iPon Hírek

Ezúttal a Commodore 64-et támasztanák fel Kickstarteren

Dátum | 2016. 04. 19.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Miután a Spectrumot két IndieGoGo kampányt követően sikeresen készítették el modern otthoni konzol és hordozható konzol formájában is, egy csapat úgy gondolta, érdemes lenne ezt megpróbálni a Commodore 64-gyel. A különbség annyi, hogy ez a projektet nem az eredeti készítők indították, és nem is licencelték hozzá a Commodore nevet, így egyszerűen csak The 64-nek nevezik a gépet, amiből ők is otthoni, valamint hordozható verziókat terveznek készíteni. A projekt mögött az a Darren Melbourne áll, aki korábban elkészítette a Direct-to-TV kiegészítőt az eredeti Commodore 64-hez. Az úriember 150 ezer dollárt szeretne összekalapozni, de egyelőre a készülő gép specifikációi még nem pontosak. A következők azonban már igen: - Lesz HDMI kimenet, de a kompoziton is gondolkoznak, hogy régebbi tévékhez is lehessen kapcsolni. - Többféle SID a sztereó hanghoz (6581 vagy 8580) - Támogatni fogja a gép az olyan modern tárolókat, mint az SD-kártya. - Több joystick támogatása a multiplayer miatt. - Többféle népszerű emulátor fájformátum támogatása. - Frissíthető firmware. - Remélik, hogy meg tudják teremteni a kompatibilitást a klasszikus perifériákkal.
Az viszont biztos, hogy az alap tárhely egy új, nagy kapacitású írható cartridge (legalább 512MB) lesz. Sajnálatos módon az eredeti cartridge-t nem támogatja majd a gép közvetlenül, de lesz rajta egy port, amire rádughatunk egy olyan kiegészítőt, ami viszont már igen. Az ígéretek szerint ez a gép megjelenésének pillanatában elérhető lesz. Érdekes a The 64 jogi helyzete is. A Commodore név és a hozzá kapcsolódó csirkefejes logó ugyanis a Commodore Holdings B.V tulajdonában vannak. Na, ezt nem licencelték. Az eredeti Commodore ROM-ok, BIOS-ok azonban a Cloanto Inc.-nél vannak, és ezeket viszont licencelték tőlük, mint ahogy a gép formáját is. Éppen ezért Melbourne úgy gondolja, hogy semmilyen jogsértést nem követnek el a The 64 elkészítése során. A tervek szerint a The 64 egy joystickkel és néhány klasszikus játékkal jelenne meg, de kerülnének rá új játékok is, melyek exkluzívak lennének a gépre. Amennyiben a gyűjtés sikeresen zárul, úgy az otthoni gép 2016 végén, a handheld pedig 2017 áprilisában készülhet el.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

25. ChoSimba
2016.04.19. 14:51
Ha kézikonzol formában jönne ki, akkor talán. De kell a csudának még egy doboz otthonra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Phantomstr...
2016.04.19. 15:05
Ez is egy jó, de minek kategória.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. pdx06
2016.04.19. 16:16
Már sokat bohóckodtak a Commodore-al, adtak ki Joystickot beépített játékokkal, C64 formájú pc-t, Linux alapú operációs rendszert, ezután meghalt a jogutód vezér, és annyiban maradt az egész. Gyűjtőknek, meg egy kicsit nosztalgiázni vágyóknak akik hasonló körülmények között akarnak játszani mint régen azoknak jó, más pedig marad a telefonos, pc-s emulátoroknál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Csicso1
2016.04.19. 16:38
Nem hiányzik se a vhs, se a magnókakzi, se a floppy, se a cd, dvd - optikai adattárolás ilyen formái - se a képcsöves tévé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. arn
2016.04.19. 17:17
Ha nosztalgiazni akarok, veszek egy igazit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Szefmester
2016.04.19. 18:12
Miért pont a kókányabbik dizájnt választották? Ez nekem inkább a C16 mintsem a C64 megjelenése.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Ereshkigal
2016.04.19. 18:32
Talán mert a legtöbb embernek a C64-ről a púpos változat ugrik be. Vagy mert kisebb. Fene tudja. Nem tudom, ki veszi majd meg. Nagyon erős nosztalgiázhatnék kell hozzá. Van itthon C64, de eszembe nem jutna bekapcsolni. Mondjuk ezt a kis handheldet azért egyszer megnyomkodnám, de biztos hamar félredobnám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. KROK
2016.04.19. 18:33
Nekem van itthon 2db C64, egy ilyen designos, meg egy másik. Floppy meghajtóval, datasettel, joyyal mindennel. Nosztalgiázni akarok, azt veszem elő
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.04.19. 18:33
Ez a kérdés bennem is felmerült ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Asagrim
2016.04.19. 18:54
A nosztalgia az, mikor előveszed a billentyűzetet, rácsatlakoztatod az öklömnyi adaptert, majd a TV-t és a magnót, belövöd a számlálót, berakod az ABC turbo kazettát majd kicseréled a játék kazira...

