iPon Hírek

Ezért vibrálnak a G-Sync kijelzők egyes játékokban

Dátum | 2014. 12. 05.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia G-sync technológiájával ellátott monitorok egyre jobban terjednek a piacon, de egyes felhasználók arról panaszkodnak, hogy némely játékok alatt képvibrálás jelentkezik, ami leginkább a statikus tartalmaknál látható – például töltőképernyőknél, amikor a kijelző tartalma látszólag másodpercekig nem változik. Persze a képfrissítés ekkor is zajlik, azaz az aktuális tartalmat újra és újra megjeleníti a rendszer az egyes frissítések alkalmával, ám a G-Sync technológia a hagyományos megoldásokhoz képest jóval tovább vár a képfrissítéssel.
A pixelek nagyjából 20 ezredmásodpercnyi idő után elkezdik elfelejteni beállított színüket, és elindulnak a fehér szín felé. A folyamat lassú, nem azonnali változásra kell gondolni, de "0 FPS"-es tartalmaknál a G-Sync csak 33ms-enként frissít, így az apró fényerőváltozást az érzékenyebb szeműek észrevehetik. A hibajelenséget a PC Perspective munkatársai egy ASUS RoG Swift monitor segítségével EVE Online alatt gyönyörűen reprodukálták, a rendkívül minimális fényerősség-változást pedig grafikonon is ábrázolták, ami ragyogóan szemlélteti a jelenséget.
Ahogy az a diagramon is látszik, a statikus tartalom megjelenítésénél – az ábra közepén – látványosabban észlelhető a vibrálás, de játék közben sem tűnik el – pusztán sokkal kevésbé vehetjük észre (FPS függő, hogy mennyire). G-Sync nélkül azért nem jelentkezik a legtöbb monitornál, mert a G-Sync monitorok nagy része 144Hz-es, tehát fix frissítési ráta esetén ~7ms-onként frissít, ennyi idő alatt pedig még nem kezdik el a pixelek elveszteni a színüket (egy átlagos 60Hz-es monitor is 16,6ms-onként frissít, ami még a kritikus 20ms alatt van). Mivel az egész a mostani kijelző technológia sajátosságai miatt történik, maximum annyit tudnak vele kezdeni az Nvidia mérnökei, hogy a gyors monitoroknál sűrűbben rajzoltatják ki az azonos képkockákat, nem várnak 33,3ms-ig. Addig is, mint ahogy az a fenti képen látható, álló fekete képernyő esetén 1-2%-os fényerőeltérések lehetnek, amit vannak, akik érzékelni tudnak.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

30. VikMorroHu...
2014.12.05. 10:58
Annyit tehetnek, hogy nem várnak 33,3 ms-ig? Mondjuk eleve nem kellett volna hagyni, hogy ez a hiba előforduljon...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. lajcsi1975
2014.12.05. 11:29
Ez egy $200 feature az nvidiátol. :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Zolti77
2014.12.05. 11:46
Akkor ez most adtunk a szarnak egy pofont kategória? Drágán adjunk valamit amit arra csináltunk hogy ne zavarja semmi a folyamatos képeket aztán most pont ez a drága szar miatt nem folyamatos


Ilyenkor hol a sok Nvidia fan aki tele sírja állandóan az AMD posztokat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. atti2010
2014.12.05. 11:53
Talán megtanulhatna az Nvidia is drivert írni, szerintem az AMD ezt simán megoldotta így ha nagyon megkérik el is meséli nekik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Kerty
2014.12.05. 12:11
Eddig se voltam elragadtatva ettől a technológiától (függetlenül attól kitől származik) de ez így már vicces.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. dbori
2014.12.05. 12:18
Nekem az asus pg278q van. És semmi ilyesmit nem tapasztaltam... Bár eve online-al nem játszom. Lehet a szememmel lesz a hiba. Viszont ha kikapcsolom a g synset azt észreveszem függetlenül a 144hz-es képfrissítéstől.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. atti2010 dbori
2014.12.05. 12:25
Szerinted az a kártya tudja a G-Sync technológiát?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. siriq atti2...
2014.12.05. 12:45
Ez nem egy egyszeru drivert tanuljon meg irni dolog. Lehet elolvastad volna az eredeti cikkett(amit en mar tegnap megtettem), akkor nem irogatnal ilyeneket.
Abu85 sem olvasta el vagy nem ertette esetleg masik opcio, hogy nem akart ertelmesen irni errol . Nem vagy egyedul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. xilence
2014.12.05. 12:49
Tpikus nvidia termék, méregdrága, elavult, hibák hibákra halmozva
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Cooley
2014.12.05. 12:53
Szerintem itt egyeseknek újra el kellene olvasni a cikket. Folyamatos tartalomnál nincs semmi baj, csak a statikus képeknél, de ez is pofonegyszerűen orvosolható.

