:12
Fogalmam sincs miről magyarázol, csak azt tudom, hogy zerggel úgy elkenik a számat, mint annak a rendje, mindegy hogy protosszal vagyok, vagy terrannal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Asagrim
2010.09.01. 18:56
Ezek a nyomorékok véletlenül nem mindig azt hazudják, hogy azért készül ilyen sokáig a játék. mert nem adják ki félkészen, balansz balansz, meg mégtöbb balansz? Akkor hogy a francba történhet meg, hogy a játék megjelenése után kapásból 2 hónappal már megjelenik egy patch, ami ilyen hatalmas változtatásokat eszközöl? A béta teszt akkor mire jó?

Gratulálok blizzard, hogy 2004 óta ennyire voltatok képesek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!