iPon Hírek

Fantasy FPS-en dolgoznak az Evolve készítői

Dátum | 2016. 12. 13.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Miután a Turtle Rock a kiadó 2K Games döntése nyomán kénytelen volt magára hagyni az Evolve-ot, nem sokat lazsált, és már be is jelentette, hogy min dolgozik. A stúdió alapítója, Phil Robb árulta el, hogy valójában maradnak a stafétánál, és egy multiplayerre, azon belül is kooperatívra kihegyezett FPS-t készítenek. Az anyag az Unreal Engine legújabb verziójára épül majd, és 2018-ban jelenik meg, de ennél konkrétabbat egyelőre nem tudunk, így a platformokat sem. "Sok rosszarcút kell majd legyőzni benne, de nem zombis játék lesz, sem pedig posztapokaliptikus. Egyelőre annyit árulhatok el, hogy nagyon erős dark fantasy hangulata lesz" - mondta még Robb. A kiadásért a free-to-play játékairól ismert Perfect World lesz a felelős, és habár a Turtle Rock nem erősítette meg, hogy a játék ténylegesen ingyenes lesz-e, mégis erősen valószínű, ugyanis a Turtle Rock elnöke szerint ez a leginkább megfelelő üzleti modell. "Nem tudjuk eléggé hangsúlyozni, hogy a free-to-play mennyire hasznos a fejlesztők számára. Ha szolgáltatásként értékesítjük a játékunkat, akkor azonnal tudunk reagálni a játékosok viselkedésére, és ha valamit nem kedvelnek, azt meg tudjuk változtatni a következő patch-csel. De persze az is kiderülhet, hogy a játékosok olyan dolgokat élveznek a játékban, amire korábban nem is gondoltunk volna. Az Evolve: Stage 2 esetében például hetente tudtunk kiadni frissítéseket a felhasználói visszajelzések alapján. Úgy gondoljuk, hogy mindez a következő címünknél is nagyon hatékony lehet" - mondta Steve Goldstein, és hozzátette, hogy míg egy dobozos termék olyan, mintha a fejlesztők beszédet tartanának a közönségnek, addig a free-to-play inkább egy beszélgetésre emlékeztet a két fél között. Függetlenként lehetetlen AAA-kategóriás játékot készíteni A Turtle Rock továbbra is független stúdióként működik, jelenleg körülbelül 70 fővel, de ezt a közeli jövőben 100-ra szeretnék feltornászni, és több projektet is akarnak futtatni egyszerre. Valószínűleg több kisebb fejlesztésről lehet itt szó a fenti dark fantasy játék mellett, hiszen a stúdió jelenleg is dolgozik két kisebb VR-os játékon, melyek az Other Worlds és a Face Your Fears. Goldstein számára azonban az Evolve esete egyértelműen azt jelezte, hogy a független fejlesztők többé nem nagyon képesek érvényesülni a dobozos AAA-kategóriás játékok piacán. "A nagy kiadók már több mint 100 millió dollárokat költenek el egy-egy sorozat új részére, és ezzel párhuzamosan egyre kevésbé akarnak költeni új címekre" - mondta, ráadásul szerinte az sem megoldás, ha egy független fejlesztő elad egy új címet egy kiadónak, hiszen úgysem fog rá megfelelő költségvetést kapni. "A legjobb reményed az lehet, hogy a teljesen új dobozos AAA-kategóriás játékodból eladnak annyit, hogy engedélyt kapj a folytatás elkészítésére. De aztán azt még nagyobb költségvetésből kell elkészíteni, és így folytatódik a ciklus, a profit meg csak nem jön. Elérkeztünk ahhoz a ponthoz, amikor 60 dollárosa áron már csak a bejáratott franchise-ok új részeit lehet eredményesen értékesíteni" - fejezte be.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. ribizly
2016.12.13. 17:03
Dolgozzanak inkább szépen a Left 4 Dead 3-on...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Cynaris ribiz...
2016.12.13. 17:17
Kösz nem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. predike07
2016.12.13. 22:02
Megint egy online vacak.Forintot nem ér.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Laci19
2016.12.14. 00:40
Ezeknek a csapatoknak valahogy mindig a multiplayer jut az eszükbe..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Szefmester Laci1...
2016.12.14. 08:56
Mert nem bukhatnak így a MI kódolással.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!