atti2010: Te egy nagyon humoros ember vagy! ^^ Pont az AMD tanítsa az nV-t drivert írni... Ezt még egy olyan agyhalott fanatikus sem mondhatja komolyan, mint te.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Samcsepp xilen...
2014.12.05. 12:55
Tipikus az is hogy az akinek ATI kártyája van ahogy gondolom neked is egyből löki a szöveget hogy így szar úgy szar. Szól ez kedves xilence kollégának. Csak azt ne felejtsd el hogy ATIéknál is szokás ám rossz drivert és mi egyebet kiadni. Alapos előtesztelés nélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Zotya21
2014.12.05. 12:57
nah erre most minden adm mániás rángathatja
de csak az hibázik aki leis tesz valamit az asztalra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. siriq Coole...
2014.12.05. 12:57
Sajnos az emberek tobsege nem tud ertelmezni egy cikket, a masik meg lusta leforditani az eredetit(abu85). Tudom english nyelven irodott de mar elvarhato, hogy megfeleloen ertelemezze stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. schjani dbori
2014.12.05. 13:06
Nekem is Asus PG278Q-m van , de én se tapasztaltam semmi ilyesmit.

Nem a szemeddel van baj!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. DogTheDog
2014.12.05. 13:31
Kellett a diagram,mert szabad szemmel nem lathato.
Igy elhiszem nekik amit allitanak,de eddig en meg nem lattam a moncsin azt,amirol itt beszelnek.
Azt is jo lenne tudni,hogy ez most egy monitorral keszult teszt,vagy kiprobaltak nehanyat,es mindegyiknel jelentkezett?
Egy szo mint szaz,erre muszaj lesz lepnie az nV-nek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. atti2010 Coole...
2014.12.05. 13:36
Ennél kevesebbért is felakasztanád az AMD-t, kár ezen vesződni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Lazahunter xilen...
2014.12.05. 13:53
Mert a konkurencia ám különb ... ohh wait, no ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. 5hR3kY
2014.12.05. 14:01
Talán ha nem rohamtempóban adták volna ki a VESA szabvány bevezetése előtt a pont a szabványról másolt technológiát, akkor még normálisan is működhetne.
Bár ha meg később adják ki, akkor meg eladhatatlan lett volna az ingyenes technológia mellett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. oliba
2014.12.05. 14:04
ASync monitorok most emiatt egy évvel később jönnek ki, hogy orvosolhassák a hibát
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Juliska
2014.12.05. 14:06
Döbbenetes látni, hogy az nVidia mekkora pénzimádó, felhasználóikat lehúzó cég lett. Felfoghatatlan mi vagy ki bomlaszthatta szét felhasználóbarát piacpolitikájukat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. tarkatehen
2014.12.05. 14:37
Nekem ebben az egészben csak az tetszik, hogy olyan emberek nyilvánítanak vélemény (tisztelet a kivételnek) akik életükben nem használták ezt a technológiát és egy jó ideig nem is fogják. Egyáltalán nem érintettek a témában, de azért hozzá kell hogy szóljanak. Akik most az Nvidia-t szidják az AMD által fejlesztett technológiát SEM használják. Így tényleg sok értelme van szidni vagy védeni valamelyik gyártót, hogy nem használják, nem fogják használni sőt még nem is látták élőben egyiket sem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. 5hR3kY tarka...
2014.12.05. 14:56
A hiba létezik és reprodukálható, de szerinted csak akkor mondhatom róla hogy hibás ha veszek egyet? Dafaq?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. tarkatehen 5hR3k...
2014.12.05. 15:14
Nem, nem azt mondtam. Tény, hogy hibás, elrontott valamit az Nvidia. Javítják vagy sem, az a jövő dolga. Én azt mondtam, hogy azoknak nem kellene trollkodni, akik egyáltalán nem értintettek a hibával. Ha olyan emberek "verik a nyálukat" akik kifizettek súlyos pénzeket azért, hogy ezt használják megértem. De akik most indítanak megint szándékosan egy Nvidia-AMD fanatikus harcot úgy, hogy fogalmuk sincs róla milyen is a hiba a valóságban, mert nem látták még előben 1x sem, azoknak gratulálok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. dbori
2014.12.05. 21:09
Én mindent kipróbáltam,nem tudtam reprodukálni a hibát. Vagy én vagyok szerencsés a monitorommal, vagy azért nem olyan vészesen nagy gond ez... Valakinek sikerült esetleg...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. tarkatehen
2014.12.05. 21:30
Más ha van véleményed és más ha egyből sarazzuk egy-egy gyártó termékeinek a felhasználóit. Én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy kicsit unalmas minden egyes hírnél egy AMD/Nvidia harcot olvasni. És írtam is, hogy tisztelet a kivételnek.

