iPon Hírek

Etikátlan Xbox One reklámkampány Youtube-on (FRISSÍTVE)

Dátum | 2014. 01. 21.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

FRISSÍTÉS: A Machinima és a Microsoft is reagált a történtekre, bár a Machinima közleményében valójában kikerülte a kérdést: "A decemberi közös Machinima és Microsoft akció egy tipikus marketinges összefogás volt az Xbox One reklámozására. Az Xbox csapat nem ellenőrzi ezeket a tartalmakat és nem ad róluk visszajelzést sem. Minden titoktartási kikötés, megállapodási feltétel, vagy bármilyen más útmutató a Machinima által biztosított előírás szerinti dokumentum. Az érthetőség kedvéért, a titoktartás magára a megállapodásra vonatkozik, nem a promóció létezésére." A Microsoft szóvivője a következőket mondta: "A Microsoftnak nem volt tudomása azokról az egyéni szerződésekről, melyeket a Machinima kötött tartalomszolgáltató partnereivel a promóció részeként, és nem adtunk visszajelzést egyik videóról sem. Megkértük a Machinimát, hogy ne közöljenek több videót ennek a média akciónak a részeként, és arra is megkértük őket, hogy a programban résztvevő videókon tüntessék fel, hogy fizetett hirdetési kampány részei." EREDETI HÍR: A Microsoft pénzt ajánlott fel azoknak a Youtube felhasználóknak, akik pozitív fényben mutatják be az Xbox One-t játékokról szóló videóikban. Az akció a Machinimán keresztül zajlott, melynek felhasználói emailben kaptak értesítést a lehetőségről. Ebben persze eddig nincs semmi szokatlan, hiszen a szponzorálás a Youtube-on és más médiákban is régóta bevett szokás. Ez az eset azért kirívó, mert a Microsoft külön szerződést íratott alá a résztvevőkkel arról, hogy a szponzorálás tényéről és még az erről kötött megállapodásról is hallgatniuk kell. Országonként változó, hogy ez milyen törvényekbe és szabályokba ütközik, de az biztos, hogy az ilyesmi bárhol a világon etikátlan. Ugyanúgy, ahogy a tévécsatornáknak is ki kell tenniük "a műsorban termékmegjelenítés található" feliratot, a fizetett és szponzorált hirdetések esetében, a Youtube-on is kötelező jelezni, ha valaki ellenszolgáltatás fejében mutat be egy terméket. A résztvevőknek a Microsoft 3 dollárt ajánlott bónuszként minden ezredik nézőért. A szervezésben segédkező Machinima brit közösségi menedzsere Twitteren is hirdette az akciót, de ezt az üzenetet azóta már törölte. A részvétel feltételei közé tartozott, hogy a videókban legalább 30 mp-ig valamilyen játékot kellett mutatni Xbox One-on, a konzolt név szerint is meg kellett említeni, és a szereplők nem mondhattak semmi negatívat a konzolról, az Xbox One-os játékokról, a Microsoftról vagy a Machinimáról. A videók leírásában fel kellett tüntetni az XB1M13 megjelölést. (Ha rákerestek Youtube-on, akkor láthatjátok, hogy azóta sok olyan videó született ezzel a taggel, ami nem az Xbox One-t reklámozza, hanem ezzel az esettel foglalkozik). Hozzá kell tenni, hogy ez a kampány nem volt olyan nagy jelentőségű az Xbox One reklámkampányok között, és csak rövid ideig tartott. A Microsoft azt is mondta, hogy csak addig fizet, amíg a nézők száma el nem éri az 1,25 milliót, ez január 16-án, két nappal a kampány kezdete után be is következet. Ettől függetlenül még zavaró a szponzorálás tényének elhallgatása, arról nem is beszélve, hogy attól, hogy a cég már nem fizet a videók még mindig ott vannak és továbbra is reklámozzák a terméket. Az alábbi vidiben boogie (dühös alteregóját, Francist is biztos ismeritek) fejti ki véleményét a történtekkel kapcsolatban, és a Youtube, a szponzorok és a videókészítők kapcsolatának rejtelmeibe is bevezet (ő egyébként nem vett részt ebben a kampányban).
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