... nem pedig az, hogy megveszel egy ilyen utánzat nagy dögöt, amit rádugsz HDMI-re, majd az SD kártyáról elindítod a neked tetsző rippelt játékot. Szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. pdx06 Csics...
2016.04.19. 22:01
Hát nemtudom, nekem sokkal több örömet szereztek anno amikor ezek a VHS, CD stb.. kerültek a házhoz. Most pedig hiába az SSD, UHD-HDR TV, valahogy mégsincs semmi fílingjük. Amikor még telefon helyett a Brick Game-t nyomkodta az ember.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Phantomstr... pdx06
2016.04.20. 15:32
Mert öreg vagy, és ezek a gondtalan gyerekkort jelentik neked. Gyerekként én is szerettem a Test Drive 2-t, ma már 20 másodperc alatt szemrákot kapok és vérzik a fülem tőle. Egy megváltás volt floppyról optikai és flash tárolóra váltani és még jobban örülök, hogy most már felhőből mindent mindenhol elérek. Az sem bánom, hogy SSD-ről bebootol a gép, mire elemelem a kezem a bekapcsoló gombról és nem érek rá elmenni kávét főzni, amíg effektíve használható lesz. Fíling a nagy büdös ló... Nem kell a múltban élni, ennyi a boldogság titka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Asagrim Phant...
2016.04.20. 16:23
Én kifejezetten a filmekkel vagyok így. Számomra semmiféle nosztalgia értéke nincs egyetlen vontatott túljátszott teátrális szarnak sem, amit több mint 30 évvel ezelőtt produkált a filmipar, még akkor sem, ha korábban bírtam egy filmet. Ma szívesebben mennék fogorvoshoz, mint Flash Gordon vetítésre. Fejlődött a filmipar, az aktuális dolgokat szoktam meg, mert a filmek fejlődtek, jó irányba.

A nosztalgia szerves része a rituálé. Mivel filmeknél ez nem változott (berakod az adattárolót a lejátszóba, megnyomod a play gombot, megy a film), azoktól lényegesen könnyebb elszakadni, mint egy C64-től.

Az viszont vicces, hogy pont egy játék hírnél beszélsz boldogságról, miközben elítéled a múltat. Hova fejlődött a játékipar az elmúlt években? Sehova, inkább vissza. A költségvetés 90%-át az egyre realisztikusabb és drágább grafikus motor viszi el, a játékmenet meg olyan egyszerű, mint a faék, de legalább bugos is, de azért fizesd ki a teljes vételár mellett a játékból tudatosan kivett majd később visszacsempészett tartalmat DLC néven. A legtöbb mai játéknak maximum hangulata van, lelke nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Terror Asagr...
2016.04.20. 16:45
Egészen biztos vagy benne, hogy a filmek jó irányba fejlődtek? Kérdem ezt annak tudatában, hogy a mozik már minimum egy évtizede csak nézhetetlen szarral vannak tele. Pontosan ugyanazt a tendenciát vélem felfedezni a filmipar esetében, mint amit a videojátékok kapcsán felvázoltál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Phantomstr... Asagr...
2016.04.20. 16:53
Néhány ténylegesen művészi indíttatásból készült játékot leszámítva (ami szintén van manapság is) pontosan ugyanannyi lelket találok a mai játékokban, mint a 10-20 évesekben. A játékmenet pedig faék lenne? Mihez képest? A régi játékokhoz képest? Mi az az istentelen játékmenetbeli mélység és összetettség ami mondjuk 15 éve általánosan! megvolt, az elmúlt 4-5 év játékaiból meg teljesen hiányzik? Mik azok a játékelemek amivel több volt a Call of Duty 1, Battlefield 1942, Colin McRae Rally 2.0, Need for Speed: Hot Pursuit 2, Far Cry 1, GTA 3, Max Payne, mint ma valami a kategóriájukban?

