iPon Hírek

Európai árlistán az ASUS GTX 460-asa

Dátum | 2010. 07. 05.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Már egy ideje nem titok, hogy az Nvidia július folyamán piacra dobja GeForce GTX 400-as videokártya sorozatának legfrissebb DirectX 11-es támogatással ellátott tagját, amely a többiekkel ellentétben már nem a GF100-as, hanem az új, GF104-es grafikus processzor köré fog épülni.


A GeForce GTX 460-as videokártya nem hetek, hanem egészen pontosan mához egy hét múlva fog megjelenni, legalábbis a rendelkezésre álló információk erről számolnak be. A megjelenés közelségét jól szemlélteti, hogy egyes európai árlistákon már megjelent az Nvidia egyik partnerének GeForce GTX 460-as videokártyája. A szóban forgó jövevény az ASUS műhelyében készült és az ENGTX460/2DIS/768MD5 termékkódot kapta. Az újdonság GF104-es GPU-ja 336 CUDA maggal és192-bites memória interfésszel rendelkezik, a GPU 675 MHz-en, míg a shaderek 1350 MHz-en ketyegnek. A kártyán 768 MB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memória található, ami 3600 MHz-es órajelen üzemel. Érdekesség, hogy a korábbi állításokkal ellentétben nem 180W-os, hanem csak 150W-os lesz az egység TDP-je, ami már sokkal barátságosabb értéknek tűnik, mint felsőkategóriás társaié.

A videokártyán két DVI és egy HDMI kimenetet találunk, a hűtésről pedig egy kétslotos aktív megoldás gondoskodik. A DirectX 11-es termék jelenleg 206,91 eurós áron van jelen egyes árlistákon, ahol július 12-ére teszik a hivatalos megjelenés időpontját.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

26. Gpety
2010.07.05. 12:08
Úgy néz ki, hogy még jó sokáig kell várni egy 40-45 eFt-os, használható Dx11-es kártyára. Kicsit olyan érzésem van, mintha a két gyártó összejátszva tartaná magasan az árakat. Pedig kartelezni nem éri meg...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. tibi27
2010.07.05. 12:19
Ezzel én is így vagyok,már rég vettem volna dx 11-es karit ha nem azt láttam volna hogy egy 5970-es kari kell ahhoz hogy normális fps-em legyen a dx11-es játékokban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. pietro84
2010.07.05. 12:39
Kár,hogy az nv kártyáknál rosszabb a teljesítmény/tdp arány mint ati krátyáknál, ahogy elnézegettem azonos kaliberű kártyák specifikációit...

A horrorisztikusan magas ár persze mindkettőnél befigyel... Nemmarad más, mint várakozni tovább.
Hálistennek azért pl. ha valakinek alapvetően csak hd film nézegetés a fontos, viszonylag olcsón megtudja úszni a videokarit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. nightmare1...
2010.07.05. 12:59
Megéri a kartellezés, de csak addig, amíg mindketten betartják a szabályokat, ugyanis így szép profitot lehet realizálni Ha valaki ne adj isten felrúgja a kartellmegállapodást, nah, akkor lenne a jó világ, mert egymásnak kínálnának alá
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Brunze
2010.07.05. 13:07
Gpety: Teljesen egyetértek veled.

