iPon Hírek

Esélyt kap a feltámadásra a Fear Effect

Dátum | 2016. 04. 07.
Szerző | Freelancer
Csoport | JÁTÉK

A játékiparban már jó ideje a nagy feltámadások és visszatérések idejét éljük, hiszen a kiadók jóformán hetente jelentik be, hogy folytatnak egy már-már a múlt ködébe vesző sorozatot, vagy felújítanak egy alapos grafikai ráncfelvarrásra szoruló, annak idején milliók szívét megdobogtató slágerjátékot. A retro-rajongók ismét örülhetnek, mivel minden jel arra mutat, hogy hamarosan egy több mint másfél évtizede tetszhalott cím éled majd fel. Mint az ismeretes, a Square Enix még tavaly arra kérte a független alkotókat, hogy a The Collective kezdeményezésük keretében nyújtsák be az arra vonatkozó ötleteiket, hogy mit is lehetne kezdeni a már régóta parlagon heverő játékaikkal. A nem mindennapi ajánlatra értelemszerűen sokan lecsaptak és a Goetia-t jegyző Sushee koncepciója annyira megtetszett a fejlesztő-kiadónak, hogy illetékeseik némi tűnődést követően engedélyt adtak a csapatnak arra, hogy április 12-én megkezdhessék a Fear Effect Sedna Kickstarter-kampányát. Megjegyzendő, hogy a Square feltételei több mint méltányosak, hiszen csak a gyűjtés során összejött pénz öt, valamint a bevétel tíz százalékát kérik el. Az alapok a tervek szerint változatlanok lesznek, azaz egy feszült, brutális és természetfeletti elemeket is felvonultató thrillerrel játszhatunk majd, de TPS helyett egy, bevallottan a Harebrained Schemes Shadowrun-játékai által inspirált taktikai CRPG-t fogunk kapni, amiben mind a történetnek, mind pedig az ésszel megvívott csatáknak fontos szerepük lesz. A cselekményről még nem sokat lehet tudni, de az érdekes módon a soha be nem fejezett harmadik rész után fog játszódni, ami arról szólt volna, hogy az egyik főszereplő, Hana miképpen tér vissza a pokolból az élők világába és szabadul meg a túlvilági erőkkel lepaktáló triádok béklyójától. Az új részben ezért antihősnőnk független zsoldosként igyekszik majd érvényesülni, de gyaníthatóan kísérteni fogja a múltja. Természetesen, a másik három központi karakter is vissza fog térni, így Rain Qin, Glas és Deke is irányíthatóak lesznek a küldetések során, valamint új szereplőkkel is bővülni fog a paletta.
Mindez igen ígéretesen hangzik, de a Sushee alapítója, Benjamin Anseaume óva inti a rajongókat attól, hogy egy AAA-kategóriás játékot várjanak el a tíz főt számláló cégtől, hiszen ő és munkatársai még akkor is az első két rész költségvetésével össze nem mérhető anyagi forrásokból lesznek kénytelenek kihozni a maximumot, ha sokszorosan túlteljesítik a tervezett százezer eurós célt a gyűjtés során. Amennyiben sikerrel fognak járni, a Fear Effect Sedna valamikor 2017-ben érkezik majd és PC-re garantáltan, konzolokra pedig a befolyt összegtől függően fog megjelenni.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. RaVer86
2016.04.07. 15:31
Nem értem, hogy miért egy kickstarteres tákolt fost csinálnak ebből a jobb sorsra érdemes játékból...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mikej95 RaVer...
2016.04.07. 21:27
Én se várok tőle sokat. Dreamfall is Kickstarter-es izéként éledt újjá (egyetlen közönségfinanszírozásos játék ami érdekelt is), hiába voltak meg az eredeti fejlesztők, nem volt kiadó, aki fogja a kezüket és egy optimalizálatlan, lapos, lélektelen politikai korrektség szimulátor lett belőle. Itt töredék pénz, csapat, stb, szóval még rosszabb a helyzet.

Kickstarter nem más, mint egy kirakodóvásár nagy cégeknek, ahol mások pénzén finanszírozott ötleteket vásárolhatnak fel. Ami mögé nem áll be semmi komoly szereplő az annyit is ér.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!