17. DogTheDog
2014.01.21. 18:15
Ez kellemes hir volt,meg egy szeg a YouTube-nak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. erdeirem
2014.01.21. 18:20
"...Youtube-on és más MÉDIÁKBAN?! is régóta bevett szokás..." köszönjük, idáig volt érdemes olvasni... A demagógia már fel sem tűnik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. j.panzer
2014.01.21. 18:27
Az utóbbi időben ez totálisan jellemző az MS-re. Első körben csinálnak egy gyenge, POS, kémeboxot, amin ráadásul megtiltják a használt játékok adásvételét, mindeközben az összes létező leendő X-bone tulajra látatlanban rásütik a "potenciális tolvaj vagy" logót, az Always Online DRM-el, ezzel gyakorlatilag az egész játékos társadalmat szemen köpve, s mikor rájuk szakad a gamerek haragja, ellenszenve, akkor felvillantanak egy nagy köteg zöldhasút, mint Mulder az FBI-os jelvényt, és elvárnák, hogy minden el legyen simítva, mindenki úgy táncoljon, ahogy ők fütyülnek.
Undorító.

És ebben az a legszörnyűbb, hogy felesleges. Lehetett volna ezt kulturáltan csinálni. Meg ésszel. De ez a két tulajdonság az utóbbi években kiveszett az MS-ből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Azrael
2014.01.21. 18:32
Nocsak, még egy nyelvtan professzorhoz van szerencsénk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. erdeirem Azrae...
2014.01.21. 18:58
Nyelvtanprofesszor? Hol? Merre? Ja, hogy én lennék az... értem.

Ellenben látom nem érted, hogy itt nem azzal van a probléma, hogy olyan szavakat használunk, amik nem léteznek, hanem azzal, hogy lázító, elnagyolt híreket írunk.

Tudom, hogy valami hihetetlen menő a "MS hater" hozzáállás, de vegyünk már azt is észre, a nagy asztalcsapkodás közben, hogy az pont ugyanolyan etikátlan dolog a tényeket ilyen módon elnagyoltan, egyoldalúan beállítani, mint azt az Ipon előszeretettel megteszi hétről-hétre, hónapról-hónapra, de még ezzel sincs baj, mert elvégre gondolatszabadság van, csak kicsit érdekes, hogy úgy verjük a tamtamot, hogy egy jottányival nem vagyunk különbek.

Igen, MS fanboy vagyok, meleg, zsidó és grammar nazi is, de ezt még úgy is olvasni fogom a következőkben.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Magrathea
2014.01.21. 19:37
erdeirem: Minden kritikus, tesztelő, hírszerkesztő és újságíró ha leír valamit, azzal potenciálisan befolyásolja az olvasói véleményét. Minden elmozdíthat valamilyen irányba, hogy mit, mikor és hogyan ír meg. Úgy gondolom, hogy ez, amiről most írtunk az Xbox One kapcsán, igenis hírértékkel bír, mert sokan lehet, hogy eddig nem gondoltak bele, hogy nem csak sok nagy újság (IGN-től az Eurogamerig) részrehajló bizonyos irányokba, de már a "mezei" YouTube-os gameplay feltöltőket is elérték a nagy cégek, méghozzá ilyen módokon.