Még csak azt sem lehetne mondani, hogy egyértelműen nehezebbek lennének. Akkor annak tűntek, mert a játék is egy olyan dolog, amit tanulni kell, de ha ma tapasztalt gamerként előveszem valamelyik régi darabot, azok is ugyanúgy könnyűek.

Az sem általános, hogy kivágott tartalmat adnak vissza külön DLC-ként, a múltat pedig nem ítélem el, csak azt mondom, túlhaladtunk rajta ésa régi játékok 99%-a, ha ma jelenne meg korszerű grafikával, teljesen fantáziátlan és érdektelen lenne (még inkább, mint szerinted a maiak) és csak a nosztalgia tartja bennük a lelket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Terror Phant...
2016.04.20. 17:12
A felsorolt játékok alapján azt a következtetést vagyok kénytelen levonni, hogy kizárólag shooterekkel meg autóversennyel játszottál anno. Ezekben se régen, se most nincs se mélység, se összetettség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Phantomstr... Terro...
2016.04.20. 17:21
Felsoroltam pár cirka 15 éves játékot, amik eszembe jutottak és manapság többé-kevésbé klasszikusként emlegetik őket. Egyébként más stílusokban is pontosan ugyanannyi változás történt, mint azokban, vagyis általánosan inkább bővült a játékelemek száma és mélyült az interakció mértéke.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Asagrim Terro...
2016.04.20. 17:22
Ott a pont, eközben az akció RPG-k, de még a labirintus játékok is nagyobb mélységgel rendelkeztek ezelőtt 20 évvel.

Máig nem lehet olyan részletességgel testre szabni egy Elder Scrolls karaktert mint Daggerfallban, és a játékmenet is folyamatosan butult Morrowind óta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Asagrim Phant...
2016.04.20. 17:28
"vagyis általánosan inkább bővült a játékelemek száma és mélyült az interakció mértéke"

Erre egyetlen szó ugrik be, egy bizonyos szarvakkal rendelkező hím kérődző ürüléke ...

Nézd meg mennyi interakció van a Jade Empire-ben, és mennyi van egy Fallout 4-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Terror Phant...
2016.04.20. 17:35
Mondok pár játékot, amelyek maradandóbb élményt nyújtottak, mint azok a játékok, amelyekkel az utóbbi két évben játszottam, oké?


Kalandjáték:
Indiana Jones and the Last Crusade és Fate of Atlantis
Day of the tentacle
Full Throttle
Beneath a Steel Sky
Feledhetetlen alkotás mind.

Platform:
Another World
Abe's Oddyssee és Exoddus - azóta nem is játszottam más platformjátékkal, mert egyszerűen nem érdekelnek. Ezekkel viszont a mai napig játszom.

RPG:
Dark Sun 1-2
Ugyanezt vártam volna a 15 évvel későbbi Dragon Age-től, csak éppen a Dragon Age-re már nem emlékszem, a Dark Sun-ra meg igen.
Fallout 1-2
Ezekből is van újabb, de minek.
Gothic 1-2-3: ezek után fölösleges több játékot készíteni, mert a felénél megunom, és visszamegyek Gothicot játszani.

Hogy autóversenyt is mondjak:
Screamer
Persze millió játék jelent már meg, ami szebb és élethűbb, de egyikkel sem szórakozom olyan jól mint a Screamerrel. Talán GRID, de azt a sorozatot is sikerült elkúrni.

Stratégia:
Settlers 2
Warcraft 2
Starcraft
Heroes 3
Egyszerűen nem szórakoztatóak az újabbak. A Settlers 7 menő, az 5-ös se rossz, de nem Settlers. Lássuk, milyen stratégiai játékkal játszottam azóta: ööö... ööö... ööö...

