iPon Hírek

Felsőkategóriás társ-chip is lesz az AM4-es processzorokhoz

Dátum | 2016. 09. 13.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Reggel még több forrás is arról adott hírt, hogy X370 néven érkezik az AMD új csúcsprocesszora, de mint időközben kiderült, ez hibás információ volt, az X370 az új felsőkategóriás "chipset" neve lesz, ami az A320 és a B350 fölé érkezik. Ezekről bővebben még előző héten írtunk. Bár a pontos specifikációt még nem ismerjük, de akárcsak olcsóbb társai, az X370-es lapka is a processzorba épített déli híd funkcionalitását egészítheti ki: extra SATA 6 Gbps-os portokra, 32 Gbps-os M.2-es vagy U.2-es foglalatokra, illetve 10 Gbps-os USB 3.1-es portokra is számíthatunk. Az X370 alapú deszkák jóvoltából több videokártyát alkalmazó Multi-GPU rendszerek is építhetőek lesznek valószínűleg.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

41. Kikikirly1...
2016.09.13. 10:39
Nem dolgozok,csak játszok a gépen.8 maggal hozza aszt a szintet amint az intel 4 maggal(már ha hozza).Mint tudjuk játékok 1-2 magon/szálon futnak(kivéve DX12/Vulcan-kevés van belőlük,illetve az EA Frostbine enginje DX11 alatt is tud 8 szálat kihasználni ), tartók tőle hogy az 1 szálas teljesítmény gyenge lesz,ez volt a gond FX buldózerekkel is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Asagrim Kikik...
2016.09.13. 10:47
Mire kijön, addigra csak az indie játékok fognak low level API nélkül készülni, szóval jó lesz az a 8 mag 16 szál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. rini
2016.09.13. 10:56
Érdeklődve várom. Mondjuk a jelenlegi is tökéletesen elég nekem még 2-3 évig. Majd ha oda érünk akkor megnézzük, hogy melyik gyártó tud számomra jobbat ajánlani. Addigra úgyis fognak még változni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. HozeManuel Kikik...
2016.09.13. 10:56
A teljesítmény nem egyenesen arányos a magok számával. Nem lehet mindent agyon párhuzamosítani. A 40%-os IPC (Instructions per clock) pont azt sugallja hogy az 1 szálas teljesítmény most ugrás szerűen nőni fog az AMD procikban. Ráadásul az L2 cache is kétszer több magonként mint egyes i7-es procikban. Teljesen reális hogy az AMD végre a felsőbb kategóriában is megvetheti a lábát a ZENnel. Belépő felső kategóriára kell gondolni olyan 400 dollár körül.

Az AMD még így is le lesz maradva az intelhez képest de kit érdekel? Gyártson az intel 300 ezer forintos procit, az AMD csak annyira legyen jó hogy dilemma legyen a CPU vásárlás minden árkategóriában 100-200 ezer forintig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. RaimiHS HozeM...
2016.09.13. 11:14
Na végre valaki gondolkodik. Nem teljesítmény verseny kell hanem ár , mert akkor mindenki rá lesz kényszerítve, hogy megint átlagembereknek gyártson
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Asagrim HozeM...
2016.09.13. 11:15
Igazából a 2011v3 platform ellen is versenyképes, mert láttam valami render tesztet, amiben gyorsabb volt egy demózott ZEN proci, csak ebből a hülye elnevezési stratégiából adódóan nehéz követni, hogy mi hol merre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. AgeOfVampi... Asagr...
2016.09.13. 11:40
Majd ha első független tesztekben tényleg kijön, hogy egy közepes zen szépen megközelíti az i5-öket a legáltalánosabb felhasználási területeken, és közben nem sokkal fogyaszt többet, akkor örömködhetünk szerintem, addig annyi százalékot írnak a diákra, meg annyi belsős demót mutatnak amennyit akarnak.
A piacnak jót tenne végre egy pozitív csalódás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Asagrim AgeOf...
2016.09.13. 11:42
Nekem teljesen mindegy ki futtatja le ugyanazokat a programokat ugyanazzal a hardverrel, én nem vagyok ennyire cinikus...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.09.13. 11:42
Ebben valamennyire igazad is van de azért nem teljesen. Ha az AMD jó procikat gyárt, amely eléggé versenyképes lehet az Intel termékeivel akkor azt a piac is aszerint árazza majd be. A K8 architektúra is ezt igazolta. Amikor a csúcson voltak akkor ugyan úgy elszaladtak az árakkal mint az Intel. Pont akkoriban volt éppen váltásom proci téren és egy 4400+-os lett volna jó nekem. Mikor megláttam az árát (124000) menten meggondoltam és még maradtam a réginél elég sokáig. Szóval ha hasonlóan vagy jobban teljesít az azonos kategóriájú konkurensével akkor az ára is akörül fog lenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Bihus Asagr...
2016.09.13. 11:50
Tesztre azért lehet jó procit válogatni, azok viszont eltérhetnek a szériadaraboktól.