Remélem a következő generációs Ati vagy Nv kártyák már jobb Ár/teljesítményüek lessznek.
Ez a kártya se lenne rossz csak mondjuk 20k-val olcsobban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. PainKiller
2010.07.05. 13:10
"... míg a shaderek 1350 MHz-en ketyegnek."
Kedves J.o.k.e.r! Az óra az ketyeg, a memóriák és processzorok azon a bizonyos órajelen működnek, üzemelnek. Ketyeg... persze.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Kislakos
2010.07.05. 13:23
Kedves PainKiller!
Te ilyen mindenbe belekötő ember vagy? Ez a ketyeg szó sokszor megjelenik az ilyen tesztekben,cikkekben a változatosság kedvéért és azért hogy a cikk frappánsabb legyen Nyugodj bele hogy J.o.k.e.r is tudja azt hogy működik és nem ketyeg....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. jozsefm night...
2010.07.05. 13:29
nightmare13
Éppenséggel nem példa nélküli az informatika világában,az elmult időszakban eleget olvashattuk az ilyen jellegü, bizonyitást nyert ügyeket.És ahol jól müködött a diszkréció......?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Humbuk
2010.07.05. 13:55
Sajna megéri a kartellezés Ha ki is derül és esetleg meg is büntetik őket, akkor is a "büntetés" a töredéke annak a profitnak, amit ezalatt bekaszíroznak. Meg hát ugye nekünk drágának tűnik ez a cucc, máshol pedig ahol 10-15-20x annyit keresnek az emberek, ott meg aprópénz.
Ez van pedig egy ilyen karit én is szeretnék a gépemben tudni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. kovy29
2010.07.05. 13:59
Humbuk nálunk a kib@đzott forint miatt ilyen drága. Szlovákiába egy új 1GB-s Sapphire 5770 max. 40 ezer forint. Nálunk meg legalább egy tízessel drágább...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. oliba
2010.07.05. 14:34
Míg nem jött ki az AMD a 3000-es szériájával, addig ugyanilyenek voltak az árak, mint most
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. vzsryl
2010.07.05. 14:59
A specifikációi alapján erős a gyanúm, hogy jó lesz a kártya tuningpotenciálja, csak a tuning utáni hatásfok kérdéses.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. PainKiller
2010.07.05. 16:32
Kedves Kislakos.

Nem, nem vagyok az a kötekedős fajta, de most telt be a pohár! Attól, hogy egy képzavart kreálnak a ketyeg szó használatával még nem lesz se frappánsabb, se változatosabb a cikk. És egyre több helyen olvasom ezt, hogy "ketyeg"... a szép magyar nyelv gagyizása ez, nem más!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. polarx
2010.07.05. 16:52
PainKiller: hasonló számomra a "vas" szó is.. számítógép b...a meg nem vas nem fémipar ez.. még ha van is egy két dolog benne ami vasból, alumíniumból és egyéb fémből készült..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. _DiEGO_
2010.07.05. 18:32
GF104-es 192-bites memória interfésszel rendelkezik, a GPU 675 MHz-en, míg a shaderek 1350 MHz-en ketyegnek.
A korábbi állításokkal ellentétben nem 180W-os, hanem csak 150W-os lesz az egység TDP-je, ami már sokkal barátságosabb értéknek tűnik, mint felsőkategóriás társaié.

~207€

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. pal07
2010.07.05. 18:36
Ez kb ha teljesitményt nézzük a gtx285 allat van picivel . Egy korábbi Ipon-os tesztben a GTX285 =gtx465 van pariban. DX11 altt már szerintem a 460 keményen lassulni fog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. prohlep
2010.07.05. 20:27
Oszinte velemenyekre vagyok kivancsi: ki miert tuningol?

OK, az ertem, hogy a pillanatnyi legjobb kartya eseten tovabbi teljesitmenyre csak tuningolassal van esely. Vegulis az auto/motor sportban is azer tuningolnak, mert az adott osztalyban lefektetett hatarokon belul csak tuningolassal lehet nagyobb teljesitmenyt elerni.

Izgalmas jatek a tuning? Baratkozasi lehetoseg? (hogy azonos erdeklodesuek jol ki tudjak beszelni a tuningolas problemait, a megtortent erdekes eseteket, stb)

Nekem a tuning-potencial azert szamit, mert ugy gondolom, hogy a jol tuningolhato eszkoz kevesbe fog cserben hagyni, ha mindig a nevleges alapallapotaban hasznalom.

En amugy a stabilitasi vagyam miatt inkabb LEFELE szoktam tuningolni, azaz anti-tuningolni szoktam indonkent. Peldaul a tanszeki, amugy sem gyors es meglehetosen regi gepemet 60%-ra veszem vissza: 1.1 GHz. 365/7/24 stabilan fut evek ota ejjel nappal. Egy sima honlap es 4 darab web2-es honlap, backup szerver, stb. Ja, es csak 1.5 GB memoria. Erre kepes egy sima linux disztro, gyakorlatilag alap beallitasokkal. Es persze ingyen es jogtisztan.

Soha cserben nem hagyott, soha nem fagytam, nem borultam, stb.