Szerintem mindketten tudjuk, miről van szó, kik azok akik alig várják, hogy egy ilyen hír legyen és lehessen trollkodni, közben semmilyen személyes tapasztalatuk nincs az adott témában...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. csabi02 tarka...
2014.12.05. 22:42
amd hírnél is ugyanúgy,ugyanazok megmondják a frankót,hogy szar a driver stb meg senki nem vesz amd vga-t pedig tudjuk,hogy ez nem igaz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.12.06. 01:23
Ramutatni a hibara tenylegesen vagy csak bejarni trolkodni nem ugyan az. lathatod itt is atti2010-tol: Talán megtanulhatna az Nvidia is drivert írni, szerintem az AMD ezt simán megoldotta így ha nagyon megkérik el is meséli nekik. Ez a hsz tole tokeletese peldaja annak amirol irsz.Trolkodjunk mert megszulettem alapon irtak a hsz-t. Masik ha az ember nem vak es nem egyszeru user az nem bun. Ezt irhatnam az egyik modirol is. Csak azert mert beleszerelmesedett az amd cpuba nem feltetlenul kell a hulyeseget osztani alapon kommentalnia. Mondom mint 5 db amd cpu birtokosa.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.12.06. 01:37
Erre egy egyszeru peldat tudok mondani: Reklamoztak a bulldozert verremeno inzutus volt a ph reszerol azokra akik mast allitottak(ebben abu is benne volt olival), nem jelenik meg a titan dekstop piacon, az nvidia feature leirasa reszletesen es objektiven(mai napig nem kepes ra a "gpu guru" , tovabbi tomeges joslasok amik abszolult nem ugy jonnek be ahogy azt leirjak. A hab a tortan, hogy szept kozepen a fater kommentelt nvidia open cl tamogatasav kapcsolatban.(jelenleg 10/0 ra allok abuval szemben) Az nv igen is mar jo ideje gondolkozik a tovabbi fejlesztesben es tamogatasban es megvalosulasaban. Erre, torlik a fater accountjat es baromsagnak nevezik amit ir. par nappal ezelott pedig pont megjelenik a hir, hogy az nvidia az open cl fejlesztesen es tamogatasan dolgozik. Ezek utan ertse meg a hazi "pro" cikk irokat. Olyan szinten hulyere veszik es terelik az embereket kenyuk kedvuk szerint ahogy akarjak. Sajnos ennek rengeteg ember eset "aldozatul". Oliverda ugy nez ki kezd objektiv lenni de nem tudom, hogy ez egy marketing trukk az olvasoi tabor vissza csabitasara vagy tenyleg megtortenik. Egyszeruen a manuipulalo "pro" weboldal siman megteszi ezt is az elveszet olvasok visszaszerzese erdekeben. Nem mellesleg, nevetseges amit es ahogy talaljak az infokat. Lassan(ahogy ez mar tortenik) vissza fog utni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. csabi02 siriq
2014.12.06. 09:15
ezt el is hiszem neked és sajnálatos,de én arra próbáltam reflektálni,hogy amikor valami amd hír van, ugyan ez megy,amd kártyája még nem volt,de megmondja,hogy szar...

én meg azt mondom,hogy mind2 legalább annyira jó vagy szar mint a másik.
Mind2 hibázik ugyanúgy és kész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. tarkatehen csabi...
2014.12.06. 10:44
Így van. Nem csak az AMD-sek fikázzák az Nvidiát, visszafele is megy a dolog, illetve nem csak az egyik gyártó tud jó terméket gyártani. Viszont ezt az elvakultságot egyes emberektől tényleg nem fogom fel. Azzal, hogy megvette valamelyik gyártó termékét már kötelező mindenkinek bizonyítani, hogy az a legjobb és más nincs is a világon.....

Részemről ennyi volt amit akartam, nem offolok tovább, mindenkinek jó hétvégét!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!