iPon Hírek

FFXIV – hol rontották el?

Dátum | 2012. 11. 26.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A Final Fantasy XIV producere, Naoki Yoshida szerint a Square Enix nem engedhet meg magának még egy olyan katasztrófát, mint amilyen a játék 2010-es indulása volt. Egy interjúban Yoshida kifejtette, hogy a sorozatos ballépések már FFXIV bétája során elkezdődtek. A rajongók reakcióiból már akkor látszott, hogy baj van, és a fejlesztők is úgy gondolták, hogy a játék még messze nem áll készen a kiadásra. "Amikor meghallottam, hogy a terv szerint kiadják, arra gondoltam, hogy ezzel valószínűleg nagy hibát követnek el."

Yoshida szerint a legnagyobb probléma abból adódott, ahogyan a játékot elképzelték és megtervezték. Az FFXI Online, a Square másik, régebbi játéka korának csúcs MMO-ja, az Everquest alapján készült, a fejlesztőcsapat tagjai a munkájuk részeként egy évig játszottak is az Everquesttel, így próbálták kitalálni, mi az, amitől olyan jól működik. Az FFXI sikere abból fakadt, hogy a széria erősségeit (filmbejátszások, drámai jelenetek és erős történet) ötvözte azzal a szerkezettel, amelyre az EQ is épült.

Yoshida szerint az eredeti FFXIV esetében is hasonlóan kellett volna cselekedni, ezt a játékot is a kor csúcs MMO-ja, ez esetben a World of Warcraftra alapján kellett volna megtervezni. A terv azonban nem erről szólt, a legfontosabb része az volt, hogy a játék mindenképpen különbözzön az FFXI-től, így egy olyan játék született, amely túl sok minden akart lenni, mégsem lett belőle semmi, ráadásul az alkotók egyszerűen figyelmen kívül hagyták azt a tényt, hogy az MMO-k milyen sokat fejlődtek az EQ óta.

A rendező az FFXIV: A Realm Rebornnal kapcsolatban úgy érzi, jó úton járnak, és semmiképp sem fogja engedni, hogy idő előtt kiadják. "Nem fogjuk újra elkövetni ugyanazt a hibát, mint amit az FF XIV-nél. Ha megtennénk, az felérne a cég tönkretételével."

Yoshida leginkább a szoros határidők miatt aggódik, hiszen a világvezető MMO-k világa hatalmas és rengeteg tennivalót kínál a játékosok számára, de mindez a fejlesztőkre is nagy terhet ró. Amikor a Realm Reborn programozását elkezdték mindössze 16 hónap állt rendelkezésükre az indulásig. A játékosok persze szeretnének minél hamarabb újra játszani, a kérdés az, hogy ennyi idő elegendő lesz-e, hogy az alkotók rendesen befejezzék a munkálatokat.

Amikor arról kérdezték, hogy a játékot PC-n, vagy PS3-on játszaná-e szívesebben a rendező elmondta hogy 16-17 éve lett online játékos, és mindig PC-n játszott, nyomatta Diablót, Ultima Online-t, EverQuestet, Dark Age of Camelotot és a World of Warcraftot. Úgy érzi, ha a szeretett billentyűzete és egere nélkül kéne játszania, akkor olyasmikben, mint a PvP biztosan veszítene. Az azért még hozzátette, hogy van valami vonzó abban, hogy az ember a heverőjén fekszik kontrollerrel a kezében.

A Realm Rebornon a cég legjobb emberei dolgoznak, és úgy tűnik a rendezés is jó kezekbe került, reméljük a csapatnak sikerül hamvaiból újra feléleszteni az MMO-t.

Kapcsolódó cikkeink:
Stílusosan búcsúzott a Final Fantasy XIV


 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. szacsee24
2012.11.26. 19:15
Szerintem ott hogy elég sok pénzt kértek érte..szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. foxxika
2012.11.27. 09:09
Én voltam olyan hülye hogy anno megvettem... Bánom is nagyon. AZ ingyen periódus alatt se lett sokkal jobb sajnos ( de azért kíváncsi vok ).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Szefmester
2012.11.28. 03:26
Én anno bejutottam az alfára, de már akkor látszott hogy több sebből vérzik, pedig akkor még elnézőek voltak az emberek és a rajongók hiszen mégis csak egy alfa kiadás volt... Végül a "károgóknak" lett igazuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!