Reméljük, megközelítik az Intelt, mert 1-2 év múlva esedékes lehet a 2500k-m cseréje, örökké nem lehet kihúzni vele
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. s_otto Asagr...
2016.09.13. 11:55
Pont olyan messze van a low level api, mint a dx12.
Kb. 1-1,5 év.

A játékok még mindig dx11-re jönnek, és majd kapnak dx12-öt, ha kapnak, és hatalmas fps különbséget nem produkálnak.
Pont ezért még az userek nagy része dx11-ben játszik. Végeztem a deus ex-el mire kijött a patch.

Vulcan játék meg 1db van, és nem is tudom hogy készül-e valami Vulcanra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Kikikirly1... HozeM...
2016.09.13. 11:55
Értem, akkor megfelelő árazással verseny képes lehet az Intel kínálatával.Ami előny lehet hogy AMD jobban áll IGP téren(leszámítva E-dramos i7 5775C aminek drága a gyártása így az ára is).Új apik alatt be akarják fogni IGP-ket is Mesterséges inteligencia stb számításba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Bihus rini
2016.09.13. 11:57
Az árakat elsősorban azért az fogja meghatározni, hogy mennyire sikerül leszorítani az előállítási költségeket, valamint mennyiért fejlesztették ki az adott cuccot.

A versenyhelyzet hatása inkább csak másodlagos...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. leviske
2016.09.13. 11:58
Nem akarok okoskodni, nem tudom melyik oldal volt a forrás, de az X370 nem CPU. Az X370 a high-end lapkakészlet lesz az alaplapokon.

Ez más szempontból vizsgálva annyit jelent, hogy 2017 Február előtt felsőkategóriás AM4 alaplap nem jelenik majd meg. Más szóval ha a Zen/Summit Ridge el is startol Januárban (esetleg decemberben kap egy paper launch-ot), akkor is csak a középkategóriás, B350-es lapokat lehet majd alá kapni.

Mindenesetre ismétlem: X370 / B350 / A320 csak alaplapra szerelt chipset, ami bővíti az adott processzorba épített X300/B300/A300 nyújtotta lehetőségek tárházát.

A processzorok valószínűleg más nevezéktant kapnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. AgeOfVampi... Asagr...
2016.09.13. 12:02
Miért lenne cinizmus? Anno a bulldozernél is arról volt szó, hogy mekkora áttörés lesz, jöttek a színes-szagos demók, színes-szagos diákkal, aztán házon belül a phenomokat sem tudták határozottan lenyomni az első fx szériák. Drukkolok, de félek ez a 40% more IPC max a sokadik stepping/zen széria körül fog szélesebb körben kialakulni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Wines
2016.09.13. 12:10
Delivers 40% more IPC

