iPon Hírek

Felszabadulnak az Xbox One GPU-jának lekötött erőforrásai

Dátum | 2014. 06. 05.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A konzol megjelenése óta ismert tény, hogy az Xbox One bizonyos mennyiségű GPU-erőforrást folyamatosan és fixen elszigetelt a Kinect mozgásérzékelésének GPGPU-s feldolgozására. Habár korábban úgy tudtuk, hogy a konzol GPU-ban elérhető 12 compute egységből kettőt rejt el a játékok elől, és teszi félre az operációs rendszer is a Kinect számára, a Microsoft azóta már csak egy "konzervatív, 10%-nyi erőforrás"-ról beszél. Míg a Microsoft hónapról-hónapra jelentős frissítéseket hajt végre a konzol operációs rendszerén, addig a fejlesztőket sem hanyagolja el. A júniusi OS-frissítéssel együtt ugyanis az Xbox One SDK is kapott egy nagy frissítést, mely egyrészt végre elérhetővé teszi a fejlesztők számára a Kinectnek korábban fenntartott 10%-nyi GPU-erőforrást, másrészt pedig egyéb pontokon is növeli a teljesítményt és finomítja a fejlesztői eszközöket. Az Xbox One-nal szemben rendszeres kritika, hogy a multiplatform játékokat rendre kisebb felbontásban képes csak megjeleníteni, mint a konkurens PS4. A Microsoft szerint a mostani frissítés sem feltétlenül fogja azt jelenteni, hogy minden játék 1080p-s lesz, ugyanis továbbra is a fejlesztőkön múlik, mire használják el az erőforrásokat. A cég mindenesetre elmondta, szorosan együttműködik a stúdiókkal, és hamarosan új részleteket oszt majd meg a fejleményekkel kapcsolatban.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

14. HUFEUR
2014.06.05. 15:19
Már előre várom a flamewar-t a hozzászólásoknál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. asdsa
2014.06.05. 18:34
szarazintel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. gery84
2014.06.05. 19:05
12 compute egység van rajta 2 meg azért van letiltva mert vannak olyan magok aminél nem is megy, de ha ennyit javult a gyártósor hogy teljes értékű chipek jönnek le akkor megértem, de mi lesz azokkal az XBOX termékekkel amikben nem működik a 2db Compute Units.


A PS4 is el tudná ezt játszani mivel neki is le van tiltva 2db Compute Units.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. InGen gery8...
2014.06.05. 21:23
Az Xbox One GPU-jában 14 CU van, abból 2-t tiltanak le a gyártás során, szóval mindegyik egyformán 12 aktív CU-val működik.

A PS4-ében 20 CU van, és 18 marad aktív.

Itt arról van szó, hogy a Kinect mozgásérzékelés feldolgozására fixen félretettek 10% GPU erőforrást, akár kellett a játéknak a mozgásérzékelés, akár nem. Most opcionálisan ezt használhatják majd fel a fejlesztők.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. xXdoki88Xx
2014.06.05. 21:36
Késő MS, késő. Már elástátok magatokat a játékosok szemében teljesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. gery84 InGen
2014.06.05. 22:19
Aha értem akkor jól meg kevert engem ez az oldal: PS4 XBOX
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Szefmester
2014.06.06. 09:31
Ez a 10% erőtöbblet a játékokban szerintem maximum arra lesz elegendő, hogy kevésbé legyen akadozós, és kicsit stabilabb legyen az a szerény 30fps azon a szerény felbontáson.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. sanyix Szefm...
2014.06.06. 10:29
bizony, ezért inkább az optimalizációra, és a gép képességeinek kihasználására kell gyúrni, mert a PC verzió 1:1 átmásolása, és az előző generációs konzolokra fejlesztett játékok áttákolása az újra, csak az elején működik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Balleno xXdok...
2014.06.06. 12:28
Igen, már mindenki eladta az összes MS részvényét is, az utolsó pedig lekapcsolta a villanyt, hiszen xoki88Xx is megmondta, hogy ennyi volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. xXdoki88Xx Balle...
2014.06.06. 16:41
Konzolról volt szó, az MS részvények nem csak a konzolra vonatkoznak, nekik elég nagy húzópiac a szoftver piac, amiből lapátolják át a pénzt (szó szerint) a konzolrészleghez. (csak hogy az ne menjen csődbe) Ezt meg nem én mondtam kis barátom, hanem az eladási adatok ezt mutatják, amiben megint csak hazudnak mert a leszállított gépeket is úgy állítják be mint ha azok már eladott gépek lennének, erre azért van szükség hogy ne tűnjenek olyan szánalmasnak az eladási adatok amilyenek valójában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. CyberPunk6... xXdok...
2014.06.06. 17:04
Az összes piacon eladottnak írják a leszállítottat, mert az mér az ő szempontjukból el van adva, megkapták érte a pénzt, csak ha a bolt nem adja el, akkor nem rendel további példányokat és ennyi.

Azt egyébként elég jól meghatározzák a törvények, hogy mit miként lehet feltüntetni a jelentésekben. Mások sem szoktak más adatot közzétenni.
Maximum extrém esetben, ha nagyon jót tesz a PR-nak.

A konzol eladása mindig veszteséges az elején, mert áron alul adják és később a software hozza be az árát, ez még a sony esetében is így van.

A konzolpiac 10 évvel ezelőtti állásához képest az xboxnak nincs jelenleg szégyenkezni valója. Az MS sikeresen betört egy piacra, és ott jelentős szereplővé vált. Nem az első, de mint kívülről érkezett, mindenképpen sikeres.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. 5hR3kY Cyber...
2014.06.07. 00:01
Jelenleg nincs szégyenkezni valója? Fél éve össze-vissza hazudtak mindent, egy csomó dolog nem volt lehetséges, de mint kiderült mégis meg lehet csinálni. Kiderült hogy a Kinect-et is ki lehet szedni belőle, és most már próbálják feltornászni a gép teljesítményét, mert így a kutyának sem kell. Szánalmas az egész úgy ahogy van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gery84
2014.06.07. 08:13
Az MS ot cseszte el hogy szólt az AMD-nek hogy a chipjébe legyen 32MB memória, hogy nem a DDR3 ram csak minél később számoljon.
Na igen de még nincs olyan játék tervező csapat aki foglalkozna a 32mb rammal.

Ráadásul akkora helyet foglal hogy a XBOX ONE chipje 363 mm² miközben a több shaderel rendelkező PS4 meg: 328 mm²

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mikej95
2014.06.07. 19:38
Logikus döntéseket hoz az M$ megint? Azt hittem már nyeregbe érzik magukat annyira, hogy újra baromságokat csináljanak (pl: mégsem lesz start menü).

Pénzügyileg lehet jó nekik az egész, de mint a PS4 vetélytársa valami vicc a doboz. Meg az egész "nextgen" is vicc. A PS3 és a 360 grafikája anno elhúzott a PC mellett, most meg butítani kell a grafikát PC-re, hogy a konzolokon egy hajszállal jobbnak tűnjön?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!