iPon Hírek

FFXIV: Visszaszerezhető még a bizalom?

Dátum | 2010. 11. 05.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Square Enix sajnos abba a hibába esett, mint annak idején a FunCom (Age of Conan), túl hamar adta ki a játékát. A Final Fantasy XIV még nagyon kiforratlan, több sebből vérzik és egy ilyen kompetitív piacon, mint az MMO piac, ezt nehezen engedheti meg magának bárki. A Square mostani féléves pénzügyi konferenciája szinte teljes egészében az FFXIV-ről szólt. Az elemzők nem tudják mire vélni a kialakult helyzetet.

"Reformokon dolgozunk, amilyen gyorsan csak tudunk." - nyilatkozta az elnök, Yoichi Wada. "Minden erőnket abba fektetjük, hogy visszanyerjük a bizalmat."

A játék gyűjtői változata szeptember 21-én startolt, amit 30-án követett a normál verzió. A játékból a nyitó hónapban 630,000 példányt adtak el világszerte, a legtöbbet Európában (230,000), a második helyen az USA tanyázik (210,000), a sort Japán zárja harmadikként (190,000). Annak érdekében, hogy kis löketet adjanak az eladásoknak, a Square Enix üzleti partnert keresett és talált a kínai online játékokat üzemeltető cég, a Shanda Games személyében. A konferencián elhangzottak alapján ez még csak az első lépés.

A Final Fantasy XIV PS3-as változata 2011 márciusára van kiírva, de a PC verzió problémáit elnézvén, ez a dátum könnyen változhat. A Square Exnix, hogy engesztelni próbálja a kezdő tömegeket, meghosszabbította az ingyenes próbaverziót egy hónappal, kíváncsian várjuk, hogy hányan maradnak ha lejár az 1 hónap. Az Age of Conan nem volt képes kiheverni a fatális kezdést (megmaradt, de kis táborral), komoly erőforrás befektetésre és azonnali fejlesztésekre lesz szükség, ha felszínen akarják tartani a játékot. Reméljük összehozzák.

Tény, hogy ez a gazdasági féléve nagyon gyenge lett a cégnek, 2009-ben ugyanekkor 28%-kal jobban teljesítettek. Az eladások dollárban 844 milliót hoztak ki, a legjobb eladásokat a következő játékok hozták: Dragon Quest Monsters Joker 2 (1.28 millió), Kane & Lynch 2: Dog Days (1.12 millió - ebből 710,000 Európában ment el). A Final Fantasy XIV a harmadik helyen tanyázik, a Just Cause 2 előtt (560,000). Az ötödik a Kingdom Hearts: Birth by Sleep lett 510,000 eladással.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. Gatee
2010.11.05. 22:25
"Az elemzők nem tudják mire vélni a kialakult helyzetet." Ez most komoly? Bárki aki 1 kicsit is ért az MMO-khoz megmondta, hogy ez a játék, ezzel a fizetési rendszerre iszonyatos bukta lesz, arról fogalmam sem volt, hogy a játék többi része milyen állapotban volt de gyanítottam, hogy a szokásos másodosztályú MMO-k szintjén és ezen a piacon nincs 2. esély, egyszer van esélyük megmutatni, hogy mit tudnak mint azt már oly sok próbálkozásnál láthattuk. Ha félkészen adták ki utánna már hiába fejlesztenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Enquil
2010.11.07. 11:31
egyetértek Gatee, szerintem is elbukták ezt a játékot, de egyáltalán, minek adták ki félkészen? akkora katasztrófa lett volna kitolni a megjelenés dátumát még 1-2 hónappal? mer szerintem nem lett volna akkora nagy dolog, mint most ez az óriási bukta
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Huma
2010.11.08. 16:46
Pont itt irtam ki magamból amit a béta hagyott bennem anno.. Alapvető problémák voltak a játékkal és bár értékelem, hogy jó japánhoz hiven elnézést kértek érte, de nem hiszem, hogy 1-2 hónap alatt megértenék a nem-japán MMO piac igényeit, ha eddig nem sikerült..

Számomra a legfájóbb dolgok között volt hogy anno amikor a béta kezdődött kiirták, hogy nem számit a bétára meghivások kiküldésekor, hogy valaki tesztelt-e már MMO-t vagy nem.. Nem értem, hogy ezt ki találta ki.. Úgy gondolom, azt akarták elérni hogy a beta legyen a demo, amit mindenki megnézhet.. Pedig nem ennek kellett volna lennie a célnak.. A másik pedig aki már bekerült, annak nem volt semmi ingame módja hogy hibát reportoljon.. Mert azt csak a Square által kijelölt kevés ember tehette meg.. A többiek meg harcolhattak a public fórumon..

A probléma nem a játék készenlétével volt, hanem azzal, hogy csak egy szűk, elit réteg formálta.. És a Square nem is törekedett arra, hogy a nagyobb tömegek igényeit megismerje.. Ebből a szempontból nem áll a Funcom / AoC hasonlat (azt is teszteltem az early betától) ami mint ahogy itt is elhangzott egyszerűen nem volt kész még a kiadás után több mint fél évvel sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!