MiIhez képest +40%?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Asagrim levis...
2016.09.13. 12:18
Látod ez nekem fel se tűnt. Kész káosz ez az elnevezés komolyan... nekem minden csak nem követhető az, hogy még a székház portásának a corgiját is ZEN-nek hívják, és az különbözteti meg a blökit a harmadik emeleti konyhában levő kávéfőzőtől, aminek szintén ZEN a neve, hogy milyen Ridge becenevet kapott. Abszurd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. thedevelop... Asagr...
2016.09.13. 12:45
Ha valóban gyorsabb lesz, mint a Xeon E5-2670 v3, akkor leváltom. De ezt egyelőre kétlem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. csab959 Wines
2016.09.13. 13:48
Szerintem a mostani FX-széria egyszálas teljesítményéhez van viszonyítva ez a +40% többlet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. lkonyves Wines
2016.09.13. 13:50
Bulldozerhez képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Terror csab9...
2016.09.13. 14:04
Az eddigi prezentációk alapján az Excavatorhoz képest.

És mivel nincs odaírva a szokásos "AKÁR" sehova, borzasztó kíváncsi vagyok, hogyan lesz ez utólag kimagyarázva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. noPublicFG Kikik...
2016.09.13. 14:05
"aszt" ???
Még leírni is nehezemre esett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. commodore thede...
2016.09.13. 14:12
E5-2670v3 jól hangzik. Nekem csak E5-2650v2-m van.
http://www.passmark.com/baselines/V8/display.php?id=45443244746

Amúgy én kíváncsi lennék egy hasonló sebességgel működő AMD-re is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Kikikirly1... noPub...
2016.09.13. 14:51
Azt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. tibaimp
2016.09.13. 15:27
Csak azt ne gondolja senki, hogyha ezek i7 verők lesznek, majd megvásárolhatók lesznek 50.000-ért...

szerk: az meg lesz oldva már ezeknél, hogy az igp-t cf-ben tudja működtetni az amd dvga-mal?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. rini Bihus
2016.09.13. 15:35
Az igaz, hogy az árak alakulásába ez is beleszámít csak ez nem ilyen egyszerű. Például a legyártott terméket veszteséggel nem árulhatja, pontosabban igen de akkor rövid időn belül csődbe mennek. Ha a tulajdonosok vállalják a hosszabb távon lévő veszteséget akkor pedig egy agresszív árazással piacot vehetnek el a konkurenciától. Itt is van azonban egy buktató. Nem tudni mit lép a konkurencia márpedig az Intel biztosan hosszabb ideig bírja mint ők. A másik verzió, hogy a teljesítményének megfelelő szintre lövi be az árát. Ekkor tisztességes bevételre számíthat de nem fog tudni további piacot szerezni mert a konkurencia termékeinek aránya is hasonlóan teljesít. A harmadik verzió az agresszív árazás ahol hasonló teljesítményt legalább 15-20%-al olcsóbban számít meg. Ekkor viszont még nem tudni, hogy mennyi nyereséget termelhet ha 15-20%-ot bukik a bevételen. Viszont több terméket adhat el és így nőhet a piaca. Ezzel viszont az a baj, mint korábban írtam, hogy nem tudni, hogy hogyan reagál a konkurencia. Az azonban biztos, hogy kezdésnél rengetegen fognak beruházni egy ilyen kombóra azok akik a sok ígéret be nem tartása után megunták a várakozást és áttértek a kék oldalra. Na meg a fanok szintén ezt a tábort erősítik. Viszont ha a termék megint nem fogja hozni az elvárt szintet vagy probléma lesz vele akkor nagyon sokat veszíthetnek az AMD-nél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. csab959 tibai...
2016.09.13. 17:32
Remélem azért jön az 50k-s ársávra is valami termék, hasonló képességekkel, mint egy i5-6400, hogy legyen egy kis árverseny.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. HozeManuel tibai...
2016.09.13. 17:51
LinusTechTips-tól azt lehetett hallani hogy most a 400dolláros kategóriát célozza az AMD. Szóval ja, itthon 150.000ft-lesz kb. Az ár is azt sugallja hogy elég combos procik ezek nem kell félni szerintem. Részletek meg benchmarkok napvilágot látása előtt viszont mindenki mehet vissza krumplit pucolni nincs itt semmi látnivaló kéremszépen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. RealDreamQ tibai...
2016.09.13. 17:52
Ahhoz nem kell nagy kunszt , hogy egy iGPU-t befogjunk munkára , máris 2 GPUs lesz szolgálatban . Jah , hogy hogyan ? sok itt a szakértő ... Intel GPU adja a kakaót Geforce-hoz , már amennyirán bivaly külön-külön ée egyött a kettő



Akkor ez AMD -nál is kell h működjön.

