iPon Hírek

Feltámad az Outcast

Dátum | 2013. 07. 03.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Mielőtt bárki megkérdezné, igen, arról a bizonyos Outcastról van szó 1999-ből. Az eredeti készítőknek sikerült a PC-s kalandjáték jogait megszerezni az Ataritól és készen állnak arra, hogy újra életet leheljenek a maga idejében úttörőnek számító franchiseba. Yann Robert, Franck Sauer és Yves Grolet együtt alapították anno a belga Appealt és készítették el az Outcastot. Egy közleményben elárulták, hogy már elkezdték a munkát és hamarosan több információval is szolgálnak majd számunkra. A korát megelőző Outcast figyelemreméltó alkotás volt, atmoszférikus környezettel, gyönyörű grafikával, fordulatos sztorival és hihető karakterekkel. Ha valakit nem zavar a 2013-ra már elavult kinézet, akkor máig tudjuk ajánlani a játékot, gameplay alant.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

18. Imi3est
2013.07.03. 14:26
Szuper . Remélem voxel grafikus lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. pcmagic
2013.07.03. 14:28
Na ez még 99-ben is fostalicska volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. __tom_
2013.07.03. 14:49
fostalicska? a vízfodrozódáson (ami a videón egyáltalán nem látszódik) egy emberként döbbent le a szakma.
http://www.youtube.com/watch?v=YgIrvt9zJ8k
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. NKing
2013.07.03. 16:26
Nekem ez a játék anno kimaradt sajnos, pedig mai szemmel megnézve is durva, hogy akkoriban erre képesek voltak. És nem csak a grafikáról van szó, hanem a karakteranimációról is. De a voxeles grafika a mai napig nem váltotta be a reményeket. Pedig az alapötlet jó volt.

A Delta Force is ezt a technikát használta és emlékszem, hogy le voltunk döbbenve a nagy bejárható tereken. Manapság ez már nem nagy szám, de akkoriban...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. dragon83
2013.07.03. 18:43
pcmagic, nem tudom te hol voltál 99-ben, de ez annak idején majdhogynem forradalmi volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Zsoldo
2013.07.03. 19:04
dragon83, azért mondja ezt mert akkor még gondolat se volt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. tsontso
2013.07.03. 21:26
Nekem megvan eredetiben. Anno 2 cds volt, a kettes CD-n van a játék zenéje - moszkvai szimfonikusokkal... yummie, de sokszor meghallgattam csak úgy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Runciter
2013.07.04. 00:37
minden idők egyik legyegyedibb játéka volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Imi3est
2013.07.04. 08:25
Nekem a vízen meg a hangulaton meg a zenén kívül az tetszett benne, hogy nem sík lapokból áll a táj mint az akkori kezdetleges 3d gyorsítós játékoknál, hanem teljesen egyenletlen a talaj. Ez az első havas pályán mutat a legjobban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Woodstock
2013.07.04. 10:44
Mondja már el valaki légyszi nagy vonalakban hogy miről szólt ez a gamma?
Csak mert így a hangok,zenék meg ez a fura sci-fi hangulat igen bejön de nem tudom hova tenni.
Sajnos akkor én még nem voltam gamer,az csak pár évre rá következett be és ez teljesen kimaradt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Csatigabi
2013.07.04. 14:28
Egy párhuzamos világegyetembe kerülsz benne és az ott élő népek problémáit kell megoldanod. Egyébként csak nekem szúrt szemet, hogy a Fallout 3 tisztára ebből a layout-ból vette az ötleteinek jó felét-kétharmadát?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. xCube
2013.07.04. 16:33
Csodás hír, hatalmas játék volt az Outcast a maga idején. Technológiailag egyszerre volt forradalmi és elavult, hiszen a hatalmas voxelesen megalkotott világot képtelenek voltak nagy felbontásban futtatni az akkori processzorok (ugye azt ne is felejtsük el, hogy a játékban nem volt 3D gyorsítás). 512x384 volt a maximális felbontás, ami abban az időben már jócskán alacsonynak számított, ám a játékélmény és a látvány összessége (gyönyörű víz, bump mapping!!!, élethű árnyékolás) kárpótolt ezért.

NKing: Teljes voxeles megjelenítés szintjén még valóban nem érett be a technológia, viszont nagyon sok helyen használják. Például a 3D -s Worms játékok, a CryEngine 2 és 3, az Unreal Engine 4 -ben a fények kiszámításához voxeles ray casting -et használnak és sok mozifilmben voxeles víz és környezeti effekteket készítenek az élethűbb látvány elérése érdekében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Hapho
2013.07.08. 15:13
A gog.com-on $5.99-ért megvehető a játék. Fut Windows XP, Vista, 7, és 8-on is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. fox
2013.07.09. 04:14
Ha valaki lemaradt róla, van hozzá HD patch (1280*1024 biztos van benne, talán nagyobb is.) Persze, a textúrák nem HD-k.

Azért volt zseniális, mert technikailag (no 3D gyorsítás, software az egész), művészetileg (vizuál/sound), játékélményileg, lövöldözgetésileg, fejtörőileg és a világa intelligenciájával is korát meghaladó volt.

A hírt én el sem hiszem, azt meg főleg, hogy az életben lenne valakinek mégegyszer ekkora dobása.

De remélem kurvára nem lesz igazam!!!

Nagyon bíztató, hogy az alkotóhármas maga kezdeményezte a folytatást és nem egy játékipari kiadónak a pézlehúzós ratyija lesz.

Ja, a cikkhez: szerintem nem elavult a kinézete és tök jó barangolni mikor már az összes ellenséget kinyírtad, atomfegyvered van és akkor kinyírod a maradék lakosságot, kivéve a papokat, mert azt nem engedi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. BiP
2013.07.09. 07:49
Amíg az eredeti alkotók végeznek, addig érdemes figyelemmel követni ezt a kezdeményezést is:
OpenOutcast: http://www.openoutcast.org/wp/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. ITEM00
2013.07.09. 22:20
A legjobb játék volt anno. Imádtam azt a világot,amit alkottak a készítők!! Meg is van eredetiben 2CD-s verzió.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Zoe
2013.07.12. 00:52
Atyaég ez milyen jó játék volt! Akkoriban attól is lehidaltam, hogy ha egy NPC-t kellett megtalálni azon a mocsaras rizsföld-szerű terepen, akkor bárkit megkérdezhettél és az illető pontos kézmutatással segített útba. Izgi volt megtalálni a sok egyforma lény között a célszemélyt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Zoe
2013.07.12. 00:56
Helyesbítenék: ha nagyon messze voltál az illetőtől, akkor szóval mondta - ha jól emlékszem -, hogy "délebbre" és ha már közelében voltál, akkor mutogattak. Az volt a "hideg-meleg-forró" játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!