iPon Hírek

Fantasztikus realizmus – milyen lesz a Final Fantasy XV?

Dátum | 2015. 01. 22.
Szerző | Freelancer
Csoport | JÁTÉK

Érdekes interjút adott a Travel Garage Tv-nek Wan Hazmer, a Final Fantasy XV vezető designere. A korábban Kuala Lumpurban élő, és ott független játékfejlesztőként dolgozó, majd 2010-ben a Square Enixhez csatlakozó, és a Final Fantasy Type–0 munkálatain részt vevő férfi a valóság és a fantasztikum kapcsolatáról mesélt. Hazmer szerint csapata legfőbb célja, hogy egy olyan világot hozzon létre, ami bár nem valóságos, mégis egy hihető és kulturálisan homogén egységet alkot. Azaz, nem egymás mellé pakolt, érdekesen kinéző pályaszakaszok halmaza, hanem egy élő, és lélegző világ, a maga külön szabályaival és törvényeivel.
A designer a „Vissza a jövőbe” második részét hozza fel példának, amiben szerinte ez remekül sikerült. Itt ugyanis a repülő kocsikkal közlekedő, furcsa ruhákat viselő emberek természetesen viselkednek, mert egy számukra mindennapi közegben mozognak. Ám Marty McFly számára mindez magától értetődően az újdonság erejével hat. Ő és munkatársai tehát azon dolgoznak, hogy bár a játékosok számára kulturális sokkot jelentsen az első találkozás az új világgal, hamar beleszokjanak a közegébe, és úgy érezzék, mintha nem egy mesterségesen létrehozott játék-kultúrában kalandoznának, hanem egy olyanban, ami akár a valóságban is létezhetne. A fejlesztővel készült interjú itt tekinthető meg.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. Shinjiii
2015.01.22. 17:39
Tény, hogy szép játék lesz. Remélem városokban is nagy lesz a bejárható terület, nem csak az üres, vad mezőkön.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. AusWolf
2015.01.22. 20:22
Ez jól hangzik! Sok játékkal épp azért nem játszok, mert túl mesterségesnek érzem a világukat. Ha sikerül a fejlesztőknek olyan realitásérzetet alkotniuk, amilyen a The Witcher sorozatban van, akkor ki fogom próbálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Shinjiii
2015.01.23. 08:09
Ha úgy vesszük, TES-ben is mindenki végzi a dolgát, ott miért nem volt ez korszakalkotó? Csak jobb lesz a grafika. A fos, nyócvan epizódos XIII meg mindennek nevezhető, csak nem előrelépésnek. Ha nem csak a grafikára gyúrnak linearitással ezúttal is, bejövős lesz.

Bár remélem tényleg csak valami teszt-város volt az a XV gameplay videóban, ahol kutyaként, vagy macskaként ment a csávó, mert azok az egyhangú, ötlettelen tervezésű, elnagyolt utcák borzasztóan szar volt. Kb. mint a Lost Odyssey városai, azok is ilyen baromi unalmasak voltak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Vargha
2015.01.23. 14:11
Ez a kép, látványterv szép, de az összes hajó(roncs) a kép alján középen kellene legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Vargha
2015.01.23. 14:13
Mégsem, onnan is tovább folyna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!