iPon Hírek

Erre képes három Kinect szenzor és egy Oculus Rift

Dátum | 2014. 05. 15.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A virtuális valóság manapság egyre többeket érdekel, ami nem is csoda, hiszen komoly lehetőségeket tartogat e terület. Jó példa erre az alábbi kis demó is, amit Oliver Kreylos készített egy Oculus Rift, illetve három darab első generációs Kinect szenzor segítségével. A speciális felszerelés egy saját fejlesztésű szoftverrel működik együtt, ami a Kinect szenzoroktól származó adatok feldolgozása után beilleszti az adott személyt a virtuális térbe – ez jelen esetben egy egyszerű helyiség. A virtuális valóságban természetesen a népszerű Oculus Rift szemüvegen keresztül kaphatunk helyet – az élmény egészen biztosan lenyűgöző. Hogy hogyan kell elképzelni ezt az egészet? Nos, az alábbi videó bemutatja.
A fenti koncepció ígéretes, de feltétlenül meg kell említeni, hogy a teszt során alkalmazott Kinect szenzorok első generációs megoldások, amelyek alacsonyabb felbontással dolgoznak. A fenti összességében egy érdekes demonstrációja annak, merrefelé tartunk: az elkövetkező évek során a virtuális valóságban rejlő lehetőségeket egyre inkább kiaknázzák majd a piac különböző szereplői, ezáltal új, lenyűgöző lehetőségek előtt nyílnak meg a kapuk.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. zsolt200
2014.05.15. 16:45
Azért ennyire nem alacsony az a felbontás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. gKomor
2014.05.15. 20:01
ez igy nagyon durva, tessek csak belegondolni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. lajcsi1975
2014.05.15. 20:05
Igen. Nekem is tetszik. A nagyszerű dolgok mind ilyen kis oktondi formában születnek meg , és majd ezután fogják tökélyre csiszolni.

Azt nem tudom hogy mi lesz a gyakorlati alkalmazása de majd ez is kiderül idővel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. krizsan3
2014.05.15. 22:16
Eljött a SAO ideje
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Chif52
2014.05.16. 06:32
Az ötletben bukik meg a dolog, hiszen az ilyen Virtuális valóság sosem lesz jó semmire helyhiány miatt. Ha inkább az agyhullámokkal való irányítást fejlesztenék akkor lenne értelme is a dolognak de az még mindig ott tart hogy az ember csak mozogni képes egy 3D-s világban.
valahogy azt kellene elérni, hogy visszafelé is működjön a dolog, hiszen ha az agy képes irányítani egy játékban az lenne a megoldás hogy elhitessük az aggyal hogyha megfog valamit hogy az ott is van és áthatolhatatlan mint itt az asztal - jeleket küldeni az agynak a tömörségrőr és a felületről. Így nem is kellene Kinect csak egy jobb minőségű Rift és egy jól programozott "agyhullámolvasókontroller"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Kajafun
2014.05.16. 13:12
Még egy lépés a mátrix felé!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. papus016
2014.05.17. 13:19
Milyen alkalmazásai lehetnek majd a pornó iparban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Renhoek Chif5...
2014.05.17. 16:07
Erre egy megoldás van, az ideg-gép interfészek, méghozzá invazív eljárással.

Persze ez még nagyon a jövő, de a lényege valami olyasmi lenne, hogy a rendkívül bonyolult gerincelői idegek átvágásával beépítjük az idegi interfészt, amire már vannak is példák (pont olvastam egy cikket, folyékony fémmel helyettesítették az ideget) ezek után tökéletesen "olvasható" lesz az adott ingerületvezetési rendszer, és modifikálható is a jel valós időben. Persze itt még felmerül, hogy mennyire kötjük be szálhelyesen az idegeket. Ugyan ezt a látó, halló idegekkel is megtehető, ha képesek leszünk dekódolni és módosítani is a jelet. Ez tényleg a jövő, és nagyon mátrixosan hangzik, de ez az egyetlen mód létezik a tökéletes virtuális valóság elérésére. A non-invazív módszerek mint az agyhullámok analizálása, vagy az izomingerület szenzorok, amiket ma használnak a protézisekben, csak egy kőbaltás módszer ehhez képest. Viszont ennek is megvannak a hátrányai, sokan óckodnának az implantátumoktól, és műtéti hibák is előfordulhatnak, szóval először patkány, majom "önkéntesek" kellenek

Ennek persze orvosi jelentősége is óriási, hiszen új generációs protézisek jelenhetnek meg, mozgás, látás, hallás területén is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. stefi76 lajcs...
2014.05.17. 19:11

"Azt nem tudom hogy mi lesz a gyakorlati alkalmazása de majd ez is kiderül idővel."

Például videotelefon a 3D megjelenítéssel, természetesen a végleges kép a tökéletes beolvasást/megjelenítést mutatja.
Továbbmegyek, nem egyszerűen csak beszélgetés, képzeljünk el egy gyors orvosi diagnosztikát úgy, hogy a messzebb lévő doki előre, vagy segítségként diagnosztizál illetve távsegítséget ad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. LGx
2014.05.19. 13:33
csak egy "3D futópadot" kell gyártani hozzá, és teljes egészében bejárható lesz a virtuális tér pár négyzetméteren.
onnantól aztán nincs határa a felhasználásnak, katonai gyakorlat, játék, sport...
szerintem pár éven belül meg lesz ez a platform is hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!