Amúgy kicsit sem vagyok elégedett i5 procimmal . Számomra rossz csere volt AMD FX-8100 -ról

Online game - megy ehy főjáték és megyeget egy BOT proggi is . Mindegyik csakis az első magot akarja használni . Hiába állítom át Affinitásban, hogy te idióta CPU a BOT proggi-t a 2. mag vigye , pár perc és ledobja . FX-8100 esetén mehetett lazán 3-4 BOT program +1 amivel online toltam . 2karakter termelte a goldot , eggyel Stalloztam , online karival meg mentem az eventekre... i5 itt magasan elhasal sajnos. Az lehet ha 1db proggi többszálat használ akkor jobb , Minden mag nem lépes másikat futtatni .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Terror HozeM...
2016.09.13. 17:53
Akkor ezzel vége is HEDT-verő álmoknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Bihus rini
2016.09.13. 17:59
Csak azt próbáltam elmagyarázni, hogy ha valamit sikerül szériába vinned mondjuk 10millió fejlesztési költségből, és tudod gyártani 10 dollárért (most mondtam két számot), akkor elsősorban ez fogja neked meghatározni, hogy mennyiért adhatod. Ha a konkurrencia ezt mondjuk kétszer ennyiből hozta ki, akkor nagy tered van, hogy hova lövöd be az árát, ha viszont ugyanennyiből, akkor már jóval kevesebb.

Jelenleg az Intel részesedése akkora a piacon, hogy bőven elbír a Zennel párhuzamos generációnál akármilyen erős árversenyt, így igen, az fog dönteni, hogy az AMD-nek milyen olcsón sikerül(t) kihozni a Zent, és mit fog tudni az aktuális Intel procik ellen.

Szimplán fogalmazva: ha jó lesz a Zen (erős/olcsó), lejjebb mennek az árak, ha nem, akkor pedig nem. Önmagában az, hogy van, nem jelent árversenyt, mivel az AMD már nem nagyon bír el sok veszteséges negyedévet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. tibaimp csab9...
2016.09.13. 18:50
Persze, hogy jöjjön, nem azt írtam!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. tibaimp RealD...
2016.09.13. 18:51
Nem is rossz
Gondolom win10 alatt megy csak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. RealDreamQ tibai...
2016.09.13. 21:45
Szia

Nem , Win7 alatt is tökéletes .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Terror
2016.09.13. 21:56
A Win7 ütemezője azt se tudja, melyik világon van, ha egy Skylake-et raksz alá. De lehet már egy Ivy esetében sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. RealDreamQ
2016.09.13. 22:01
Terror

Win 10 alatt sem szerette

tibaimp

Lejárt szerk idő, de tessék: ( plusz megkapta a friss NV drivert )


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Buky87 thede...
2016.09.14. 08:49
Nagyon vissza szeretnék váltani amd-re de nálam is hasonló a helyzet. Egy E5 2630 v3-at használok. Évek kellenek szerintem mire ezeket utolérik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. ChoSimba Buky8...
2016.09.14. 10:25
De ha az AMD csak kullog, akkor miért akarsz visszaváltani ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Smooth44 ChoSi...
2016.09.15. 01:51
Mert olyan szééép
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gery84 ChoSi...
2016.09.15. 07:45
Mert lehet hogy evvel a procival már nem fog kullogni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. ChoSimba gery8...
2016.09.15. 08:09
Ácsi.
Azt mondta, hogy nagyon szeretne váltani + évek kellenek mire utolérik.
Tehát váltani akar egy lassabb procira ? Túl gyors a xeon vagy mi ???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!