Linux eseten 1.1 GHz szukosen eleg ahhoz, hogy bongessek es grafikusan szerkesszek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. oliba
2010.07.05. 21:19
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jozsefm prohl...
2010.07.05. 21:25
Szia prohlep
Jól összefoglaltad a lényegét!Ha mást nem is de ezt köszönhetjük, az Általad oly sokszor és sok esetben joggal kritizált Win-nak.Összehozza tökéletlensége és formálhatósága okán a hasonló érdeklődsi körü,és az adott keretek közt egy a rendelkezésükre álló tecnnikai szinvonalból a legjobbat, kihozni tudó és akaró csapatba az egyenként viszonylag kevés de összességében már óriási tudással tapasztalattal biró felhasználókat.Az információcsere, a külön külön szerzett tapasztalat és tudás igy minden egyén épülésére és hasznára van.Nem mellesleg létrejön egyféle \"szellemi alkotómühely \" és közösség is ami, megintcsak visszahat a benne aktiv szerepet vállalók tudására.A verseny a versengés során amely csak szimbolikus trófeákért zajlik,/mert itt más előnyre nemigen lehet szert tenni/ a résztvevők tovább adják tapasztalatikat,ötletekkel javaslatokkal segitik a gyengébb eredményt elérőt,hogy ő is felzárkózhasson a többiekhez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Fzoltan
2010.07.05. 22:13
prohelp: Én azért tuningolok, mert a viszonylag olcsón kapható, de sokáig húzható alkatrészek amortizációja jóval csökken. Egy olyan proci, ami gyárilag 3 GHzes, de 4-ig tudom húzni, jóval később fogom lecserélni, mint azt, amelyik nem húzható. Röviden: PÉNZÜGYI OKOKBÓL. Ettől még a farkam sem lesz nagyobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.07.06. 00:01
A tuning az alkatrészek minél gyorsabb medöglesztésének egyik lehető lehatásosabb, és sokak által gyakorolt "játéka." Én meg azt mondom, hogy pont azért nem tuninolok, mert akkor hamarabb elpusztul, és még több pénzembe kerül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. arkman rabib
2010.07.06. 07:09
Lehet szépen is csinálni és akkor semmi (tényleg semmi) hátrány nem származik belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.07.06. 14:57
Igen, egyetértek. Én igazából ezért vettem olyan VGA-t, ami gyárilag tuningolva van, mert így a gyártó garanciát vállal a tuningra is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Humbuk
2010.07.07. 07:55
Rabib mi az, hogy tuning?
Van egy proci. Mondjuk egyfélét gyártanak ami tegyük fel húzással 4.2-4.6Ghz normál léghűtésre. aztán azt mondják, hogy belőjjük.. umm nem is toom legyen 3.4Ghz
Kérem szépen ma mire nem elég egy tegyük fel 3Ghz-s 4 magos proci?

A tuning lehetőség természetesen marketing rész is, mert minél jobban húzható valami annál hamarabb tönkre megy.. Term akkor is tönkre megy ha egyáltalán nem használod, de ez már más kérdés.
aki meg anti-tuningos annak azt mondom Ha mázlid van és kifogsz egy jól összerakott alkatrészt örülj, ha meg nem, akkor tök mind 1 mit csinálsz vele úgy is kampec lesz neki rövid távon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Humbuk
2010.07.07. 07:57
még egy gondolat:
szerintem a mai tuning néha csak amolyan a userekre hagyott szórakozás. Nem véletlen nem használja azokat az órajeleket a gyár
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Csocsocx Humbu...
2010.07.07. 08:34
"Kérem szépen ma mire nem elég egy tegyük fel 3Ghz-s 4 magos proci?"

Szerintem nagyon sok mindenre elég! Mert igazából a játékon kívül még sok mindenre lehet használni a gépet!
Az egyik haverom az vett egy XBox-ot játszani mert megunta az állandó tuningolást meg pénz költést!
Mennyi most egy XBox 50e-100e körül?
Mennyi egy jó gép amin minden elfut frankón 200-300e vagy több?
Még marad is pénze játékot venni!

A régi szép időkben vettél egy gépet és vettél hozzá játékot most veszel egy játékot és vegyél hozzá gépet!

Röviden üzletpolitika!
Még az is elképzelhető, hogy az Nvidia, Ati/Amd, Intel fizetnek is a komolyabb gépet igénylő játékokért!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!