Lövölde:

Duke, Quake, Ureal Tournament. Minden, ami azóta megjelent, egyszerjátszós. Ezek nem.
Majdnem elfelejtettem: Delta Force. Van még egy ilyen? Nincs.

TPS:

GTA Vice City. Dettó.

Egyéb:

Theme Hospital, Hexplore, Impossible Creatures - ezeknek sincs alternatívája a mai napig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Phantomstr... Asagr...
2016.04.20. 17:50
Én meg erre mondom ugyanazt. Ezért mondtam, hogy általánosan, nem néhány kiugró esetben. RPG volt például a KOTOR és a Spellforce is, meg RPG a Wasteland 2 és a Pillars of Ethernity is. Da az is biztos, hogy ma sem csak Fallout 4-ből áll a világ.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Phantomstr... Terro...
2016.04.20. 18:03
Ezt nevezik nosztalgiának. Ne keverjük azt az élményt azzal, hogy a játék a lehetőségekhez képest objektíven értékelve a mai kor (nem grafikát érintő) elvárásai mellett jó-e. Én is tudnék egy halom, ezeknél 10 évvel fiatalabb játékot (kb ennyivel lehetek fiatalabb nálad), amikre kellemes nosztalgiával tekintek vissza, maradandó élményeket adtak és nagyon szeretem őket, de el tudom fogadni, hogy a játékipar többnyire, ha nem is minden esetben, már messze túllépett azon, amit akkor nyújtani tudtak. Nem kezdek el helyette hülyeségeket magyarázni, hogy dehátrégenmindenjobbvót.

Tudod, mi az, ami miatt még nagyon alul szokták értékelni az új játékokat? Nagyon meg van nyomva az ingerküszöb, amit az egyre jobb és jobb játékok tornásztak fel, mégis van, ami továbbra is megugorja és tovább emeli. Aztán ott vannak az öreg játékosok, akiknek kicsit mindig savanyú lesz a szőlő, mert semmi nem fogja visszaadni azt az élményt, amit 10-15 évesen átéltek. A mai 10-15 éveseknek pontosan ugyanazt az élményt adják a mai játékok és ugyanilyen elégedetlenek lesznek újabb 20-30 év múlva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Terror Phant...
2016.04.20. 18:12
Nem lehet a végtelenségig nosztalgiára hivatkozva lesöpörni az asztalról a jó játékokat a szarjátékokkal szemben. Direkt olyan játékokat soroltam fel, amelyeknek nincs alternatívája, mert sem stílusában, sem játékmechanikailag nem jelent meg semmi, ami miatt kizárólag nosztalgiából venném elő.

Ha úgy venném elő, hogy van amivel szívesebben játszanék azóta, de megnézem, mert emlékezni akarok a régmúlt időkre, akkor igazat adnék neked. De nem mert ezekkel a játékokkal szívesebben játszom, mint bármi mással, ami újabban jelenik meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Asagrim Phant...
2016.04.20. 18:53
Egy kiemelkedő, korra jellemző régi játékot állítottam párhuzamba egy kiemelkedő, korra jellemző aktuális játékkal, nem egy etalonnak számító alapművet egy teljesen szürke hétköznapi modern játékkal. A párhuzam így teljesen arányos. (Utóbbi nem szerintem kiemelkedő, mások magasztalják az egekig.)

Wasteland 2-vel hiába hasonlítom össze a Jade Empire-t, mivel a Wasteland 2 körökre osztott, és egy indie projekt, így mindent el lehet róla mondani csak azt nem hogy a kor trendjeit követi, így nem lehet rá azt mondani, hogy jellemző játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kiskoller
2016.04.21. 14:50
Az AAA címek szerintem is lassú hanyatlást mutatnak, egyre butábbak, egyszerűbbek. Sajnos az indie játékokban van még egyediség, de komplexitás, mélység sajnos nincs (tapasztalatom szerint)

Ugyanez igaz a filmiparra. A legtöbb blockbuster gané, de azért akad évente 5-6 igazán jó film is, ami azért nem rossz. Csak tudni kell válogatni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!