Ezzel a hírrel rá akartuk irányítani a figyelmet erre a tényre. Én azt mondom, hogy a legjobb az, ha mindenki több forrásból tájékozódik és nem áll rá csak 1 csatornára. Az iPon egyáltalán nem MS hater, ha megnézed, akkor a következő hírünk pont a Sony és a PS4 problémáit taglalja...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. sifear
2014.01.21. 20:33
OFF
média-médiák-médiumok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Smooth44 Magra...
2014.01.21. 20:41
"Úgy gondolod, jó a termékünk? Tetszik? Szereted? Kapsz 600Ft-ot, ha ezt meg is osztod másokkal."
Pistike örül a ZikszbokszVánjának, talán megosztja ezt az élményt Karcsikával is, aztán ennyi. Esze ágában nem lenne törni magát, hogy az egész világgal megossza, mennyire örül az új stuffnak. De két fagyiért már talán veszi a fáradságot és feltölt egy "hurráhurráéljen" videjaót. Mi ebben a kivetni való?
Miért nem az a gennyes, aki visszaél a lehetőséggel? Nincs xb1-om, de ezért a hatalmas összegért bármikor mondok szépeket bármiről.
Az már más kérdés, hogy ezt tudták a cégnél, ezzel kalkuláltak, sőt erre játszottak, vagy csak letojták. Ez innentől mind spekuláció, találgatás, rosszhiszeműség a konkrét tények hiányában.
Én nem kívánok állást foglalni az ügyben, de én sem szeretem az ilyen jellegű cikkezést. Tipikusan bulváros szenny az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. mikej95
2014.01.21. 20:44
Szokásos M$ színvonal, költötték volna azt a pénzt inkább fagyira.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. zoomcns erdei...
2014.01.21. 21:29
szerk: sifear megelőzőtt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. nemlehet
2014.01.21. 21:50
Ez nem bulváros rémhírkeltés, ez TÉNY. Ami IGAZ az nem bulvár. A bulvár félinformációkat próbál meg tényként eladni, illetve spekulációkat, véleményeket valós hírként. Itt messze nem erről van szó. Én örülök, hogy lehozta az Ipon ezt a hírt, mert nem árt tudni ezekről. Aki ezen kiakad, az remélem strucc módjára máskor is homokba dugja a fejét, csak ne csodálkozzon ha néha hátulról jól megrakják....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Magrathea Smoot...
2014.01.21. 21:52
Igen ám, én is elfogadnám a fagyit ilyen esetben, node ne kössék már ki nekem szerződésben, hogy csak a jót mondhatom!! Ki volt kötve hogy se a box-ra, se a játékra, se a machinimára nem mondhatok rosszat. Egy kritikában márpedig általában nem csak csupa jó szerepel.

De nem is ez a legrosszabb, hanem hogy titkolják, hogy ezek fizetett hirdetések! Egy reklámnál nem árt tudni, hogy ez reklám. Tudod mikor odaállítják szomszéd marinénit a kamera elé, hogy mondja azt, hogy a tomi mosópor király, az nem ugyanaz, mintha a szomszéd zsóka bácsi, akivel napi szinten összefutsz a piacon, mondja hogy király. Zsóka bácsinak jobban hiszel, mert tudod, hogy ő nem azért mondja mert fizettek neki. nade ha kiderül zsóka bácsiról, hogy mégis csak csúszott neki a della...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Avisto
2014.01.21. 21:54
Én inkább ahhoz hasonlítanám ezt, hogy nem mindegy hogy egy reklámblokkban hangzik el hogy ez a mosópor a legeslegfaszább, minden más bélsár, vagy egy dokumentumfilmben esetleg a híradókban.
Feltételezem hogy aki ezeket a vloggereket követi az az Ő véleményükre kíváncsi, nem pedig bármelyik cég által is a szájukba adott szavakra. Gondolom feltételezik hogy azt is kapják, nem az utóbbit. Lehet hogy amúgy is alapvetően pozitív lenne persze az illető véleménye, de a szerződés elvileg kiköti hogy negatívumot nem is mondhat, ha van és amúgy szúrná a szemét akkor sem.
Nem igazán értem miért fáj bárkinek is hogy ebből lett itt egy cikk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Magrathea
2014.01.21. 21:58
Avisto:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Balucsek Avist...
2014.01.21. 22:55
Nekem is gyanús, hogy nagyon sokan a cikk utáni hozzászólásokban nem mondanak rosszat az MS-ről... Mindenki paypal számlát mutatni, hol az MS utalása... Utána talán elhiszem, hogy tényleg a saját véleményeteket írjátok...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. 5hR3kY
2014.01.22. 11:14
Mindig azt hiszem hogy a Májkrémszoft már nem tud lejjebb menni, de egyfolytában tévedek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mikej95
2014.01.22. 16:07
Hehe, jól egymásra hárították a felelősséget. Sáros mindkettő, ez a cikk meg nagyon demagóg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!